[S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
Kiedy zakładałeś gaz? Ostatnio w astrze poprawiałem wszystkie łączenia/styki bo też wariowało. Po tym zabiegu śmiga jak nowe
855...
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
gaz założony 5 listopada 2009
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
Rano przed odpaleniem poruszaj kostkami/złączkami
855...
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
dziś znów byłem u gazownika.
komputer błędów nie zanotował, czujniki temperatury sprawne ogólnie gazownik nie wie co jest grane. Po nowym roku zostawię auto na noc u niego by po nocce mógł zobaczyć jak głupieje. wtedy napisze co stwierdził bo obecnie to po omacku chodzimy
komputer błędów nie zanotował, czujniki temperatury sprawne ogólnie gazownik nie wie co jest grane. Po nowym roku zostawię auto na noc u niego by po nocce mógł zobaczyć jak głupieje. wtedy napisze co stwierdził bo obecnie to po omacku chodzimy
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
U mnie pojawił się następujący problem, zbyt szybko przełącza się na gaz, jeszcze temperatury dobrej nie złapał a przerzuca.
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
nie nie gaśnie, ale nie dobrze jak zbyt szybko na gazie pracuje, reduktor może w dupę dostać. Najprawdopodobniej czujnik temp do wymiany, na razie ręcznie przerzucam.
-
- VOL
- Posty: 419
- Rejestracja: 2009-02-22, 13:30
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 t b5254t
- KW/KM/NM: 142/193 kM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Końskie,50km na połnoc od Kielc
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
ja mam taki sam objaw , pelna butla , jak przelączam na gaz to szarpie i gasnie , dzialo sie to stopniowo a mianowicie darł sie bzyczek jakby gazu nie bylo, a byl. wiec wyjąlem filterek a tam syfu pełno, wymienilem na nowy, nie pomoglo, nie wkladalem filterka , zakrecilem gaz zaworem do reduktora wyjałem cewke zalaczajaca gaz do reduktora na wielozawore butlii odkrecilem ten cycek co w nim jest zaworek cewki (gazu nie trza bylo spuszczac), dmuchnąlem powietrzem i niby leci, butle mam starą reszta nowa sekwencja, tempertura za niska jest ustawiona na przełącZaniu ale wczesniej dzialal gaz przed mrozami i jeszcze wczesniej tylko z tym cisnieniem bylo licho.
byłem u gazownika , spadek cisnienia w instalacji do zera przy gwałtownym obciązeniu czego nie bylo wczesniej , silnik chodzil jak kot
a to jest 200 koni turbo,moje wnioski to wyjme wielozawór z butli i sprawdze czy jest tam ok wszystko, wyczytałem na innych forach ze jakas rurka koroduje od wielozaworu co gaz wsysa i to powoduje spadek cisnienia a jeszcze inni wyjmowali te zaworki dławiące przepływ przy gwaltownym spoadku cisnienia z butli (zabezpieczenie przeciwko wybuchu zbiornika wrazie pozaru auta) zeby nie dławiły przeplywu przy duzym zapotrzebowaniu jak u mnie na gaz, ja mam rurke 6 do reduktora i parownik do 220 koni scoorpion st i gaz od 5 tysięcy i taki klopot a sam jestem mechanikiem z malym doswiadczeniem z ggazem (kladlem pare instalek wtym jedna sekwa do mojego s 70) tak mysle ze to wielozawór jest walnięty w butli ew . reduktor sie zapchal na kanalach, pozdrawiam
[ Dodano: 2009-12-25, 14:03 ]
jeszcze jedno, przy pełnym zbiorniku granica obrotów przytykania sie silnika na gazie była wyzsza niz przy malym stanie gazu co własnie opisywane bylo jako wielozawór uszkodzony, pozdrawiam
byłem u gazownika , spadek cisnienia w instalacji do zera przy gwałtownym obciązeniu czego nie bylo wczesniej , silnik chodzil jak kot
