Gaz w XC90 3,2

Kołek
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2010-09-06, 14:56
VOLVO: Saab 900II
Silnik: 2.0i
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Kołek » 2011-09-23, 12:17

Witam,

Zwrócił się do mnie znajomy, który jest zainteresowany zakupem samochodu marki Volvo.
Jako, że nie każdy szwedzki wóz jest taki sam (jestem posiadaczem Saaba), niewiele mogę mu powiedzieć ale mam nadzieję, że Wy pomożecie.

Samochód XC 90 3,2 Benzyna, automat, AWD, 2007r., 160 000 przebiegu.

Pytania są ogólne o awaryjność oraz wady i zalety ale ponieważ auto miałoby być poddane zabiegowi gazowania stąd pytanie w tym dziale. Ja ze swojej strony oczywiście polecam mu to auto, tym bardziej że zakup w dobrej cenie a samochód jest serwisowany i zadbany. Wiem jednak, że jest to dla niego zakup na styk finansowy więc nie chciałbym żeby samochód okazał się dla niego studnią bez dna. Wiem również że każda marka, w tym również i Saab, zaliczyła poważną wpadkę wypuszczając ze swych fabryk samochody z silnikami z natury wadliwymi, które przypominaja bomby zagarowe (Saab 3,0 TiD, VW 2,5 Tdi itp.)
Pytanie więc głównie o silnik i możliwość dostosowania go do LPG.
Proszę o wasze sugestie i porady dzięki którym mógłbym z czystym sumieniem namawiać bądz zdecydowanie odradzić. Wszelkie informacje będą pomocne.

Pozdrawiam
Kołek
SaabKlub Polsa

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Chalski » 2011-09-23, 19:48

Nie ma chyba tych aut z tym silnikiem za wiele na forum więc ciężko będzie o miarodajne opinie.
Nie wiem jak dokładnie jest w tym silniku ale z uwagi na młody rocznik mogą być trudności związane z czujnikiem ciśnienia paliwa w listwie paliwowej oraz czujnikiem ciśnienia par paliwa w zbiorniku - częsty powód zapalania lampki check enghine w młodych Volvach.
Jeśli chodzi o sam silnik to chyba rozwinięcie silnika 2,9 stosowanego w S80.

Awatar użytkownika
Misiek_Vol
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2517
Rejestracja: 2007-11-13, 11:37
Imię: Michal
VOLVO: XC70 D5
Silnik: D5244T10
KW/KM/NM: 205KM
Rok: 2010
Był na spocie: 2
Przebieg: 290000
Lokalizacja: Kartuzy
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Misiek_Vol » 2011-09-23, 19:56

3.2 to wogóle jakoś mało popularny silnik w Volvo, nie wiem czemu. Skonstruowany niedawno ale inżynierki z Volvo coś przy nim musieli już grzebać bo raz podnosili mu moc z 237KM do 243KM bodajże.
Z tego co wiem to konstrukcja raczej mało wysilona ze zmiennymi fazami rozrządu, bez turbo więc teoretycznie wydaje się być dobrą jednostką do zagazowania.

regaciarz
V
V
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-29, 12:53
VOLVO: V70
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 170
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Podlasie
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: regaciarz » 2011-09-25, 13:26

osobiście zagazowałem dwa xc90 biturbo( 2.9? nie pamiętam pojemności), jeden na wtryskiwaczach Hana, drugi na listwie OMVL, oba na reduktorach OMVL HP i nie było ich jeszcze na reklamacji czyli jeżdżą dobrze :)

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Chalski » 2011-09-26, 07:39

regaciarz pisze:osobiście zagazowałem dwa xc90 biturbo( 2.9? nie pamiętam pojemności), jeden na wtryskiwaczach Hana, drugi na listwie OMVL, oba na reduktorach OMVL HP i nie było ich jeszcze na reklamacji czyli jeżdżą dobrze :)
xc90 nie równe młodszemu xc90, te co robiłeś mogły jeszcze nie mieć aż tak rozbudowanej elektroniki (czujniki ciśn paliwa w listwie i par paliwa w zbiorniku) w nowszych modelach to one stwarzają najwięcej problemów.
A listwa REG FAST - trochę tania jak do xc90 :D

