(B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

ODPOWIEDZ
zurav
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2008-11-10, 23:20
Imię: Artur
VOLVO: XC70, 940 Clasic
Silnik: 2,5T/ B230FK
KW/KM/NM: 134/ 210
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: bydgoszcz
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: zurav » 2008-11-19, 11:20

Witam Wiedzących!
TAK,tak-jestem świadom zagrożeń. Klapa będzie w górze na gazie za sprawą elektromagnesu.
Jednak z wtrysku na rzecz gaźnika nie zrezygnuję (rakietowe przyspieszenie stracę)
Obecnie mam do parownika podłączoną zwężkę (pomiędzy kolektor a klapownię) To mi zapodał PAN GAZOWNIK :569: Niech mu śmierdzi gazem z ust do końca życia!
Samochód przy konieczności nagłego ruszenia (np by włączyć się do ruchu) odmawia współpracy-prawie gaśnie. PAN G. twierdi,że:
-,,Tak na mechanicznym musi być"
-,,To i tak cud że to uruchomiłem-to TRUDNE"
-,,Silniki z mech. wtr. ZAWSZE się trzęsą ma wolnych i gubią zapłony" :?: :?: :?: :?:
,,NOOO-będzie i tak dużo palił" (tzn ok 16-18lLPG/100 km)

Nie znam się na instal. gaz. ale nie mam więcej kasy na matołów...Biorę sprawy w swoje ręce-muszę.
Intuicyjnie czuję że BIOS może być tu radą na dławienie,zużycie paliwa i wolne obroty.
ALE: Parownik ma 2 wyjścia- na zasilanie silnika w gaz, oraz jakieś dodatkowe,z drugiej strony membrany .To też podłaczone do miksera,ale do środkowego wyjścia.
Co z nim zrobić?
Podzielcie się wiedzą panowie!
Ostatnio zmieniony 2008-11-19, 11:34 przez zurav, łącznie zmieniany 1 raz.

silveruser
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 980
Rejestracja: 2008-04-22, 00:03
VOLVO: 740 TURBO INTERCOOLER
Silnik: 2.3Ti
KW/KM/NM: 165
Rok: 89
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 220
Lokalizacja: Słupsk/ Chesterfield
Status: Offline
Kontakt:

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: silveruser » 2008-11-20, 04:49

zurav pisze: Nie znam się na instal. gaz. ale nie mam więcej kasy na matołów...Biorę sprawy w swoje ręce-muszę.
Intuicyjnie czuję że BIOS może być tu radą na dławienie,zużycie paliwa i wolne obroty.
Ze Ty masz IBM Compatible Volvo? :shock: :lol:

zurav
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2008-11-10, 23:20
Imię: Artur
VOLVO: XC70, 940 Clasic
Silnik: 2,5T/ B230FK
KW/KM/NM: 134/ 210
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: bydgoszcz
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: zurav » 2008-11-20, 11:29

Wybacz-nie wiem co chciałeś mi przez to powiedzieć?

Awatar użytkownika
maraga
VO
VO
Posty: 280
Rejestracja: 2007-10-04, 15:30
Imię: Marek
VOLVO: S80
Silnik: 5cyl
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 2000
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ??
Przebieg: 361000
Lokalizacja: Kęty
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: maraga » 2008-11-20, 15:35

zurav pisze:Intuicyjnie czuję że BIOS może być tu radą na dławienie,zużycie paliwa i wolne obroty
chodzi mu o to
a tobie o BLOS tak?

zurav
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2008-11-10, 23:20
Imię: Artur
VOLVO: XC70, 940 Clasic
Silnik: 2,5T/ B230FK
KW/KM/NM: 134/ 210
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: bydgoszcz
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: zurav » 2008-11-20, 18:51

Sorry..Gapa ze mnie.
Oczywiście że BLOS :)
Pytanie nadal aktualne!

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: maskek » 2008-11-21, 00:03

silveruser pisze:
zurav pisze: Nie znam się na instal. gaz. ale nie mam więcej kasy na matołów...Biorę sprawy w swoje ręce-muszę.
Intuicyjnie czuję że BIOS może być tu radą na dławienie,zużycie paliwa i wolne obroty.
Ze Ty masz IBM Compatible Volvo? :shock: :lol:
Hehehehehe najlepsze co dzisiaj uslyszalem :lol: :lol: :lol:
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

zurav
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2008-11-10, 23:20
Imię: Artur
VOLVO: XC70, 940 Clasic
Silnik: 2,5T/ B230FK
KW/KM/NM: 134/ 210
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: bydgoszcz
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: zurav » 2008-11-27, 14:04

Pisząc post zwróciłem się z prośbą o pomoc do Was.W temacie jasno określiłem problem.Póżniejsza moja literówka (,,BIOS') nie powinna dawać nikomu podstaw do obśmiewania(drogi MODERATORZE MASKEK)
Jeżeli nie masz nic do powiedzenia w temacie -to nie pisz nic.Tak będzie lepiej.
Nie pomagasz mi ,tylko szydzisz.Nie dowiedziałem się nic ponadto.że KTOŚ jest mi nieżyczliwy...
Szkoda.

