[S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

sznycel
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2008-08-30, 12:15
Imię: Jarek
VOLVO: S-60
Silnik: 2,4 B+LPG
KW/KM/NM: 125/171/230
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 330000
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: sznycel » 2009-05-22, 17:32

Szukałem i nigdzie nie znalazłem. Tylko na gazie(silnik wolnossący), po przejechaniu ok. 50 km zapala mi się komunikat o konieczności analizy spalin. Kilka razy już resetowałem przez odłączenie akumulatora, dalej to samo. Tylko raz kontrolka diagnostyki wraz z komunikatem zgasła sama. Kontrola analizy spalin nie wykazuje złych regulacji. Świece do gazu BKR6EIX nowe,przepustnica myta, filtr powietrza nowy. Proszę o rady.
Może powinienem podczas uruchamiania poczekać aż zgasną kontrolki? :oops:

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: kwaku85 » 2009-05-23, 12:11

Musisz zająć się instalacją LPG a nie kombinować z silnikiem i benzyną. Jedź do gazownika, albo kup kabelek do VSI Prins i zabierz się za regulacje
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

sznycel
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2008-08-30, 12:15
Imię: Jarek
VOLVO: S-60
Silnik: 2,4 B+LPG
KW/KM/NM: 125/171/230
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 330000
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: sznycel » 2009-05-23, 14:31

Dziękuję,
w poniedziałek jestem umówiony na przegląd po 10 tyś.km. inst. gazowej,
instalator będzie musiał stawić czoła problemowi,
oby wiedział jak z tym się uporać a nie dochodził do celu metodą prób i błędów. :roll:
O wynikach napiszę w poniedziałek.
Z drugiej strony...? kabelek to chyba interfejs ? a do regulacji potrzebny jest chyba program?
Nie wiem czy dobrze wnioskuję?.

sznycel
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2008-08-30, 12:15
Imię: Jarek
VOLVO: S-60
Silnik: 2,4 B+LPG
KW/KM/NM: 125/171/230
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 330000
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: sznycel » 2009-06-13, 12:25

Przejechałem ok 1000km i nic się nie zapala wszystko ok, po wizycie u instalatora inst. gazowej i ustawieniu gazu.

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: kwaku85 » 2009-06-16, 09:07

Dobrze wnioskujesz. Tyle że ten cały interfejs to w zasadzie sam kabelek uniwersalny do LPG a program znajdziesz na pewno. To tak na przyszłość
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

sznycel
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2008-08-30, 12:15
Imię: Jarek
VOLVO: S-60
Silnik: 2,4 B+LPG
KW/KM/NM: 125/171/230
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 330000
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: sznycel » 2009-06-17, 11:55

No guzik, znów się zapaliła. Zauważyłem ,że zapala się podczas uruchamiania silnika .Po wizycie u instalatora gazu jak będę mógł konstruktywnie odpowiedzieć to napiszę.

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: kwaku85 » 2009-06-19, 21:39

Jeśli zapala się od razu po odpaleniu to coś jest grubo nie tak. Coś mi się zdaje że albo zmienisz szybko gazownika, albo instalację.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Awatar użytkownika
bzw11
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 3087
Rejestracja: 2007-12-13, 12:40
VOLVO: XC70 / 855 T-5R / 855R / 765
Silnik: 2.3 T-5 / 2.3 / 2.3 /2.3
KW/KM/NM: 260KM | 270KM/470Nm | 250KM |190KM
Rok: 2001
Był na spocie: 9
Średnie spalanie: ~15 LPG / ~12 E98 / ??? /niema³o
Przebieg: 266
Lokalizacja: Wadowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: bzw11 » 2009-06-20, 18:12

Jedź odczytać błędy, to może być cokolwiek, sonda lambda, katalizator, błąd mieszanki, wypadanie zapłonów... Wymieniać można długo. Jeśli gazownik nie może odczytać błędów to nie dojdzie co jest nie tak i faktycznie może coś spieprzyć.
850➔Colt➔Omega➔Colt➔V70TDI➔XC70 ➔Legacy➔850T5-R ➔850R➔C70➔765➔?

