S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 20:15

Wojbor pisze:rugi kosztuje około 1500-1600 zł i ciężko go dostać w Polsce
Jest dostępny bez problemu np w firmie "autogazholandia", filtry można kupić na stronie certools - producent filtrów, o ile dobrze pamiętam to filtr fazy ciekłej nie jest w reduktorze ale w obudowie elektrozaworu przymocowanego do stelażu reduktora za puszką filtra powietrza.
Części nr 5 i 18
Obrazek

Niestety ASO już nie wspiera :D
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
Wojbor
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2,4D
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Wojbor » 2016-01-29, 21:12

@ Chalski,
Co do umiejscowienia filtra rzeczywiście sie pomyliłem, pisałem z głowy a wymieniałem go ok roku temu. Co do zakupu krokowca to nie byłbym taki pewny czy oni go mają, jak do nich dzwoniłem szukając to usłyszałem, że może za miesiąc będzie chyba że kupię 40 szt to wtedy szybciej :) Ja kupiłem w Holandii za ok 450 z przesyłką :)
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Chalski » 2016-01-29, 21:21

Wojbor pisze:Co do zakupu krokowca to nie byłbym taki pewny czy oni go mają, jak do nich dzwoniłem szukając to usłyszałem, że może za miesiąc będzie chyba że kupię 40 szt to wtedy szybciej
Nie ma problemu z dostępnością - tu w "internetowym sklepie", który z tego co wiem bierze od AGH:
http://www.agsiedlik.pl/produkt,1160,ko ... 3r007.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

kfjateg82
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2016-01-28, 18:04
Imię: Piotr
VOLVO: XC70
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200
Rok: 2000
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Włodowice
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: kfjateg82 » 2016-01-30, 14:11

Jeszcze raz wielkie dzięki koledzy :)

Ten rysunek bardzo ułatwi mi działanie z tą instalacją.

Znalazłem również serwis z częściami do Bi-Fuela u mnie w UK. Cena krokowego porównywalna z polską i ceny ogólnie podobne. Wiem że ten warsztat robi bi-fuele i jest chwalony na forach Volvo w UK.

http://www.autogasshop.co.uk/necam-kolt ... s-35-c.asp" onclick="window.open(this.href);return false;

W Poniedziałek zobaczymy jak auto zachowuje się po wymianie świec. Nie łudzę się że to pomoże ale od czegoś trzeba zacząć.
Jeśli wymiana filtrów gazu też nic nie da, zabiorę się za czyszczenie silnika krokowego. Kolejnym krokiem będzie wymontowanie rozdzielacza i oczyszczenie go w środku. Jeśli to też nic nie da wybiorę się do tego warsztatu z linka powyżej. Z tego co wiem nie będzie tanio ale goście ponoć są naprawdę kumaci.

Pan Józef z Kielc do którego dostałem od Was namiar zasugerował zapchany wtrysk lub uszkodzony rozdzielacz. Nie jestem pewien czy dam sobie radę z samodzielną odbudową rozdzielacza. Jak bardzo jest to złożony system? W środku z tego co widzę jest jakaś membrana i kilka oringów.

http://www.kuk.otwarte24.pl/14,Koltec-N ... a-gazu-LPG" onclick="window.open(this.href);return false;

A tutaj link do wtrysków (chociaż w sumie ciężko to nazwać wtryskiem)

http://www.kuk.otwarte24.pl/16,Koltec-N ... nowy-oring" onclick="window.open(this.href);return false;

-- 2016-01-30, 15:27 --

Kolego Wojbor czy w razie czego gdybym potrzebował tego silniczka mogę liczyć na namiary tego miejsca w Holandii gdzie można go tak tanio zakupić? :)

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Chalski » 2016-01-30, 14:55

kfjateg82 pisze:Jak bardzo jest to złożony system? W środku z tego co widzę jest jakaś membrana i kilka oringów.
Nic trudnego, tylko rozbieraj pomału, rób zdjęcia co po kolei skąd wyłazi.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

kfjateg82
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2016-01-28, 18:04
Imię: Piotr
VOLVO: XC70
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200
Rok: 2000
Przebieg: 310000
Lokalizacja: Włodowice
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: kfjateg82 » 2016-02-04, 15:52

Witam serdecznie!

