S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Czujnik pewnie jeszcze przed rozgałęzieniem
Reduktor niby poniżej lustra wody ale o wiele lepsze miejsce jest zdaje się pod filtrem powietrza.
Reduktor niby poniżej lustra wody ale o wiele lepsze miejsce jest zdaje się pod filtrem powietrza.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2009-02-23, 10:51
- Imię: Michal
- VOLVO: S80
- Silnik: 2,9
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 343000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Czujnik mniej wiecej przy bagnecie wisi Na zdjeciu zasłania go gorna osłona chłodnicy
Jesli chodzi o umiejscowienie reduktora to nie wiem gdzie go mozna tam wepchnąc Pod filtr powietrza raczej by nie wszedł Moja ręka ledwo tam wchodzi A czy jest za wysoko? Sprawdze wieczorem
Jesli chodzi o umiejscowienie reduktora to nie wiem gdzie go mozna tam wepchnąc Pod filtr powietrza raczej by nie wszedł Moja ręka ledwo tam wchodzi A czy jest za wysoko? Sprawdze wieczorem
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Że jak że czujnik temperatury gazu w ogóle nie wpięty jest w wąż między reduktorem a wtryskiwaczami??
Co do reduktora - powinno tam być trochę miejsca żeby go przykręcić do podłużnicy ew trochę pod nią - za zderzakiem.
Co do reduktora - powinno tam być trochę miejsca żeby go przykręcić do podłużnicy ew trochę pod nią - za zderzakiem.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- V
- Posty: 25
- Rejestracja: 2008-04-05, 14:57
- Imię: Pawel
- VOLVO: XC70/S60
- Silnik: 3.0 T6/2.4 D5
- KW/KM/NM: 304/215
- Rok: 2011
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 135000
- Lokalizacja: W-wa
- Status: Offline
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
U mnie reduktor zamontowany jest po filtrem powietrza tak że dostęp jest do niego od spodu.
A czujnik powinien być pomiędzy filtrem a listwą aby wskazywał właściwie.
A czujnik powinien być pomiędzy filtrem a listwą aby wskazywał właściwie.
-
- V
- Posty: 79
- Rejestracja: 2009-02-23, 10:51
- Imię: Michal
- VOLVO: S80
- Silnik: 2,9
- KW/KM/NM: 200
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 11
- Przebieg: 343000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Eh no dobrze Ja się na instalacjach nie znam Nie wiem jak to powinno wyglądać i jak powinno być zainstalowane Opisałem tylko jak to chodzi u mnie i jak to wygląda
Dla mnie najważniejsze jest ze działa (do tego poprawnie - niewiarygodne!!!)
Po waszych postach wiem jednak ze działa to cudem bądz tez przypadkowo i niedlugo szlag jasny trafi cała instalke
Na przegladzie porozmawiam z mechaniorami i zobacze co oni wymyśla na usprawiedliwienie (może duzo na tace rzucili po robocie i jakoś to jeszcze funkcjonuje)
Dla mnie najważniejsze jest ze działa (do tego poprawnie - niewiarygodne!!!)
Po waszych postach wiem jednak ze działa to cudem bądz tez przypadkowo i niedlugo szlag jasny trafi cała instalke
Na przegladzie porozmawiam z mechaniorami i zobacze co oni wymyśla na usprawiedliwienie (może duzo na tace rzucili po robocie i jakoś to jeszcze funkcjonuje)
-
- VO
- Posty: 162
- Rejestracja: 2009-08-22, 21:04
- VOLVO: S70R
- Silnik: B5234T4
- KW/KM/NM: CA£KIEM SPORO
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: WARSZAWA
- Status: Offline
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
terminator2matrix pisze:
(może duzo na tace rzucili po robocie i jakoś to jeszcze funkcjonuje)
Mniej więcej tak to niestety wygląda , od swoich gazowników dowiesz się że wszystko jest idealne ,a jak się coś rozleci to już na pewno nie będzie ich wina
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI !
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Jak coś jest nie tak to zawsze nie wina instalacji tylko świec, przewodów zapłonowych (to na początek) później sonda lambda, przepływomierz, ale nigdy wadliwa instalacja LPG.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Kolego Chalski, no jak mogłeś tak napisaćChalski pisze:A może mnie kolega oświecić jak inaczej wpina się reduktor w obieg wodny niż za pomocą trójników?