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: Chalski » 2009-06-20, 22:08

jeśli gazownik nie może odczytać błędów to to druciarz. Mój używał wskazań jakiegoś prostego testera (szybkie korekty wtrysków) do ustawienia mojego Omegasa. Skoro nie ma testera to nie specjalnie ma pojęcie o tym jak pracuje silnik na LPG i nie wie czy wszystko było ok na benzynie.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

sznycel
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2008-08-30, 12:15
Imię: Jarek
VOLVO: S-60
Silnik: 2,4 B+LPG
KW/KM/NM: 125/171/230
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 330000
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: sznycel » 2009-06-21, 10:24

Komunikat skasowałem, przejechałem ok. 500km miasto, kilkadziesiąt uruchamiań
i jest dobrze.Dalszą historię opiszę.

sznycel
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2008-08-30, 12:15
Imię: Jarek
VOLVO: S-60
Silnik: 2,4 B+LPG
KW/KM/NM: 125/171/230
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 330000
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: sznycel » 2009-08-13, 22:47

przejechałem ? 1000km i się draństwo zapaliło. Zapala się po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika. Podjechałem na kompa i.....pierwsza sonda do wymiany. Zaoszczędzimy ? 500zł i jak wymienię to opiszę dalszą jazdę.

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: kwaku85 » 2009-08-15, 08:36

I jak tam impreza z Prinsem??
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

sznycel
V
V
Posty: 32
Rejestracja: 2008-08-30, 12:15
Imię: Jarek
VOLVO: S-60
Silnik: 2,4 B+LPG
KW/KM/NM: 125/171/230
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 10,5
Przebieg: 330000
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: sznycel » 2009-08-15, 12:18

Z Prinsa jestem zadowolony,nie sądzę żeby awaria sondy była spowodowana spalaniem gazu, bądż wadliwą instalacją gazową.
Mogę domniemać przyczyn, nie jestem jednak pewny.

Marek Podlaskie
Status: Offline

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: Marek Podlaskie » 2009-08-17, 16:07

Witam.Mam na imie Marek.Mam podobny problem z s80 .Tez pali mi sie kontrolka i komunikat ze spalinami.Bylem u gazownika ,ale trzeba sie dogadac na wizyte,.Auto mam od srody.Mialo palic 11-13 a chla 20,Ale jak zerknalem w ksiazke to tylko byla wizyta przy zalozeniu gazu i wiecej nic.Wiec moze gdzies tu jest problem.Komp pokazuje cos z sonda lambda i moze byc ze gaz i temperatura spalania jak mi powiedziano zniszczyla sonde lambda.Po niedzieli wizyta w serwisie i cos sie dowiem.Pozdrawiam Marek ;(

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: kwaku85 » 2009-08-17, 21:27

Wzrost temperatury to przede wszystkim zbyt uboga mieszanka. Instalacja LPG to temat woda, ciężko powiedzieć co będzie u Ciebie. Musisz dokładnie powiedzieć co masz pod maską i co wchodzi w skład Twojej instalacji, czyli jaki reduktor, sterownik i wtryskiwacze. Przydałyby się zdjęcia z montażu, albo dane które sprawdzisz kiedy powiemy co.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Marek Podlaskie
Status: Offline

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: Marek Podlaskie » 2009-08-20, 20:15

Witam.Co do instalacji to jest zalozony firmy ELPIGAZ.Narazie nie powiem co za reduktor ,bo szczerze mowiac za bardzo nie wiem gdzie i jak to sprawdzic.Dzis oddalem auto do naprawy (zawieszenie) i dopiero po odbiorze cos napisze o ile rozszyfruje.Chociaz pewnie i w ksiazce powinno byc cos wpisane.Gosc jezdzil od 2005 w tym roku zalozyl.Postaram sie cos poszukac odnosnie tego co zamontowane.A lampka dalej swieci ,. ;(

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: kwaku85 » 2009-08-23, 16:31

Elpigaz to był chyba kolon STAGa, o ile dobrze pamiętam. Porób zdjęcia jak autko wróci do domu, będziemy coś myśleć dalej.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Marek Podlaskie
Status: Offline

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: Marek Podlaskie » 2009-08-23, 20:29

kwaku85 pisze:Elpigaz to był chyba kolon STAGa, o ile dobrze pamiętam. Porób zdjęcia jak autko wróci do domu, będziemy coś myśleć dalej.
Postaram sie zrobic fotki.Jutro podjade do gazownika.A reduktor to jest ANA tylko numer zapomnialem. :)Podczas naprawy gosc pokasowal komunikaty w kompie i lampka sie nie swieci.Ciekawe jak dlugo.Ale mowil ze tak moze byc.Ze komp nie toleruje spalin LPG i swieci.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: Chalski » 2009-08-23, 22:26

To nie komp nie toleruje spalin LPG tylko LPG jest źle ustaione/dobrane i produkuje spaliny które nie podobają się ECU silnika (za uboga lub za bogata mieszanka)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Marek Podlaskie
Status: Offline

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: Marek Podlaskie » 2009-08-24, 16:56