a to jest 200 koni turbo,moje wnioski to wyjme wielozawór z butli i sprawdze czy jest tam ok wszystko, wyczytałem na innych forach ze jakas rurka koroduje od wielozaworu co gaz wsysa i to powoduje spadek cisnienia a jeszcze inni wyjmowali te zaworki dławiące przepływ przy gwaltownym spoadku cisnienia z butli (zabezpieczenie przeciwko wybuchu zbiornika wrazie pozaru auta) zeby nie dławiły przeplywu przy duzym zapotrzebowaniu jak u mnie na gaz, ja mam rurke 6 do reduktora i parownik do 220 koni scoorpion st i gaz od 5 tysięcy i taki klopot a sam jestem mechanikiem z malym doswiadczeniem z ggazem (kladlem pare instalek wtym jedna sekwa do mojego s 70) tak mysle ze to wielozawór jest walnięty w butli ew . reduktor sie zapchal na kanalach, pozdrawiam
[ Dodano: 2009-12-25, 14:03 ]
jeszcze jedno, przy pełnym zbiorniku granica obrotów przytykania sie silnika na gazie była wyzsza niz przy malym stanie gazu co własnie opisywane bylo jako wielozawór uszkodzony, pozdrawiam
od pierwszego dnia za kierownicą volvo do ostatniego w życiu
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na
- Puhcio
- Przyjaciele
- Posty: 4396
- Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
- Imię: Pawel
- VOLVO: Skoda Superb III
- Silnik: 2.0 TDI
- KW/KM/NM: 140/190/400
- Rok: 2016
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 48000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
Po czym to wnosisz, ze za szybko przełącza na gaz ? Cieplej się zrobiło, mój też się znacznie szybciej przełącza.luka pisze:nie nie gaśnie, ale nie dobrze jak zbyt szybko na gazie pracuje, reduktor może w dupę dostać.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
no i koniec mrozów oznacza bynajmniej u mnie koniec problemów z gazem. mam nadzieje że zima jeszcze przyjdzie bo chciałbym puki gaz mam na gwarancji pozbyć się problemu z temp. ujemną i moją instalacją. Jak na razie zakupiłem otulnikę z castoramy do ogrzania wężyka pomiędzy reduktorem a wtryskami. Czy to pomoże ? wątpię ale kosztowało mnie to 7zł więc warto spróbować. Puki co czekam na powróci -10 bo przy -5 już było ok.
Aha od tygodnia zgasłą mi kontrolka "check engine" i co śmieszne jak się zapali to po chili gaśnie. Przed zimą zaraz po założeniu gazu jak już się zapaliła to paliła się cały czas.
Aha od tygodnia zgasłą mi kontrolka "check engine" i co śmieszne jak się zapali to po chili gaśnie. Przed zimą zaraz po założeniu gazu jak już się zapaliła to paliła się cały czas.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
Przełącza się po 5 metrach, więc na 100% jeszcze temp nie miała 40 stopni. Nawet latem, raczej się tak szybko nie przełączy.Puhcio pisze:Po czym to wnosisz, ze za szybko przełącza na gaz ? Cieplej się zrobiło, mój też się znacznie szybciej przełącza.
-
- VOL
- Posty: 419
- Rejestracja: 2009-02-22, 13:30
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 t b5254t
- KW/KM/NM: 142/193 kM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 13
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Końskie,50km na połnoc od Kielc
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
czy to mozliwe zeby gaz zamarzal na przewodzie do listwy?u mnie przewody sa dwa od filtra do listw jakies 30cm. moze dlatego mi drze sie ze spadek cisnienia duzy?alkesaltzer pisze:Jak na razie zakupiłem otulnikę z castoramy do ogrzania wężyka pomiędzy reduktorem a wtryskami. Czy to pomoże ? wątpię ale kosztowało mnie to 7zł więc warto spróbować. Puki co czekam na powróci -10 bo przy -5 już było ok.
