Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-03-31, 22:20
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Witam
Ja również w swoim XC70 2.5T 2006r. założyłem instalację LPG. Wybór padł na Prins bo podobno najlepsza i miało nie być żadnych problemów. Narazie dopiero kilka dni walki ale mam nadzieję że uda się pozytywnie rozwiązać problemy. Instalację montowałem w Energy Gaz Polska w Warszawie, na różnych forach polecano tą firmę, ale szczerze mówiąc mam do jakości ich usług trochę zastrzeżeń.
Przyjechałem w umówionym terminie na montaż i w trakcie okazało się że przy wcześniejszych oględzinach ktoś nie dopatrzył się czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej, który wymaga zamontowania jakiegoś dodatkowego emulatora. Niestety nie mieli takiego na stanie. Efektem było świecenie kontrolki czek engin, ale instalacja działała poprawnie.
Niestety nie ujechałem zbyt daleko i przestała poprawnie pracować, akurat byłem w trasie więc dalszą drogę pokonałem na tradycyjnym paliwie. Kontrolka sama zgasła po pewnym czasie jazdy na Pb.
Po powrocie i wizycie u gazowników okazało się że miałem pecha i padła centrala sterująca od instalacji, ok zdarza się, wymienili bez dyskusji i przy okazji zamontowali brakujący emulator ciśnienia Pb na listwie. Z przerażeniem patrzyłem jak podłączali to pod jeden kabel od czujnika to pod drugi, w końcu się zdecydowali i przylutowali do któregoś.
Po przejechaniu ok 10km czek engine świeci ponownie a komputer pokazuje średnie zużycie na poziomie 23l (powinien ok 16)
Podpatrzyłem że walczyli z regulacją tego emulatora i niestety nie dało się go ustawić tak żeby podawał idealnie takie samo napięcie, na Pb jest 2.2V a na LPG 2.5V. Nie znam się na elektronice ale podejrzewam że może to być powodem ogłupienia komputera i dlatego takie przekłamania w zużyciu.
Jutro kolejny dzień walki, jeśli ktoś ma doświadczenia z LPG w tym silniku to proszę o jakieś wskazówki.
Pozdrawiam
Ja również w swoim XC70 2.5T 2006r. założyłem instalację LPG. Wybór padł na Prins bo podobno najlepsza i miało nie być żadnych problemów. Narazie dopiero kilka dni walki ale mam nadzieję że uda się pozytywnie rozwiązać problemy. Instalację montowałem w Energy Gaz Polska w Warszawie, na różnych forach polecano tą firmę, ale szczerze mówiąc mam do jakości ich usług trochę zastrzeżeń.
Przyjechałem w umówionym terminie na montaż i w trakcie okazało się że przy wcześniejszych oględzinach ktoś nie dopatrzył się czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej, który wymaga zamontowania jakiegoś dodatkowego emulatora. Niestety nie mieli takiego na stanie. Efektem było świecenie kontrolki czek engin, ale instalacja działała poprawnie.
Niestety nie ujechałem zbyt daleko i przestała poprawnie pracować, akurat byłem w trasie więc dalszą drogę pokonałem na tradycyjnym paliwie. Kontrolka sama zgasła po pewnym czasie jazdy na Pb.
Po powrocie i wizycie u gazowników okazało się że miałem pecha i padła centrala sterująca od instalacji, ok zdarza się, wymienili bez dyskusji i przy okazji zamontowali brakujący emulator ciśnienia Pb na listwie. Z przerażeniem patrzyłem jak podłączali to pod jeden kabel od czujnika to pod drugi, w końcu się zdecydowali i przylutowali do któregoś.
Po przejechaniu ok 10km czek engine świeci ponownie a komputer pokazuje średnie zużycie na poziomie 23l (powinien ok 16)
Podpatrzyłem że walczyli z regulacją tego emulatora i niestety nie dało się go ustawić tak żeby podawał idealnie takie samo napięcie, na Pb jest 2.2V a na LPG 2.5V. Nie znam się na elektronice ale podejrzewam że może to być powodem ogłupienia komputera i dlatego takie przekłamania w zużyciu.
Jutro kolejny dzień walki, jeśli ktoś ma doświadczenia z LPG w tym silniku to proszę o jakieś wskazówki.