Awatar użytkownika
Mariusz_B
V
V
Posty: 127
Rejestracja: 2007-08-26, 22:50
VOLVO: 745 GLT
Silnik: B230F RedBlock B+LPG
Rok: 1990
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 18 LPG/11 PB
Przebieg: 295
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: Mariusz_B » 2008-11-27, 15:10

A może zamiast czepiać się żartów ruszysz szanowne cztery litery do innego gazownika na regulację ? Ja w swoim walczyłem parę dni i sam regulowałem parownik BRC .Odpukać lata bez problemów już 3 miesiące-żadnych strzałów i dławień.Może masz nieszczelny dolot i go dławi zbyt dużo powietrza ,może masz za bogato albo za ubogo gazu na wyjściu z parownika,może nie dostaje minimalnej ilości na wolnych obrotach.Może....itd...
Alkohol niszczy szare komórki, ale tylko te najsłabsze.

Awatar użytkownika
tomekvolvo240
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 730
Rejestracja: 2006-10-06, 13:29
VOLVO: Bike NOX Eclipse SLT ,Toyota Yaris
Silnik: XTR,VVT-I ,1.3
KW/KM/NM: hmm, 87 PS
Rok: 2008
Był na spocie: 12
Średnie spalanie: zale¿y od zmêczenia, ¶rednio 4,8Pb
Przebieg: 8200
Lokalizacja: Kowale gm. Kolbudy
Status: Offline
Kontakt:

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: tomekvolvo240 » 2008-11-27, 18:11

mam silnik B230E na gazie 40000 i zero wystrzałów i innych problemów mam istalację BRC polecam

zurav
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2008-11-10, 23:20
Imię: Artur
VOLVO: XC70, 940 Clasic
Silnik: 2,5T/ B230FK
KW/KM/NM: 134/ 210
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: bydgoszcz
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: zurav » 2008-11-27, 21:42

TOMEK- pochwal się proszę jakie masz zużycia paliwek? Bardzo różne słyszę opinie. Właśnie kupuję BRC-inne nie chciały ładnie współpracować.

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: Aleksiasty » 2008-11-27, 22:20

zurav pisze:Parownik ma 2 wyjścia- na zasilanie silnika w gaz, oraz jakieś dodatkowe,z drugiej strony membrany
Hmm... Mój parownik ma podłączone sześć węży, i nikt nie robi z tego afery.
A spróbuj zgadnąć, jakie są te węże, i do czego służą(?)

Bo ja, po przeczytaniu Twoich paru "ciepłych słów" pod adresem moich przyjaciół nie zamierzam zgadywać, jaki masz parownik, i czy ta dodatkowa nota bene co najmniej piąta rurka to wejście podciśnienia, czy może wylot zaworu bezpieczeństwa...




Jeśli chcesz pomocy w rozwiązaniu problemu, to przynajmniej dokładnie opisz, czego on dotyczy, bo napisać "auto mi się spieprzyło, pomóżcie!!!", to każdy potrafi, ale opisanie zachowania auta w oryginalnej konfiguracji przerasta zdolność percepcji tak z 90% noworyszy, którym wydaje się, że bywalcy tego grona mają całkiem wszechwiedzące szklane kule...

Jak już sprawdzisz autko na benzynie, odczytasz wszystkie symbole zarówno z parownika, jak i sterownika gazu, to może znajdzie się ktoś, kto miał podobny problem z taką samą instalacją, i podpowie Ci, co dalej z tym fantem...

Akurat dzisiaj asystowałem przy naprawie Nivy ślicznie strzelającej w filtr powietrza (ale w zamian też niechętnie jadącej nawet nieco z górki), a krótka procedura naprawcza polegała na wypieprzeniu "w musor" kopułki, razem z palcem rozdzielacza, i wstawienie w ich miejsce sprawnych, i to nawet oryginałów, a nie równie niedrogich zamiennioków.