Ha ha.Tak mialem napisac ,ale wiesz czlowiek zamotany ,zagubiony.Tydzien Volvo i juz panika.Lampka silnika to zaraz strach ze cos sie psuje.Dzieki za poprawienie.Jak myslisz czy wizyta u gazownika i ustawienie moze cos zmienic.Tzn,ze nie bedzie sie zapalala kontrolka.? ;( :)
I czy swiecenie tej kontrolki jest zle dla dalszego uzytkowania auta? :(

vmaxim
V
V
Posty: 21
Rejestracja: 2008-06-08, 20:09
VOLVO: 960
Silnik: 2,5
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Pabianice
Status: Offline

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: vmaxim » 2009-08-24, 17:39

Marek Podlaskie pisze:Ha ha.Tak mialem napisac ,ale wiesz czlowiek zamotany ,zagubiony.Tydzien Volvo i juz panika.Lampka silnika to zaraz strach ze cos sie psuje.Dzieki za poprawienie.Jak myslisz czy wizyta u gazownika i ustawienie moze cos zmienic.Tzn,ze nie bedzie sie zapalala kontrolka.? ;( :)
I czy swiecenie tej kontrolki jest zle dla dalszego uzytkowania auta? :(
Daruj sobie robienie zdjec bo beda sluzyc do wrozenia z fusow. Tak jak napisal kolega Chalski masz na gazie zla mieszanke prawdopodobnie uboga. Jezeli Twoja instalacja jest klonem staga to masz u siebie producenta staga jedz do niego. Do czasu uporania sie z lambda lepiej jezdzic na benzynie

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: kwaku85 » 2009-08-24, 19:06

Marek Podlaskie pisze:czy swiecenie tej kontrolki jest zle dla dalszego uzytkowania auta
Kontrolka lambdy to zły skład mieszanki, i ogólne problemy z praca silnika. Prędzej czy później zabijesz motor. Jedź do dobrego gazownika, a zdjęcia możesz wstawić. Może okazać się że w instalacji będą widoczne błędy montażowe znane z "warsztatów druciarskich"
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Marek Podlaskie
Status: Offline

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: Marek Podlaskie » 2009-08-24, 19:41

A za co odpowiada sonda lambda.Bo juz mialem wersje ze zapchany katalizator ,lub przez LPG uszkodzona sonda Lambda.Co do instalacji mysle ze nie jest tworem .Gosc zalozyl 4 lata temu ,jezdzilo mu sie ok(ale czy mu wierzyc ha ha) ,tylko ze ostatni przeglad robil 1,5 roku temu,wiec moze cos sie popsulo.Z pewnoscia zajade nawet jutro ,tylko nie wiem czy cos zrobia ,bo jest to firma w ktorej oczekuje sie na montaz nie wiem jak na regulacje.A co z ta sonda lambda? a co z tym zabijaniem silnika?

kwaku85
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 795
Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
Imię: Michal
VOLVO: 480, Krokodyl
Silnik: B20FT :D
KW/KM/NM: 176/240/340
Rok: 1994
Był na spocie: 17
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 310
Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: kwaku85 » 2009-08-24, 19:54

Sonda Lambda jest analizatorem spalin, potrzebnym do wyregulowania mieszanki powietrzno-paliwowej przez ECU samochodu. Występuje we wszystkich współczesnych samochodach benzynowych i jest jednym z podstawowych elementów układu zasilania. Na marginesie Lambda została wprowadzona przez Volvo dzięki czemu te auta zdeklasowały najbardziej ekologiczne samochody świata :mrgreen: Złe wskazania Lambdy mogą być jak najbardziej spowodowane zatkaniem katalizatora (lambda jest zamontowana w układzie wydechowym), ale w większości przypadków winą jest źle wyregulowana instalacja.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG

Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY :]

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [S-60] Prins problem,zapala się diagnostyka

Post autor: Chalski » 2009-08-24, 19:54

Od początku.
Jesli przegląd LPG był ostatnio robiony 1,5 roku temu to na 100% konieczna jest wymiana filtrów gazu i przydała by się regulacja podczas jazdy.
Sonda lambda bada ilośc tlenu zawartą w spalinach - na tej podstawie komputer silnika wie jak skuteczny był proces spalania w cylindrach i na podstawie wskazań sondy steryje bogatością mieszanki (czasy otwarcia wtryskiwaczy)
Zabijanie silnika - chodzi o jazde na zbyt ubogiej mieszance paliwowo powietrznej która powoduje znaczny wzrost temperatury gazów spalinowych co prowadzi do uszkodzeń zaworów gniazd zaworowych bywa że i turbiny a w skrajnym wypadku wypaleniem dziury w tłoku.

Dopuki nie wyregulujesz (ew zmienisz komponentów) instalacji LPG jeździj na benzynie i obserwuj czy Check się nie zapala.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”