XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2008-09-28, 09:21
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: polska
- Status: Offline
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
Witam,
Mam pytanie do znawcow tematu dotyczace mozliwosci zainstalowania instalacji gazowej do volvo z silnikiem turbo (2,5T) - oczywiscie sekwencja.
Nie chce wdawac sie w dyskusje czy sie oplaca czy nie (to pytanie retoryczne), sam jestem zwolennikiem autogazu (wczesniej jezdzilem autami na gaz i bardzo sobie to chwalilem). I wierze też ze na gazie auto moze lepiej jechac niz na benzynce
Jednakze tutaj mam dylemat, poniewaz spotkalem sie z dwiema opiniami:
1. do silnikow z turbina nie zaleca sie montowania autogazu
2. dzisiejsze instalacje (np: holenderskie PRINS-y) sa tak zaawansowane, ze nie ma znaczenia czy sie montuje do silnika z turbo czy bez.
Wobec powyzszego bardzo prosze o opinie osoby, ktore maja osobiste doswiadczenia z gazem na turbince 8)
Mam pytanie do znawcow tematu dotyczace mozliwosci zainstalowania instalacji gazowej do volvo z silnikiem turbo (2,5T) - oczywiscie sekwencja.
Nie chce wdawac sie w dyskusje czy sie oplaca czy nie (to pytanie retoryczne), sam jestem zwolennikiem autogazu (wczesniej jezdzilem autami na gaz i bardzo sobie to chwalilem). I wierze też ze na gazie auto moze lepiej jechac niz na benzynce
Jednakze tutaj mam dylemat, poniewaz spotkalem sie z dwiema opiniami:
1. do silnikow z turbina nie zaleca sie montowania autogazu
2. dzisiejsze instalacje (np: holenderskie PRINS-y) sa tak zaawansowane, ze nie ma znaczenia czy sie montuje do silnika z turbo czy bez.
Wobec powyzszego bardzo prosze o opinie osoby, ktore maja osobiste doswiadczenia z gazem na turbince 8)
- Biernik
- VIP
- Posty: 3793
- Rejestracja: 2006-01-11, 08:17
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5 T
- KW/KM/NM: ----/210/----
- Rok: 2004
- Był na spocie: 20
- Średnie spalanie: nie wiem
- Przebieg: 103000
- Lokalizacja: sosnowiec
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
robkab, Mi się wiatrak wypalił wewnątrz, tak że regeneracja jej na długo nie pomogła.
Z tym że dawałem jej ostro po łopatkach, chociaż w takich momentach robiłem to tylko i wyłącznie na benzynie.
Z tym że dawałem jej ostro po łopatkach, chociaż w takich momentach robiłem to tylko i wyłącznie na benzynie.
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, Urojenie wielu to Religia
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2008-09-28, 09:21
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: polska
- Status: Offline
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
a jak dlugo jezdziles na gazie ?
-
- VOLVO
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
- VOLVO: 855 T5
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 1995
- Był na spocie: 21
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
robkab
Moja Volvinka, co prawda nie 2,5 tylko 2,0 turbo jest zagazowana i wszystko OK.
Od czasu do czasu silniczek krokowy zaczyna szaleć, ale to norma przy LPG. Wystarczy w niego puknąć, a raz na jakiś czas potraktować sprayem do czyszczenia gaźników i wszystko wraca do normy. Należy też się liczyć z jego częstszą wymianą.
Gaziarz z resztą lojalnie uprzedził, że takie sytuacje będą miały miejsce, bo wilgoć się skrapla i do niego dostaje.
Autko ma takie same chody jak na benzynie, a średnie spalanie to ok. 14 litrów LPG.
Choć, szczerze powiedziawszy coraz bardziej nachodzi mnie na wtrysk fazy ciekłej.
Wtryskiem gazu w tym wypadku steruje oryginalny komputer samochodu. Auto chodzi lepiej niż na Pb, a spalanie znacząco spada. Do tego dochodzi prostota, a co za tym idzie niezawodność samej instalacji.
biernik
Żeby nie ugotować turbiny dobrze jest zamontować wskaźnik EGT z alarmem.
