Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Aleksiasty » 2009-02-02, 22:25

Przeglądając ofertę węży go gazu, moją uwagę przyciągnęły dopuszczenia tego badziewia albo jedynie do 0,1 Bar, albo nawet tylko dla układu chłodzenia, a sprzedawcy wpierają, że te węże nadają się do instalacji sekwencyjnych.

http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1

U siebie pod maską z przerażeniem stwierdziłem, że mam zainstalowane wodne węże, i w dodatku o średnicy tak ze cztery numery większej, niż króćce, na które są założone (19mm na 12-milimetrowe ksiutki)

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: kwaku85 » 2009-02-03, 13:07

A gdzie widziałeś ostatnio problemy z takimi wężami w instalacjach? Jeszcze nie udało mi się wylecieć w powietrze jeżdżąc na wodnych wężach, podejrzewam że większość też zauważyła tą... nieprawidłowość :mrgreen: A to że gazerzy nie dobierają średnic węży, to inna sprawa. Mnie też to wkurza strasznie
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
Jacoos
VIP
VIP
Posty: 4578
Rejestracja: 2006-05-03, 18:06
VOLVO: 855 T-5
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 155/210/300
Rok: 1994
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Jacoos » 2009-02-03, 22:50

Aleksiasty pisze:i w dodatku o średnicy tak ze cztery numery większej, niż króćce, na które są założone
:lol: :lol: :lol:
Skąd ja to znam.
U mnie było delikatniej, fi 12 wąż, fi 10 króćce.
Jak mi gaz wyleciał ( auto stało pod firmą kilka godzin ), przód był biały od szronu to kupiłem węże fi 10 ale... na mosiężne elementy parownika wchodzą gładko, ale na aluminiowe końce filtrów... M A S A K R A.
Tam jest taki garb, zapobiegający zsunięciu węża, plus większe tarcie na AL niż na mosiądzu powodują, że założenie filtrów wygląda jak stosunek konia z kotką.
Fi 12 za luźnie ( co gazowników w ogóle nie stresuje :mrgreen: ), fi 10 za małe, a fi 11 nie robią.
Jaja jak berety.
Banda debili, którzy chcą nas naprawdę pozbawić życia.

Awatar użytkownika
Biernik
VIP
VIP
Posty: 3793
Rejestracja: 2006-01-11, 08:17
VOLVO: XC70
Silnik: 2.5 T
KW/KM/NM: ----/210/----
Rok: 2004
Był na spocie: 20
Średnie spalanie: nie wiem
Przebieg: 103000
Lokalizacja: sosnowiec
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Biernik » 2009-02-03, 23:02

Ja się temu dziwię wielce ;)

Ogólnie miałem kiedyś gaz który zakładała mi pożądną firma i nie miałem takiego problemu.

Coś mi się wydaje że za bardzo zaczynają oszczędzać na specjalistycznych urządzeniach.
Ale powiedzcie mi chociaż w którym miejscy wy macie taki gumowy wąż, bo ja takiego nie miałem w swojej instalacji !!
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, Urojenie wielu to Religia

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: kwaku85 » 2009-02-04, 20:32

Od reduktora do wtryskiwaczy gazowych. Lub od reduktora do miksera, zależy jaki typ instalki. Nie ma co przejmować się wężami od wody, nikt przez nie pozbawiony życia nie będzie... A dla mających problemy z zakładaniem węży- "zwilżyć" ludwikiem miedziane końcówki, a wąż rozgrzać, np opalarką, lub choćby zapalniczką. Wejdzie bez problemów. Potem opaska i koniec.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

zbig1973
V
V
Posty: 71
Rejestracja: 2006-10-15, 17:57
VOLVO: 850 gle
Silnik: 2,5
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: sosnowiec
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: zbig1973 » 2009-02-04, 21:25

Ja się temu dziwię wielce

Ogólnie miałem kiedyś gaz który zakładała mi pożądną firma i nie miałem takiego problemu.
pochwal się która to porządna firma gaz ci zakładała

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Aleksiasty » 2009-02-04, 23:54

kwaku85 pisze:Nie ma co przejmować się wężami od wody, nikt przez nie pozbawiony życia nie będzie..
Pewnie, że te od chłodzenia nikomu krzywdy nie zrobią.
Ale, jeśli pomiędzy reduktorem, a filtrem fazy lotnej siedzą szlauchy "engine cooling", to chyba włos na głowie ma prawo się zjeżyć.
Ja mam ich coraz mniej (włosów) to bardzo się nie przejmuję, choć dla świętego spokoju zrujnowałem się na prawdziwe węże do LPG (multifuel, 12Bar, 10Euro za metr).