Wiem, że masz temat opanowany i nie śmiem tego podważać, spędziłeś z pewnością wiele wieczorów by zaspokoić i uzupełnić swoją wiedzę, ja zresztą też
Po namyśle pozwoliłem sobie wstawić wymowny przykład tak by wielu mniej obeznanych z tematem użytkowników zrozumiało o czym mowa i czy to ma znaczenie.
Pierwszy od lewej standard (bez gazu)
Drugi od lewej reduktor wpięty za pomocą trójników
Trzeci reduktor wpięty bez trójników (czyli przecięty wąż wstawiony reduktor)
Połączeń za pomocą trójników może być więcej wariantów tzn: spotyka się różne średnice trójników w kierunku do nagrzewnicy lub reduktora, i jest to wymuszone różnymi średnicami króćców lub absolutnie przypadkowe.
W momencie wstawienia jakiegokolwiek trójnika powstaje nam drugi obieg wodny. Czy producent to przewidział? Co więc może się dziać? Woda zamiast jednej drogi do nagrzewnicy i z powrotem ma teraz dwie. Czyli płynie aż napotka trójnik, w trójniku zacznie zawirowywać, odtąd ma już 2 drogi. Raczej nie ma szans by obie drogi miały jednakowy opór. Czyli woda z większą energią pójdzie tam gdzie będzie jej łatwiej (nie wiadomo jeszcze czy to będzie nagrzewnica czy reduktor) reszta popłynie ta drugą drogą, czyli ciepło powinno być rozdzielone tu i tu. Jednak jak już zdajemy sobie sprawę nie będzie go tyle samo. Jeśli okaże się, że wąż gumowy ma średnicę np fi16 a wewnętrzny przepływ reduktora to fi10, wówczas oznacza to, że 80% wody zostanie skierowane do nagrzewnicy a 20% do reduktora. (opór rośnie proporcjonalnie do średnicy)
Tak więc jeśli mamy autko typu Fiat Uno 1.1 i reduktor do 100KM to ta część wody w zupełności ogrzeje i taki reduktor wydusi z siebie powiedzmy te 60% nominalnej mocy to nie będzie przeszkadzało by Unem wciskać gaz w podłogę. Jeśli będziemy mieć 200KM i w ten sposób podłączymy reduktor powiedzmy nominalnie do 250KM to ten 20% przepływ wody nam go nie dogrzeje czyli nigdy nie osiągnie on swojej pełnej sprawności (bo pełna sprawność jest przy odpowiednim odparowaniu gazu - a by gaz mógł szybko w dużej ilości zmienić stan z ciekłego na lotny potrzebuje dużo ciepła), czyli ten reduktor wydoli nam powiedzmy znów te 60% swojej mocy z racji tego, że większość ciepłej wody go ominie czyli uzyska 150KM...
Dlatego "panowie specjaliści" nakazują w takim wypadku montaż 2-ch reduktorów..
Jeśli taki sam reduktor wepniemy szeregowo (jak po prawej na rysunku) wówczas woda nie ma innej drogi ucieczki i chce czy nie musi przez niego przepłynąć. Jeśli reduktor ma w środku przepływ fi10 to woda i tak nie ma wyboru i musi się pchać przez niego tylko szybciej czyli w sumie lepiej.
W tej sytuacji jedynym "mankamentem" jest prostszy montaż i mniej zagrożeń potencjalnych wycieków na przyszłość.
Owszem montaż trójników jest zasadny w autach które przed samą nagrzewnicą mają zawór który po prostu zamyka dopływ cieczy do nagrzewnicy (auta z lat 70-ch ubiegłego stulecia czyli Fiat 125, Polonez..)
nasze auta nie mają takiego patentu, woda zawsze płynie przez nagrzewnicę a to, że nie czujemy ciepła w kabinie latem to tylko system klapek który zamyka jedne kanały a otwiera inne.
