Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...

Post autor: maskek » 2007-09-09, 15:43

Absolutna racja, z tym ze wtryski sie nie grzeja bo benzyna caly czas przez nie plynie ;)
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

kstolar
V
V
Posty: 98
Rejestracja: 2010-06-03, 23:46
Imię: Andrzej
VOLVO: V70 LPG; S80 I LPG; S80 3.0T6
Silnik: B5254T 2,5 AW50-42LE; B6304T2
KW/KM/NM: 140KM/286
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 16
Przebieg: 220
Status: Offline

Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...

Post autor: kstolar » 2010-06-10, 13:28

maskek pisze:Absolutna racja, z tym ze wtryski sie nie grzeja bo benzyna caly czas przez nie plynie ;)
Co z tym gazem po kilku latach od zakończenia postu ???
Witam i pozdrawiam.

emcemax
V
V
Posty: 17
Rejestracja: 2016-11-19, 22:00
Imię: Maks
VOLVO: s80
Silnik: 2,5
KW/KM/NM: 200km
Rok: 2007
Przebieg: 156
Status: Offline

Re: Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...

Post autor: emcemax » 2016-12-01, 20:40

Witam, mam podobne pytanie, do Volvo s80 z 2007 r., 2.5 T 200km, dostałem nastepującą rekomendację:

Elektronika
AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor
AC R01 250
Wtryskiwacze
AC W03

Emulator ciśnienia paliwa

dostałem też taką informację:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.


poza tym rozmawiałem z gazownikiem i mówił, ze turbina mi padnie w dłuższym okresie czasu


może ktoś kto ma gaz w swojej v80? Jak oceniacie komponenty do gazu a jak zasadność montowania gazu, nie będzie tak, że zaoszczędzę a później wydam na części?

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...

Post autor: adamusss » 2016-12-01, 22:41

emcemax pisze:poza tym rozmawiałem z gazownikiem i mówił, ze turbina mi padnie w dłuższym okresie czasu
A to dorabia jako wróżka? Czy tak Ci to na ubogo wystroi, że wolał Cię już teraz ostrzec?
Ja to bym sie chyba jednak bał tam gaz zakładać... :roll:
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
weryfany
VO
VO
Posty: 305
Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
Imię: Piotr
VOLVO: V50 ASB AWD RTI
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 220KM
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11/100
Przebieg: 200000
Lokalizacja: Zamość
Status: Offline

Re: Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...

Post autor: weryfany » 2016-12-02, 10:05

Ja mam od początku września założoną instalację Zenit oczywiście sekwencja,2.4T (200km)
Faktem jest że się zapala check a czasami się gasi i tak na zmianę ale spalanie naprawdę małe.
Na trasie pali 10litrów gazu, poprzednie moje volvo s40 2.0 (140km) paliło 9-9.5L
Dodam że autem na trasie bardzo dokładnie sprawdzone i na odległości 170km (Zamość - Świdnik - Zamość) spala 17L gazu.
I nie ukrywam prędkość średnia 90km/h a pod wzniesienia gdzie były możliwości wyprzedzenia to i znacznie więcej na liczniku.

Najgorsze że s40 poprzednie zagazowałem w znanym i polecanym warsztacie który niby robił to dobrze sterownik STAG-4eco,
po 2 latach zaczęły się dziać komedie z autem (szarpanie przy przełączaniu i gaśnięcie) i tego już nie opanowali tylko zbywali mnie,
po 6 nie udanych regulacjach dałem sobie spokój krzywa tak powyginana że ni ładu ni składu.
Zbudowałem sobie od podstaw przewód programujący na bluetootha bo laptop nie miał rs232 a USB zmuszało do łączenia kablem - mało komfortowe.
Sam poregulowałem parametry sterownika, może i niezbyt idealnie ale już nie gasło - było w końcu zadowolenie.

W obecnym aucie s60 zdecydowałem się zamontować również w Zamościu ale polecił mi tego gazownika kolega.
Instalacja jak do tej pory działa i nie jest to STAG i tańsza o 500zł.

Wszystko zależy od instalatora czy potrafi ją poprawnie zamontować.
Co do błędów polecam kupić VIDĘ na własny użytek rzecz jasna.


emcemax pisze: mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika
Dokładnie tak jest i tu pozwolę wtrącić sobie 3 grosze moje s60 ma przebieg około 290000 i użytkowane tylko na benzynie,
2 zawory były już podparte i widać to było wyraźnie po wałku rozrządu a gazu nie widział,
obecnie dokonana została już regulacja tych luzów i montaż instalacji gazowej.
Czytał posty innych naszych kolegów to w serwisach nawet nie wiedzą jak się za to zabrać,
głowice robiłem u osoby tym zajmującej się profesjonalnie tylko tymi tematami - taniej niż w salonie i to o kilka razy.

Kwestie golfów II i polonezów nawet nie przytaczam to zupełnie inne silniki - są na prawdę bardzo trwałe.
Ale łatwo zauważyć że są zwolennicy i przeciwnicy gazu i tak jest zawsze w tym temacie.
Myślę że nie warto się sugerować ich wypowiedziami.

Ale warto obejrzeć to
https://www.youtube.com/watch?v=9m9Aw_Mo1N8
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”