[850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
- felipe2000
- VO
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
- Imię: Filip
- VOLVO: XC60
- Silnik: D5244T15
- KW/KM/NM: 215
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 100000
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Witam,
mam u siebie założony gaz i od pewnego czasu samochód dostawał czkawki na niskich obrotach i po dłuższej jeździe zapalała się kontrolka lambdy. Poszperałem na forum i wymieniłem świece oraz sprawdziłem przewody. Samochód przestał się dławić, ale po ok. 2 godzinach jazdy zapala się kontrolka sondy lambda. Później nie chce już gasnąć w ciągu całego dnia. Dopiero następnego dnia rano, najpierw się pali, ale po ok 30 minutach gaśnie, by znów zapalić się po ok. 2 godzinach. O co może chodzić? Czy to tylko awaria samej sondy, czy coś może być w silniku? Samochód ciągnie elegancko i nie czuje żadnego osłabienia. Jedyne co, to nieregularne lekkie "zająknięcia" na wolnych obrotach (ale tylko na gazie).
Czekam na pomoc i pozdrawiam,
F
mam u siebie założony gaz i od pewnego czasu samochód dostawał czkawki na niskich obrotach i po dłuższej jeździe zapalała się kontrolka lambdy. Poszperałem na forum i wymieniłem świece oraz sprawdziłem przewody. Samochód przestał się dławić, ale po ok. 2 godzinach jazdy zapala się kontrolka sondy lambda. Później nie chce już gasnąć w ciągu całego dnia. Dopiero następnego dnia rano, najpierw się pali, ale po ok 30 minutach gaśnie, by znów zapalić się po ok. 2 godzinach. O co może chodzić? Czy to tylko awaria samej sondy, czy coś może być w silniku? Samochód ciągnie elegancko i nie czuje żadnego osłabienia. Jedyne co, to nieregularne lekkie "zająknięcia" na wolnych obrotach (ale tylko na gazie).
Czekam na pomoc i pozdrawiam,
F
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam
- zork
- VO
- Posty: 209
- Rejestracja: 2007-09-08, 21:16
- Imię: Zbyszek
- VOLVO: bylo 850 GLT USDM
- Silnik: bylo B5254FS @LPG
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
o właśniefelipe2000 pisze:na gazie
diagnostyka prawdę Ci powie. kontrolka "sondy" to check-engine a nie dedykowana lampka sygnalizująca uszkodzenie czujnika w wydechu
kierownik Saaba 900 T
- felipe2000
- VO
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
- Imię: Filip
- VOLVO: XC60
- Silnik: D5244T15
- KW/KM/NM: 215
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 100000
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Czyli z tego co rozumiem, to jedynie warsztat prawdę mi powie, tak?
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam
-
- Przyjaciele
- Posty: 861
- Rejestracja: 2007-02-27, 15:20
- Imię: Przemek
- VOLVO: XC70
- Silnik: B5252T2
- KW/KM/NM: 209/320
- Rok: 2002
- Był na spocie: 7
- Średnie spalanie: 13,5-14
- Przebieg: 283000
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Ja miałem to samo prawie. Prawie, bo:
- dławił się przy niskich obrotach po dodaniu gazu,
- szarpał po przekroczeniu około 130 km/h,
- po jakiś 1 000 km zapaliła się lambda i nie zgasła.
Rozwiązanie:
- wymiana swiec,
- dokładna regulacja w czasie jazdy, z laptopem na kolanach (wcześniej tego nie zrobili).
Efekt:
- przejechałem od regulacji ok 5 000 km i żaden z wcześniejszych problemów nie wystąpił,
- dodatkowo, spadło spalanie i to znacznie, bo o ok 2 litry / 100 km.
P.
- dławił się przy niskich obrotach po dodaniu gazu,
- szarpał po przekroczeniu około 130 km/h,
- po jakiś 1 000 km zapaliła się lambda i nie zgasła.
Rozwiązanie:
- wymiana swiec,
- dokładna regulacja w czasie jazdy, z laptopem na kolanach (wcześniej tego nie zrobili).