Pozdrawiam
-
- V
- Posty: 126
- Rejestracja: 2006-11-13, 15:48
- Imię: pawel
- VOLVO: XC90
- Silnik: D5244T18
- Rok: 2012
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 130
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
-
- V
- Posty: 51
- Rejestracja: 2006-12-28, 12:16
- VOLVO: By³o->v70 Tdi
- Silnik: 2.5 Tdi
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: DC/aRsiti
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
jakies 3 miesiace temu, moj tesc zagazowal swoje v70 2.5T awd.Piotr Witkowski pisze:Witam
Jestem nowym posiadaczem V70 z 2006 roku 2,5 210KM AWD
Czy instalacja gazowa jest "gwoździem do trumny" w tym samochodzie
Od tego czasu przejechal 15 kkm. JEden raz zaliczyl lawete, cos huknelo..i nie jechalo.
Samochod odstawiony zostal do gazownika, ktory powiedzial, ze to nie wina gazu , nastepnie gratisowo temat zalatwil.
Samochod jezdzi sprawnie. Dowiem sie, co tam zostalo zalozone, w kazdym razie koszt wyniosl ok 5 tys.
Subtelna uwaga do Jachusa, twoje opinie sa smutne jak zeszloroczna jesień. A twoje tezy, ze kogos kto montuje gaz do drogiego samochodu, na niego nei stac..nie zawsze sa prawdziwe.
Pzdr
Luca
LII 2.0T Grandtour
V70 Tdi
-
- Przyjaciele
- Posty: 765
- Rejestracja: 2007-03-03, 19:54
- VOLVO: Saab 9-5 Aero / XC70 2006 D5
- Silnik: 2.3 turbo
- KW/KM/NM: 285/430
- Rok: 2
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
5.000 zł?
Jeźdzcie do Altop na Warszawskim Bródnie, zobaczycie co to dobra instalacja gazowa. Chłopaki ogarniają volvo dosyć dobrze. GAzowali V70, XC90 i temat, że coś źle chodzi po prostu nie istnieje itd.. znają te silniki. Cena 3.800 zł.
Jeźdzcie do Altop na Warszawskim Bródnie, zobaczycie co to dobra instalacja gazowa. Chłopaki ogarniają volvo dosyć dobrze. GAzowali V70, XC90 i temat, że coś źle chodzi po prostu nie istnieje itd.. znają te silniki. Cena 3.800 zł.
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-03-31, 22:20
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Witam ponownie.
Niestety to jeszcze nie koniec zabawy z instalacją LPG w moim Volvo.
Nie lada problemem okazało się odczytanie błędów z komputera samochodu. Czytnik, który mają w warsztacie nie połączył się z autem, kolejny pożyczony z innego warsztatu to samo. Pan w końcu poradził mi żebym sobie gdzieś te kody odczytał i im powiedział co jest.
Odpowiedziałem że nie ma sprawy mogę podjechać do serwisu Volvo ale wezmę im fakturę. Ta propozycja nie została entuzjastycznie przyjęta i postanowili że poszukają jeszcze jakiegoś innego czytnika. Nie chciało mi się czekać aż znajdą odpowiedni bo nie wiadomo ile by to potrwało więc skorzystałem z uprzejmości serwisu AB CAR z Wiązownej, który zresztą mogę wszystkim z czystym sumieniem polecić (http://www.volvobocian.pl" onclick="window.open(this.href);return false;). Co prawda od LPG trzymają się z daleka ale ze wszystkimi innymi problemami można śmiało się do nich wybierać.
Po podłączeniu do Vadisa okazało się że komputer wyrzuca 2 błędy: ciśnienie na listwie wtryskiwaczy i nieszczelność w układzie dolotu (czyli mieszanka).
Przy mojej kolejnej wizycie w Eergy Gaz trochę się zaczęli starać, emulator ciśnienia który wywalał permanentny błąd został zdemontowany i udaliśmy się na strojenie instalacji w czasie jazdy (pierwotnie strojenie instalacji trwało 2 minuty na wolnych obrotach). Niestety po tych wszystkich zabiegach auto owszem całkiem ładnie jeździ na gazie ale "czek engine" zapala się po przejechaniu kilkunastu km z tymi samymi błędami.
