Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

ODPOWIEDZ
warjun
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2008-10-03, 18:01
VOLVO: 240 GLT
Silnik: 2.3
Rok: 1988
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Horodło
Status: Offline

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: warjun » 2008-11-10, 07:54

Witam! Czy po założeniu instalacji mikserowej podciśnieniowej może nastąpić cofnięcie się płomienia i strzał? Może przy turbo to niemożliwe gdyż turbina cały czas "popycha" powietrze?

Awatar użytkownika
rockabilly740
V
V
Posty: 101
Rejestracja: 2008-02-27, 21:45
VOLVO: 740 GLT B230F /940 B230FK/940 B230GT..by³
Silnik: RED BLOCK
KW/KM/NM: mocy PRZYBYWAJ !
Rok: 1990
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lodz
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: rockabilly740 » 2008-11-10, 09:47

mikser przy turbo?

szukanie oszczednosci w ten sposób to chyba nie dobra droga..
u mnie w b230F strzela instalacja ale do turbo bym nie ryzykował...no chyba ze ktos z forum tak jezdzi i jest dobrze...
pozdrawia rockabilly

Awatar użytkownika
Merciu
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1224
Rejestracja: 2008-07-14, 00:12
Imię: Marcin
VOLVO: S60
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 250
Rok: 2013
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 12++
Przebieg: 0
Lokalizacja: Sanok
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: Merciu » 2008-11-10, 09:55

mój znajomy ma Audi 200 2,2 lub 2,3 Turbo i jak mu strzeliło gazem właśnie to rozerwało intercooler na strzępy.
Straight Sveed Flavour


Historia Volvo: 850 2.0 20V/440 1.8 B/850 T-5R Italia/850 T-5/V70R/740 2,3 Turbo/S60R/S60 T5 AWD

warjun
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2008-10-03, 18:01
VOLVO: 240 GLT
Silnik: 2.3
Rok: 1988
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Horodło
Status: Offline

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: warjun » 2008-11-10, 11:38

Dzięki za opinie! Właśnie wszędzie spotykam sie z opinią że do k-jetronika gazu się "nie da założyć" Ale są także opinie że jeździ się dobrze i nic sie nie dzieje. Skłaniam sie raczej do tych pierwszych opinii które mówią że założyć się da i jeździć też ale do pierwszego strzału który może spowodować duże straty. Dochodzi także szybkie zużycie wtrysku paliwa który na gazie pracuje na sucho.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Mathias1
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1893
Rejestracja: 2007-08-11, 09:48
Imię: Maciej
VOLVO: 850/740/480
Silnik: D5252T/B230/E18
KW/KM/NM: 140/114/105
Rok: 1996
Był na spocie: 19
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: Mathias1 » 2008-11-14, 08:47

Nie dochodzi zużycie wtrysku, bo masz zakładany emulator wtrysków.
Komputer "myśli", że steruje wtryskami, a wtryski nie chodzą. Wszystko gra.

Spróbuj na prw do użytkownika Chrzanek napisać - on jeździ 740-tką z silnikiem B230FT z turbiną ciut podkręconą.
Z tego, co wiem, bez problemów, ale chyba ma blosa.
My car is my castle.

V70II 2,4 '01
740 2,3 '86
ex 340 1,6D '86
ex 760 2,4D '82
ex 740 2,3 USA '86
ex 960 3,0 '92
ex 850 2,5D '96
ex 480 1,7 '87

AITWAR!

warjun
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2008-10-03, 18:01
VOLVO: 240 GLT
Silnik: 2.3
Rok: 1988
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Horodło
Status: Offline

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: warjun » 2008-11-15, 18:24

Przecież w silniku B230E nie ma komputera sterującego bo jest na wtrysku mechanicznym. Nie wiem co to jest blos???

silveruser
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 980
Rejestracja: 2008-04-22, 00:03
VOLVO: 740 TURBO INTERCOOLER
Silnik: 2.3Ti
KW/KM/NM: 165
Rok: 89
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 220
Lokalizacja: Słupsk/ Chesterfield
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: silveruser » 2008-11-15, 21:51

warjun pisze:Nie wiem co to jest blos???
szukajka nie boli ;D

jak cos to google.pl :P

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: maskek » 2008-11-15, 22:42

Mathias1, tam nie ma komputera, jest wtrysk mechaniczny. Strzal gazu spowoduje pogiecie elementu mierzacego ilosc zasysanego powietrza w rezultacie samochod nie bedzie chodzil na benzynie, badz bedzie bardzo kulal.
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mathias1
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1893
Rejestracja: 2007-08-11, 09:48
Imię: Maciej
VOLVO: 850/740/480
Silnik: D5252T/B230/E18
KW/KM/NM: 140/114/105
Rok: 1996
Był na spocie: 19
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: Mathias1 » 2008-11-16, 11:33

Przepraszam,
zachowałem się , jak smarkacz.... :oops: :lol:
My car is my castle.