Efekt:
- przejechałem od regulacji ok 5 000 km i żaden z wcześniejszych problemów nie wystąpił,
- dodatkowo, spadło spalanie i to znacznie, bo o ok 2 litry / 100 km.
P.
"Opinions are like assholes - everybody's got one" Harry Callahan
Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S
Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
felipe2000, na temat sondy lambda jest na forum bardzo dużo, użyj opcji SZUKAJ. Ja sam się borykałem z tym problemem. Wina pewnie leży po stronie instalacji gazowej (potrzebna regulacja). Wymigaj błędy i wtedy można będzie coś powiedzieć. U mnie problem był w niewłaściwie wyregulowanej instalacji gazowej (przy nie najlepszej emulacji sondy lambda). Po regulacji nic się nie zapala, spalanie w trasie spadło z 10,5-11 do 9-9,5 litrów LPG.
Pozdrawiam,
Artur.
Pozdrawiam,
Artur.
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
- felipe2000
- VO
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
- Imię: Filip
- VOLVO: XC60
- Silnik: D5244T15
- KW/KM/NM: 215
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 100000
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
A jak się wymiguje błędy? Nigdy tego nie robiłem.
Świece były właśnie wymienione, bo wcześniej to miał czkawkę aż do 2500rpm, no ale teraz pozostaje kwestia lambdy i lekkiej, nieregularnej czkawki na wolnych obrotach.
Świece były właśnie wymienione, bo wcześniej to miał czkawkę aż do 2500rpm, no ale teraz pozostaje kwestia lambdy i lekkiej, nieregularnej czkawki na wolnych obrotach.
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam
- felipe2000
- VO
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
- Imię: Filip
- VOLVO: XC60
- Silnik: D5244T15
- KW/KM/NM: 215
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 100000
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
A więc wymieniłem świece na oryginalne Volvo i zniknęła czkawka przy niskich obrotach. Pozostaje jednak sprawa kontrolki lambda, ale jestem na tropie tego, że jest to przepływomierz. W momencie, gdy się zapala lambda, sygnał z przepływomierza jest jakiś kosmiczny, tj. 500 kg/h czy w jakich tam jednostkach jest ten sygnał. Czas wymienić sam przepływomierz ... mam nadzieje, ze to będzie to
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam
- Jacoos
- VIP
- Posty: 4578
- Rejestracja: 2006-05-03, 18:06
- VOLVO: 855 T-5
- Silnik: 2.0
- KW/KM/NM: 155/210/300
- Rok: 1994
- Był na spocie: 23
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
W twoim roczniku czyta się je z komputera.felipe2000 pisze:A jak się wymiguje błędy?
Miga się do 1994 roku.
+ taki, że więcej błędów wyłapuje twój rocznik
-, że nie możesz zrobić tego sam i bez kosztów.
- felipe2000
- VO
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
- Imię: Filip
- VOLVO: XC60
- Silnik: D5244T15
- KW/KM/NM: 215
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 100000
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Dzięki za podpowiedź, bo już się zastanawiałem czy jakoś tymi przyciskami od klimy trzeba w jakiejś pozycji kluczyka popstrykać no i faktycznie wadą jest to, że np. w trasie jakby się coś stało, to trzeba szukać warsztatu z komputerem.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam
- felipe2000
- VO
- Posty: 221
- Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
- Imię: Filip
- VOLVO: XC60
- Silnik: D5244T15
- KW/KM/NM: 215
- Rok: 2014
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7
- Przebieg: 100000
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Wymiana świec pomogła, ale na świece Volvo, a nie NGKspacelord pisze: Rozwiązanie:
- wymiana swiec,
- dokładna regulacja w czasie jazdy, z laptopem na kolanach (wcześniej tego nie zrobili).
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam
- marek2367
- Przyjaciele
- Posty: 1300
- Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
- Imię: Marek
- VOLVO: 850 kombi
- Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
- KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
- Rok: 95
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 10,5 LPG
- Przebieg: 440000
- Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Witam.Jacoos pisze:felipe2000 napisał/a:
A jak się wymiguje błędy?
