Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
Osobiście Tomq nigdy nie miałem do czynienia z LPG V gen, ale z potwierdzonych źródeł wiem że tam są dopiero jaja z korekcją temperaturową itp. Instalacje te nie przyjęły się, mała konkurencja, więc i producenci specjalnie nie starają się wyprzedzać w rozwiązaniach technologicznym, szczególnie w dobie diesli. Na koniec jest to drogie w zakupie, założeniu i na dodatek w eksploatacji. Nie polecam. A ze STAGiem to dziwna sprawa, w zasadzie już najwyższa półka LPG. Tartarini wywal bo to III gen, jeszcze podobno najgorsza, szkoda silnika. Jestem właśnie w trakcie zakładania OMEGASA do swojego auta, jak skończę to powiem co i jak zrobić żeby było git. Misiekvolvo będzie mógł zobaczyć wreszcie jak wygląda LPG
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
-
- VOLVO
- Posty: 2234
- Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
- VOLVO: 855 T5
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 1995
- Był na spocie: 21
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
OK, spokojnie czekam.kwaku85 pisze:jak skończę to powiem co i jak zrobić żeby było git.
Może Omegas to jest to i wreszcie się zdecyduję.
Po prostu pomiędzy Stagiem 300, a starą instalką nie widziałem tak dużych różnic, by warto było dopłacać.
Pozdrawiam,,
TomQ
TomQ
- misiekvolvo
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
- Imię: Michal
- VOLVO: V70,V40,xc70
- Silnik: 2,5,1.8
- KW/KM/NM: 144,122
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Netherland
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
kwaku myśl sobie co chcesz ale ale te wszystkie instalacje o których tak jesteś super przygotowany teoretycznie bo mam cię za teoretyka narodowego ja tego nie wyssałem z palca i przerabiałem te wtryskiwacze wszystkie na własnej praktyce w siedzibie elpigazu w gdańsku na hamowni przez 3lata także myśl sobie co chcesz teoria nie idzie z praktyką. i nie gadam z filozofami. pozdrawiam i wciskaj dalej ludziom ciemnotę którą wyczytałeś pewnie na jakimś innym forum lub innym ustrojstwie dla moli książkowych. Ja to wiem z życia jak firmy montujące gaz mydlą oczy ludziom.
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
kurcze, żeby rozczytać to co chcesz przekazać w formie pisemnej muszę czytać kilka razy i kombinować gdzie tu środek, gdzie koniec a gdzie początek zdania ...misiekvolvo pisze:i nie gadam z filozofami
Kombinuję i kombinuję, może to tak miało być:
kwaku myśl sobie. Co chcesz ? Ale ale. Te wszystkie instalacje o których tak jesteś super. Przygotowany teoretycznie bo mam cię za teoretyka narodowego ja tego. Nie wyssałem z palca i przerabiałem te wtryskiwacze wszystkie. Na własnej praktyce w siedzibie elpigazu w gdańsku na hamowni przez 3 lata także myśl sobie. Co chcesz teoria nie idzie z praktyką. i nie gadam z filozofami. Pozdrawiam i wciskaj dalej ludziom. Ciemnotę którą wyczytałeś pewnie na jakimś innym forum. Lub innym ustrojstwie dla moli książkowych. Ja to wiem z życia jak firmy montujące gaz mydlą oczy. Ludziom.
Pozdrawiam,
Artur.
Ostatnio zmieniony 2009-01-18, 15:39 przez Artur78, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
- misiekvolvo
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
- Imię: Michal
- VOLVO: V70,V40,xc70
- Silnik: 2,5,1.8
- KW/KM/NM: 144,122
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Netherland
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
przepraszam za pisownie ale mnie wkurzył.
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
misiekvolvo, ale Ty tak cały czas.. pozwól się przeczytać po ludzku (a raczej po polsku)
http://volvoforum.pl/topics12/piszmy-po ... t15518.htm
Pozdrawiam,
Artur.
http://volvoforum.pl/topics12/piszmy-po ... t15518.htm
Pozdrawiam,
Artur.