Kołek
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2010-09-06, 14:56
VOLVO: Saab 900II
Silnik: 2.0i
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Kołek » 2011-09-26, 10:39

Serdecznie dziękuję za wszystkie opinie. Linka przekazałem zainteresowanemu. Jak tylko przeczyta pewnie zrodzą się nowe pytania więc prawdopodobnie będę tu drążył temat dalej.

Może ktoś jeszcze dorzuci trzy grosze w dyskusji?

Awatar użytkownika
yarecki
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 10807
Rejestracja: 2007-05-03, 23:11
Imię: Jarek
VOLVO: S80 D3/S90 T6
Silnik: D5204T/B420TT27
KW/KM/NM: 181 320
Rok: 2017
Był na spocie: 300
Średnie spalanie: ---
Przebieg: 122
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: yarecki » 2011-09-26, 11:23

Kołek, wolałbym poszukać z silnikiem 2.9... ten 3.2 to jakoś nie jedzie...

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Chalski » 2011-09-27, 06:29

A to były xc90 2,9 NA?
Poza tym mam info od kumpla który niedawno zakupił S80 D5 160KM że S80 2,9 też nie chce się odpychać przez 4 biegowy automat - jego bardzo długie zestopniowanie

ania-57
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-01, 22:49
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2 benzyna
KW/KM/NM: 238 KM
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Olsztyn
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: ania-57 » 2011-10-02, 11:30

Witam,jeżdzę takim XC90 3,2 2008 na gazie BRC-inst na gwarancji (montaż przy 50tyś kilo),około 1,5 roku ma 70 tyś kilo.Autko spisuje się ok,nie ma różnicy w mocy na gazie,pali okolo 12 l na trasie,miasto 16-19 l lpg.To przy obecnej cenie ON,PB daje niski koszt eksploatacji.Do palącej lampki check enghine przyzwyczailam się ,jest to trudny temat do weliminowania(opary benzyny-system EVAP,ciśnienie na listwie),nawet zalozenie emulatora nie daje efektów,Ogólnie jestem bardzo zadowolona iż zamontowalam LPG.Autko będę sprzedawać-wielka szkoda-potrzebuję kaski na budowę domu(chyba nawet jest już wystawione na otomoto,allegro).Jestem z Olsztyna,wrazie pytań ,chętnie udzielę informacji na w\w temat.Anna

Kołek
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2010-09-06, 14:56
VOLVO: Saab 900II
Silnik: 2.0i
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Kołek » 2011-10-02, 22:53

yarecki - w tym przypadku jest to raczej wybór "ten allbo żaden" więc nie ma mowy o tym żeby szukać innego

Ania57 - bardzo dziękuję za opinię. Już przekazuję dalej. Jeśli chodzi o "check engine" to chyba już szwedzkie wozy tak mają. U mnie w zagazowanym Saabie też magiczny pomarańczowy napis częściej świeci niż nie ale również nie ma to żadnego wpływu na działanie silnika czy pozostałej elektroniki.

ania-57
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-01, 22:49
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2 benzyna
KW/KM/NM: 238 KM
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Olsztyn
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: ania-57 » 2011-10-03, 15:27

Witam,szkoda że kolega ma już namaszczone autko.Co do checka enghine to spotkalam się z wieloma pojazdami na gaz w których występuje ta sytuacja.Ktoś kto ma rozeznanie że w LPG jest to przypadłość prawie normalna (chociaż podobno można próbować z większym lub mniejszym efektem),pozbyć się jej-tej pomarańczoej"" świeczki"".Moje autko spisuje się dobrze na gazie ,wię nie będę dokonywać żadnych zmian.Pozdrawiam.Anna

