Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Awatar użytkownika
rabbit
VO
VO
Posty: 286
Rejestracja: 2008-08-24, 10:07
VOLVO: Jeep zamiast Volvo
Silnik: 3.1TD
KW/KM/NM: 392 Nm
Rok: 0
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: oj/oj/ojojoj ;)
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: rabbit » 2009-01-10, 10:55

Czytałem gdzieś, że instalacje Landi-Renzo OMEGAS (montowane w Skodzie) tak mają. A czy jest tak i w pozostałych przypadkach? Zwłaszcza interesuje mnie BRC Sequent24.
Mam komputerek w swoim Volvo 460 no i chciałbym go wykorzystać jak cena benzyny kiedyś wzrośnie i będę pewnie zakładał gaz :). Chociaż w sumie pali mi mało (do 8 litrów przy w miarę spokojnej jeździe w mieście) i może w ogóle nie warto.
Ale tak pytam - jak macie u siebie z tym gazem/wskazaniami komputera?
Nie bądź łosiem kup V8 ;) ;) ;) :sylwester:

Awatar użytkownika
yarecki
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 10819
Rejestracja: 2007-05-03, 23:11
Imię: Jarek
VOLVO: S80 D3/S90 T6
Silnik: D5204T/B420TT27
KW/KM/NM: 181 320
Rok: 2017
Był na spocie: 300
Średnie spalanie: ---
Przebieg: 122
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: yarecki » 2009-01-10, 14:59

rabbit, w Peugeocie 406 pokazuje mi zużycie. Myli się o 0,5 litra...

Awatar użytkownika
Artur78
VIP
VIP
Posty: 10068
Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 433000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Artur78 » 2009-01-10, 15:06

Komputery pokładowe pokazują zużycie paliwa cały czas, niezależnie od tego, czy jedzie się na Pb czy LPG. Zużycie szacują na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Zużycie LPG w instalacji sekwencyjnej jest zbliżone do zużycia benzyny więc można przyjąć, że wskazania na komputerze odnoszą się do zużycia LPG (z błędem rzędu 10%).

Pozdrawiam,
Artur.
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97

Awatar użytkownika
rabbit
VO
VO
Posty: 286
Rejestracja: 2008-08-24, 10:07
VOLVO: Jeep zamiast Volvo
Silnik: 3.1TD
KW/KM/NM: 392 Nm
Rok: 0
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: oj/oj/ojojoj ;)
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: rabbit » 2009-01-10, 21:39

Komputery pokładowe pokazują zużycie paliwa cały czas, niezależnie od tego, czy jedzie się na Pb czy LPG. Zużycie szacują na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych

no tak - a jeżeli są osobne wtryskiwacze do gazu? (benzynowe wtedy nie działają przecież) - bo w sekwencjach montuje się przecież osobne wtryskiwacze do gazu?
Nie bądź łosiem kup V8 ;) ;) ;) :sylwester:

Awatar użytkownika
Puhcio
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
Imię: Pawel
VOLVO: Skoda Superb III
Silnik: 2.0 TDI
KW/KM/NM: 140/190/400
Rok: 2016
Był na spocie: 35
Przebieg: 48000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Puhcio » 2009-01-10, 21:52

Ale komputer pokładowy zlicza czasy wtrysków komputera benzynowego, które dopiero idą do komputera gazowego, a ten przez mnożnik emuluje je dla wtryskiwaczy gazowych.
Pozdrawiam,
Paweł

Awatar użytkownika
rabbit
VO
VO
Posty: 286
Rejestracja: 2008-08-24, 10:07
VOLVO: Jeep zamiast Volvo
Silnik: 3.1TD
KW/KM/NM: 392 Nm
Rok: 0
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: oj/oj/ojojoj ;)
Przebieg: 0
Lokalizacja: Gdańsk
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: rabbit » 2009-01-10, 23:05

Ooo - a to chyba oznacza, że zawsze będę widział to spalanie bez względu na rodzaj instalacji?
Nie bądź łosiem kup V8 ;) ;) ;) :sylwester:

Awatar użytkownika
Puhcio
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
Imię: Pawel
VOLVO: Skoda Superb III
Silnik: 2.0 TDI
KW/KM/NM: 140/190/400
Rok: 2016
Był na spocie: 35
Przebieg: 48000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Puhcio » 2009-01-10, 23:18

Tak, ale dotyczyć ono będzie benzyny a nie LPG.
Pozdrawiam,
Paweł

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Aleksiasty » 2009-01-11, 00:15

Z dwuletnich obserwacji wskazań wiem tylko tyle, że jak bym nie jeździł, to na gazie autko spala mi przeciętnie 15,5 litra LPG na setkę, a wskazania komputera są najprzeróżniejsze, od 11,9 do 17,6 średniego spalania od ostatniego tankowania.
Po przejechaniu 300 kilometrów wiem, że w baniaku do pełna brakuje 43 do 48 litrów, ale to jest zależne przede wszystkim od stacji, na której tankuję, bo na BP, to wchodzi 44, a na Warbruku 46... ale i tak płacę tyle samo.