Awatar użytkownika
Nabu
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 942
Rejestracja: 2008-05-26, 21:42
Imię: Mikolaj
VOLVO: 360
Silnik: B200F++
KW/KM/NM: było ~140
Rok: 1987
Był na spocie: 41
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Nabu » 2009-02-05, 00:35

Aleksiasty pisze:choć dla świętego spokoju zrujnowałem się na prawdziwe węże do LPG (multifuel, 12Bar, 10Euro za metr)
Hehe Aleksiasty chyba sam sobie odpowiedziałeś na to pytanie ;) Przecież większość ludzi jak gazownik by im taką cenę za metr węża podał, by się najpierw za głowę złapali a następnie do castoramy czy innego obi pojechali i za taką cenę 25m szlaucha kupili :lol:
W volvo nie ważny jest rocznik tylko właściciel!

Moje volviaki: 360(B200F); 850(B5252S); V70II(B5234T3)

Ex: 2x 340(B14+B14 CVT); 360(B19); 440(B18U); V40(1,8); 740(B204FT); 2x 850(B5252S); S70(D5252T)

--->>www.tradeexpert.com.pl<<---

SPRZEDAM:
850 2.5 10v części

Awatar użytkownika
stapoz
VO
VO
Posty: 195
Rejestracja: 2007-05-15, 11:31
VOLVO: S80
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 200
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: stapoz » 2009-02-13, 09:21

Węże do chłodzenia silnika mają b.wysokie parametry jakościowe i przewyższają odpornością (zarówno na ciśnienie jak i na odporność chemiczną) wymagania gazu w inst. LPG. Lepiej najpierw zorientować się w temacie zanim się podniesie alarm...

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Aleksiasty » 2009-02-14, 00:14

stapoz, A skąd masz takie informacje?
Od pana Gienia, czy może dysponujesz jakimś laboratorium?

Czyżbyś chciał mi wmówić, że zwykły wąż ogrodowy te ż się nada do poprowadzenia gazu pod ciśnieniem 3Bar?
A może zwykły, sparciały wąż od chłodzenia silnika Syrenki też będzie odpowiedni?

Gdyby te węże nadawały się do gazu o ciśnieniu 1Bar, to producent napisałby na nich "LPG 1Bar", albo "Multifuel 1Bar", czy może nawet "Multifuel 12Bar", a nie "Motor Cooling", czy "LPG 0,2 Bar".

W temacie jestem troszkę zorientowany, bo parę miesięcy pracowałem w referacie dopuszczeń UDT (pewnie nawet nie masz pojęcia o istnieniu takiej instytucji), i miałem do czynienia z różnymi sztukami wyczynianymi przy urządzeniach mogących spowodować zagrożenie dla niczego nie świadomych użytkowników.

A teraz żądam od Ciebie dowodu na to, że węże dopuszczone do chłodzenia silnika mogą być użyte jako przewody paliwowe.
I nie w postaci zapewnienia jakiegoś forumowicza o nicku stapoz, tylko wyników badań instytucji do tego upoważnionej, wraz z kompletem wyników dotyczących długoczasowej odporności na mało-, i wielkocząsteczkowe węglowodory, oraz wszelkie możliwe zanieczyszczenia, jakie mogą pojawić się w LPG, szczelności w kontekscie przenikania małocząsteczkowych gazów, stabilności kształtu pod obciążeniem testowym, odporność na oddziaływanie niskich temperatur, i wszystkie inne wymagane dla przewodów PALIWOWYCH.

Zamiast tego, wystarczy mi dopuszczenie polskiego UDT (może być niemiecki TUV), ale co najmniej dwóch typów węży, najczęściej spotykanych w popularnych instalacjach LPG, z oznaczeniami "Semperit LPG 0,2Bar", i "Semperit .... Car Cooling System"

Jak rozumiem, jesteś jednym z tych speców, montujących co popadnie, aby tanio, i szybko, bo kolejni niezamożni klienci stoją w kolejce, i przebierają nogami w niecierpliwym oczekiwaniu na założenie im pod maską zwykłej bomby, a gorszej o tyle, że może wybuchnąć w najmniej oczekiwanym momencie.