Jeśli chodzi o moje auto to szarpanie ustało zupełnie po poniedziałkowym serwisie. Nowe świece i filtry rozwiązały sprawę definitywnie. Auto chodzi na gazie tak samo dobrze jak na benzynie. Pozostaje jeszcze wymiana filtrów gazu podczas pobytu w PL za tydzień. Dowiedziałem się natomiast że koło VVT jest nie za bogate. Na razie nic nie stuka i działa ok ale mechanik powiedział że raczej nie dociągnie do następnej wymiany rozrządu.

Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: vol40vo » 2016-02-20, 17:40

kfjateg82 pisze: Pan Józef z Kielc do którego dostałem od Was namiar zasugerował zapchany wtrysk lub uszkodzony rozdzielacz.
radzę uważać na tego jegomościa. Czasami "uda" mu się coś spaprać.
Bi-fuel V40

gielar
V
V
Posty: 105
Rejestracja: 2012-10-14, 23:19
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: gielar » 2016-04-20, 12:57

Cześć i czołem,
upłynęło troche czasu i gazu od mojej ostatniej aktywności w wątku bi-fuela, ale nic nie może trwać wiecznie:)
Przyszła pora na dobranie się do rozdzielacza/dystrybutora gazu - trzeba go wyczyścić i powymieniać membrany i uszczelki bo się chłopak dusi. Czy ktoś mnie oświeci i podpowie jak to ustrojstwo wyciągnąc bez demontażu wentylatora?
Odpięcie krokowca i rurek nie powinno stanowić większego problemu (tak mi się przynajmniej ambitnie wydaje), ale rozdzielacz chyba przykręcony jest jakąś śrubą od dołu z boku, na 100% gdzieś gdzie nie da się łatwo dostać:)

Pytanie, czy ktoś to zrobił tzn wyciągnął rozdzielacz bez dostępu do kanału i bez demontażu wiatraka?:)

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Chalski » 2016-04-20, 13:48

Przecież wentylator zdejmuje się max 5-10 minut i po jego demontażu będzie wszystko na wierzchu.
Rozdzielacz przykręcony jest do stelaża na 2 śrubki na klucz 10mm
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

gielar
V
V
Posty: 105
Rejestracja: 2012-10-14, 23:19
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: gielar » 2016-04-20, 14:54

Chalski w zakresie volvo co dla Ciebie jest podłogą, dla mnie jest sufitem:) mamy gdzieś na forum jakąś instrukcję jak zdemontować wiatrak? Ewentualnie masz może jakiś rzut z vidy jak go ściągnąć?

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Chalski » 2016-04-22, 06:20

Manuala nie kojarzę.
Wiatrak trzyma się do chłodnicy na dwa śledzie od dołu i na dwie śrubki na klucz 10mm od góry (po bokach).
Żeby go wywlec należy:
- zdjąć tunel powietrza między przednim pasem, a puszką filtra powietrza
- odłączyć i odciąć z zaczepów przewody elektryczne do wentylatora
- odkręcić 2 śrubki mocujące wentylator do chłodnicy
- wyjąc wentylator.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: vol40vo » 2016-04-22, 08:45

Chalski pisze:filtr fazy ciekłej nie jest w reduktorze ale w obudowie elektrozaworu
tak jest w każdym Koltecu:

-- 22 kwi 2016, o 08:48 --
Chalski pisze:
kfjateg82 pisze:Jak bardzo jest to złożony system? W środku z tego co widzę jest jakaś membrana i kilka oringów.
Nic trudnego, tylko rozbieraj pomału, rób zdjęcia co po kolei skąd wyłazi.
nie tak do końca, na parę szczegółów trzeba uważać, a zwłaszcza na czystość i gładkość powierzchni cylinderka w środku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Bi-fuel V40

gielar
V
V
Posty: 105
Rejestracja: 2012-10-14, 23:19
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: gielar » 2016-05-05, 10:07

Chalski wielkie dzięki za pomoc! Wiatrak wytargałem na wierzch, rozdzielacz gazu wyczyściłem i hula jak trzeba:) inny problem pojawil się taki, że w trakcie wyciągania wiatraka gdzieś musialem naruszyć któryś kabelek i wiatrak przestal się zalaczać gdy działa klima i gdy temperatura chłodziwa mija 90 stopni:/ skoro wiatrraka nie uruchamia ani klima, ani tez temp. chlodziwa to oznaczałoby, że padł moduł sterujący wiatrakiem? Dobrze sobie rozumuje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”