Chroni też przed wypaleniem gniazd zaworowych i stopieniem tłoków.
Moja Volvinka, co prawda nie 2,5 tylko 2,0 turbo jest zagazowana i wszystko OK.
Od czasu do czasu silniczek krokowy zaczyna szaleć, ale to norma przy LPG. Wystarczy w niego puknąć, a raz na jakiś czas potraktować sprayem do czyszczenia gaźników i wszystko wraca do normy. Należy też się liczyć z jego częstszą wymianą.
Gaziarz z resztą lojalnie uprzedził, że takie sytuacje będą miały miejsce, bo wilgoć się skrapla i do niego dostaje.
Autko ma takie same chody jak na benzynie, a średnie spalanie to ok. 14 litrów LPG.
Choć, szczerze powiedziawszy coraz bardziej nachodzi mnie na wtrysk fazy ciekłej.
Wtryskiem gazu w tym wypadku steruje oryginalny komputer samochodu. Auto chodzi lepiej niż na Pb, a spalanie znacząco spada. Do tego dochodzi prostota, a co za tym idzie niezawodność samej instalacji.
biernik
Żeby nie ugotować turbiny dobrze jest zamontować wskaźnik EGT z alarmem.
Chroni też przed wypaleniem gniazd zaworowych i stopieniem tłoków.
Pozdrawiam,,
TomQ
TomQ
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2008-09-28, 09:21
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: polska
- Status: Offline
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
No to mnie troche pocieszyles ? Rozne opinie na temat zainstalowania gazu w volvo z turbina slyszalem (i to rowniez u gazownikow). Generalnie zaproponowano mi sekwencje PRINS-a wiec zaczalem sie dowiadywac na jej temat. Nawet na tym forum sa opinie w miare pozytywne, ale co ciekawe "moj gazownik" skontaktowal sie z dystrybutorem Prinsa w Niemczech i podpytal o co nieco
Dostal odpowiedz ze do volvo z turbina po 2003 r. oni nie zalecaja instalki gazu - choc jest to mozliwe, gdyz moze spowodowac w konsekwencji wymiane turbinki. Jezeli wlasciciel auta sie na to zdecyduje, to na wlasna odpowiedzialnosc, a juz na pewno instalka musi byc fachowo zalozona z dwoma parownikami etc.
Wiec mam teraz maly dylemat autko jest w miare nowe i mam pewne obawy, choc wolalbym jezdzic taniej - skoro jest taka mozliwosc.
Dostal odpowiedz ze do volvo z turbina po 2003 r. oni nie zalecaja instalki gazu - choc jest to mozliwe, gdyz moze spowodowac w konsekwencji wymiane turbinki. Jezeli wlasciciel auta sie na to zdecyduje, to na wlasna odpowiedzialnosc, a juz na pewno instalka musi byc fachowo zalozona z dwoma parownikami etc.
Wiec mam teraz maly dylemat autko jest w miare nowe i mam pewne obawy, choc wolalbym jezdzic taniej - skoro jest taka mozliwosc.
- Qrkilio
- Przyjaciele
- Posty: 65
- Rejestracja: 2006-04-25, 23:14
- Imię: Jarek
- VOLVO: V50 C30
- Silnik: 2.0D 1.6D
- KW/KM/NM: 100/136 80/109
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Oświęcim
- Status: Offline
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
Ja mam w swoim S60 2.4 T założony gaz firmy Landi renzo i od czasu zalozenia przejechałem ponad 90 tyś poza wymianami świec, filtrów nic więcej nie robiłem. Autko jak jeździło tak jeździ bez problemu ładnie wkręcając sie na obroty
You`ve got what You agreed on
Było S60 2.4T
Było S60 2.4T
- Biernik
- VIP
- Posty: 3793
- Rejestracja: 2006-01-11, 08:17
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5 T
- KW/KM/NM: ----/210/----
- Rok: 2004
- Był na spocie: 20
- Średnie spalanie: nie wiem
- Przebieg: 103000
- Lokalizacja: sosnowiec
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
A dobre dwa lata i chyba z 80 tysięcy km zrobiłem zanim załatwiłem turbinę, i panewki głównerobkab pisze:a jak dlugo jezdziles na gazie ?
