S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Panter
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2009-10-04, 21:55
VOLVO: FSO Polonez Caro
Silnik: 1,4
KW/KM/NM: 77/103/118
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Jarosław
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Panter » 2014-08-09, 13:55

Mr.HollyWood pisze:jeden serwis w warszawie:)
Możesz podać namiary na ten serwis?
Mam kuzyna z S40 w Pułtusku i szuka serwisu.
Pozdrawiam
DPD
Jazda Kulturalna to sztuka.

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: vol40vo » 2014-09-19, 11:31

Tomasz_M pisze:serwis holendrów tylko tam http://autogascentrum.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
tel (022) 787 80 69
kom 501 395 240
kom 602 527 510
Mostówka 22 / k Wołomina
05-200 Wołomin
gaz@autogascentrum.pl

Poza tym holenderskie instalacje są dość proste i można wiele rzeczy zrobić samemu.
Zrobiłem miernik ciśnienia do regulacji reduktora I i II st. ciśnienia i jak na razie wszystko pracuje dobrze.
Bi-fuel V40

Awatar użytkownika
Wojbor
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2,4D
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Wojbor » 2014-10-21, 13:32

Ja mam podobny problem i znalazłem ten serwis http://www.adgaz-instalacje.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; w Piasecznie. Jestem umówiony na wizytę. Zobaczymy co i jak, dam znać jak poszło.
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny

Awatar użytkownika
musialik
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2014-10-21, 11:29
Imię: Lennon
VOLVO: S60
Silnik: T5
KW/KM/NM: 250
Rok: 2000
Średnie spalanie: 17 LPG
Przebieg: 355
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: musialik » 2014-10-21, 13:41

Wojbor pisze:Ja mam podobny problem i znalazłem ten serwis http://www.adgaz-instalacje.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; w Piasecznie. Jestem umówiony na wizytę. Zobaczymy co i jak, dam znać jak poszło.
Adgaz koszmar. W moim przypadku jakaś błaha wymiana, zrobiona na "odwal się". Przyjechałem z reklamacją, bez większego badania sprawy zaproponowali mi kosztowną naprawę. Kiedy burknąłem już niezadowolony, że mają sprawdzić co spartolili to wzięli się do roboty i jakimś cudem przy użyciu klucza i odrobiny mózgu naprawili swoją lipę. 2 na 3 wizyty w tym serwisie to żenada. Dwóch znajomych szło w zaparte, że to bardzo dobry serwis, aktualnie przyznają mi rację, również mieli z nimi niezłe jaja.

Awatar użytkownika
Wojbor
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2,4D
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Wojbor » 2014-10-21, 13:46

Obdzwoniłem już chyba wszystkie serwisy z LPG, nawet te gdzie napisano, że serwisują Holenderskie i żaden nie chce się dotkną do mojej Necam Mega. Tylko ten z Piaseczna powiedział, że robią.
Chyba zaryzykuję.
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny

Awatar użytkownika
musialik
V
V
Posty: 16
Rejestracja: 2014-10-21, 11:29
Imię: Lennon
VOLVO: S60
Silnik: T5
KW/KM/NM: 250
Rok: 2000
Średnie spalanie: 17 LPG
Przebieg: 355
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: musialik » 2014-10-21, 13:57

W moim przypadku było kiepsko, kolega swoje s60 serwisował tam długo i dopiero po którymś z kolei serwisie poznał się z kłopotem z adgazem. Mam nadzieję, że będzie gitara. Powodzenia!

Awatar użytkownika
Wojbor
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2,4D
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Wojbor » 2014-10-21, 14:04

Rzeczywiście poczytałem opinie o nich. Rżnie ludzie piszą. Od jakiegoś roku nie ma złej opinii, wszystkie złe są z z przed 2-5 lat :) Poszukam jeszcze innego warsztatu na wszelki wypadek a jak nie to zostaje Adgaz :/

-- 24 lis 2014, o 10:28 --

Olałem wszystkie warsztaty. Po korespondencji z p. Józefem z Kielc, zamówiłem i wymieniłem silniczek krokowy. Na razie wszystko działa jak należy.
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny

Marcin Bi-Fuel
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2015-06-19, 13:32
Imię: Marcin
VOLVO: s60
Silnik: 2.4
Rok: 2003
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Marcin Bi-Fuel » 2015-06-19, 13:55

Witam
mam podobny problem. Przy prędkości 80 km/h zaczyna się szarpanie. Przy jeździe na benzynie jest wszystko w porządku. Szukam informacji co to może być lub namiarów na warsztat, który by się podjął naprawy. Okolice Śląska, Zagłębia. Instalacja fabryczna.