Awatar użytkownika
Puhcio
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
Imię: Pawel
VOLVO: Skoda Superb III
Silnik: 2.0 TDI
KW/KM/NM: 140/190/400
Rok: 2016
Był na spocie: 35
Przebieg: 48000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Puhcio » 2009-01-11, 00:28

Aleksiasty pisze:Z dwuletnich obserwacji wskazań wiem tylko tyle, że jak bym nie jeździł, to na gazie autko spala mi przeciętnie 15,5 litra LPG na setkę,
Nie za dużo trochę ? Chyba, że masz dość agresywny styl jazdy ... wydaje mi się, że w 12 - 13 średnio 2.5 powinien się mieścić.
Pozdrawiam,
Paweł

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Aleksiasty » 2009-01-11, 01:43

Puhcio pisze:wydaje mi się, że w 12 - 13 średnio 2.5 powinien się mieścić.
Może i powinien...
Ale do emerytury zostało mi jeszcze z piętnaście lat :P

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-11, 13:43

Wszystko zależy od rodzaju instalacji i sposobu montażu. Teoretycznie żadna instalacja nie pokazuje spalania LPG, bo w zasadzie technicznie nie można tego zmierzyć. Ustalenie spalania dla benzyny to pestka, natomiast dla LPG nie ma takiej możliwości. Niestety kompensacja temperatury, czasy otwierania i zamykania wtrysków i wiele, wiele innych rzeczy wpływa na "niedokładny" pomiar ilości gazu. Komputery pokładowe pokazują tylko i wyłącznie to, co widzą dla benzyny (emulacja na LPG) i jeśli po przełączeniu na gaz to spalanie wzrasta- jest to najlepszy dowód na źle ustawiona instalację LPG (nie pokrywające się czasu wtrysków na PB i LPG)
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

spacelord
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 861
Rejestracja: 2007-02-27, 15:20
Imię: Przemek
VOLVO: XC70
Silnik: B5252T2
KW/KM/NM: 209/320
Rok: 2002
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 13,5-14
Przebieg: 283000
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: spacelord » 2009-01-12, 14:41

kwaku85 pisze:jeśli po przełączeniu na gaz to spalanie wzrasta- jest to najlepszy dowód na źle ustawiona instalację LPG (nie pokrywające się czasu wtrysków na PB i LPG)
A skąd taka wiedza? Każdy gazownik i każdy użytkownik samochodu z LPG wiedzą, że spalanie gazu jest wyższe niż benzyny. I nie jest fizycznie możliwe uzyskanie takiego samego wyniku, chociażby ze względu na niższą wartość opałową LPG. No chyba, że ustawisz ubogą mieszankę i zaprogramujesz w ten sposób wykończenie silnika.

[ Dodano: 2009-01-12, 14:44 ]
rabbit pisze:Czytałem gdzieś, że instalacje Landi-Renzo OMEGAS (montowane w Skodzie) tak mają. A czy jest tak i w pozostałych przypadkach? Zwłaszcza interesuje mnie BRC Sequent24.
Mam komputerek w swoim Volvo 460 no i chciałbym go wykorzystać jak cena benzyny kiedyś wzrośnie i będę pewnie zakładał gaz :). Chociaż w sumie pali mi mało (do 8 litrów przy w miarę spokojnej jeździe w mieście) i może w ogóle nie warto.
Ale tak pytam - jak macie u siebie z tym gazem/wskazaniami komputera?
Nie będziesz zakładał gazu ;-)
BRC Sequent będzie Cię kosztowała równowartość Twojego autka. Cena gazu musiałaby spaść do 1/3 ceny benzyny żeby to było opłacalne. I to przy założeniu, że przejeżdżałbyś pewnie z 40 000 km rocznie.
Bez synsu ;-)

[ Dodano: 2009-01-12, 14:47 ]
Artur_da78 pisze:Komputery pokładowe pokazują zużycie paliwa cały czas, niezależnie od tego, czy jedzie się na Pb czy LPG. Zużycie szacują na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy benzynowych. Zużycie LPG w instalacji sekwencyjnej jest zbliżone do zużycia benzyny więc można przyjąć, że wskazania na komputerze odnoszą się do zużycia LPG (z błędem rzędu 10%).

