[Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Awatar użytkownika
Dzikus
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2214
Rejestracja: 2008-01-24, 20:51
Imię: Robert
VOLVO: XC90 / V70
Silnik: D5 / TDI
KW/KM/NM: 200KM / 140KM
Rok: 2007
Był na spocie: 32
Średnie spalanie: Dużo
Przebieg: 466
Lokalizacja: Międzyrzecz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Dzikus » 2012-11-22, 14:52

zbij pisze:LPI nie odpali na gazie - musi zapalić na benzynie ( podobnie gaźnikowce
Gaźnikowy odpali a LPI nie bo tak ma ustawioną elektronikę
zbij pisze:*parownik zamarza nie dlatego , że jest zimny - przyczyny są inne : niewłaściwe miejsce zamontowania ( za wysoko ) , zapowietrzony układ chłodzący , za mało płynu ...
Parownik zamarza dla tego że gaz który zostaje odprężony bardzo go schładza. Psiknij na rękę lakierem do włosów to się przekonasz :)
Złe umiejscowienie ma znaczenie. Za wysoko powoduje zapowietrzanie i zmniejsza efektywność (tak samo za mała ilość płynu) Ale to świadczy tylko o jednym: gaz wymaga dogrzania!

[ Dodano: 2012-11-22, 14:58 ]
zbij, i jeszcze jedno... nieco popłyneliśmy w temacie kolegi (za co przepraszam) więc dalsze wywody w jakimś offtopie a najlepiej na PW
WildR mnie wcześniej tu wołali 😊

<<< Twardziele nie jedzą miodu.... twardziele żują pszczoły :> >>>>

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-11-22, 16:22

Witam wszystkich :) ciekawe to co piszecie, miałem co czytać ;] Dzisiaj zostawiłem autko w serwisie gdzie koleś podjął się naprawy, a właściwie przerobienia tak że będzie śmigać, więc nie ma tragedii.
Najpierw posprawdzał wszystko i powiedział, że reduktor po prostu ze starości się posypał ( membrany itd.). On mi to zrobi, ale założy nowy reduktor (inny) i nową isntalację elektryczną zrobi do tego gazu bo stara jest w opłakanym stanie już i bardzo zużyta ( nie dziwię się że padł bezpiecznik). Także to wszystko plus do tego dorobienie przewodu od butli bo oczywiście chcę ją zostawić. Na poniedziałek ma być gotowe, nowy komputer, gwarancja na 2 lata i 600 zł mnie będzie kosztowała ta impreza. Zdecydowałem się bo już mam dosyć tego, a nie będę płacił 1500 za nowy reduktor F-type Vialle a za pół roku np.pójdzie komputer czy coś innego. Na razie w temacie tyle z mojej strony. Zobacze co i jak będzie w poniedziałek, ale na pewno z nowym komputerem będzie działał inaczej niż na starej i pewnie będzie dłużej na benzynie pracował.

Pozdrawiam !
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-12-05, 03:14

Witam. Nie miałem czasu ostatnio więc nie pisałem. Tydzień temu odebrałem autko od gazownika, zostawił mi starą butlę z Vialle ale instalację mam już Landirenzo, 2 lata gwarancji na wszystko i zapłaciłem 850 zł. Niestety nie dało się tego chyba taniej zrobić, bo Vialle już ledwo dychała. Teraz wszystko idealnie działa i jeździ się aż miło :) Jednak mam jeden problem i co można co zrobić z tym? Mianowicie na benzynie jest ok, ale jak już przełączę na gaz to po chwili zaświeca się kontrolka sondy lambda i już nie gaśnie dopóki nie wyłączę silnika. Co trzeba z tym zrobić? Jest jakiś emulator tego czy co?

Pozdrawiam
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Pyroli » 2012-12-06, 23:40

Zła regulacja gazu, chyba, że masz czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Jedź reklamować.

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: t_c » 2012-12-07, 14:41

Luczki pisze:zaświeca się kontrolka sondy lambda i już nie gaśnie dopóki nie wyłączę silnika. Co trzeba z tym zrobić?
Przede wszystkim wymigać błędy.