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Chalski » 2011-10-03, 17:49

Kołek pisze:yarecki - w tym przypadku jest to raczej wybór "ten allbo żaden" więc nie ma mowy o tym żeby szukać innego
U mnie w zagazowanym Saabie też magiczny pomarańczowy napis częściej świeci niż nie ale również nie ma to żadnego wpływu na działanie silnika czy pozostałej elektroniki.
To z jakiego powodu zapala się lampka daje odpowiedź czy tylko kapryśną elektronika typu za wysokie ciśnienie paliwa. równie dobrze lampka może się zaświecić z powodu wypadania zapłonów lub za ubogiej/bogatej mieszanki.

Kołek
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2010-09-06, 14:56
VOLVO: Saab 900II
Silnik: 2.0i
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Kołek » 2011-10-10, 10:47

Chalski - wiem, że jeżdżenie z permamentnie świecącym "checkiem" nie jest najmądrzejszym rowiązaniem ale cóż jest to raczej walka z wiatrakami. Na forum saabaowym toczyła się swego czasu zażarta dyskusja na ten temat i nic konstruktywnego z tego nie wynikło. Główna podejrzana to oczywiście sonda lambda która podobno w szwedzkich samochodach ma bardzo małą tolerancję temperatur i dlatego czesto wyrzuca checka. Wydaje mi się to troszkę dziwne bo prawdopodobnie to zwykły Bosch więc nie ma w tym żadnej szwedzkiej magii ale jest jeszcze ECU które te wartości przetwarza więc może coś w tym jednak jest.
Faktem jest że jeśli poświęci się dużo pracy na dokładne wyregulowanie instalacji to check pojawia się dużo rzadziej. Co z tego jednak gdy wystarczy zmienić stację tankowania, styl jazdy albo zmienią się warunki atmosferyczne a check odradza się jak feniks z popiołów.

Wracając do tematu. Dziękuję wszystkim za pomoc i opinie które pomogły w decyzji o zakupie. Nowe stare XC90 zmieniło właściciela i będzie teraz uszczęśliwiać mojego znajomego.

Pozdrawiam

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Chalski » 2011-10-10, 17:18

Temp sondy akurat mało ma do tego czy jest check czy nie - może problem tkwi w obwodzie grzałki.
Inna sprawa że możesz mieć sondę nie Bosch a Denso i raczej masz taką.

ania-57
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2011-10-01, 22:49
VOLVO: XC90
Silnik: 3,2 benzyna
KW/KM/NM: 238 KM
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Olsztyn
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: ania-57 » 2011-10-10, 20:38

witam,no to gratuluję koledze Kołka,nabycia nowego autka.Ja swoje XC90 3,2 z LPG wystawilam na allegro,czekam cierpliwie na ''kupca''.Jest kryzys ogólny więc muszę uzbroić się w cierpliwość.Mam dobre auto -nabywca napewno będzie zadowolony z eksploatacji.Pozdrawiam.Anna

grzechoo1
V
V
Posty: 35
Rejestracja: 2015-03-09, 20:05
Imię: Grzesiek
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2007
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: grzechoo1 » 2015-04-02, 23:30

Witam,
Jako że też planuję zakup XC90 z 3.2 i prawdopodobnie go zagazować, podbijam temat.
Może w międzyczasie pojawiło się więcej użytkowników tego silnika na gazie, czy też speców zakładających instalacje i mogą podzielić się doświadczeniami.

Jak ten silnik sprawuje się na gazie? Czy w ogóle nadaje się do zagazowania? Czy są metody na wyeliminowanie 'check engine' (np. jak założenie listwy powrotnej paliwa w 4.4)?