W skrócie. Panowie z Energy Gaz nie są w stanie nawet odczytać błędów z komputera auta i nie bardzo mają ochotę, czas lub wiedzę jak problem rozwiązać. Niestety kontrolna wizyta w innej renomowanej firmie montującej instalacje LPG skończyła się również brakiem możliwości odczytania błędów przez ich czytnik, czyli kanał.
Wygląda na to że pozostaje tylko zażądać demontażu instalacji i zapomnieć o gazowaniu tego auta, lub poszukać firmy która będzie potrafiła to zrobić co może się okazać trudniejsze niż się wydaje. Podobno szczególnie amerykańskie wersje VOLVO są strasznie wyczulone na jakiekolwiek odchylenia w składzie spalin. Poza tym chyba żaden warsztat gazowy nie posiada Vadisa a nie wiem czy czymkolwiek innym da się odczytać i skasować kody błędów w tym modelu.
Pozostaje jeszcze oczywiście opcja przyzwyczajenia się do świecącej kontrolki
Niestety to jeszcze nie koniec zabawy z instalacją LPG w moim Volvo.
Nie lada problemem okazało się odczytanie błędów z komputera samochodu. Czytnik, który mają w warsztacie nie połączył się z autem, kolejny pożyczony z innego warsztatu to samo. Pan w końcu poradził mi żebym sobie gdzieś te kody odczytał i im powiedział co jest.
Odpowiedziałem że nie ma sprawy mogę podjechać do serwisu Volvo ale wezmę im fakturę. Ta propozycja nie została entuzjastycznie przyjęta i postanowili że poszukają jeszcze jakiegoś innego czytnika. Nie chciało mi się czekać aż znajdą odpowiedni bo nie wiadomo ile by to potrwało więc skorzystałem z uprzejmości serwisu AB CAR z Wiązownej, który zresztą mogę wszystkim z czystym sumieniem polecić (http://www.volvobocian.pl" onclick="window.open(this.href);return false;). Co prawda od LPG trzymają się z daleka ale ze wszystkimi innymi problemami można śmiało się do nich wybierać.
Po podłączeniu do Vadisa okazało się że komputer wyrzuca 2 błędy: ciśnienie na listwie wtryskiwaczy i nieszczelność w układzie dolotu (czyli mieszanka).
Przy mojej kolejnej wizycie w Eergy Gaz trochę się zaczęli starać, emulator ciśnienia który wywalał permanentny błąd został zdemontowany i udaliśmy się na strojenie instalacji w czasie jazdy (pierwotnie strojenie instalacji trwało 2 minuty na wolnych obrotach). Niestety po tych wszystkich zabiegach auto owszem całkiem ładnie jeździ na gazie ale "czek engine" zapala się po przejechaniu kilkunastu km z tymi samymi błędami.
W skrócie. Panowie z Energy Gaz nie są w stanie nawet odczytać błędów z komputera auta i nie bardzo mają ochotę, czas lub wiedzę jak problem rozwiązać. Niestety kontrolna wizyta w innej renomowanej firmie montującej instalacje LPG skończyła się również brakiem możliwości odczytania błędów przez ich czytnik, czyli kanał.
Wygląda na to że pozostaje tylko zażądać demontażu instalacji i zapomnieć o gazowaniu tego auta, lub poszukać firmy która będzie potrafiła to zrobić co może się okazać trudniejsze niż się wydaje. Podobno szczególnie amerykańskie wersje VOLVO są strasznie wyczulone na jakiekolwiek odchylenia w składzie spalin. Poza tym chyba żaden warsztat gazowy nie posiada Vadisa a nie wiem czy czymkolwiek innym da się odczytać i skasować kody błędów w tym modelu.
Pozostaje jeszcze oczywiście opcja przyzwyczajenia się do świecącej kontrolki
-
- V
- Posty: 126
- Rejestracja: 2006-11-13, 15:48
- Imię: pawel
- VOLVO: XC90
- Silnik: D5244T18
- Rok: 2012
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 130
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Jesli chodiz o kody OBDII to ja w moim (tez z usa) sam sobie cyztam czytnikiem za 199 z allegro. Bez problemu kasuje tez natretne 'fuel cap missing" i takie tam zwiazane z zapalaniem sie wlasnei check engine. Wiec fachowcy z nich troche marni...