mniej więcej pokrywa się z tymi 60%Chalski pisze:Gold jak i Gold Turbo jak i Silver ma problem z grzaniem gazu - przy dużym zapotrzebowaniu na gaz nie jest w stanie go tak szybko podgrzać. Dlatego obiecywane przez producenta 350 KM starcza na 200 max 240 KM
Chalski pisze:Jakoś z goldem jako takim się nie zetknąłem
no a kolega z postów wcześniej ma taki, używa i nie narzeka, widać ma prawidłowo wpięty, znaczy zdarzają się monterzy co albo myślą albo chytrość ich do tego doprowadziła - na trójnikach oszczędzili
PS. Kolego Chalski, to, że cię zacytowałem to tylko po to by mi było łatwiej wytłumaczyć innym jakie znaczenie może mieć mała modyfikacja fabryki,
twoje posty są jak najbardziej rzetelne i właśnie w ten sposób wspólnie się uczymy i pomagamy pozostałym
Pozdrawiam
- Puhcio
- Przyjaciele
- Posty: 4396
- Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
- Imię: Pawel
- VOLVO: Skoda Superb III
- Silnik: 2.0 TDI
- KW/KM/NM: 140/190/400
- Rok: 2016
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 48000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Ja mam wpięte szeregowo i też mam problem z dogrzaniem gazu przy bucie. Może rury są za długie, a reduktor za wysoko ... ale generalnie poleca się montaż przy pomocy trójników. Zawsze można zastosować jakieś kryzy, itp.
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Panowie, powiem tak.
Mam auto niemal 200 konne, jeden reduktor IG1 Turbo wpięty równolegle (środkowy rysunek)
Węże do reduktora długie jak pierun - reduktor w zderzaku pod akumulatorem i przez ostatnie mrozy Omegas włacza się po przejechaniu rano 2 km - ustawiona temperatura wody (czujnik na wężu idącym do reduktora) to 40 stopni. Po 5 km temp na desce ma już ok 75-80 stopni a po ok 7km wskazówka leży poziomo a więc temp ok 90-100 stopni.
Jak widać pomimo długich węży działa to bezproblemowo jednocześnie nie zmniejszając wydajności ogrzewania.
Colln - gdy reduktor wepniesz szeregowo i wg twoich założeń ma on przepływ wewnętrzny odpowiadający rurce 10mm (wewn) a węże do nagrzewnicy (hipotetycznie) mają np 12 mm to nie dość że odbierasz reduktorem ciepło mające trafić do nagrzewnicy a więc i do Ciebie to jeszcze upośledzasz działanie całego małego obiegu wody spowalniając jego przepływ
Puchcio
Istnieje taka opcja że jesli masz za wysoko reduktor - ponad poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym to możesz mieć zapowietrzony reduktor - stąd problemy z dogrzewaniem gazu.
Co masz za reduktor - wrzuć też fotkę jak i gdzie jest zamontowany
Mam auto niemal 200 konne, jeden reduktor IG1 Turbo wpięty równolegle (środkowy rysunek)
Węże do reduktora długie jak pierun - reduktor w zderzaku pod akumulatorem i przez ostatnie mrozy Omegas włacza się po przejechaniu rano 2 km - ustawiona temperatura wody (czujnik na wężu idącym do reduktora) to 40 stopni. Po 5 km temp na desce ma już ok 75-80 stopni a po ok 7km wskazówka leży poziomo a więc temp ok 90-100 stopni.
Jak widać pomimo długich węży działa to bezproblemowo jednocześnie nie zmniejszając wydajności ogrzewania.
Colln - gdy reduktor wepniesz szeregowo i wg twoich założeń ma on przepływ wewnętrzny odpowiadający rurce 10mm (wewn) a węże do nagrzewnicy (hipotetycznie) mają np 12 mm to nie dość że odbierasz reduktorem ciepło mające trafić do nagrzewnicy a więc i do Ciebie to jeszcze upośledzasz działanie całego małego obiegu wody spowalniając jego przepływ
Puchcio
Istnieje taka opcja że jesli masz za wysoko reduktor - ponad poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym to możesz mieć zapowietrzony reduktor - stąd problemy z dogrzewaniem gazu.
Co masz za reduktor - wrzuć też fotkę jak i gdzie jest zamontowany
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Wczoraj miałem dziwny objaw, po jeździe około 120 km/h, dojeżdżając do zakrętu auto zgasło, odpaliłem, po chwili gaz się załączył, zacząłem wkręcać go na duże obroty, żeby sprawdzić czy zgaśnie, nie zgasł jednak obroty spadły bardzo nisko aż do zmulenia i potem kilka razy falowały na wolnych obrotach po chwili ustało, dzisiaj już tego nie było. Wiedziałem, że na początku nie obędzie się bez problemu, jednak juz myslałem że będzie wszystko ok a tu lipa.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Myślisz że jest to spowodowane gazem?
