[760 88r. B230FT] ESGI problem na zimnym silniku
-
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2008-06-01, 23:38
- VOLVO: S90 USA automat
- Silnik: B6304F ?
- KW/KM/NM: du¿o
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [760 88r. B230FT] ESGI problem na zimnym silniku
Witam. Mam następujący problem : gdy rano odpalam volva to wiadomo, najpierw pochodzi troche na benzynie, jade sobie dalej jade, i jak przełącza się na gaz to gaz w ogóle nie ma mocy. Jak dodaje gazu to praktycznie nic sie nie dzieje, albo nawet gaśnie, obroty spadają do około 600 na jałowym. Byłem u gaziarza i ustawił temperature przełączenia na gaz z 30 na 50 stopni i jest tak samo. Dłużej na benzynie jade ale i tak jak się przełączy to znowu to samo. To ile powinno być? 90? to by było bez sensu chyba. Był na regulacji i wszystko niby ok, dodam, że poźniej jak sie w końcu rozgrzeje to śmiga cacy, więc to chyba coś z temperaturą. Nie jestem pewien, ale zauważyłem, że jak wskaźnik temp . silnika działa sprawnie, to jest lepiej, a jak opadnie bo coś mu nie działa to coś sie partaczy. Ale może są ta tylko moje urojenia. Miał ktoś coś podobnego ?
"najwyższy już czas, żeby pingwin stojący na telewizorze eksplodował"
- Mathias1
- Przyjaciele
- Posty: 1893
- Rejestracja: 2007-08-11, 09:48
- Imię: Maciej
- VOLVO: 850/740/480
- Silnik: D5252T/B230/E18
- KW/KM/NM: 140/114/105
- Rok: 1996
- Był na spocie: 19
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [760 88r. B230FT] ESGI problem na zimnym silniku
Sprawdź poziom płynu chłodzącego.
Może być mało i nie dogrzewa parownika.
Potem sprawdź pompę wody.
Może być dosyć płynu, ale pompa nie miesza cieczy w układzie.
I sprawdź termostat. W razie potrzeby - wymień.
Może być mało i nie dogrzewa parownika.
Potem sprawdź pompę wody.
Może być dosyć płynu, ale pompa nie miesza cieczy w układzie.
I sprawdź termostat. W razie potrzeby - wymień.
My car is my castle.
V70II 2,4 '01
740 2,3 '86
ex 340 1,6D '86
ex 760 2,4D '82
ex 740 2,3 USA '86
ex 960 3,0 '92
ex 850 2,5D '96
ex 480 1,7 '87
AITWAR!
V70II 2,4 '01
740 2,3 '86
ex 340 1,6D '86
ex 760 2,4D '82
ex 740 2,3 USA '86
ex 960 3,0 '92
ex 850 2,5D '96
ex 480 1,7 '87
AITWAR!
-
- V
- Posty: 80
- Rejestracja: 2008-06-01, 23:38
- VOLVO: S90 USA automat
- Silnik: B6304F ?
- KW/KM/NM: du¿o
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [760 88r. B230FT] ESGI problem na zimnym silniku
płynu jest ok. pompy chyba samemu nie da się sprawdzić , skończy sie u mechaniora pewnie tak czy siak. a może to kwestia samego parownika? musze to jakoś ogarnąc bo dzisiaj prawie dzwona miałem przez to bo mi zgasł na środku ronda...na benzynie na mocno zimnym silniku zauważyłem, że też jakby słabszy jest ,ale to może byc też tylko moje gdybanie.
"najwyższy już czas, żeby pingwin stojący na telewizorze eksplodował"
- Mathias1
- Przyjaciele
- Posty: 1893
- Rejestracja: 2007-08-11, 09:48
- Imię: Maciej
- VOLVO: 850/740/480
- Silnik: D5252T/B230/E18
- KW/KM/NM: 140/114/105
- Rok: 1996
- Był na spocie: 19
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [760 88r. B230FT] ESGI problem na zimnym silniku
Po odpaleniu na zimnym silniku sprawdzaj, gdzie zaczyna się grzać - czy od razu idzie ciepło do chłodnicy, czy nie, czy wąż podgrzewający parownik jest ciepły prawie od razu, czy nie. Po przełączeniu na gaz, czy parownik Ci się oszrania, czy nie.
Jeśli grzeje się chłodnica od razu, a parownik znacznie później i jeszcze się oszrania, to te objawy mogą wskazywać na termostat, który otwiera się za szybko i zamiast silnika (na małym obiegu), nagrzewa się cała ciecz chłodząca w dużym obiegu.
Jeśli grzeje się chłodnica od razu, a parownik znacznie później i jeszcze się oszrania, to te objawy mogą wskazywać na termostat, który otwiera się za szybko i zamiast silnika (na małym obiegu), nagrzewa się cała ciecz chłodząca w dużym obiegu.
My car is my castle.
V70II 2,4 '01
740 2,3 '86
ex 340 1,6D '86
ex 760 2,4D '82
ex 740 2,3 USA '86
ex 960 3,0 '92
ex 850 2,5D '96
ex 480 1,7 '87
AITWAR!
V70II 2,4 '01
740 2,3 '86
ex 340 1,6D '86
ex 760 2,4D '82
ex 740 2,3 USA '86
ex 960 3,0 '92
ex 850 2,5D '96
ex 480 1,7 '87
AITWAR!