IMHO oba bledy ktore podales maja czysto mechaniczny rodowod vide dzialanie gaziarza. Rzecz do zrobienia, ale wymaga woli.
IMHO oba bledy ktore podales maja czysto mechaniczny rodowod vide dzialanie gaziarza. Rzecz do zrobienia, ale wymaga woli.
Dotacje UE: www.biuroaltima.pl
-
- VIP
- Posty: 4750
- Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
- Imię: Piotrek
- VOLVO: brak
- Silnik: v
- Rok: 2023
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: wwa
- Status: Offline
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
I wiedzy.
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-03-31, 22:20
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Co masz na myśli że błędy maja czysto mechaniczny rodowód?
Wydaje mi się że oszukanie czujnika ciśnienia paliwa na listwie wymaga zastosowania jakiś elektronicznych modułów. Natomiast zestrojenie instalacji tak żeby nie pojawiał się błąd mieszanki jeżeli komputer ma żeczywiście narzucone bardzo rygorystyczne normy może być trudne ze względu na różnice w samym paliwie.
Wydaje mi się że oszukanie czujnika ciśnienia paliwa na listwie wymaga zastosowania jakiś elektronicznych modułów. Natomiast zestrojenie instalacji tak żeby nie pojawiał się błąd mieszanki jeżeli komputer ma żeczywiście narzucone bardzo rygorystyczne normy może być trudne ze względu na różnice w samym paliwie.
-
- V
- Posty: 126
- Rejestracja: 2006-11-13, 15:48
- Imię: pawel
- VOLVO: XC90
- Silnik: D5244T18
- Rok: 2012
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 130
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
zrozumialem ze emulator cisnienia dziala ale cisnienie nie ma prawidlowej warotsic. sorry. co do skladu mieszanki to wydaje mi sie, ze nawet jesli komp ma bardzo zawezone okno lambdy to nie jest dla nei go problemem dozowanie takiej dawki paliwa by mieszanka miala poprawny sklad. w koncu po to sa wszystkie czujniki moze faktycznie jest nieszczelnosc (lewe powietrze)?
Dotacje UE: www.biuroaltima.pl
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-03-31, 22:20
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Ponieważ zamontowany emulator nie dał się zestroić do właściwych wartości więc został zdemontowany. Teoretycznie masz rację, też mi się wydaje że wszystko powinno działać ale coś panowie z Energy Gaz nie dają sobie rady. Chyba wołą zamontować instalacje w kolejnym aucie niż poświęcić czas na rozwiązanie problemu. No cóż może się jeszcze zreflektują bo nie zamieżam im odpuścić.
Nieszczelności raczej nie ma bo na benzynie jest OK.
Jaki masz dokładnie czytnik OEBDII?
Nieszczelności raczej nie ma bo na benzynie jest OK.
Jaki masz dokładnie czytnik OEBDII?
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Gaz jest bardziej czuly na lewe powietrze niz benzyna - dużo bardziej.Mikolaj pisze:Nieszczelności raczej nie ma bo na benzynie jest OK
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-03-31, 22:20
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Wpięli mi wężyk od podciśnienia od parownika do dolotu (w tą plastikową rurę od intercoolera przed przepustnicą) może tu jest problem?