Ostatnie zdanie odszczekam, jak tylko zobaczę wyniki testów węży, o których pisałem w poscie tytułowym, i do których raczyłeś się odnieść.
Jeśli nie montujesz takich instalacji, i nie jesteś ich dystrybutorem, wciskającym ciemnotę, to wytłumacz proszę, po co zabrałeś głos w tej dyskusji(?)

Awatar użytkownika
maxwoy
VO
VO
Posty: 296
Rejestracja: 2007-11-11, 10:45
VOLVO: S 80
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: kilka Fiatów 126p ;)
Rok: 2000
Był na spocie: 14
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: maxwoy » 2009-02-14, 01:37

Aleksiasty, dużo ciekawych rzeczy napisałeś, z przyjemnością uzupełniłem swoja wiedzę o "gazowaniu" :mrgreen: (choć osobiście nie jestem zwolennikiem instalacji, mój stosunek do zagazowywania auta jest taki sam jak do kastrowania kotów - niby same korzyści, ale powiedzcie to KOTU :> ;) :mrgreen: )

Ale.... może stapoz, nie do końca się myli ;)
http://www.cooling.pl/feser-tube-1013-b ... 26526.html
Volvo to styl życia i cecha charakteru

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Aleksiasty » 2009-02-15, 00:14

maxwoy, Ale ja na co dzień jeżdżę na gazie (LPG, żeby nie było niedomówień, bo przygazować lubię, ale mogę dopiero w piątek po południu), i dlatego chcę by to było równie bezpieczne, jak na innych dostępnych "cywilnych" paliwach.

A co tutaj miałeś na myśli?

Ale.... może stapoz, nie do końca się myli ;)
http://www.cooling.pl/fes...ukt,226526.html

Cytat z przytoczonego opisu:
Maksymalna temperatura pracy: 70 st.C.!!!!
Przecież to szlauch nadający się co najwyżej do ogrzewania podłogowego.

Awatar użytkownika
maxwoy
VO
VO
Posty: 296
Rejestracja: 2007-11-11, 10:45
VOLVO: S 80
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: kilka Fiatów 126p ;)
Rok: 2000
Był na spocie: 14
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: maxwoy » 2009-02-18, 02:20

Aleksiasty pisze:A co tutaj miałeś na myśli?
No cóz, problem temperatury nie był podnoszony na tym watku, ale problem ciśnienia kilkakrotnie 8)
Aleksiasty pisze:przygazować lubię, ale mogę dopiero w piątek po południu
:564: :564: :564:
Byle do piątku :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Volvo to styl życia i cecha charakteru

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: kwaku85 » 2009-02-19, 23:40

A ja Wam gwarantuję, że nawet i wąż ogrodowy przetrzyma w instalacji LPG, Ciśnienia tam wielkiego nie ma, nigdzie nie dochodzi do 3Bar. Rozpędzony reduktor przy CUToffie dojdzie góra do 1.8. Jeszcze więcej nie widziałem. Gaz go nie spali, nie zeżre. Owszem, jeśli będzie to cienki, zielony wąż do podlewania ogródka, może się okazać że po jakimś czasie coś mu się stanie, ale awaryjnie można w trasie założyć, jak coś stanie się z oryginalnym. Poza tym, jeśli wąż jakimś cudem pęknie, a tym bardziej odpadnie, komputer gazowy wywali błąd ciśnienia, odłączy elektrozawory i na tym się cała zabawa skończy. Bez obaw Aleksiasty :)
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

misiekk
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: misiekk » 2009-02-20, 09:56

kwaku85 pisze:A ja Wam gwarantuję, że nawet i wąż ogrodowy przetrzyma w instalacji LPG, Ciśnienia tam wielkiego nie ma, nigdzie nie dochodzi do 3Bar
Coś mało chyba widziałeś, instalacje brc na przykład pracują na ciśnieniu 2 bary, u mnie na stagu przy przełączeniu na benzynę dochodzi chwilowo do 2,5 bara