Ale podejrzewam że jak bym przestrzegał wtedy rozgrzewania przed pałowaniem silnika to jeździł by dalej
ALe i tak się zraziłem do gazu
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, Urojenie wielu to Religia
-
- VOLVO
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
- VOLVO: 855 T5
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 1995
- Był na spocie: 21
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
Masze silniki są na to cholernie wrażliwe. Nawet w lecie trzeba mu dać kilka minut.biernik pisze:odejrzewam że jak bym przestrzegał wtedy rozgrzewania przed pałowaniem
Jak się ktoś zapomni ....
Pozdrawiam,,
TomQ
TomQ
-
- V
- Posty: 4
- Rejestracja: 2008-09-28, 09:21
- VOLVO: xc90
- Silnik: 2,5 T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: polska
- Status: Offline
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
no jak narazie opinie widze pozytywne. Wlasnie dostalem namiar do jakiegos gazownika, ktory "zagazowuje" volva... skonfrontuje jeszcze z nim te opinie.
- nicko
- VO
- Posty: 165
- Rejestracja: 2007-06-05, 15:45
- VOLVO: S80 T5
- Silnik: B5204T3
- KW/KM/NM: 166/225/310
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
Mogę Ci polecić jeden warsztat w Warszawie, gdzie gazowałem swoje auto. Generalnie dobrze wyregulowany gaz ma 30'C wyższą temperaturę spalania, ale przy temperaturach pow. 700'C to nie ma wielkiego znaczenia. Przy zbyt ubogiej mieszance różnica jest większa i w skrajnych przypadkach, przy pełnym obciążeniu silnika, turbinie rozkręconej do maksymalnych obrotów, trochę zapchanym katalizatorze, można przegrzać turbinę. Ale można to też zrobić na benzynie.
Mi dosyć szybko wypaliły się świece (ok. 20tys.), ale chyba były zwykłe, a zaleca się platynowe. Objawem było lekkie dławienie się auta na gazie przy pełnym obciążeniu, przy spokojnej jeździe i na benzynie jeszcze było spoko.
Mi dosyć szybko wypaliły się świece (ok. 20tys.), ale chyba były zwykłe, a zaleca się platynowe. Objawem było lekkie dławienie się auta na gazie przy pełnym obciążeniu, przy spokojnej jeździe i na benzynie jeszcze było spoko.
-
- VOLVO
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
- VOLVO: 855 T5
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 1995
- Był na spocie: 21
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
Właśnie dlatego, szczególnie do autek zagazowanych, polecam wskaźnik EGR z alarmem.Przy zbyt ubogiej mieszance różnica jest większa i w skrajnych przypadkach, przy pełnym obciążeniu silnika, turbinie rozkręconej do maksymalnych obrotów, trochę zapchanym katalizatorze, można przegrzać turbinę. Ale można to też zrobić na benzynie.
Pozdrawiam,,
TomQ
TomQ
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
Ja sie orientowałem do mojego 850 z 2,5 to mi w odpowiedzi napisali, że robili też 850 z turbo i spisywało sie rewelacyjnie. Nadal mam mieszane uczucia
855...
-
- VO
- Posty: 206
- Rejestracja: 2006-12-23, 11:44
- Imię: Konrad
- VOLVO: S80, v70, s60, s40
- Silnik: 2.4D5, 2.4D5, T5
- KW/KM/NM: 163,163,240,250
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Skierniewice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: XC 90, S60 2,5T - czy warto instalowac gaz LPG
W moim s70 2.5T gaz posiadam od 1,5roku przejechalem okolo 50tys. kilometrow i jestem zadowolony,klopotow z gazem nie mialem.jedyne na co moge narzekac to odczuwalny spadek mocy na gazie,na benzynce zbiera sie galancie
Pozdrwiam
QST
QST