od pierwszego dnia za kierownicą volvo do ostatniego w życiu
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na
było 244 2.0 b+g
było 264 2.7 b+g
było 764 2.4 td
jest s 70 2.5 b+g
szukam części do 164e 74r kontakt na
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
wilczek1118, - nie mam pojęcia. gazownik nic mi nie pomaga więc szukam rozwiązania sam. ponoć również średnica rurek od butli do reduktora jest istotna ale tego sam nie wymienię więc nie sprawdzę. Mówią ze 8 mm mogło by pomóc.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
Panowie, jeśli komuś się nie przełącza sekwencja w mrozy a wcześniej przełączała tzn , że czujnik temperatury gazu (nie reduktora) jest w mosiężnym trójniku, który standardowo nie jest w żaden sposób izolowany od warunków zewnętrznych, czyli tak naprawdę nie pokazuje on temperatury gazu tylko temperaturę powietrza które owiewa silnik, a ten w mrozy bardzo wolno nagrzewa komorę silnikową czyli można naprawdę długo jechać i nic. Pomocne w tej sytuacji jest maksymalne skrócenie przewodów gazowych oraz dobre zaizolowanie termiczne trójnika z czujnikiem temperatury gazu (może być kawałek rurki piankowej od centralnego nałożona na trójnik albo cały przewód LPG i obwinięcie taśmą izolacyjną
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
gdzie ten trójnik szukać ? ewentualnie po czym poznam że to on ?
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
czujnik ten często jest montowany niedaleko reduktora (znaczy pomiędzy reduktorem a filtrem), a powinien być montowany za filtrem jak najbliżej wtryskiwaczy gazowych. Jeśli jest przed to należy to przerobić, ocieplić i ponownie ustawić gaz
PS. Jak ktoś ma problem z lokalizacją albo czy ma wsio podłączone jak należy to najlepiej podnieść machę do góry i zrobić fotkę
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2007-07-29, 14:51
- Imię: Piotr
- VOLVO: C70
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 193
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 152000
- Lokalizacja: RP, Holandia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
Witam wszystkich.
Mam podobny problem z odpaleniem zimnego silnika i to niekoniecznie tylko rano. Niestety nie wiem jakiej firmy mam założoną instalację. Poszukuję dobrego warsztatu gazowego we Wrocławiu. Czy moglibyście mi polecić jakiś?
Pozdrawiam - Piotr
Mam podobny problem z odpaleniem zimnego silnika i to niekoniecznie tylko rano. Niestety nie wiem jakiej firmy mam założoną instalację. Poszukuję dobrego warsztatu gazowego we Wrocławiu. Czy moglibyście mi polecić jakiś?
Pozdrawiam - Piotr
Piotrek
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
Na sterowniku powinien być napis.
Co do czujnika temperatury gazu (ten co jest na wężu LPG) to zapomniałem dodać, że to może byc nie wszystko. Komputerek LPG ma możliwość ustawienia jaka ma być minimalna temperatura gazu. Otóż wielu macherów ustawia to dużo za wysoko (myląc tę część z temperaturą reduktora) a to nie ta sama para kaloszy. O ile np na raduktorze może być jako minimum 30 stopni to nie oznacza, że gaz w wężu LPG ma też 30 stopni. Otóż reduktor może osiągnąć te 30 a gaz w wężu może mieć -2 stopnie i jest to całkiem normalne a w czasie mrozów przy długich wężach to i mniej. Tak więc w ustawieniach sterownika LPG należy ustawić temperaturę reduktora i temperaturę gazu, z tym że tę drugą można ustawić na minusie i będzie grać
Co do czujnika temperatury gazu (ten co jest na wężu LPG) to zapomniałem dodać, że to może byc nie wszystko. Komputerek LPG ma możliwość ustawienia jaka ma być minimalna temperatura gazu. Otóż wielu macherów ustawia to dużo za wysoko (myląc tę część z temperaturą reduktora) a to nie ta sama para kaloszy. O ile np na raduktorze może być jako minimum 30 stopni to nie oznacza, że gaz w wężu LPG ma też 30 stopni. Otóż reduktor może osiągnąć te 30 a gaz w wężu może mieć -2 stopnie i jest to całkiem normalne a w czasie mrozów przy długich wężach to i mniej. Tak więc w ustawieniach sterownika LPG należy ustawić temperaturę reduktora i temperaturę gazu, z tym że tę drugą można ustawić na minusie i będzie grać
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
I finał będzie taki że szlag trafi membrany w reduktorze i macie LPG z głowy. Czujnik temperatury gazu MUSI być zamontowany przy samej listwie LPG, a najlepiej wewnątrz jej. Byłoby dobrze, gdyby czujnik mierzył faktyczną temperaturę gazu, czyli zamontować go na stałe we wtryskiwaczach tak, żeby był wewnątrz listwy. Najlepiej rozwiązane jest to we wtryskiwaczach MED Landi Renzo. W listwie zamontowany jest zespolony czujnik temp gazu i ciśnienia firmy Bosh, daje to najdokładniejszy pomiar. Do tego zrezygnowali z metalowych listw wtryskowych i zastąpili je plastikowymi, dla zmniejszenia wahań temperatury. Dobrze byłoby tak pokombinować z czujnikiem, żeby nie montować go w aluminiowej listwie, tylko w jakimś tworzywie.