-
- VOLV
- Posty: 559
- Rejestracja: 2006-11-07, 11:48
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: -
- Silnik: -
- Lokalizacja: Ruda Wołoska
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Wtrace sie w rozmowe i wyraze swoja opinie na temat gazu. Mam t5 w gazie (sekwencja) i nie czuje ze jezdze na gazie, zero straty mocy, nie czuje kiedy przelacza sie z benzyny na gaz, sprawa druga to taka, pracuje w Pogotowiu Ratunkowym, mamy Poloneza z 2000r ktory ma przejechane na gazie 654000km, na caly ten przebieg zostaly wymienione piercsienie przy 400tyskm, i dotarte zawory dosyc niedawno i powiedzcie mi gdzie ta niszczycielska sila gazu. Powiem tyle, ze jak zakladamy gaz do gownianego silnika to dobrze nie bedzie, ale jezeli masz sielnik w super kondycji nic nie stoi na przeszkodzie. Dzieki pozdro
-
- Status: Offline
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Krzysiek850. Szczerze przyznaję rację. Miałem Golfa II GTI w zwykłym gazie i nic sie z nim złego nie działo. Miałem BMW 525 w zwykłym gazie i nic się nie działo. A ponoć BMW i gaz to tragedia! Ja byłem bardzo zadowolony. W życiu mi nie strzeliła!!! Mam Volvo z instalacja sekwencyjną i jest cudo. Zero problemów!!! Tankuję gaz zmieniam filterki świece co 15000km i śmigam. Zero szarpania kichania wachań obrotami itp. Jestem bardzo zadowolony. I nikt mi nie powie że gaz jest zły. Ja nie narzekam. Może mi sie tak trafia że jest wszystko oki a inni mają pecha?
-
- V
- Posty: 126
- Rejestracja: 2006-11-13, 15:48
- Imię: pawel
- VOLVO: XC90
- Silnik: D5244T18
- Rok: 2012
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 130
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
a ja po roku od zalozeniu gazu w uazie (250tys km) mam do roboty pierscienie, tuleje, tloki...
... bo go zakatowalem i to samo byloby na benzynie
... bo go zakatowalem i to samo byloby na benzynie
Dotacje UE: www.biuroaltima.pl
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-03-31, 22:20
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Wytłumacz mi proszę dlaczego gaz jest bardziej czuły, jeżeli nieszczelność jest mała (jeżeli jest to musi być mała skoro na benzynie ECU jej nie zauważa) to komputer ją kompensuje odpowiednią korekcją dawki benzyny na bazie odczytu z lambdy. Z koleii instalacja LPG pobiera czasy wtrysków z wtryskiwaczy benzynowych więc wszystko powinno być tak samo jak na benzynie.zyniu pisze:Gaz jest bardziej czuly na lewe powietrze niz benzyna - dużo bardziej.Mikolaj pisze:Nieszczelności raczej nie ma bo na benzynie jest OK
I przy okzaji jeszcze jedno pytanie czy na bazie tych kodów można stwierdzić czy mieszanka jest zbyt uboga, czy zbyt bogata?
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Tego Ci nie wytłumaczę - po prostu doświadczyłem tego na własnej skórze. Przy nieszczelnym wydechu samochód na gazie zachowywał się jak kangur, na benzynie było zdecydowanie lepiej choć też nieco szarpało.Mikolaj pisze:Wytłumacz mi proszę dlaczego gaz jest bardziej czuły
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
To czy mieszanka jest za bogata czy za uboga poznasz podłączając analizator spalin. Jak będzie za dużo tlenu (4-5%) to masz za ubogą mieszankę, jak zawartość tlenu jest bliska 0 (0-0,5%) to mieszanka jest za bogata.Mikolaj pisze:I przy okzaji jeszcze jedno pytanie czy na bazie tych kodów można stwierdzić czy mieszanka jest zbyt uboga, czy zbyt bogata?
Można też inaczej: Lambda>1 - mieszanka uboga, Lambda <1 - mieszanka bogata. Lambda dla benzyny powinna być w zakresie 0,97-1,03, dla LPG bardzo trudno to uzyskać więc dopuszczalne będzie gdzieś 0,9-1,1
Pozdrawiam !
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
-
- V
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-03-31, 22:20
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 210
- Rok: 2006
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
A katalizator nie zafalszuje takiego odzytu?