W twoim roczniku czyta się je z komputera.
Miga się do 1994 roku.
Widzę, że trzeba sprostować trochę sprawę. Ja mam rocznik 95 i można wymigać błędy. Być może zmiana była w ciągu roku. Mój jest chyba z pierwszego kwartału.
To też nie do końca prawda. Gdzieś na forum jest wyjaśnione, jak wymigać błędy z OBDII. Zdaje się, że ALEKSIASTY to tłumaczył.Jacoos pisze:-, że nie możesz zrobić tego sam i bez kosztów.
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Oczywiście, że miga się błędy z niby OBD w 850tkach i to nawet przyjemniej, bo w cieplutkiej kabinie Oczywiście odczyt po lini dla PC tez jest, ale przeważnie to wersji turbo (sam układ paliwowy), poduszki i ABS
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- Nabu
- Przyjaciele
- Posty: 942
- Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
- Imię: Mikolaj
- VOLVO: 360
- Silnik: B200F++
- KW/KM/NM: było ~140
- Rok: 1987
- Był na spocie: 41
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
felipe2000, udało Ci się rozwiązać problem? Pytam bo mam dokładnie identyczne objawy Jutro zajrzę do świeczek ale może udało Ci się coś konkretnego ustalić?
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
- Arsen33
- VO
- Posty: 162
- Rejestracja: 2008-02-11, 23:49
- VOLVO: 850 sedan
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1994
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 11 Pb; 13,3LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Nabu : tak jak pisali koledzy wyżej-> świece, kopułka, kable do sprawdzenia no i filtr LPG.
A abstrahując : zaleca się sprawdzić stan techniczny auta w stacji kontroli przed montażem zestawu LPG - ja tak nie uczyniłem i gazownicy przepalili katalizator - nie zauważono przebitych kabli.
A abstrahując : zaleca się sprawdzić stan techniczny auta w stacji kontroli przed montażem zestawu LPG - ja tak nie uczyniłem i gazownicy przepalili katalizator - nie zauważono przebitych kabli.
I Prawo Ehrmana: każda rzecz pogorszy się zanim się polepszy
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.
- Nabu
- Przyjaciele
- Posty: 942
- Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
- Imię: Mikolaj
- VOLVO: 360
- Silnik: B200F++
- KW/KM/NM: było ~140
- Rok: 1987
- Był na spocie: 41
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Arsen33, mój przyjechał z niemiec już z gazem
Miałem dziś do świeczek, kopułki, kabli, filtra i wlotu powietrza zajrzeć ale woda z nieba się leje więc muszę to na inny termin przełożyć
Zaobserwowałem jeszcze, że lambda zapala się tylko w czasie dłuższej (+/- 2h bez przerwy) jazdy na gazie, mogę przejechać 500km robiąc przerwy i lambda się nie zapali! Jak się zapali zjeżdżam na parking wyjmuję na chwile bezpiecznik od ECU i znów na 2 godzinki mam spokój. Instalke mam II generacji i tam chyba powinien być emulator sondy? Może to być jego wina? Jak to coś wygląda?
Miałem dziś do świeczek, kopułki, kabli, filtra i wlotu powietrza zajrzeć ale woda z nieba się leje więc muszę to na inny termin przełożyć
Zaobserwowałem jeszcze, że lambda zapala się tylko w czasie dłuższej (+/- 2h bez przerwy) jazdy na gazie, mogę przejechać 500km robiąc przerwy i lambda się nie zapali! Jak się zapali zjeżdżam na parking wyjmuję na chwile bezpiecznik od ECU i znów na 2 godzinki mam spokój. Instalke mam II generacji i tam chyba powinien być emulator sondy? Może to być jego wina? Jak to coś wygląda?