Musicie sprawdzić połączenia reduktora z układem chłodzenia, bo widzę że nie dogrzewają Wam się reduktory. Możecie z jakiejś specjalnej pianki wykonać izolacje termiczne reduktora i węży, w tym gazowych i samych listw.
Spadek ciśnienia u kolegi wilczek1118 jest spowodowany niedrożnością w układzie zasiania reduktora, pewnie jakiś syf w wielozaworze, lub w rurkach. Dla potwierdzenia proponuję podłożyć jakiś inny reduktor dla wykluczenia jego, potem wyjąć z elektrozaworu miedź i wkręcić się bezpośrednio w reduktor, w celu wykluczenia elektrozaworu i filtra. Jeśli nic się nie zmieni- wielozawór do wymiany.
Musicie sprawdzić połączenia reduktora z układem chłodzenia, bo widzę że nie dogrzewają Wam się reduktory. Możecie z jakiejś specjalnej pianki wykonać izolacje termiczne reduktora i węży, w tym gazowych i samych listw.
Spadek ciśnienia u kolegi wilczek1118 jest spowodowany niedrożnością w układzie zasiania reduktora, pewnie jakiś syf w wielozaworze, lub w rurkach. Dla potwierdzenia proponuję podłożyć jakiś inny reduktor dla wykluczenia jego, potem wyjąć z elektrozaworu miedź i wkręcić się bezpośrednio w reduktor, w celu wykluczenia elektrozaworu i filtra. Jeśli nic się nie zmieni- wielozawór do wymiany.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
-
- Przyjaciele
- Posty: 795
- Rejestracja: 2007-04-29, 14:45
- Imię: Michal
- VOLVO: 480, Krokodyl
- Silnik: B20FT :D
- KW/KM/NM: 176/240/340
- Rok: 1994
- Był na spocie: 17
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 310
- Lokalizacja: Olkusz, Małopolska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
Wygląda ok, tyko kwestia umiejscowienia nawiertów i długości wężyków (czy równe), ale to musiałbyś sprawdzić sam.
[http://www.reperatorium.pl] Serwis GSM Kraków
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
Apple, HTC, Samsung, Nokia, SE, LG
Parada Volvo 262 z 570
GRUPOWY
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
niby duże zdjęcia a jakoś słabo widzę... wtryski masz leżąco? W listwie masz czujnik temperatury? (dobrze byłoby listwę odizolować od owiewania zimnym powietrzem w czasie jazdy)
Nie widzę czujnika ciśnienia gazu ?
Nie widzę czujnika ciśnienia gazu ?
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
- wtryski są leżąco
- czujnik temperatury? tego nie wiem
ps - w listwie jest 5 wtrysków a to szóste coś to co to ?
- nie wiem gdzie czujnik ciśnienia może się znajdować
no to jeszcze raz tym razem maksymalna wielkość zdjęcia.