- tanemar
- V
- Posty: 30
- Rejestracja: 2007-09-07, 22:09
- Imię: Arek
- VOLVO: V40
- Silnik: 1.9 D
- KW/KM/NM: 115 KM
- Rok: 2003
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 195000
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Jeżeli można to chciałbym wtrącić mały komentarz, uważam że im więcej elektroniki w aucie tym gorzej znosi ono gaz z tego względu że zmienia się skład spalin na gazie i komputer ma problemy z dostosowaniem mapy zapłonu poza tym wtryski paliwa cały czas sie grzeją i ulegają zabrudzeniu
-
- VIP
- Posty: 4750
- Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
- Imię: Piotrek
- VOLVO: brak
- Silnik: v
- Rok: 2023
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: wwa
- Status: Offline
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Absolutna racja, z tym ze wtryski sie nie grzeja bo benzyna caly czas przez nie plynie
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 98
- Rejestracja: 2010-06-03, 23:46
- Imię: Andrzej
- VOLVO: V70 LPG; S80 I LPG; S80 3.0T6
- Silnik: B5254T 2,5 AW50-42LE; B6304T2
- KW/KM/NM: 140KM/286
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16
- Przebieg: 220
- Status: Offline
Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Co z tym gazem po kilku latach od zakończenia postu ???maskek pisze:Absolutna racja, z tym ze wtryski sie nie grzeja bo benzyna caly czas przez nie plynie
Witam i pozdrawiam.
-
- V
- Posty: 17
- Rejestracja: 2016-11-19, 22:00
- Imię: Maks
- VOLVO: s80
- Silnik: 2,5
- KW/KM/NM: 200km
- Rok: 2007
- Przebieg: 156
- Status: Offline
Re: Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Witam, mam podobne pytanie, do Volvo s80 z 2007 r., 2.5 T 200km, dostałem nastepującą rekomendację:
Elektronika
AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor
AC R01 250
Wtryskiwacze
AC W03
Emulator ciśnienia paliwa
dostałem też taką informację:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.
poza tym rozmawiałem z gazownikiem i mówił, ze turbina mi padnie w dłuższym okresie czasu
może ktoś kto ma gaz w swojej v80? Jak oceniacie komponenty do gazu a jak zasadność montowania gazu, nie będzie tak, że zaoszczędzę a później wydam na części?
Elektronika
AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor
AC R01 250
Wtryskiwacze
AC W03
Emulator ciśnienia paliwa
dostałem też taką informację:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.
poza tym rozmawiałem z gazownikiem i mówił, ze turbina mi padnie w dłuższym okresie czasu
może ktoś kto ma gaz w swojej v80? Jak oceniacie komponenty do gazu a jak zasadność montowania gazu, nie będzie tak, że zaoszczędzę a później wydam na części?
- adamusss
- VOLVO
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
- Imię: hmm
- VOLVO: C70
- Silnik: 2,4T HPT :)
- KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
- Rok: 2000
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
- Status: Offline
Re: Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
A to dorabia jako wróżka? Czy tak Ci to na ubogo wystroi, że wolał Cię już teraz ostrzec?emcemax pisze:poza tym rozmawiałem z gazownikiem i mówił, ze turbina mi padnie w dłuższym okresie czasu
Ja to bym sie chyba jednak bał tam gaz zakładać...
- weryfany
- VO
- Posty: 305
- Rejestracja: 2012-10-03, 22:38
- Imię: Piotr
- VOLVO: V50 ASB AWD RTI
- Silnik: 2.5T
- KW/KM/NM: 220KM
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11/100
- Przebieg: 200000
- Lokalizacja: Zamość
- Status: Offline
Re: Re: [V70 2.5T] Zakladanie gazu...
Ja mam od początku września założoną instalację Zenit oczywiście sekwencja,2.4T (200km)
Faktem jest że się zapala check a czasami się gasi i tak na zmianę ale spalanie naprawdę małe.
Na trasie pali 10litrów gazu, poprzednie moje volvo s40 2.0 (140km) paliło 9-9.5L
Dodam że autem na trasie bardzo dokładnie sprawdzone i na odległości 170km (Zamość - Świdnik - Zamość) spala 17L gazu.
I nie ukrywam prędkość średnia 90km/h a pod wzniesienia gdzie były możliwości wyprzedzenia to i znacznie więcej na liczniku.
Najgorsze że s40 poprzednie zagazowałem w znanym i polecanym warsztacie który niby robił to dobrze sterownik STAG-4eco,
po 2 latach zaczęły się dziać komedie z autem (szarpanie przy przełączaniu i gaśnięcie) i tego już nie opanowali tylko zbywali mnie,
po 6 nie udanych regulacjach dałem sobie spokój krzywa tak powyginana że ni ładu ni składu.