Dziwne bo nawet w razie chwilowych niedostatków gazu powinien zapiszczeć i przerzucić na benzynę - chyba że te opcje nie są zaznaczone w oprogramowaniu.
Dziwne bo nawet w razie chwilowych niedostatków gazu powinien zapiszczeć i przerzucić na benzynę - chyba że te opcje nie są zaznaczone w oprogramowaniu.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- Puhcio
- Przyjaciele
- Posty: 4396
- Rejestracja: 2007-04-28, 10:12
- Imię: Pawel
- VOLVO: Skoda Superb III
- Silnik: 2.0 TDI
- KW/KM/NM: 140/190/400
- Rok: 2016
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 48000
- Lokalizacja: Katowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Jest na równi ze zbiorniczkiem. Muszę sie tym zająć, ale nie mam teraz miejsca ani czasu, a problem z temp. jest przy szybszej jeździe autostradowej, chwilowo jeżdżę tylko po mieście.Chalski pisze:Istnieje taka opcja że jesli masz za wysoko reduktor - ponad poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym to możesz mieć zapowietrzony reduktor - stąd problemy z dogrzewaniem gazu.
Co masz za reduktor - wrzuć też fotkę jak i gdzie jest zamontowany
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Chalski, pewności nie mam, że to przez gaz, ale wcześniej jak jeździłem na benzynie to takiego czegoś nie robił, być może coś z elektryką znowu szwankuje. Mam jeszcze golfa na gazie, to jednak stara gaźnikowa instalacja i tam pojawiają się często zgaśnięcia auta na gazie, ostatnio wyregulowałem go i juz nie gaśnie. volvo przy braku gazu przełącza na benzynę i piszczy więc chyba jest to ustawione.
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
celowo o tym nie napisałem bo wierzyłem w twoją czujność no i się nie zawiodłemChalski pisze:gdy reduktor wepniesz szeregowo i wg twoich założeń ma on przepływ wewnętrzny odpowiadający rurce 10mm (wewn) a węże do nagrzewnicy (hipotetycznie) mają np 12 mm to nie dość że odbierasz reduktorem ciepło mające trafić do nagrzewnicy a więc i do Ciebie to jeszcze upośledzasz działanie całego małego obiegu wody spowalniając jego przepływ
Przepływ w reduktorze fi10 dałem jako przykład (nie wiem ile ma dany reduktor pewnie każdy inaczej i równie dobrze może mieć tyle co nagrzewnica)
Na to jaką przepustowość ma reduktor nie mamy wpływu, jednak z pewnością taki na 100KM a taki na 300KM mają inną - znaczy dopasowaną do możliwości auta o takich mocach.
To o czym mówisz, że odbieram część ciepła nagrzewnicy to oczywiście prawda. Jeśli woda w kierunku do nagrzewnicy leci o temp ok 90 stopni a reduktor zdąży zabrać przy tej prędkości przepływu 10% to i tak dość - kto potrzebuje w sprawnym aucie używać na maksa nagrzewnicy?
Zwróć uwagę, że jeśli masz wpięty reduktor wg środkowego rysunku to też odbierasz ciepło i to z obu urządzeń zarówno reduktor dostaje tylko część jak i nagrzewnica. Oba w tym układzie dostają tylko część wody czyli przepływa w każdym z nich przyjmijmy 2 x wolniej (dla porównania niech ktoś w obecnej temperaturze wystawi gołą rękę za okno auta które jedzie 100km/h oraz w takim przy 50km/h) to uświadomi co powoduje taka sama temperatura która omiata nas 2x szybciej. (czyli gdy wciskamy pedał w podłogę to tak jak byśmy wystawili łapkę przy 200km/h)
PS. Zaczyna mi się podobać ten temat
-
- Przyjaciele
- Posty: 753
- Rejestracja: 2008-02-22, 10:54
- Imię: Krzysiek
- VOLVO: S60
- Silnik: D5
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 4 herbaty
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Burnham
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Witam.
