[850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
felipe2000
VO
VO
Posty: 221
Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
Imię: Filip
VOLVO: XC60
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 100000
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: felipe2000 » 2008-07-29, 09:17

Witam,

mam u siebie założony gaz i od pewnego czasu samochód dostawał czkawki na niskich obrotach i po dłuższej jeździe zapalała się kontrolka lambdy. Poszperałem na forum i wymieniłem świece oraz sprawdziłem przewody. Samochód przestał się dławić, ale po ok. 2 godzinach jazdy zapala się kontrolka sondy lambda. Później nie chce już gasnąć w ciągu całego dnia. Dopiero następnego dnia rano, najpierw się pali, ale po ok 30 minutach gaśnie, by znów zapalić się po ok. 2 godzinach. O co może chodzić? Czy to tylko awaria samej sondy, czy coś może być w silniku? Samochód ciągnie elegancko i nie czuje żadnego osłabienia. Jedyne co, to nieregularne lekkie "zająknięcia" na wolnych obrotach (ale tylko na gazie).

Czekam na pomoc i pozdrawiam,

F
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam

Awatar użytkownika
zork
VO
VO
Posty: 209
Rejestracja: 2007-09-08, 21:16
Imię: Zbyszek
VOLVO: bylo 850 GLT USDM
Silnik: bylo B5254FS @LPG
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: zork » 2008-07-29, 10:54

felipe2000 pisze:na gazie
o właśnie ;)
diagnostyka prawdę Ci powie. kontrolka "sondy" to check-engine a nie dedykowana lampka sygnalizująca uszkodzenie czujnika w wydechu ;)
kierownik Saaba 900 T :)

Awatar użytkownika
felipe2000
VO
VO
Posty: 221
Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
Imię: Filip
VOLVO: XC60
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 100000
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: felipe2000 » 2008-07-29, 20:57

Czyli z tego co rozumiem, to jedynie warsztat prawdę mi powie, tak?
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam

spacelord
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 861
Rejestracja: 2007-02-27, 15:20
Imię: Przemek
VOLVO: XC70
Silnik: B5252T2
KW/KM/NM: 209/320
Rok: 2002
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 13,5-14
Przebieg: 283000
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: spacelord » 2008-07-29, 22:23

Ja miałem to samo prawie. Prawie, bo:
- dławił się przy niskich obrotach po dodaniu gazu,
- szarpał po przekroczeniu około 130 km/h,
- po jakiś 1 000 km zapaliła się lambda i nie zgasła.

Rozwiązanie:
- wymiana swiec,
- dokładna regulacja w czasie jazdy, z laptopem na kolanach (wcześniej tego nie zrobili).

Efekt:
- przejechałem od regulacji ok 5 000 km i żaden z wcześniejszych problemów nie wystąpił,
- dodatkowo, spadło spalanie i to znacznie, bo o ok 2 litry / 100 km.

P.
"Opinions are like assholes - everybody's got one" Harry Callahan

Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S

Awatar użytkownika
Artur78
VIP
VIP
Posty: 10068
Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 433000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: Artur78 » 2008-07-29, 22:42

felipe2000, na temat sondy lambda jest na forum bardzo dużo, użyj opcji SZUKAJ. Ja sam się borykałem z tym problemem. Wina pewnie leży po stronie instalacji gazowej (potrzebna regulacja). Wymigaj błędy i wtedy można będzie coś powiedzieć. U mnie problem był w niewłaściwie wyregulowanej instalacji gazowej (przy nie najlepszej emulacji sondy lambda). Po regulacji nic się nie zapala, spalanie w trasie spadło z 10,5-11 do 9-9,5 litrów LPG.

Pozdrawiam,
Artur.
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97

Awatar użytkownika
felipe2000
VO
VO
Posty: 221
Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
Imię: Filip
VOLVO: XC60
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 100000
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: felipe2000 » 2008-07-31, 08:51

A jak się wymiguje błędy? Nigdy tego nie robiłem.