Zbudowałem sobie od podstaw przewód programujący na bluetootha bo laptop nie miał rs232 a USB zmuszało do łączenia kablem - mało komfortowe.
Sam poregulowałem parametry sterownika, może i niezbyt idealnie ale już nie gasło - było w końcu zadowolenie.
W obecnym aucie s60 zdecydowałem się zamontować również w Zamościu ale polecił mi tego gazownika kolega.
Instalacja jak do tej pory działa i nie jest to STAG i tańsza o 500zł.
Wszystko zależy od instalatora czy potrafi ją poprawnie zamontować.
Co do błędów polecam kupić VIDĘ na własny użytek rzecz jasna.
2 zawory były już podparte i widać to było wyraźnie po wałku rozrządu a gazu nie widział,
obecnie dokonana została już regulacja tych luzów i montaż instalacji gazowej.
Czytał posty innych naszych kolegów to w serwisach nawet nie wiedzą jak się za to zabrać,
głowice robiłem u osoby tym zajmującej się profesjonalnie tylko tymi tematami - taniej niż w salonie i to o kilka razy.
Kwestie golfów II i polonezów nawet nie przytaczam to zupełnie inne silniki - są na prawdę bardzo trwałe.
Ale łatwo zauważyć że są zwolennicy i przeciwnicy gazu i tak jest zawsze w tym temacie.
Myślę że nie warto się sugerować ich wypowiedziami.
Ale warto obejrzeć to
https://www.youtube.com/watch?v=9m9Aw_Mo1N8
Faktem jest że się zapala check a czasami się gasi i tak na zmianę ale spalanie naprawdę małe.
Na trasie pali 10litrów gazu, poprzednie moje volvo s40 2.0 (140km) paliło 9-9.5L
Dodam że autem na trasie bardzo dokładnie sprawdzone i na odległości 170km (Zamość - Świdnik - Zamość) spala 17L gazu.
I nie ukrywam prędkość średnia 90km/h a pod wzniesienia gdzie były możliwości wyprzedzenia to i znacznie więcej na liczniku.
Najgorsze że s40 poprzednie zagazowałem w znanym i polecanym warsztacie który niby robił to dobrze sterownik STAG-4eco,
po 2 latach zaczęły się dziać komedie z autem (szarpanie przy przełączaniu i gaśnięcie) i tego już nie opanowali tylko zbywali mnie,
po 6 nie udanych regulacjach dałem sobie spokój krzywa tak powyginana że ni ładu ni składu.
Zbudowałem sobie od podstaw przewód programujący na bluetootha bo laptop nie miał rs232 a USB zmuszało do łączenia kablem - mało komfortowe.
Sam poregulowałem parametry sterownika, może i niezbyt idealnie ale już nie gasło - było w końcu zadowolenie.
W obecnym aucie s60 zdecydowałem się zamontować również w Zamościu ale polecił mi tego gazownika kolega.
Instalacja jak do tej pory działa i nie jest to STAG i tańsza o 500zł.
Wszystko zależy od instalatora czy potrafi ją poprawnie zamontować.
Co do błędów polecam kupić VIDĘ na własny użytek rzecz jasna.
Dokładnie tak jest i tu pozwolę wtrącić sobie 3 grosze moje s60 ma przebieg około 290000 i użytkowane tylko na benzynie,emcemax pisze: mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika
2 zawory były już podparte i widać to było wyraźnie po wałku rozrządu a gazu nie widział,
obecnie dokonana została już regulacja tych luzów i montaż instalacji gazowej.
Czytał posty innych naszych kolegów to w serwisach nawet nie wiedzą jak się za to zabrać,
głowice robiłem u osoby tym zajmującej się profesjonalnie tylko tymi tematami - taniej niż w salonie i to o kilka razy.
Kwestie golfów II i polonezów nawet nie przytaczam to zupełnie inne silniki - są na prawdę bardzo trwałe.
Ale łatwo zauważyć że są zwolennicy i przeciwnicy gazu i tak jest zawsze w tym temacie.
Myślę że nie warto się sugerować ich wypowiedziami.
Ale warto obejrzeć to
https://www.youtube.com/watch?v=9m9Aw_Mo1N8
Volvo s60 2.4T ASB, Volvo V50 2.5T AWD ASB