Awatar użytkownika
Wojbor
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2,4D
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Wojbor » 2015-06-19, 14:27

Po wymianie silniczka temat gazu zniknął lecz niedawno pojawił się kolejny problem. Właśnie przy około 80 km/h samochód zaczyna szarpać. Działo się to gazie i na benzynie. Skończyło się wymianą przepustnicy. Pomogło na chwilę i nie do końca. Teraz jest ten sam objaw choc w mniejszym stopniu ale tylko na gazie na benzynie śmiga dobrze. Moim zdaniem to regeneracji jest parownik ale chce to skonsultować z p. Józefem z Kielc i wybrać się do niego na naprawę.
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny

Awatar użytkownika
coonrado
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 23170
Rejestracja: 2010-02-07, 21:56
Imię: Konrad
VOLVO: S80 Titanium Gray
Silnik: 2.5T AW55-50SN
KW/KM/NM: 154kW/210KM/320Nm
Rok: 2006
Był na spocie: 27
Średnie spalanie: 12l/100km
Przebieg: 234567
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: coonrado » 2015-06-19, 14:53

Marcin Bi-Fuel, tutaj masz listę polecanych zakładów
http://volvoforum.pl/viewforum.php?f=161" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mariese
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2015-06-13, 15:16
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 3,2 litra
KW/KM/NM: 320 NM
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15 -17
Przebieg: 117
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Mariese » 2015-06-21, 13:44

A znacie warsztaty w Wawie i okolicach. Sprawdzałem pod linkiem i na forum szukając za pomocą ctr + f na słowa Warszawa i Mazowieckie. I nie mogłem nic znaleźć.

Marcin Bi-Fuel
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2015-06-19, 13:32
Imię: Marcin
VOLVO: s60
Silnik: 2.4
Rok: 2003
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Marcin Bi-Fuel » 2015-06-22, 23:48

Dziękuję za informacje.
Dokładniej opisując problem to wygląda tak:
Volvo kupiłem pół roku temu już z tą usterką szarpania, do tego jeszcze świeci się lampka silnika i na wyświetlaczu komputera wyświetla się komunikat żeby zwolnić lub zmienić bieg (samochód ma automatyczną skrzynie biegów). Ostatnio zgasł mi ze dwa razy na autostradzie przy prędkości 130 km/h. Zrobiłem nim jakieś 7000 km. Mieszkam pod Londynem i za miesiąc wybieram się nim do Polski. Bardzo jestem ciekawy czy wytrzyma tą eskapadę. :lol:

piotr.w
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2014-07-16, 17:11
Imię: Piotr
VOLVO: S60 2.4 bi-fuel
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Średnie spalanie: 10_12
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Lubelskie
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: piotr.w » 2015-06-27, 15:00

Mam i jeżdżę zrobiłem na razie tylko 15k km i nic się nie dzieje, prócz tego ze tłumik kosztuje 3000 zl bo trzeba sprowadzać z Szwecji. Taniej wychodzi dorobić na zamówienie.