Ja tak się szybciutko wtrące.... colln, ta woda chyba nie będzie płynąć wolniej 2x bo prędkości pompki niezmieniasz. Natomiast ilość wody przepływającej zmaleje.
ps. ale ja się nie znam
Pozdrawiam
KrzysiekS
Ja tak się szybciutko wtrące.... colln, ta woda chyba nie będzie płynąć wolniej 2x bo prędkości pompki niezmieniasz. Natomiast ilość wody przepływającej zmaleje.
ps. ale ja się nie znam
Pozdrawiam
KrzysiekS
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Już teraz mam pewnosć, ze moje objawy są tylko na gazie, po większej prędkości gaśnie na luzie, potem za drugim razem falują obroty, w tym czasie przełączyłem na benzynę i od razu falowanie ustało.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
siakaś regulacja się kłania co do tego Omegasa
Co do wpinania reduktora Colln nie ma opcji żeby prędkość przepływu spadała o 50% bo oznaczało by to 50% gorsze działanie ogrzewania, a ja jakoś tego nie widze - grzeje tak jak grzało przed montażem LPG.
Co do przepływu przez reduktor - wg mnie jest on celowo mniejszy niż przez nagrzewnicę właśnie po to żeby nie upośledzać układu ogrzewania bo wpięcie równoległe jest tym zalecanym w instrukcjach montażu, poza tym zbyt szybko płynąca ciecz w reduktorze nie pozwoli na wydajną wymianę cieplną w reduktorze. Jeśli jak pisałem powyżej przepływ max przez reduktor jest mniejszy niż przez nagrzewnicę dochodzi do tego wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia bo pompa tłoczy z nie zmienną wydajnością.
Co do wpinania reduktora Colln nie ma opcji żeby prędkość przepływu spadała o 50% bo oznaczało by to 50% gorsze działanie ogrzewania, a ja jakoś tego nie widze - grzeje tak jak grzało przed montażem LPG.
Co do przepływu przez reduktor - wg mnie jest on celowo mniejszy niż przez nagrzewnicę właśnie po to żeby nie upośledzać układu ogrzewania bo wpięcie równoległe jest tym zalecanym w instrukcjach montażu, poza tym zbyt szybko płynąca ciecz w reduktorze nie pozwoli na wydajną wymianę cieplną w reduktorze. Jeśli jak pisałem powyżej przepływ max przez reduktor jest mniejszy niż przez nagrzewnicę dochodzi do tego wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia bo pompa tłoczy z nie zmienną wydajnością.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
pompki nie zmieniam ale wstawiając trójnik powstaje drugi podobny obieg czyli podwajam odejście dlatego w przybliżeniu oczywiście podałem, że nastąpi dwukrotny spadek przepływu przez każde z urządzeń, pompka nadal jedna z tą samą wydajnością a 2 różne drogi do obrobieniakrzysieks pisze:ta woda chyba nie będzie płynąć wolniej 2x bo prędkości pompki niezmieniasz
Przykład: Kto ma w domu piec do centralnego? Jak do kotła podłączymy 1 grzejnik to jak będzie ogrzany? Jak podłączymy drugi to się z ciepłem stanie? Nie będzie różnicy?
zgadza, nie widzisz bo jak pisałem wcześniej nie wykorzystujesz na maxa nagrzewnicy iChalski pisze:żeby prędkość przepływu spadała o 50% bo oznaczało by to 50% gorsze działanie ogrzewania, a ja jakoś tego nie widze - grzeje tak jak grzało przed montażem LPG.
nawet po utracie ta część ciepła w zupełności wystarcza, (zauważyłbyś mieszkając w Szwecji)
no ten fragment to zweryfikuj bo chyba coś ci się mylnęło, (czasem myśli się na dwa fronty i samemu sobie można zaprzeczyć) chyba miałeś na myśli że: zbyt szybko przepływający gaz nie pozwoli na wydajną pracę, a opływające ciepło właśnie pomaga w wydajnej pracyChalski pisze:poza tym zbyt szybko płynąca ciecz w reduktorze nie pozwoli na wydajną wymianę cieplną w reduktorze.
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Kolego prawa przepływów - odnośnie tego pieca Co i dodatkowego grzejnika - czy masz do wyboru w sklepie 200 rozmiarów pompek do CO żeby się dopasować do ilości grzejników - nie.