Awatar użytkownika
Luczki
VOL
VOL
Posty: 377
Rejestracja: 2011-10-09, 18:25
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 i | B18U
KW/KM/NM: 66/89/140
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 LPG/ 100
Przebieg: 204500
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Luczki » 2012-12-10, 00:38

Zajmę się tym jutro i powiem co i jak. Dzięki za info :]
((=Volvo=))

Awatar użytkownika
cee
VO
VO
Posty: 226
Rejestracja: 2011-07-31, 09:57
VOLVO: S70
Silnik: B5254S+LPG
KW/KM/NM: 125/170
Rok: 1998
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: za dużo :)
Przebieg: 0
Lokalizacja: Toruń
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: cee » 2012-12-10, 11:27

Luczki, miałem ten sam problem u siebie w 1.8i. Skończyło się wstawieniem emulatora lambdy i śmigało jak należy (do czasu przysmażenie emulatora na kolektorze wydechowym :mrgreen: ).
jest:
http://volvoforum.pl/topics137/kolejny- ... t55916.htm
było:
FSO 1500 '85 :)
460 2.0i '93
460 1.8i '95 LPG srebrna strzała

Awatar użytkownika
Quakemaniac
VO
VO
Posty: 243
Rejestracja: 2012-09-26, 20:51
VOLVO: 745
Silnik: B230F+AW70L
KW/KM/NM: 115KM/86kW/186Nm
Rok: 1989
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 11.5-14 LPG
Przebieg: 230
Lokalizacja: wiocha nieopodal Gdańska
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: Quakemaniac » 2012-12-10, 13:37

Witam
Moje doświadczenie to 6 lat na gaźnikowym poldzie, teraz testuję sekwencję w 740. Ogólnie, to kibel, że Vialle wyleciała spod maski, bo to były instalacje fabrycznie montowane przez volvo. Instalacja II generacji, ale bardzo dobrze wystrojona pod dany silnik. Szkoda, że nie została wykonana operacja regeneracji parownika (membrany są gumowe, mają prawo się zestarzeć po kilku - kilkunastu latach), reszta to metalowa obudowa, można popsuć ją młotkiem lub flexem i to trzeba się postarać. Elektronika - tam raczej też nic by nie padło, wyczyścić wszystkie styki, ew powymieniać wtyczki i ogień. Na wszelki wypadek zatrzymałbym pozostałości po instalacji.

Skoro już jednak stało się inaczej, to jak piszą koledzy - jechać i reklamować, to nie ma prawa tak działać. Powinien być emulator sondy lambda, inaczej ustawienia komputera idą w krzaki i albo rozleguluje mapę wtrysku, albo komp benzyny przejdzie w awaryjny tryb pracy. Jak jest emulator, sprawdzić czy rzeczywiście robi co powinien, ewentualnie sprawdzić, przy jakiej temp cieczy w chłodnicy przełącza się na lpg i nieco ją podnieść. U mnie w sekwencji (instalacja ma niecały rok i 13tyś przebiegu, zakładana w kwietniu przez poprzedniego właściciela, wymienił też całą sondę razem z ori kablem) też wywalało sporadycznie błąd lambdy, lpg włączał się bardzo szybko. Zacząłem ręcznie przełączać przy sporo wyższej temp i problem jak na razie nie występuje.

PS. Gaźnikowca można spokojnie odpalić przy -6, przy -10 też, przy -15 musiałem wsadzić na godzinę farelkę do bagażnika, bo gaz już w butli zamienił się całkiem w ciecz i do parownika zwyczajnie nie dotarł. Oczywiście parownik od tego mocno po dupsku dostawał, po 3-4 latach nie szło go już wyregulować żeby auto normalnie jeździło.
Volvo 740 2.3i
---------------
ex Polonez 1.6 GLE
ex Polonez 1.5 GLE

vipmatrix7
V
V
Posty: 38
Rejestracja: 2013-03-16, 19:40
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
KW/KM/NM: 94
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/100km lpg
Przebieg: 278000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: vipmatrix7 » 2018-07-15, 20:14