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: kwaku85 » 2009-02-20, 17:39

Bo masz dziadowski reduktor, świruje przy CUToffie. Prins też działa na 2 barach, ale ani jedna, ani druga instalacja nie uszkodzi węży ogrodowych :)
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Aleksiasty » 2009-02-20, 22:30

kwaku85 pisze:ale ani jedna, ani druga instalacja nie uszkodzi węży ogrodowych
Ale masz to na piśmie, z pieczątką osoby znającej się na rzeczy?
Jak rozumiem, dysponujesz laboratorium w którym sprawdziłeś oddziaływanie mieszaniny lotnych węglowodorów na materiał, i konstrukcję opisywanego węża w zakresie temperatur od -40 do +120 stopni Celsjusza, i w warunkach zapewniających symulację użytkowania takowego przez 10 lat :?:

Pewnie nie, bo ja zamiast tego, mogę Ci pokazać kawałek węża ogrodowego po przechowywaniu na zewnątrz od listopada ubiegłego roku.
Chyba nie chciałbyś, by kawałek Twojej instalacji LPG połamał się w aż tylu miejscach na odcinku 10 cm.

Nadal chcesz dać gwarancję, i podpisać się pod tym, że w prostej instalacji testowej, wykonanej przy użyciu tego, o czym piszesz, po kilku delikatnych szokach termicznych, polegających jedynie na opryskaniu nagrzanego szlauchu solanką o temperaturze 260K (-13 stopni Celsjusza) nie złamie się przy próbie zgięcia na promieniu porównywalnym z grubością testowanego węża?

Nie wspominam tu o sprawdzeniu odporności na wypłukiwanie plastyfikatorów z materiału przez gazy palne, bo przecież dla węży ogrodowych nikt nie będzie płacił za takie badania.

Mam nadzieję, że Ty również nie jesteś instalatorem, ani dystrybutorem sprzętu do gazowania aut.

A tak naprawdę, to wolałbym nie parkować w pobliżu auta wyposażonego w takie wynalazki, pomimo, że autko mam ubezpieczone również od spalenia.

Awatar użytkownika
Kudlaty
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1245
Rejestracja: 2007-05-07, 19:31
VOLVO: 850
Silnik: 2.0t
KW/KM/NM: 155/211/300
Rok: 1996
Był na spocie: 31
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Kudlaty » 2009-02-22, 03:21

Aleksiasty, a gdzie ubezpieczasz? Bo sam poluje na korzystną polise od nieszczęśliwych wypadków.

Awatar użytkownika
Mathias1
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1893
Rejestracja: 2007-08-11, 09:48
Imię: Maciej
VOLVO: 850/740/480
Silnik: D5252T/B230/E18
KW/KM/NM: 140/114/105
Rok: 1996
Był na spocie: 19
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Mathias1 » 2009-02-23, 13:12

Aleksiasty, dałeś mi do myślenia i na pewno dzisiaj spojrzę, cóż mi tam za gazociąg założono, ale...

...ale, ile znacie wypadków (w znaczeniu: wybuchów, zapaleń itp.) związanych z zastosowaniem węża "cooling" zamiast "multifuel"?
Oczywiście popartych danymi z labolatorium, które to stwierdziło i, pozwolę sobie zacytować kolegę, "na piśmie, z pieczątką osoby znającej się na rzeczy" :roll: .

Ile znacie takich przypadków, że temat jest podnoszony? ;)
My car is my castle.

V70II 2,4 '01
740 2,3 '86
ex 340 1,6D '86
ex 760 2,4D '82
ex 740 2,3 USA '86
ex 960 3,0 '92
ex 850 2,5D '96
ex 480 1,7 '87

AITWAR!

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Aleksiasty » 2009-02-24, 01:18

Mathias1 pisze:Ile znacie takich przypadków, że temat jest podnoszony?
Na szczęście niewiele.
Ale kto wie, jak te przypadkowe węże zachowają się za dwa-trzy lata?
Jeśli producent ogranicza ich przydatność do określonych substancji, i ciśnień, to chyba nie jest aż tak durny, by bez wyraźnych powodów rezygnował z dodatkowych zysków płynących ze zwiększonej sprzedaży.