Nie będzie też spadku przepływu o 50% - max o 20%. Pompka wydajności nie zmienia ale ma możliwość tłoczenia płynu 2-ma drogami (układ równoległy)
Co do nagrzewnicy - fakt rzadko kiedy otwieram klimatronika na max, ale zdarza się, - zwróć uwagę że w volvo przepływ prze nagrzewnice jest zawsze taki sam - brak zaworów wodnych tylko klapa. Przy połączeniu równoległym temperatura wody w nagrzewnicy i reduktorze jest taka sama a w twoim rozwiązaniu temperatura nagrzewnicy jest zawsze pomniejszona o wartość którą zabrał reduktor (apropo zaganiania siebie samego w róg )
Co do prędkości przepływu - nie pomyliłem się, prędkość płynięcia cieczy nie może być zbyt duża bo spowodowało by to mniej skuteczną wymianę ciepła - ani pompa wody w samochodzie ani tym bardziej pompka CO w domu nie mają jakiejś mega wydajności
Nie będzie też spadku przepływu o 50% - max o 20%. Pompka wydajności nie zmienia ale ma możliwość tłoczenia płynu 2-ma drogami (układ równoległy)
Co do nagrzewnicy - fakt rzadko kiedy otwieram klimatronika na max, ale zdarza się, - zwróć uwagę że w volvo przepływ prze nagrzewnice jest zawsze taki sam - brak zaworów wodnych tylko klapa. Przy połączeniu równoległym temperatura wody w nagrzewnicy i reduktorze jest taka sama a w twoim rozwiązaniu temperatura nagrzewnicy jest zawsze pomniejszona o wartość którą zabrał reduktor (apropo zaganiania siebie samego w róg )
Co do prędkości przepływu - nie pomyliłem się, prędkość płynięcia cieczy nie może być zbyt duża bo spowodowało by to mniej skuteczną wymianę ciepła - ani pompa wody w samochodzie ani tym bardziej pompka CO w domu nie mają jakiejś mega wydajności
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Ale tu dużo napisane będzie... aż zniechęca (sorry) ale w środku zagadka dla każdego kto doczyta, więc jak kto ma ochotę to proszę poczytać , można zrozumieć trochę teorii od "kuchni"..
Skąd wziąłeś te 20% ? Chyba nie na oko..
więc teraz przykład (zadanie) jak na zajęciach fizyki:
Woda wychodząca z silnika w kierunku nagrzewnicy (załóżmy że pompa ma stałą wydajność 20 litrów/min) wężem gumowym o średnicy fi 16 ma prędkość 1m/s
Po przebyciu 50cm trafia do trójnika gdzie zostaje rozdzielona na 2 (załóżmy) równe części każda o średnicy też fi16
Pytanie:
Jaką prędkość będzie miała woda za trójnikiem oraz jaka ilość (w litrach na/minutę) przepłynie każdym z węży za trójnikiem?
Pytanie do skierowane jest także do pozostałych osób czytających ten temat, którzy jeszcze nie zabrali głosu
średnia pompka CO w domu ma wydajność 4000 litrów/h przy średniej pojemność obsługiwanego układu CO domowego około 200 litrów
To o czym mówisz, że odbieram część ciepła nagrzewnicy to oczywiście prawda. Jeśli woda w kierunku do nagrzewnicy leci o temp ok 90 stopni a reduktor zdąży zabrać przy tej prędkości przepływu 10% to i tak dość - kto potrzebuje w sprawnym aucie używać na maksa nagrzewnicy
W tym drugim przypadku jak rozdzielimy na 2 drogi to czytający postawią werdykt..