Awatar użytkownika
Wojbor
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2,4D
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Wojbor » 2015-06-29, 14:05

Już miałem się umawiać z p. Jozefem z Kielc na regenerację parownika ale okazało się, że na samej benzynie też szarpie przy 80km/h aż do 140km/h nawet więcej nie próbowałem. Wymieniłem przepustnicę na nową, nowe cewki i świece (tzn jeżdżą już około 2000 km). Nie wiem gdzie szukać, wcześniej były jakieś błędy sondy lambda ale czy sonda może powodować takie szarpanie? Czy to może przepływomierz? Muszę podjechać do kogoś z Vida i sprawdzić błędy.
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny

Awatar użytkownika
Mariese
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2015-06-13, 15:16
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 3,2 litra
KW/KM/NM: 320 NM
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15 -17
Przebieg: 117
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Mariese » 2015-07-03, 10:24

Sonda to raczej nie jest http://autokult.pl/12354,sonda-lambda-p ... tki-awarii
Tam coś masz, pomimo tego w sondę raczej bym nie uderzał. :sylwester:

gielar
V
V
Posty: 105
Rejestracja: 2012-10-14, 23:19
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: gielar » 2015-07-04, 15:39

Przy komunikacie "Slow Down or shift up" mruga kontrolka silnika - jeżeli tak to trzebaby zerknąć na cewki. Ten komunikat z mrugającym checkiem jest właśnie informacją o cewce - takie przynajmniej znalazłem informacje przeglądając zagraniczne fora i filmki instruktażowe na YT. U mnie pojawiało się dość często na początku tylko na gazie później też na PB - raczej przy przyśpieszaniu pod obciążeniem niż przy jednostajnej jeździe. Wymieniłem 3 z 5 cewek i póki co komunikat nie wracał, ale zaczęły się inne problemy, które aktualnie rozwiązuje;)
Usterki cewek podobno w pierwszej kolejności objawiają się na LPG a dopiero później na PB.

P.S. Jak Koltec to tylko rozmawiać z Panem Józefem- świetny fachowiec, ja mu ufam bezgranicznie w kwestii swojego bi-fuela;)

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Aleksiasty » 2015-07-05, 16:58

gielar pisze:"Slow Down or shift up"
Ja bym to zrozumiał jako zachętę do zmiany biegu na wyższy, bo obrotomierz wchodzi na czerwone pole...

Awatar użytkownika
Mariese
V
V
Posty: 7
Rejestracja: 2015-06-13, 15:16
Imię: Marcin
VOLVO: S80
Silnik: 3,2 litra
KW/KM/NM: 320 NM
Rok: 2007
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15 -17
Przebieg: 117
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Mariese » 2015-07-06, 17:34

Aleksiasty pisze:
gielar pisze:"Slow Down or shift up"
ażdy
Ja bym to zrozumiał jako zachętę do zmiany biegu na wyższy, bo obrotomierz wchodzi na czerwone pole...
Każdy inaczej rozumie. Pół szklanki pustej, pół szklanki pełnej.
Mogę się z jednym zgodzić jak wchodzi na czerwone . . . należy coś zmienić.

Marcin Bi-Fuel
V
V
Posty: 3
Rejestracja: 2015-06-19, 13:32
Imię: Marcin
VOLVO: s60
Silnik: 2.4
Rok: 2003
Przebieg: 160000
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Marcin Bi-Fuel » 2015-07-17, 16:08

Do mojego poprzedniego postu moge dodac, ze teraz na gazie przejezdzam tylko z 20 km potem sie wylacza. Nie przechodzi na paliwo tylko musze to robic recznie przyciskiem. Bylem u mechanika ale nie byl mi w stanie pomoc bo nie zna sie na takij instalacji. Zakupilem przez internet filtr gazu i tu pytanie. Czy moge go wymienic samodzielnie, czy nie dojdxie do jakiegos rozszczelnienia?

Awatar użytkownika
Wojbor
V
V
Posty: 36
Rejestracja: 2011-01-31, 19:46
Imię: Marcin
VOLVO: V70 2,4D
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 163 KM
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12trasa, 14 miasto
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Wojbor » 2015-07-17, 16:31

Możesz spokojnie, ja to robiłem niedawno sam. Trochę gazu ucieknie ale tylko to co w rurach. Niestety obawiam się ze wymiana filtra nie pomoże.
Było 440 `94 1,8LPG zielony
Było 850 `92 2,5 LPG czerwony
Było 960 `97 2,9 LPG USA automat grafitowy
Było V70 `02 2,4 LPG czarny Bi-Fuel
Jest V70 `06 2,4D automat srebrny

