Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-18, 14:53

Osobiście Tomq nigdy nie miałem do czynienia z LPG V gen, ale z potwierdzonych źródeł wiem że tam są dopiero jaja z korekcją temperaturową itp. Instalacje te nie przyjęły się, mała konkurencja, więc i producenci specjalnie nie starają się wyprzedzać w rozwiązaniach technologicznym, szczególnie w dobie diesli. Na koniec jest to drogie w zakupie, założeniu i na dodatek w eksploatacji. Nie polecam. A ze STAGiem to dziwna sprawa, w zasadzie już najwyższa półka LPG. Tartarini wywal bo to III gen, jeszcze podobno najgorsza, szkoda silnika. Jestem właśnie w trakcie zakładania OMEGASA do swojego auta, jak skończę to powiem co i jak zrobić żeby było git. Misiekvolvo będzie mógł zobaczyć wreszcie jak wygląda LPG :)
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

TomQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2234
Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
VOLVO: 855 T5
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: 210
Rok: 1995
Był na spocie: 21
Przebieg: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: TomQ » 2009-01-18, 15:08

kwaku85 pisze:jak skończę to powiem co i jak zrobić żeby było git.
OK, spokojnie czekam.
Może Omegas to jest to i wreszcie się zdecyduję.

Po prostu pomiędzy Stagiem 300, a starą instalką nie widziałem tak dużych różnic, by warto było dopłacać.
Pozdrawiam,,
TomQ

Awatar użytkownika
misiekvolvo
V
V
Posty: 55
Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
Imię: Michal
VOLVO: V70,V40,xc70
Silnik: 2,5,1.8
KW/KM/NM: 144,122
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Netherland
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: misiekvolvo » 2009-01-18, 15:29

kwaku myśl sobie co chcesz ale ale te wszystkie instalacje o których tak jesteś super przygotowany teoretycznie bo mam cię za teoretyka narodowego ja tego nie wyssałem z palca i przerabiałem te wtryskiwacze wszystkie na własnej praktyce w siedzibie elpigazu w gdańsku na hamowni przez 3lata także myśl sobie co chcesz teoria nie idzie z praktyką. i nie gadam z filozofami. pozdrawiam i wciskaj dalej ludziom ciemnotę którą wyczytałeś pewnie na jakimś innym forum lub innym ustrojstwie dla moli książkowych. Ja to wiem z życia jak firmy montujące gaz mydlą oczy ludziom.

Awatar użytkownika
Artur78
VIP
VIP
Posty: 10068
Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 433000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Artur78 » 2009-01-18, 15:33

misiekvolvo pisze:i nie gadam z filozofami
kurcze, żeby rozczytać to co chcesz przekazać w formie pisemnej muszę czytać kilka razy i kombinować gdzie tu środek, gdzie koniec a gdzie początek zdania ...

Kombinuję i kombinuję, może to tak miało być:

kwaku myśl sobie. Co chcesz ? Ale ale. Te wszystkie instalacje o których tak jesteś super. Przygotowany teoretycznie bo mam cię za teoretyka narodowego ja tego. Nie wyssałem z palca i przerabiałem te wtryskiwacze wszystkie. Na własnej praktyce w siedzibie elpigazu w gdańsku na hamowni przez 3 lata także myśl sobie. Co chcesz teoria nie idzie z praktyką. i nie gadam z filozofami. Pozdrawiam i wciskaj dalej ludziom. Ciemnotę którą wyczytałeś pewnie na jakimś innym forum. Lub innym ustrojstwie dla moli książkowych. Ja to wiem z życia jak firmy montujące gaz mydlą oczy. Ludziom.