Ja nie neguje to, że Kowalski ma reduktor wpięty szeregowo a Nowak równolegle, staram się obrazowo uzmysłowić czytającym (takie jak to fajne forum) jakie niosą skutki takiego czy takiego rozwiązania, poza tym nie pisałem jakie ja mam rozwiązanie... twojego też nie neguję tylko naświetlam różnice a każdy sam sobie odpowie
Dziękuję za poświęcony czas
to zależy od sklepu, ale zakres jaki oferują znane markety budowlane przekroczy taki parametr. Pompki występują w różnych mocach od kilku do kilkuset wat, do tego przeróżnych firm, do tego każda z pomp ma co najmniej 3 stopniową regulację, a co nowsze mają płynną regulację zależnie od obciążenia (czytaj oporu, oór powstaje wówczas gdy część termostatów zacznie zamykać grzejniki np gdy świeci słońce), sam mam Grundfos Alpha2 która ma płynną regulację odpowiadającą 20 różnym nastawom x 6 kombinacji co odpowiada 120 rodzajom pomp i to wszystko możliwe w jednej cyfrowo sterowanejChalski pisze:czy masz do wyboru w sklepie 200 rozmiarów pompek do CO żeby się dopasować do ilości grzejników - nie
Jak mówisz "nie" to wytłumacz reszcie dlaczego? (najlepiej wymownymi przykładami)Chalski pisze:Nie będzie też spadku przepływu o 50% - max o 20%. Pompka wydajności nie zmienia ale ma możliwość tłoczenia płynu 2-ma drogami (układ równoległy)
Skąd wziąłeś te 20% ? Chyba nie na oko..
więc teraz przykład (zadanie) jak na zajęciach fizyki:
Woda wychodząca z silnika w kierunku nagrzewnicy (załóżmy że pompa ma stałą wydajność 20 litrów/min) wężem gumowym o średnicy fi 16 ma prędkość 1m/s
Po przebyciu 50cm trafia do trójnika gdzie zostaje rozdzielona na 2 (załóżmy) równe części każda o średnicy też fi16
Pytanie:
Jaką prędkość będzie miała woda za trójnikiem oraz jaka ilość (w litrach na/minutę) przepłynie każdym z węży za trójnikiem?
Pytanie do skierowane jest także do pozostałych osób czytających ten temat, którzy jeszcze nie zabrali głosu
jeśli by tak było jak mówisz to znaczy, ze pompki wody w autach mogą być w ogóle zbędne albo w ramach oszczędności zastąpić je akwariowymi, woda by wolniej przepływała - według tej teorii oznaczałoby to lepsze chłodzenie bloku i głowicy silnika zwłaszcza latem gdy ciągniemy przyczepę campingową w Bieszczady..Chalski pisze:Co do prędkości przepływu - nie pomyliłem się, prędkość płynięcia cieczy nie może być zbyt duża bo spowodowało by to mniej skuteczną wymianę ciepła
Chalski pisze:ani pompa wody w samochodzie ani tym bardziej pompka CO w domu nie mają jakiejś mega wydajności
średnia pompka CO w domu ma wydajność 4000 litrów/h przy średniej pojemność obsługiwanego układu CO domowego około 200 litrów
nie czytałeś co wyżej napisane jest ? (5 post wcześniej)Chalski pisze:Przy połączeniu równoległym temperatura wody w nagrzewnicy i reduktorze jest taka sama a w twoim rozwiązaniu temperatura nagrzewnicy jest zawsze pomniejszona o wartość którą zabrał reduktor (apropo zaganiania siebie samego w róg
To o czym mówisz, że odbieram część ciepła nagrzewnicy to oczywiście prawda. Jeśli woda w kierunku do nagrzewnicy leci o temp ok 90 stopni a reduktor zdąży zabrać przy tej prędkości przepływu 10% to i tak dość - kto potrzebuje w sprawnym aucie używać na maksa nagrzewnicy
W tym drugim przypadku jak rozdzielimy na 2 drogi to czytający postawią werdykt..
Ja nie neguje to, że Kowalski ma reduktor wpięty szeregowo a Nowak równolegle, staram się obrazowo uzmysłowić czytającym (takie jak to fajne forum) jakie niosą skutki takiego czy takiego rozwiązania, poza tym nie pisałem jakie ja mam rozwiązanie... twojego też nie neguję tylko naświetlam różnice a każdy sam sobie odpowie
Dziękuję za poświęcony czas
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Co do zadania z fizyki poszperam i postaram się rozwiązać.
Co do zabierania 10% ciepła w układzie szeregowym przez reduktor ... może też byś rozwiązał zadanko - skąd wziąłeś te 10 %??
Co do zabierania 10% ciepła w układzie szeregowym przez reduktor ... może też byś rozwiązał zadanko - skąd wziąłeś te 10 %??