Świece były właśnie wymienione, bo wcześniej to miał czkawkę aż do 2500rpm, no ale teraz pozostaje kwestia lambdy i lekkiej, nieregularnej czkawki na wolnych obrotach.
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam

Awatar użytkownika
felipe2000
VO
VO
Posty: 221
Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
Imię: Filip
VOLVO: XC60
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 100000
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: felipe2000 » 2008-11-24, 22:05

A więc wymieniłem świece na oryginalne Volvo i zniknęła czkawka przy niskich obrotach. Pozostaje jednak sprawa kontrolki lambda, ale jestem na tropie tego, że jest to przepływomierz. W momencie, gdy się zapala lambda, sygnał z przepływomierza jest jakiś kosmiczny, tj. 500 kg/h czy w jakich tam jednostkach jest ten sygnał. Czas wymienić sam przepływomierz :) ... mam nadzieje, ze to będzie to
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam

Awatar użytkownika
Jacoos
VIP
VIP
Posty: 4578
Rejestracja: 2006-05-03, 18:06
VOLVO: 855 T-5
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 155/210/300
Rok: 1994
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: Jacoos » 2008-11-24, 23:34

felipe2000 pisze:A jak się wymiguje błędy?
W twoim roczniku czyta się je z komputera.
Miga się do 1994 roku.
+ taki, że więcej błędów wyłapuje twój rocznik
-, że nie możesz zrobić tego sam i bez kosztów.

Awatar użytkownika
felipe2000
VO
VO
Posty: 221
Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
Imię: Filip
VOLVO: XC60
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 100000
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: felipe2000 » 2008-11-25, 08:33

Dzięki za podpowiedź, bo już się zastanawiałem czy jakoś tymi przyciskami od klimy trzeba w jakiejś pozycji kluczyka popstrykać ;) no i faktycznie wadą jest to, że np. w trasie jakby się coś stało, to trzeba szukać warsztatu z komputerem.

Pozdrawiam :)
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam

Awatar użytkownika
felipe2000
VO
VO
Posty: 221
Rejestracja: 2007-12-17, 11:54
Imię: Filip
VOLVO: XC60
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215
Rok: 2014
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 100000
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: felipe2000 » 2009-01-09, 12:00

spacelord pisze: Rozwiązanie:
- wymiana swiec,
- dokładna regulacja w czasie jazdy, z laptopem na kolanach (wcześniej tego nie zrobili).
Wymiana świec pomogła, ale na świece Volvo, a nie NGK
Volvo V70 D5 AWD 2006 MT sprzedam

Awatar użytkownika
marek2367
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1300
Rejestracja: 2008-01-07, 19:54
Imię: Marek
VOLVO: 850 kombi
Silnik: B5204S(LPG-BLOS)
KW/KM/NM: 105KW/143KM/175Nm
Rok: 95
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 10,5 LPG
Przebieg: 440000
Lokalizacja: Ujazd k.Tom. Maz.
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: marek2367 » 2009-01-10, 10:14

Jacoos pisze:felipe2000 napisał/a:
A jak się wymiguje błędy?

W twoim roczniku czyta się je z komputera.
Miga się do 1994 roku.
Witam.

Widzę, że trzeba sprostować trochę sprawę. Ja mam rocznik 95 i można wymigać błędy. Być może zmiana była w ciągu roku. Mój jest chyba z pierwszego kwartału.
Jacoos pisze:-, że nie możesz zrobić tego sam i bez kosztów.
To też nie do końca prawda. Gdzieś na forum jest wyjaśnione, jak wymigać błędy z OBDII. Zdaje się, że ALEKSIASTY to tłumaczył.

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: kwaku85 » 2009-01-11, 14:03

Oczywiście, że miga się błędy z niby OBD w 850tkach i to nawet przyjemniej, bo w cieplutkiej kabinie :P Oczywiście odczyt po lini dla PC tez jest, ale przeważnie to wersji turbo (sam układ paliwowy), poduszki i ABS
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
Nabu
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 942
Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
Imię: Mikolaj
VOLVO: 360
Silnik: B200F++
KW/KM/NM: było ~140
Rok: 1987
Był na spocie: 41
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: Nabu » 2009-02-07, 23:37

felipe2000, udało Ci się rozwiązać problem? Pytam bo mam dokładnie identyczne objawy :| Jutro zajrzę do świeczek ale może udało Ci się coś konkretnego ustalić?
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!

Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)

Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)

--->>www.tradeexpert.com.pl<<---

SPRZEDAM:
850 2.5 10v części

Awatar użytkownika
Arsen33
VO
VO
Posty: 162
Rejestracja: 2008-02-11, 23:49
VOLVO: 850 sedan
Silnik: 2.5 20V
Rok: 1994
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 11 Pb; 13,3LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: Arsen33 » 2009-02-08, 03:04

Nabu : tak jak pisali koledzy wyżej-> świece, kopułka, kable do sprawdzenia no i filtr LPG.

A abstrahując : zaleca się sprawdzić stan techniczny auta w stacji kontroli przed montażem zestawu LPG - ja tak nie uczyniłem i gazownicy przepalili katalizator - nie zauważono przebitych kabli.
I Prawo Ehrmana: każda rzecz pogorszy się zanim się polepszy
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.