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
- misiekvolvo
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
- Imię: Michal
- VOLVO: V70,V40,xc70
- Silnik: 2,5,1.8
- KW/KM/NM: 144,122
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Netherland
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
Postaram się czuję skruchę hehehehehok Ludzie nie wytykajmy sobie błędów tylko szkoda mi tych co się nie znają bo nie każdy się musi przecież znać ,a ktoś kto wyczytuje wszystkie artykuły i gazetki np. dla gazowników ma wszystkie rozumy pozjadane i obraża ludzi niosących dobrowolnie pomoc . Pozdrawiam wszystkich.
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
Co do STAGa TomQ to nie powinieneś czuć różnicy między LPG a PB. Kwestia doboru reduktora, wtryskiwaczy i dysz. Dla niewiedzących na czym polega dobór "lejących ile sił" wtryskiwaczy, powiem, że dobieramy je dla mocy przypadającej na 1 cylinder, czyli- mając np S60 w wersji "R" z TURBINĄ- podkreślam- dzielimy moc na 5 garów, czyli po 60 kucy i patrzymy na specyfikację np MEDó białych- spokojnie pracują, nawet bez większego wysiłku. Warunkiem będzie tylko dobranie reduktora, potrafiącego utrzymać stałe ciśnienie. Ja nie tylko czytam teorię, ale sam dłubię w gazie i rozmawiam z ludźmi, którzy na LPG zjedli zęby i uważani są za najlepszych w tej dziedzinie. Zadałem ci konkretne pytania na które nie potrafiłeś odpowiedzieć, a sam uprzednio biadolisz o polskim gazie, potem o wtryskiwaczach z polski a jeszcze nie zdążyłeś wymienić żadnej konfiguracji. Nie zależy mi na wciskaniu ludziom ciemnot o LPG, bo nie zakładam gazu, tylko go używam i szlifuję temat do perfekcji. Jeśli w Elpigazie wszyscy byliście na podobnym poziomie, to będzie trzeba Was dodać do odpowiedniego działu. Koniec tematu o Praktyku Wspaniały
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?
Tak mi chodzi po głowie przyczyna dużej rozbieżności map benzyny, i gazu w silnikach z suszarką.
I chyba stąd, że ciśnienie benzyny jest istotnie wyższe, niż powietrza w kolektorze, a ciśnienie gazu może być... mniejsze przy podkręconej turbinie, i zużytym reduktorze.
Toć typowe ciśnienie gazu to 1 Bar, a sprężarka dmucha nawet i 0,6 Bar.
To wygląda tak, jak spadek ciśnienia gazu w wolnossącym silniku o ponad połowę...
I dysze chyba trzeba rozwiercić do wymiaru większego, niż wynikałby z teoretycznych rozważań zakładających stałą różnicę ciśnienia gazu/powietrza.
A dopiero po takim zabiegu ustawić mapę, która i tak nie pokryje się z benzynową.
Powyższe dywagacje nie dotyczą Prinsa, jako jedynej instalacji przystosowanej do torbobenzyny, bo działającej na gazie o ciśnieniu 3 Bar.
I chyba nie wystarczy zmienić reduktora w STAG, AKME, czy OMEGAS, bo i tak wtryskiwacze (zawory) nie nadążą...
I chyba stąd, że ciśnienie benzyny jest istotnie wyższe, niż powietrza w kolektorze, a ciśnienie gazu może być... mniejsze przy podkręconej turbinie, i zużytym reduktorze.
Toć typowe ciśnienie gazu to 1 Bar, a sprężarka dmucha nawet i 0,6 Bar.
To wygląda tak, jak spadek ciśnienia gazu w wolnossącym silniku o ponad połowę...
I dysze chyba trzeba rozwiercić do wymiaru większego, niż wynikałby z teoretycznych rozważań zakładających stałą różnicę ciśnienia gazu/powietrza.
A dopiero po takim zabiegu ustawić mapę, która i tak nie pokryje się z benzynową.
Powyższe dywagacje nie dotyczą Prinsa, jako jedynej instalacji przystosowanej do torbobenzyny, bo działającej na gazie o ciśnieniu 3 Bar.
I chyba nie wystarczy zmienić reduktora w STAG, AKME, czy OMEGAS, bo i tak wtryskiwacze (zawory) nie nadążą...