Pozdrawiam,
Artur.
E-e. Z mojego doświadczenia, spalanie LPG wyższe jest od Pb o 1,5 do 2 litrów.
Komputer pokazuje nie wiadomo co właściwie, bo np przy spalaniu LPG na poziomie 10,5 litra, potrafi pokazać 8,2 albo powiedzmy 9,7. Nie uśrednisz tego.
"Opinions are like assholes - everybody's got one" Harry Callahan

Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S

Awatar użytkownika
Puhcio
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4396
Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
Imię: Pawel
VOLVO: Skoda Superb III
Silnik: 2.0 TDI
KW/KM/NM: 140/190/400
Rok: 2016
Był na spocie: 35
Przebieg: 48000
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Puhcio » 2009-01-12, 15:12

spacelord pisze:A skąd taka wiedza? Każdy gazownik i każdy użytkownik samochodu z LPG wiedzą, że spalanie gazu jest wyższe niż benzyny. I nie jest fizycznie możliwe uzyskanie takiego samego wyniku, chociażby ze względu na niższą wartość opałową LPG. No chyba, że ustawisz ubogą mieszankę i zaprogramujesz w ten sposób wykończenie silnika.
Chodzi o wzrost spalania (teoretycznego) benzyny na komputerze.
Pozdrawiam,
Paweł

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-15, 10:07

Gratuluję wiedzy o LPG. Od kiedy to wartość opałowa LPG jest niższa niż PB? Rozjazd pomiędzy PB a LPG wynika tylko z racji niedokładnego dawkowania gazu. Niestety gaz jest ciężki do opanowania i ilość gazu wtryskiwana jest bardzo zmienna w zależności od temperatury. Dlatego tak ważnym parametrem instalacji jest korekcja po temperaturze, której w zasadzie większość z nich nie ma. Dlatego też założenie STAGa to minimum konieczne i wtryskiwacze też powinny być z wyższej półki, nie jakieś rozjeżdżające się Valteki, czy inne wynalazki. Różnica w spalaniu gazu na konkretnie wykonanej instalacji nie przekracza 5ciu %

[ Dodano: 2009-01-15, 10:21 ]
spacelord pisze:E-e. Z mojego doświadczenia, spalanie LPG wyższe jest od Pb o 1,5 do 2 litrów.
Komputer pokazuje nie wiadomo co właściwie, bo np przy spalaniu LPG na poziomie 10,5 litra, potrafi pokazać 8,2 albo powiedzmy 9,7. Nie uśrednisz tego.
Komputer pokazuje to, co pojawia się na wtryskiwaczach PB, więc jeśli przy tej samej jeździe PB/LPG spalanie zmienia się, to znaczy że po przełączeniu na LPG czasy wtrysków PB rozjeżdżają się, skutkiem nie pokrytych map obu paliw. Ot co, cała filozofia
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

spacelord
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 861
Rejestracja: 2007-02-27, 15:20
Imię: Przemek
VOLVO: XC70
Silnik: B5252T2
KW/KM/NM: 209/320
Rok: 2002
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 13,5-14
Przebieg: 283000
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: spacelord » 2009-01-15, 10:56

kwaku85 pisze:Komputer pokazuje to, co pojawia się na wtryskiwaczach PB, więc jeśli przy tej samej jeździe PB/LPG spalanie zmienia się, to znaczy że po przełączeniu na LPG czasy wtrysków PB rozjeżdżają się, skutkiem nie pokrytych map obu paliw. Ot co, cała filozofia
Dzisiaj wiem, że akurat w tym masz rację. Byłem na diagnostyce i panowie od volvo powiedzieli mi, że czasy wtrysku gazu mam ustawione zbyt długie i się rozjeżdża mapa od benzyny skutkiem tego. Podziałamy z regulacją i zobaczymy jak to jest.
"Opinions are like assholes - everybody's got one" Harry Callahan

Moje obecne S80 (Zielone Zło in progress)
Ex 960 Mk II B6304F
Ex V70 Mk I B5234T3
Ex 850 B5252S