Instalacja LPG ma w założeniach nieograniczoną (minimum 10 lat) trwałość, a niektóre rodzaje gumy (vide wątki o oponach) jedynie kilkuletnią.

Awatar użytkownika
Mathias1
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1893
Rejestracja: 2007-08-11, 09:48
Imię: Maciej
VOLVO: 850/740/480
Silnik: D5252T/B230/E18
KW/KM/NM: 140/114/105
Rok: 1996
Był na spocie: 19
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poznań
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Mathias1 » 2009-02-24, 09:15

Mój gazociąg ma napisane: engeene jet cośtam 2,0 Bar.

Aleksiasty, nie bierz tego do siebie, ale:
- rozpętałeś dyskusję, w której autorytarnym głosem domagasz się danych z laboratoriów i potwierdzeń z UDT, TUV, PPR, ZSRR i wszystkich świętych
- nie odpowiedziałeś na jasno postawione pytanie: ile udokumentowanych przez powoływane przez Ciebie instytucje, przypadków wybuchów, spaleń, zaczadzeń, czy czegokolwiek innego, spowodowanego użyciem w samochodowej instalacji gazowej niewłaściwych węży, znasz
- i nie wydaje mi się zadowalającą odpowiedź, "na szczęście niewiele". Niewiele, czyli ile? I nie chodzi mi o dane z "Faktu", tylko z powoływanych przez Ciebie źródeł;
- wszyscy wiedzą, jak te węże zachowają się za 2-3 lata, bo historia gazowych instalacji samochodowych sięga 30 lat (jak się nie mylę), a spektakularnych eksplozji połączonych z okaleczeniem nierozważnych kierowców i postronnych przechodniów, brak;
- wszyscy, którzy mają kuchnie zasilane gazem z butli wiedzą, jak się zachowają te węże po 2,3 i 15 latach. Nijak. Są sprawne i szczelne i chyba nie wszystkie mają stempel UDT, czy czegośtam.
- podczas corocznego obowiązkowego przeglądu rejestracyjnego, diagnosta przy pomocy urządzenia do "wywąchiwania" gazu sprawdza szczelność instalacji w samochodzie - i nie chodzi tu o butlę, ale również o parownik i węże. Jeśli guma zrobi się "rzadka" to otrzymamy polecenie wymiany węży i zero przeglądu.

Dajmy sobie spokój z napędzaniem sobie nawzajem stracha niesprawdzonymi, nieudokumentowanymi, i co za tym idzie, pomijalnymi w rozważaniach, wypadkami z gazowymi instalacjami samochodowymi.
My car is my castle.

V70II 2,4 '01
740 2,3 '86
ex 340 1,6D '86
ex 760 2,4D '82
ex 740 2,3 USA '86
ex 960 3,0 '92
ex 850 2,5D '96
ex 480 1,7 '87

AITWAR!

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Aleksiasty » 2009-02-25, 00:03

Mathias1 pisze:Mój gazociąg ma napisane: engeene jet cośtam 2,0 Bar.
Chyba to wyczerpuje możliwość dalszej dyskusji na temat Twojej instalacji.
Mathias1 pisze:- nie odpowiedziałeś na jasno postawione pytanie: ile udokumentowanych przez powoływane przez Ciebie instytucje, przypadków wybuchów, spaleń, zaczadzeń, czy czegokolwiek innego, spowodowanego użyciem w samochodowej instalacji gazowej niewłaściwych węży, znasz
Odpowiem po raz kolejny:
NIEWIELE, i niechby tak pozostało. Jeśli masz ochotę poczytać na temat krwawych jatek, samospaleń, czy efektów działań seryjnych morderców, to źle trafiłeś.
Mathias1 pisze:- wszyscy, którzy mają kuchnie zasilane gazem z butli wiedzą, jak się zachowają te węże po 2,3 i 15 latach. Nijak. Są sprawne i szczelne i chyba nie wszystkie mają stempel UDT, czy czegośta
Warunkiem gwarancji kuchenki gazowej jest stempel uprawnionego montera w karcie gwarancyjnej. I od jego uczciwości zależy nasze bezpieczeństwo.
Oczywiście, możesz sobie taki stempel zrobić z kartofla. Ty możesz, a moje sumienie nie pozwala mi na narażanie moich bliskich, a nawet całkiem obcych sąsiadów.
Mathias1 pisze:- podczas corocznego obowiązkowego przeglądu rejestracyjnego, diagnosta przy pomocy urządzenia do "wywąchiwania" gazu sprawdza szczelność instalacji w samochodzie - i nie chodzi tu o butlę, ale również o parownik i węże. Jeśli guma zrobi się "rzadka" to otrzymamy polecenie wymiany węży i zero przeglądu.
Jeśli jesteś pewien, że sprawdzenie węży w temperaturze 20 stopni Celsjusza (w czerwcu) da gwarancję ich elastyczności przy minus dwudziestu dwóch (w lutym, nieuchronnie następującym po kilku miesiącach), to gratuluję ufności w Opatrzność.