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: vol40vo » 2015-07-23, 14:18

Marcin Bi-Fuel pisze:Czy moge go wymienic samodzielnie, czy nie dojdxie do jakiegos rozszczelnienia?
możesz to zrobić samodzielnie bez problemów. Zachowaj tylko ostrożność w trakcie odkręcenia nakrętki, bo wycieknie gaz. Zrób to z wyczuciem i pozwól ulotnić się LPG. Przed założeniem posmaruj uszczelkę np. olejem lnianym, by nie zawinęła się. Sporządź roztwór wody z mydłem i sprawdź szczelność mokrym pędzelkiem po złożeniu wszystkiego (brak szczelności - pojawią się bańki), albo kup specjalny preparat do kontroli szczelności instalacji LPG.
Bi-fuel V40

Scream_no1
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2014-07-15, 02:40
VOLVO: V70
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: Scream_no1 » 2015-09-07, 11:51

vol40vo pisze:
Marcin Bi-Fuel pisze:Czy moge go wymienic samodzielnie, czy nie dojdxie do jakiegos rozszczelnienia?
możesz to zrobić samodzielnie bez problemów. Zachowaj tylko ostrożność w trakcie odkręcenia nakrętki, bo wycieknie gaz. Zrób to z wyczuciem i pozwól ulotnić się LPG. Przed założeniem posmaruj uszczelkę np. olejem lnianym, by nie zawinęła się. Sporządź roztwór wody z mydłem i sprawdź szczelność mokrym pędzelkiem po złożeniu wszystkiego (brak szczelności - pojawią się bańki), albo kup specjalny preparat do kontroli szczelności instalacji LPG.

Hej tez mam bi-fuel'a LPG jestem ciekaw o którym filtrze piszesz? Czy jest mowa filtrze frakcji cieklej? Zastanawiam sie czy w tej instalacjii powinno sie przeprowadzic jakis okresowy serwis? jedyne co wymienilem filtr frakcji lotnej.

Pozdrawiam z okolic Londynu :-)

P.S. Mam VIDE jak by ktos z okolic postcodu AL10 potrzebowal zerknac do auta

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: vol40vo » 2015-09-09, 18:52

Scream_no1 pisze:Hej tez mam bi-fuel'a LPG jestem ciekaw o którym filtrze piszesz? Czy jest mowa filtrze frakcji cieklej? Zastanawiam sie czy w tej instalacjii powinno sie przeprowadzic jakis okresowy serwis? jedyne co wymienilem filtr frakcji lotnej.
wymieniam filtr frakcji ciekłej i lotnej.

-- 9 wrz 2015, o 19:03 --
Scream_no1 pisze:Zastanawiam sie czy w tej instalacjii powinno sie przeprowadzic jakis okresowy serwis?
tak, dotyczy to np. reduktora (wymiana membran, regulacja ciśnień) i rozdzielacza (wymiana o-ringów-membrany i czyszczenie sitka na wlocie). Sprawdzeniu podlega elektrozawór przy butli i reduktorze oraz silnik krokowy na rozdzielaczu. Wtryski i ich uszczelki też należy wymienić po pewnym czasie.
Bi-fuel V40

Awatar użytkownika
mirkoski
V
V
Posty: 24
Rejestracja: 2011-03-18, 19:38
VOLVO: V70
Silnik: D5
KW/KM/NM: 163KM
Rok: 2005
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 6,3
Przebieg: 260
Lokalizacja: Mońki/Podlasie
Status: Offline
Kontakt:

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: mirkoski » 2015-09-27, 21:53

widzieliście coś takiego ?
zastanawiam sie kupnem Bi-fuel w Szwecji.
To jest na CNG czy też LPG ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: S80 BI-FUEL fabryczna instalacja

Post autor: vol40vo » 2015-09-28, 03:18

mirkoski pisze:widzieliście coś takiego ?
zastanawiam sie kupnem Bi-fuel w Szwecji.
To jest na CNG czy też LPG ?
myślisz, że popanelu-przycisku ktoś wywnioskuje, czy to CNG lub LPG?
Bi-fuel V40

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”