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-15, 11:24

Panowie od Volvo nie pomogą Ci z LPG, nie licz na to. Najsmutniejszą prawdą jest to, że w kraju tylko garstka ludzi potrafi ogarnąć LPG, ja osobiście znam tylko jednego. Jak dobrze będziesz miał zrobioną instalację, to komputer zacznie pokazywać "realne spalanie PB", wtedy dodasz sobie jakiś procent na spalaniu LPG i po problemie. LPG ma 108-110 oktanów
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

TomQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2234
Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
VOLVO: 855 T5
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: 210
Rok: 1995
Był na spocie: 21
Przebieg: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: TomQ » 2009-01-15, 11:52

kwaku85 pisze:Jak dobrze będziesz miał zrobioną instalację, to komputer zacznie pokazywać "realne spalanie PB",
Otóż to.
kwaku85 pisze:wtedy dodasz sobie jakiś procent
Dokładnie tak, a to "jakiś procent", to tak koło 5 i to czysto teoretycznie. Bo rozruchy, a co za tym idzie przejechana część km odbywają się na benzynie. W praktyce wychodzi na to, że zużycie LPG jest identyczne z Pb.
Pozdrawiam,,
TomQ

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-15, 13:15

A powiedz mi TomQ, ty dalej jeździsz na tym wcześniejszym gazie??
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: Aleksiasty » 2009-01-16, 01:12

kwaku85 pisze:Od kiedy to wartość opałowa LPG jest niższa niż PB
Ano, od zawsze.
Zgodzę się z Tobą, że wartość opałowa kilograma LPG jest o jakieś 10% wyższa, niż benzyny, ale... no właśnie: Ciężar właściwy litra LPG wynosi zaledwie 0,55 kg/dm^3, a benzyny średnio 0,75kg/dm^3
I jasno wynika z tego, że wartość opałowa LPG: 46 MJ/kg*0,55=25,3 MJ/dm^3, a benzyny 40MJ/kg*0,75=30MJ/dm^3.

Zarówno benzynę, jak i LPG tankujemy, i płacimy za litry, a nie za kilogramy.

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-16, 10:04

To jak wyjaśnisz w takim razie różnicę w spalaniu 5% przy wręcz idealnie pokrytych mapach? Oczywiście gazu nie opanujesz dokładnie, więc ciągle są minimalne rozbieżności, nawet przy "najlepszej" konfiguracji sprzętowej. Stąd to 5%. Gdzieś jest haczyk, którego nie potrafię znaleźć, ale fakty to fakty.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
misiekvolvo
V
V
Posty: 55
Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
Imię: Michal
VOLVO: V70,V40,xc70
Silnik: 2,5,1.8
KW/KM/NM: 144,122
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Netherland
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: misiekvolvo » 2009-01-17, 01:04

witam filozofia bardzo dobra punkt za wiedze tylko jest mały problem jeszcze nie spotkałem się z instalacją której mapy mieszanek były by podobne z racji tego że lpg jest zeczywiscie mniej kaloryczny w odrużnieniu od cng. i stąd to że mapy w polsce różnią się od benzynowych i przez to czasy benzynowe są zaniżane lub podwyższane w zależnosci od ilosci gazu wtryskiwanego przez wtryskiwacz. ZALEWA ZANIZA za UBOGO PODWYZSZONY także drodzy panowie nie jet tak do końca ztym przeliczaniem a jego trafnoscia bo autka nie chcą chodzić na polskim gazie na identycznej mapie więc przyjmijmy sobie że różnica w odczytach będzie. nawet do 30% w silnikach z turbiką.pozdrawiam

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-18, 00:19

misiekvolvo pisze:witam filozofia bardzo dobra punkt za wiedze tylko jest mały problem jeszcze nie spotkałem się z instalacją której mapy mieszanek były by podobne z racji tego że lpg jest zeczywiscie mniej kaloryczny w odrużnieniu od cng. i stąd to że mapy w polsce różnią się od benzynowych i przez to czasy benzynowe są zaniżane lub podwyższane w zależnosci od ilosci gazu wtryskiwanego przez wtryskiwacz. ZALEWA ZANIZA za UBOGO PODWYZSZONY także drodzy panowie nie jet tak do końca ztym przeliczaniem a jego trafnoscia bo autka nie chcą chodzić na polskim gazie na identycznej mapie więc przyjmijmy sobie że różnica w odczytach będzie. nawet do 30% w silnikach z turbiką.pozdrawiam
To ja proponowałbym najpierw zgłębić temat mapowania LPG i powiedz mi czym różni się silnik z turbo, od "nieturbo", że takie Ci różnice wychodzą. A gaz polski od nie polskiego rożni się w zasadzie tylko czystością i nigdy nie pisz więcej że auta nie chodzą na naszym gazie bo posadzę Cię za kółkiem i nie będziesz w stanie powiedzieć nawet kiedy auto przeszło z PB na gaz. Zmień instalację.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
misiekvolvo
V
V
Posty: 55
Rejestracja: 2009-01-10, 11:49
Imię: Michal
VOLVO: V70,V40,xc70
Silnik: 2,5,1.8
KW/KM/NM: 144,122
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Netherland
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: misiekvolvo » 2009-01-18, 10:39