Awatar użytkownika
Nabu
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 942
Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
Imię: Mikolaj
VOLVO: 360
Silnik: B200F++
KW/KM/NM: było ~140
Rok: 1987
Był na spocie: 41
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: Nabu » 2009-02-08, 12:51

Arsen33, mój przyjechał z niemiec już z gazem ;)
Miałem dziś do świeczek, kopułki, kabli, filtra i wlotu powietrza zajrzeć ale woda z nieba się leje więc muszę to na inny termin przełożyć :|
Zaobserwowałem jeszcze, że lambda zapala się tylko w czasie dłuższej (+/- 2h bez przerwy) jazdy na gazie, mogę przejechać 500km robiąc przerwy i lambda się nie zapali! Jak się zapali zjeżdżam na parking wyjmuję na chwile bezpiecznik od ECU i znów na 2 godzinki mam spokój. Instalke mam II generacji i tam chyba powinien być emulator sondy? Może to być jego wina? Jak to coś wygląda?
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!

Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)

Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)

--->>www.tradeexpert.com.pl<<---

SPRZEDAM:
850 2.5 10v części

gromo0001
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2008-08-31, 12:02
VOLVO: 850 GLE
Silnik: 2,5
KW/KM/NM: 144
Rok: 93
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: olsztyn
Status: Offline

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: gromo0001 » 2009-02-09, 12:05

Ja miałem podobny problem z kontrolką lambdy... po bardzo długich i drogich konsultacjach u różnych magików pojechałem na odczyt z kompa... wymieniłem lambdę (do 850 koszt ok300zł) i problem zniknął. A co ważniejsze wzrosła moc, której spadku nie zauważyłem, bo to nie jest tak, że nagle ktoś nam zabija 40 koni... to się u mnie działo stopniowo, więc się przyzwyczajałem stopniowo do sadku mocy. A dwa co ważne, spadło spalanie i na gazie i na benz. W trasie pali teraz gazu ok 11l.

Awatar użytkownika
Arsen33
VO
VO
Posty: 162
Rejestracja: 2008-02-11, 23:49
VOLVO: 850 sedan
Silnik: 2.5 20V
Rok: 1994
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 11 Pb; 13,3LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: Arsen33 » 2009-02-10, 00:03

Nabu, a jak wygląda sytuacja jazdy na benzynie bez przerwy? Warto by ustalić, czy błąd spowodowany jest zmianą mieszanki czy wina jest po stronie auta.

Aha, wnioskuję, że skoro już wspomniałeś o emulatorach sondy, to rozumiem, że nie masz sekwencji lpg. W tym wypadku kolega gromo0001 mówi o problemach w V z sekwencją.
I Prawo Ehrmana: każda rzecz pogorszy się zanim się polepszy
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.

Awatar użytkownika
Nabu
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 942
Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
Imię: Mikolaj
VOLVO: 360
Silnik: B200F++
KW/KM/NM: było ~140
Rok: 1987
Był na spocie: 41
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: Nabu » 2009-02-10, 01:00

Arsen33, instalka jest II generacji BRC, silnik 2,5 10v. Na benzynie machnąłem 900km, dwa razy po 5h jazdy bez przerw i nic się nie zapaliło, więc problem tylko gazu dotyczy!
A i jeszcze jedno, ostatni raz trasa ok. 400km na gazie, lambda zapaliła się dwa razy (za każdym razem skasowana wyjęciem bezpiecznika od ECU). Po powrocie do domu wymigałem błędy i wszędzie mam 1-1-1 :>
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!

Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)

Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)

--->>www.tradeexpert.com.pl<<---

SPRZEDAM:
850 2.5 10v części

Awatar użytkownika
Arsen33
VO
VO
Posty: 162
Rejestracja: 2008-02-11, 23:49
VOLVO: 850 sedan
Silnik: 2.5 20V
Rok: 1994
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 11 Pb; 13,3LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] zapalająca się i gasnąca kontrolka sondy lambda

Post autor: Arsen33 » 2009-02-11, 02:18

Zasięgnąłem języka u mojego gazownika.
Problem tkwi w wspomnianym przez Ciebie emulatorze sondy lambda. Albo nie masz urządzenia, albo jest do wymiany. Należy tego szukać pod maską w okolicach cewki elektrozaworu lpg. Kablami jest wpięty do kabla sondy i cewki elektrozaworu. Przy założeniu, że nie kręciłeś przy "śrubie". Niby do kupienia w każdym zakładzie z lpg/ a czasem w hurtowni moto.
To niestety wybiegało poza moją wiedzę...
I Prawo Ehrmana: każda rzecz pogorszy się zanim się polepszy
II Prawo Ehrmana: nie polepszy się.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”