Po co bijesz pianę, zamiast pokazać wyniki badań zwykłych ogrodowych szlauchów w pełnym zakresie temperatur, i obciążeń występujących w instalacjach paliwowych?

Przecież je masz(?) tylko z wrodzonej skromności nie chcesz ich opublikować...

Awatar użytkownika
bzw11
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3087
Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
Rok: 2001
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
Przebieg: 266
Lokalizacja: Wadowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: bzw11 » 2009-02-25, 23:06

Jako że zamierzam zagazować furę z ciekawością przejrzałem ten temat, obejrzałem Allegro i nic szczególnego nie zobaczyłem. Ot, zwyczajny wąż do układów chłodzenia, węże do LPG itp. Zakładanie takich jak w linku węży do wody niczym nie grozi, to są węże z EPDM, substancji 100 razy bardziej trwałej od np PCV z którego produkowane są węże ogrodowe.
Aleksiasty, poważnie masz w gazowni węże ogrodowe??? Jak długo jeździłeś/jeżdzisz z takimi?

Zastanawiam się tylko nad jednym, co taki macher od gazu mówi jak mu się zwraca uwagę na to że stosuje materiały niekoniecznie odpowiednie? Zastanawia mnie również co na to diagności? Czy nie ma żadnych norm odnośnie instalacji LPG?
Zaproponujcie jakieś rozwiązanie, kto wie ile porządny wąż podnosi cenę instalacji?
850➔Colt➔Omega➔Colt➔V70TDI➔XC70 ➔Legacy➔850T5-R ➔850R➔C70➔765➔?

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Aleksiasty » 2009-02-26, 00:51

bzw11 pisze:Aleksiasty, poważnie masz w gazowni węże ogrodowe???
Nie mam, i nigdy nie miałem.
Ale gazerzy w moim aucie zamontowali węże od chłodzenia jako przewody fazy lotnej LPG. Oczywiście wymieniłem je na węże z odpowiednim atestem, bo nie chcę mieć na sumieniu Bogu ducha winnego pasażera, czy przechodnia znajdującego się w pobliżu.
bzw11 pisze:kto wie ile porządny wąż podnosi cenę instalacji?
Porządny gruby (fi 12mm, 16mm) wąż gazowy kosztuje 40 złotych za metr, a w aucie potrzeba go tak ze siedemdziesiąt centymetrów... Cienkie wężyki kosztują kilka złotych za metr, i tu rzadko zdarzają się fuszerki.

Awatar użytkownika
Jacoos
VIP
VIP
Posty: 4578
Rejestracja: 2006-05-03, 18:06
VOLVO: 855 T-5
Silnik: 2.0
KW/KM/NM: 155/210/300
Rok: 1994
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Dlaczego gazerzy chcą nas pozabijać?

Post autor: Jacoos » 2009-02-26, 10:35

Aleksiasty pisze:Porządny gruby (fi 12mm,
Problem w tym, że wszelkie króćce, przynajmniej u mnie, mają średnicę 10 mm.
Zgrubienia zapobiegające zsuwaniu się węży mają średnicę jakieś 11 mm.
Założyć na to wąż fi 10 graniczy z cudem (zwłaszcza na aluminiowe filtry FL01, bo na mosiężne elementy z instalacji jeszcze da radę wcisnąć), a ja miałem fi 12, z cybantami o 2 numery za dużymi.
Wyglądało to tak, jakbym się wbił w spodnie Pudziana i zacisnął paskiem żeby nie spadły.
Kompletna porażka.
Węże fi 11 oczywiście nie występują.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”