:pisz:

Pozdrawiam,
Artur.
Ostatnio zmieniony 2009-01-18, 15:39 przez Artur78, łącznie zmieniany 1 raz.
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97

Awatar użytkownika
misiekvolvo
V
V
Posty: 55
Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
Imię: Michal
VOLVO: V70,V40,xc70
Silnik: 2,5,1.8
KW/KM/NM: 144,122
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Netherland
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: misiekvolvo » 2009-01-18, 15:38

przepraszam za pisownie ale mnie wkurzył. :evil:

Awatar użytkownika
Artur78
VIP
VIP
Posty: 10068
Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 433000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Artur78 » 2009-01-18, 15:41

misiekvolvo, ale Ty tak cały czas.. pozwól się przeczytać po ludzku (a raczej po polsku) ;)

http://volvoforum.pl/topics12/piszmy-po ... t15518.htm

Pozdrawiam,
Artur.
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97

Awatar użytkownika
misiekvolvo
V
V
Posty: 55
Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
Imię: Michal
VOLVO: V70,V40,xc70
Silnik: 2,5,1.8
KW/KM/NM: 144,122
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Netherland
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: misiekvolvo » 2009-01-18, 15:52

Postaram się czuję skruchę :oops: hehehehehok Ludzie nie wytykajmy sobie błędów tylko szkoda mi tych co się nie znają bo nie każdy się musi przecież znać ,a ktoś kto wyczytuje wszystkie artykuły i gazetki np. dla gazowników ma wszystkie rozumy pozjadane i obraża ludzi niosących dobrowolnie pomoc . Pozdrawiam wszystkich.

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-18, 16:49

Co do STAGa TomQ to nie powinieneś czuć różnicy między LPG a PB. Kwestia doboru reduktora, wtryskiwaczy i dysz. Dla niewiedzących na czym polega dobór "lejących ile sił" wtryskiwaczy, powiem, że dobieramy je dla mocy przypadającej na 1 cylinder, czyli- mając np S60 w wersji "R" z TURBINĄ- podkreślam- dzielimy moc na 5 garów, czyli po 60 kucy i patrzymy na specyfikację np MEDó białych- spokojnie pracują, nawet bez większego wysiłku. Warunkiem będzie tylko dobranie reduktora, potrafiącego utrzymać stałe ciśnienie. Ja nie tylko czytam teorię, ale sam dłubię w gazie i rozmawiam z ludźmi, którzy na LPG zjedli zęby i uważani są za najlepszych w tej dziedzinie. Zadałem ci konkretne pytania na które nie potrafiłeś odpowiedzieć, a sam uprzednio biadolisz o polskim gazie, potem o wtryskiwaczach z polski a jeszcze nie zdążyłeś wymienić żadnej konfiguracji. Nie zależy mi na wciskaniu ludziom ciemnot o LPG, bo nie zakładam gazu, tylko go używam i szlifuję temat do perfekcji. Jeśli w Elpigazie wszyscy byliście na podobnym poziomie, to będzie trzeba Was dodać do odpowiedniego działu. Koniec tematu o Praktyku Wspaniały :!:
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Aleksiasty » 2009-01-18, 23:26

Tak mi chodzi po głowie przyczyna dużej rozbieżności map benzyny, i gazu w silnikach z suszarką.
I chyba stąd, że ciśnienie benzyny jest istotnie wyższe, niż powietrza w kolektorze, a ciśnienie gazu może być... mniejsze przy podkręconej turbinie, i zużytym reduktorze.
Toć typowe ciśnienie gazu to 1 Bar, a sprężarka dmucha nawet i 0,6 Bar.
To wygląda tak, jak spadek ciśnienia gazu w wolnossącym silniku o ponad połowę...

I dysze chyba trzeba rozwiercić do wymiaru większego, niż wynikałby z teoretycznych rozważań zakładających stałą różnicę ciśnienia gazu/powietrza.
A dopiero po takim zabiegu ustawić mapę, która i tak nie pokryje się z benzynową.

Powyższe dywagacje nie dotyczą Prinsa, jako jedynej instalacji przystosowanej do torbobenzyny, bo działającej na gazie o ciśnieniu 3 Bar.

I chyba nie wystarczy zmienić reduktora w STAG, AKME, czy OMEGAS, bo i tak wtryskiwacze (zawory) nie nadążą...

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”