Awatar użytkownika
tomekvolvo240
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 730
Rejestracja: 2006-10-06, 13:29
VOLVO: Bike NOX Eclipse SLT ,Toyota Yaris
Silnik: XTR,VVT-I ,1.3
KW/KM/NM: hmm, 87 PS
Rok: 2008
Był na spocie: 12
Średnie spalanie: zale¿y od zmêczenia, ¶rednio 4,8Pb
Przebieg: 8200
Lokalizacja: Kowale gm. Kolbudy
Status: Offline
Kontakt:

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: tomekvolvo240 » 2008-11-28, 06:46

moje Volvo jadąc 90-100 maks na trójmiejskiej obwodnicy gazu spaliło około11 l ale jazda bardzo ekonomiczna dojeżdzanie do zjazdów z obwodnicy na biegach w ostatnnim momencie lekkie przychamowanie szybkie wkręcanie na obroty i wtedy zmiana biegów zero obciążania silnika czyli 2 do 40-50 km, trójkę włanczam przy 50-60 czwórka to około 70-80 itd. no może dodać do tego spalania z pół litra nie mieżyłem dokładnie tankowałem do fula gazu a do pracy mam 72 km w obie strony, i na takiej podstawie sobie obliczyłem spalanie, w zimie pewnie wiecej by spalił ale nie jeżdże trochę dużo soli się pojawia:).

zurav
V
V
Posty: 111
Rejestracja: 2008-11-10, 23:20
Imię: Artur
VOLVO: XC70, 940 Clasic
Silnik: 2,5T/ B230FK
KW/KM/NM: 134/ 210
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: bydgoszcz
Status: Offline

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: zurav » 2008-12-01, 11:06

Dzięki Tomku za wieści.
Pięknie by było spalić 12l lpg ... Niestety mój pali benzyny ok.12l w trybie mieszanym,więc gazu powinien brać ok 15l. Obecnie 20l! :shock:

[ Dodano: 2008-12-01, 11:29 ]
Kolego Aleksiasty-faktycznie mało konkretów podałem,gdyż (przypominam) pytanie jest ogólne /techniczne/ i raczej nie o usterkę chodzi,lecz o zdobycie bezcennej wiedzy dzięki Życzliwym Wiedzącym.
Zapytam zatem jaśniej:
-Czy ktoś z szanownych forumowiczów instalował BLOS w silniku z ciągłym wtryskiem?
Lub choćby w starych silnikach /b230/. Jeśli tak-to z jakim skutkiem?
Obecnie u mnie NIE sprawdza się parownik Lowatto/100KM z kompensacją plus mikser.
Ów mikser(chyba fi 35), zainstalowano pomiędzy przepływomierzem klapowym a przepustnicą pow.
Na skutek tego zabiegu silnik jest zdławiony mocno na benzynie,na gazie jeszcze słabszy.
Pali 12l benz. i 20l gazu.

Awatar użytkownika
Mariusz_B
V
V
Posty: 127
Rejestracja: 2007-08-26, 22:50
VOLVO: 745 GLT
Silnik: B230F RedBlock B+LPG
Rok: 1990
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 18 LPG/11 PB
Przebieg: 295
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: Mariusz_B » 2008-12-01, 12:07

Niestety chyba Cię nie pocieszę mój pancernik(silnik b230f) potrafi wyssać koło 18 litrów LPG w mieście i koło 10 litrów gazu w trasie.Regulowany był kilkadziesiąt razy,łącznie z podmianą parownika, miksera,emulatora lambdy,filtra powietrza ,nowego dolotu- bez skutku.Próbowałem z tym walczyć ale po rozmowach z użytkownikami 740-tek i gazownikami oswoiłem się z myślą że ma tyle palić .Doszedłem już do takiej wprawy że skład mieszanki gazowej potrafię sam ustawić metodą prób i błędów na podstawie zachowania samochodu.Spróbuj może i ty?Byc może lekarstwem na to jest BLOS ale nie wiem czy spalanie spadnie i poprawią sie osiągi.Dla mnie kluczem jest prawidłowe ustawienie instalacjii nawet kosztem wyższego spalania,bo po co samochód który zamiast jechać męczy się i właściciela?A 20 litów gazu w mieście jeszcze nie jest taką tragedią przy takiej masie i silniku.

http://blos.prv.pl/
masz poczytaj może coś ci pomoże
Alkohol niszczy szare komórki, ale tylko te najsłabsze.

ahaja
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 219
Rejestracja: 2006-03-27, 22:07
VOLVO: V 740 GL
Silnik: B230F
Rok: 71
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: (B230E) BLOS plus mechaniczny wtrysk?

Post autor: ahaja » 2008-12-05, 01:45

Mam Blosa w b230F:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 613d7.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... c00b2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 7411c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 846b2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b5dd5.html

Założyłem po wywaleniu mikserka ... teraz chce się jeździć ... co powoduje że częściej karmię Malca ;-). Po mieście bierze coś 17-19 ... automacik naturalnie.
K

Ps. Blos jest właśnie do silników z wtryskiem , a nie do gaźników....

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”