V70II 2,4 '01
740 2,3 '86
ex 340 1,6D '86
ex 760 2,4D '82
ex 740 2,3 USA '86
ex 960 3,0 '92
ex 850 2,5D '96
ex 480 1,7 '87

AITWAR!

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: kwaku85 » 2009-01-11, 23:02

Jeśli w samochodzie jest wtrysk mechaniczny- nie ma możliwości założenia LPG, bo tam wtryskiwacza nie wyłączysz, a praca na sucho załatwi go na amen, niestety
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
misiekvolvo
V
V
Posty: 55
Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
Imię: Michal
VOLVO: V70,V40,xc70
Silnik: 2,5,1.8
KW/KM/NM: 144,122
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Netherland
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: misiekvolvo » 2009-01-18, 10:47

Zgadzam się z kolegą kwaku85. znaczy da się to założyć ale jak napisał zapomnij o benzynie przypatrz się starym MB 124 z taxi ci co mieli benzynkę i złożyli na upartego lpg już mają tylko gaz ;(

Awatar użytkownika
notie
V
V
Posty: 25
Rejestracja: 2008-09-16, 22:35
VOLVO: 940
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: parê koni ju¿ zdech³o
Rok: 1995
Był na spocie: 2
Przebieg: 0
Lokalizacja: hollyłódź
Status: Offline

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: notie » 2009-01-19, 19:14

koledzy ja mam 230fk małe turbo ale zawsze i mam zalożona instalacje 2 generacji z komputerem BINGO.. gaz spisuje się znakomicie.. jest tylko mały myk, gaz podawany jest w dwóch miejscach, za turbiną przed intercoolerem i z intercoolerem a przed kolektorem..

a jeżeli boisz się wystrzałów załóż jakiś gwizdek i po problemie..

pavlel
V
V
Posty: 80
Rejestracja: 2008-06-01, 23:38
VOLVO: S90 USA automat
Silnik: B6304F ?
KW/KM/NM: du¿o
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: pavlel » 2009-01-20, 14:36

no na moje to nie jest kwestia czy turbo jest czy nie tylko kwestia wtrysku. jeśli wtrysk jest mechaniczny to tak pisali koledzy wcześniej, samochód może jeździć jedynie na lpg. a jeśli jest na wtrysku elektronicznym(elektrycznym? :D ) to można gazować bez problemu obojętnie,czy turbo czy nie,trzeba wybrać tylko odpowiednią instalację. choć taksówkarze, jeżdzący MB ciągle myślą, że wystarczy dobrać dobra instalację i dobrze ją założyć i niby wszystko jest ok ale chyba tylko w ich mniemaniu ;)
"najwyższy już czas, żeby pingwin stojący na telewizorze eksplodował"

ANTEQ
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 475
Rejestracja: 2007-10-16, 16:32
VOLVO: 343GLS/240##
Silnik: B230FT/B230FT++
Rok: 1981
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szymanów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Volvo 240 GLT 1988r. Gaz w silniku B230E z turbo

Post autor: ANTEQ » 2009-01-21, 08:21

notie pisze:koledzy ja mam 230fk małe turbo ale zawsze i mam zalożona instalacje 2 generacji z komputerem BINGO.. gaz spisuje się znakomicie.. jest tylko mały myk, gaz podawany jest w dwóch miejscach, za turbiną przed intercoolerem i z intercoolerem a przed kolektorem..

a jeżeli boisz się wystrzałów załóż jakiś gwizdek i po problemie..
Czyli masz pełny IC mieszanki gazowej...? Jak jeb.... to tylko raz nawet gwizdek ci nie pomoże...
Połowa wypowiadających się pisze, że myślą, że można albo będzie chodziło, to powinno dac do myślenia zainteresowanemu.
Chrzanek ma sekwencję do b230ft więc chodzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”