- czujnik temperatury? tego nie wiem
ps - w listwie jest 5 wtrysków a to szóste coś to co to ?
- nie wiem gdzie czujnik ciśnienia może się znajdować
no to jeszcze raz tym razem maksymalna wielkość zdjęcia.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
to 6-te coś ma chyba wyprowadzenie kabelków więc jest to pewnie czujnik temperatury gazu (w dobrym miejscu mierzy w strudze gazu)
Czujnik ciśnienia gazu albo jest jakoś na samym wyjściu reduktora albo ta instalacja nie ma?
Czujnik ciśnienia gazu albo jest jakoś na samym wyjściu reduktora albo ta instalacja nie ma?
- alkesaltzer
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2009-10-19, 11:05
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70/ex s60
- Silnik: B5254T2/ex B5244S2
- KW/KM/NM: 250/415
- Rok: 2006
- Był na spocie: 100
- Średnie spalanie: 12/15
- Przebieg: 165
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: [S60] minus za oknem i wariacje silnika na lpg
od tygodnia naszła nas ekstremalna fala ujemnych temperatur i problem z przełączaniem na gaz powrócił. Tym razem posiedziałem sobie troszkę na dworze z moim łosiem by zobaczyć co się dzieje. I tak:
- silnik łapie temperaturę (wskaźnik w kabinie ma 90C )
- reduktor jest ciepły, później gorący ale nadal gaz się nie załącza.
- listwa wtryskowa jest zimna jak cholera.
poszedłem do domu, nalałem wody to termoforu i misja ogrzanie łosia.
- ogrzałem listwę wtryskową gazu, odpaliłem silnik i... eureka - gaz załączył się bez najmniejszego falowania podczas przełączenia.
Z taką diagnozą pojechałem do gazownika, auto zostawiłem u niego na noc. Rano sprawdzał (na dworze -16) i czujnik listwy wykazywał -22C (może być w końcu to aluminium) odpalił samochód i gdy reduktor miał już 40C to listwa nadal miała -20. Założył mi podgrzewacz listwy i wszystko zaczęło działać jak należy.
Pytanie do Was czy dobrze zrobił.
Tłumaczył że moja listwa wtryskowa jest nad dolotem powietrza który jest zawsze zimny a listwa ogrzewana jest tylko ciepłem komory silnika która w takie mrozy długo się nagrzewa. Listwa potrzebuje -10C by załączyła gaz i stąd miałem problemy.
prawda czy fałsz tego nie wiem, zostawiam to wam do oceny.
Jedno jest pewne dziś gaz po nocce przełączył się wzorowo.
- silnik łapie temperaturę (wskaźnik w kabinie ma 90C )
- reduktor jest ciepły, później gorący ale nadal gaz się nie załącza.
- listwa wtryskowa jest zimna jak cholera.
poszedłem do domu, nalałem wody to termoforu i misja ogrzanie łosia.
- ogrzałem listwę wtryskową gazu, odpaliłem silnik i... eureka - gaz załączył się bez najmniejszego falowania podczas przełączenia.
Z taką diagnozą pojechałem do gazownika, auto zostawiłem u niego na noc. Rano sprawdzał (na dworze -16) i czujnik listwy wykazywał -22C (może być w końcu to aluminium) odpalił samochód i gdy reduktor miał już 40C to listwa nadal miała -20. Założył mi podgrzewacz listwy i wszystko zaczęło działać jak należy.
Pytanie do Was czy dobrze zrobił.
Tłumaczył że moja listwa wtryskowa jest nad dolotem powietrza który jest zawsze zimny a listwa ogrzewana jest tylko ciepłem komory silnika która w takie mrozy długo się nagrzewa. Listwa potrzebuje -10C by załączyła gaz i stąd miałem problemy.
prawda czy fałsz tego nie wiem, zostawiam to wam do oceny.
Jedno jest pewne dziś gaz po nocce przełączył się wzorowo.
......................................................
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek
nie 4 nie 6 a 5 garów mnie napędza
Obecny Łosiek
ex Łosiek