Pozdrawiam
Grzechoo

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Chalski » 2015-04-03, 08:59

Do gazowania się nadaje, jeśli chodzi o check engine są już działające emulatory ciśnienia paliwa (podobno działające jeszcze nie testowaliśmy - mamy jeden na półce)
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Awatar użytkownika
jaganer
V
V
Posty: 31
Rejestracja: 2011-08-19, 13:47
Imię: Andrzej
VOLVO: 360GLT850GLTV850C70XC90/740
Silnik: 2,0/2,4/2,4/ 2,3T5/4,4V8/2,3
KW/KM/NM: 128/170/140/260/315/
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15/20
Przebieg: 323
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: jaganer » 2015-04-03, 12:24

Od 20kkm jeżdżę V8 na BRC instalacja 2 reduktory po 300KM , wtryski BRC, a w zamian osiągi takie jak na benzynie
i spalanie do 20 l miasto /15 l trasa co przy obecnej cenie gazu daje ca 38 /30 zł/100km.
działające emulatory sprawiły , że check engine nigdy się nie zaświecił
Pozdrawiam
Andrzej
Moja pasja i przygoda z Volvo
https://www.fotosik.pl/u/jaganer/albumy" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Mikaell » 2015-04-03, 18:16

grzechoo1 pisze:Witam,
Jako że też planuję zakup XC90 z 3.2 i prawdopodobnie go zagazować, podbijam temat.
Jak ten silnik sprawuje się na gazie? Czy w ogóle nadaje się do zagazowania? Czy są metody na wyeliminowanie 'check engine' (np. jak założenie listwy powrotnej paliwa w 4.4)?
Bardzo ładnie sprawuje się na gazie. Dokładnie takie XC90 z 3.2 robiliśmy, zaś silnik 3.2 również w V70 i jakieś poprawki po "nie do końca udanym" montażu w S80.
Pomimo braku "kasatora" checka:) "Check engine" nie pali się. Nam działają emulatory.
Przyznam, że chyba jednak wolałbym T6 (że nie wspomnę, że najfajniej jeździ V8 :D ). Motor 3.2 wydaje się prostszy -> brak turbiny -> mniej potencjalnych źródeł awarii, ale uważany jest też za mający najmniej korzystną relację spalanie/osiągi.

grzechoo1
V
V
Posty: 35
Rejestracja: 2015-03-09, 20:05
Imię: Grzesiek
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2007
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: grzechoo1 » 2015-04-03, 21:20

T6 czyli 2.9?
Nie brałem ich pod uwagę, bo gdzieś wyczytałem, że są dość awaryjne i do tego chyba nie są dostępne już po lifcie.

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Driv3rrrr » 2015-04-03, 23:53

Silnik awaryjny nie jest. Tam skrzynia nie wyrabia
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Mikaell » 2015-04-04, 19:46

grzechoo1 pisze:T6 czyli 2.9?
Nie brałem ich pod uwagę, bo gdzieś wyczytałem, że są dość awaryjne i do tego chyba nie są dostępne już po lifcie.
A faktycznie w XC90 to B6294T występowało chyba do 2006.
A B6304Tx nie dawali w XC90.
Pomargało mi się.

grzechoo1
V
V
Posty: 35
Rejestracja: 2015-03-09, 20:05
Imię: Grzesiek
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2007
Przebieg: 160000
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Status: Offline

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: grzechoo1 » 2015-06-21, 10:56

No więc już jestem posiadaczem tego cacka i zastanawiam się nad rodzajem instalacji.
Doradzilibyście coś?

Generacja to chyba tylko 4, a z tego co poczytałem to BRC i Lovato są najpopularniejsze.
Którą polecacie? Czym one w ogóle się różnią?

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Chalski » 2015-06-22, 20:13

Ja polecił bym dobrego składaka zamiast gotowej instalacji.
Np.
TECH 326
KME TWIN
BARRACUDA
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: Gaz w XC90 3,2

Post autor: Mikaell » 2015-06-23, 16:55

Słuszna propozycja Chalskiego.
BRC to bdb instalacja zwykle bardzo kiepsko montowana.
Lovato to niziutka półka. Wspomaganie benzyną. Do uznania czy to wada czy zaleta :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”