Kolego Kwaku tym się różnią że montowane w Polsce instalacje nie mają tak dokładnych wtryskiwaczy chodzi o podawanie dawki nie mówię tu w tej chwili o wtryskiwaczach gazu ciekłego tylko tradycyjnych IV generacji i z turbo w momencie otwarcia całkiem przepustnicy leją ile mogą i nawet wtryskiwacze wzmocnione nie dają rady. przez co nie uzyskamy nigdy mapy mieszanki tak aby przy danych obrotach emisja spalin była taka sama jak na benzynie. stad rozbieżność w spalaniu. !!!!! a to że u ciebie nie czuć przejscia to się zgadzam masz najlepszy silnik do gazu i bardzo fajnie tam się zgrywa czasy wtrysku a nawet na tradycyjnej instalacji to autko będzie pracować perfekt. zamontowałem więcej instalacji do volvo nisz masz KM w tym 2,5 także nie każ mi zgłębiać tematów z gazem czy to lpg czy cng. Pozdrawiam cię i uwierz mi nigdy nie powiedziałem że volvo nie chodzi na gazie ono jest stworzone do niego.Nie bez parady wychodzą bi-fuele

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: kwaku85 » 2009-01-18, 13:30

misiekvolvo pisze:montowane w Polsce instalacje nie mają tak dokładnych wtryskiwaczy chodzi o podawanie dawki

:mrgreen: Jak rozumiem my w Polsce za żelazna kurtyną nie mamy dostępu do światowych technologii i skazani jesteśmy na wtryskiwacze "valtek" i "bigas", tudzież podobne elektrozawory :> Zapewne więc produkty MagicJet, Matrix, KEIHIN i MED są Ci zupełnie obce ;)
misiekvolvo pisze:nie mówię tu w tej chwili o wtryskiwaczach gazu ciekłego tylko tradycyjnych IV generacji
V generacja to wynalazek nie nadający się do użytku codziennego. Jak rozmawiamy o instalacji to interesuje nas tylko sekwencja IV generacji...
misiekvolvo pisze:z turbo w momencie otwarcia całkiem przepustnicy leją ile mogą i nawet wtryskiwacze wzmocnione nie dają rady
Nie wiem co wg Ciebie oznacza wtryskiwacze "wzmocnione", a tym bardziej nie wiem o jakim Ty turbo mówisz, bo zapewniam Ci że wtryski pracują normalnie (nic nie leje ile może) przy silnikach 400 konnych uturbionych 8)
misiekvolvo pisze:zamontowałem więcej instalacji do volvo nisz masz KM w tym 2,5
Po tym co piszesz wnioskuję że jedyne co zrobiłeś, to podpiąłeś interface do swojego V i już myślisz, że wszystko jest cacy z Twoją wiedzą :)

Niniejszym w związku z powyższym proponuję jeszcze raz przeanalizować budowę instalacji gazowych i sposoby jej dostrajania :)
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

TomQ
VOLVO
VOLVO
Posty: 2234
Rejestracja: 2008-03-16, 22:37
VOLVO: 855 T5
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: 210
Rok: 1995
Był na spocie: 21
Przebieg: 0
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline
Kontakt:

Re: Czy instalacje sekwencyjne IV gen. pokazują np. zużycie gazu na komputerku auta?

Post autor: TomQ » 2009-01-18, 13:52

kwaku85 pisze:ty dalej jeździsz na tym wcześniejszym gazie??
Miałem przez 2 miesiące Staga 300 i nie mogłem się zdecydować na pozostawienie go.
Gaziarz się zjeżył i wróciłem do starej.
V generacja to wynalazek nie nadający się do użytku codziennego.
Możesz rozwinąć?
Coraz bardziej mnie nachodzi na V generację i chciałbym wiedzieć, co może mnie spotkać.
Pozdrawiam,,
TomQ

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”