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2008-08-31, 12:02
- VOLVO: 850 GLE
- Silnik: 2,5
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 93
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: olsztyn
- Status: Offline
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Ja miałem podobny problem z kontrolką lambdy... po bardzo długich i drogich konsultacjach u różnych magików pojechałem na odczyt z kompa... wymieniłem lambdę (do 850 koszt ok300zł) i problem zniknął. A co ważniejsze wzrosła moc, której spadku nie zauważyłem, bo to nie jest tak, że nagle ktoś nam zabija 40 koni... to się u mnie działo stopniowo, więc się przyzwyczajałem stopniowo do sadku mocy. A dwa co ważne, spadło spalanie i na gazie i na benz. W trasie pali teraz gazu ok 11l.
- Arsen33
- VO
- Posty: 162
- Rejestracja: 2008-02-11, 23:49
- VOLVO: 850 sedan
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1994
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 11 Pb; 13,3LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Nabu, a jak wygląda sytuacja jazdy na benzynie bez przerwy? Warto by ustalić, czy błąd spowodowany jest zmianą mieszanki czy wina jest po stronie auta.
Aha, wnioskuję, że skoro już wspomniałeś o emulatorach sondy, to rozumiem, że nie masz sekwencji lpg. W tym wypadku kolega gromo0001 mówi o problemach w V z sekwencją.
Aha, wnioskuję, że skoro już wspomniałeś o emulatorach sondy, to rozumiem, że nie masz sekwencji lpg. W tym wypadku kolega gromo0001 mówi o problemach w V z sekwencją.
I Prawo Ehrmana: każda rzecz pogorszy się zanim się polepszy
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.
- Nabu
- Przyjaciele
- Posty: 942
- Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
- Imię: Mikolaj
- VOLVO: 360
- Silnik: B200F++
- KW/KM/NM: było ~140
- Rok: 1987
- Był na spocie: 41
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Arsen33, instalka jest II generacji BRC, silnik 2,5 10v. Na benzynie machnąłem 900km, dwa razy po 5h jazdy bez przerw i nic się nie zapaliło, więc problem tylko gazu dotyczy!
A i jeszcze jedno, ostatni raz trasa ok. 400km na gazie, lambda zapaliła się dwa razy (za każdym razem skasowana wyjęciem bezpiecznika od ECU). Po powrocie do domu wymigałem błędy i wszędzie mam 1-1-1
A i jeszcze jedno, ostatni raz trasa ok. 400km na gazie, lambda zapaliła się dwa razy (za każdym razem skasowana wyjęciem bezpiecznika od ECU). Po powrocie do domu wymigałem błędy i wszędzie mam 1-1-1
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)
Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)
--->>www.tradeexpert.com.pl<<---
SPRZEDAM:
850 2.5 10v części
- Arsen33
- VO
- Posty: 162
- Rejestracja: 2008-02-11, 23:49
- VOLVO: 850 sedan
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1994
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 11 Pb; 13,3LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda
Zasięgnąłem języka u mojego gazownika.
Problem tkwi w wspomnianym przez Ciebie emulatorze sondy lambda. Albo nie masz urządzenia, albo jest do wymiany. Należy tego szukać pod maską w okolicach cewki elektrozaworu lpg. Kablami jest wpięty do kabla sondy i cewki elektrozaworu. Przy założeniu, że nie kręciłeś przy "śrubie". Niby do kupienia w każdym zakładzie z lpg/ a czasem w hurtowni moto.
To niestety wybiegało poza moją wiedzę...
Problem tkwi w wspomnianym przez Ciebie emulatorze sondy lambda. Albo nie masz urządzenia, albo jest do wymiany. Należy tego szukać pod maską w okolicach cewki elektrozaworu lpg. Kablami jest wpięty do kabla sondy i cewki elektrozaworu. Przy założeniu, że nie kręciłeś przy "śrubie". Niby do kupienia w każdym zakładzie z lpg/ a czasem w hurtowni moto.
To niestety wybiegało poza moją wiedzę...
I Prawo Ehrmana: każda rzecz pogorszy się zanim się polepszy
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.