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
- colln
- Przyjaciele
- Posty: 1054
- Rejestracja: 2009-01-12, 02:03
- VOLVO: Superlekki czołg
- Silnik: 6garów i 2 Turbiny
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 16 LPG OBD Premium
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Polska/Piotrków/Kiedyś Italia
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
kiedyś jak jeszcze miałem amerykańskie auto i założyłem do niego gaz (nie za dużo wtedy kumałem) w rozmowie zrodziło się pytanie kwestia montażu lpg do aut chłodzonych np powietrzem i tak od słowa do słowa postanowiliśmy zmierzyć ile ciepła może potrzebować reduktor.Chalski pisze:skąd wziąłeś te 10 %
Tak na macanego nic to nie dawało, dorwaliśmy w końcu termometr samochodowy taki co to ma kabelek który przykleja się pod zderzakiem i w kabinie widzimy temperaturę zewnętrzną. Niestety tylko jednym musieliśmy radzić bo mój kończył pomiar na 70 stopniach, kolega miał taki jakiś bardziej wypasiony i był do 120 chyba.. Przykleiliśmy czujkę na wężu przed reduktorem zaizolowany i jazda, jechaliśmy najpierw różnie i obserwowaliśmy wskazania, nawet nie było dużej zwłoki, potem jechaliśmy równo tak z 5 km i obserwacja. Następnie ten sam czujnik przełożony za reduktor i podobna jazda. Z obserwacji wynikało właśnie takie plus minus koło 10% spadek temperatury za reduktorem.
Wiem, że nie jest to jakiś laboratoryjny pomiar a orientacyjny, na pewno będzie miało duże znaczenie czy będzie to zimą czy latem ale zawsze to coś
-
- V
- Posty: 45
- Rejestracja: 2010-01-19, 17:53
- VOLVO: S80
- Silnik: 2.8 T6
- KW/KM/NM: 200/272/380
- Rok: 2000
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
Praktycznie uporałem się z dolegliwościami mojej T6 i zabieram się za montaż LPG. Najprawdopodobniej na przełomie lutego i marca.
Wybrałem Montera polecanego na volvoforum i lpgforum.
Polecany zestaw to:
STAG 300
2 reduktory
wtryski magic lub matrix (kwestia ceny)
i nie zdecydowałem jeszcze jaka butla, czy w koło zapasowe czy za siedzenie.
Zależy mi na większym zasięgu, więc chyba wybiorę za siedzenie. Jeżeli ktoś ma taką butlę, to prosze o info jaka pojemnośc wchodzi.
pozdr,
Wybrałem Montera polecanego na volvoforum i lpgforum.
Polecany zestaw to:
STAG 300
2 reduktory
wtryski magic lub matrix (kwestia ceny)
i nie zdecydowałem jeszcze jaka butla, czy w koło zapasowe czy za siedzenie.
Zależy mi na większym zasięgu, więc chyba wybiorę za siedzenie. Jeżeli ktoś ma taką butlę, to prosze o info jaka pojemnośc wchodzi.
pozdr,
----------------------------------------------------------
SEAT LEON 1.4 TSI (125PS)
-- BMW E46 320d (150PS)
-- BMW E46 330dAT (184PS)
-- AUDI A3 1.9 TDI (110@140PS)
VOLVO S80 T6 (272PS)
-- AUDI A3 1.9 TDI (90@120PS)
-- VW Polo 1.7 SDI (64PS)
SEAT LEON 1.4 TSI (125PS)
-- BMW E46 320d (150PS)
-- BMW E46 330dAT (184PS)
-- AUDI A3 1.9 TDI (110@140PS)
VOLVO S80 T6 (272PS)
-- AUDI A3 1.9 TDI (90@120PS)
-- VW Polo 1.7 SDI (64PS)
- dżony
- V
- Posty: 59
- Rejestracja: 2007-05-12, 23:21
- VOLVO: V70
- Silnik: 2.5 TDI
- Rok: 1998
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: S80 T6 AT (2000r.) Jaka instalacja gazowa?
U mnie siedzi STAKO 80lszymoni pisze:
Zależy mi na większym zasięgu, więc chyba wybiorę za siedzenie. Jeżeli ktoś ma taką butlę, to prosze o info jaka pojemnośc wchodzi.
pozdr,