Witam
Piszę z takim problemem. Mam problem z gazem. Gaśnie po nagrzaniu pod obciążeniem (gdy właczę jakieś dodatkowe urządzenia obciążające alternator). Znalazłem za niskie napięcie na elektrozaworze gazu, podciągnąłem z akumulatora przez przekaźnik bo gdy je wpinałem samochód nie gasł. Jednak nadal było to samo. Dostalem się do komputera, rozkręciłem i o. Nadpalony rezystor. Rezystancję jednak trzyma (wszystkie po 11 ohm). Grzebałem w tych kablach i miałem wrażenie że podczas ruszania nimi i obciążania alternatora problem zanikał. Teraz podłaczyłem komputer rozkręcony żeby sprawdzać czy coś się grzeje i nagle zaczęło działać. Ruszam przewodami, obciążam i nic. Wszystko w porządku. Niby fajnie, ale wolałbym wiedzieć co to za przyczyna. Czy ktoś zna się na tym i potrafi powiedzieć co tu sie zadziało, od czego te rezystory, moze jakiś trop który przewód sprawdzić. Nie jestem w stanie wszystkiego sprawdzić bo dalej wchodzą pod deskę i juz dostępu do nich nie mam. Komputer ma napis GENTEC
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

smiglo78
V
V
Posty: 91
Rejestracja: 2014-10-31, 19:02
Imię: Grzegorz
VOLVO: 480/C30
Silnik: B18FP/1.6B
KW/KM/NM: 102/142//100/150
Rok: 1992
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: smiglo78 » 2018-07-15, 23:08

Układ L293 to tzw. mostek H do wysterowania silnika/silniczków. Dwa górne rezystory są podłączone pod jego wyjścia więc wygląda na to, że ograniczają prąd podłączonego silnika/silników.. Na zdjęciu nie widać gdzie podłączone są dwa dolne, przypuszczam, że pod pozostałe dwa wyjścia (wyprowadzenie 3 i 6). Jeśli tak jest i masz silniczek krokowy w swojej instalacji to są to rezystory ograniczające prąd (choć dziwne to dość rozwiązanie). Skoro rezystorek jest nadpalony to znaczy, że trochę za duży prąd popłynął - może silniczek krokowy pada? Takie moje gdybanie.

Jeśli te rezytory łączą się z wyprowadzeniem o nazwie actuator (czyli tu silnik krok.) to warto sprawdzić rezystancje faz silnika czyli kabelków, które idą od tego wyprowadzenia pod maskę - rezystancje powinny być równe. Jeśli jest inaczej to może być zwarcie w silniczku na jednej z faz. Ale tak jak pisałem gdybam ponieważ nie wiem cóż to za instalacja.

Tu link pomocniczy jak może być podłączony silnik krokowy:
https://electronics.stackexchange.com/q ... otor-drive" onclick="window.open(this.href);return false;

vipmatrix7
V
V
Posty: 38
Rejestracja: 2013-03-16, 19:40
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
KW/KM/NM: 94
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/100km lpg
Przebieg: 278000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: vipmatrix7 » 2018-07-15, 23:45

Instalacja fabryczna (rzekomo) volvo. Odkąd jeżdżę to nie było silniczka tylko śruba. Czy w takim razie jest sens zakładać nowe rezystory może nawet łącznie z układem? Czy skoro nie mam krokowca to ta sekcja jest nieistotna? Gniazdo kolo rezystorow faktycznie opisane jak actuator. A moze nakierujesz mnie której wtyczce tego sterownika sie dokladniej przyjrzec. Engine, general, switch? Dzisiaj jechalem do pracy i było wszystko ok, ruszam kablami nadal ok pod obciążeniem. Ale póki co wszystko leży na dywaniku na podlodze

smiglo78
V
V
Posty: 91
Rejestracja: 2014-10-31, 19:02
Imię: Grzegorz
VOLVO: 480/C30
Silnik: B18FP/1.6B
KW/KM/NM: 102/142//100/150
Rok: 1992
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: smiglo78 » 2018-07-16, 11:59

Skoro nie ma silniczka to tymi rezystorami nie ma się co przejmować, prawdopodobnie ktoś usunął ten silnik. Może to gaśnięcie jest po prostu spowodowane złą regulacją?
Dziwne, że gaśnie pod obciążeniem, wydaje mi się, że ten sterownik nie powinien mieć z tym nic wspólnego. On może odpowiadać jedynie za przełączenie B/G no i ew. emulację sondy co chyba musi być w tym silniku.

Ja mam podobny problem - obroty po wysprzęgleniu spadają dość znacznie na moment zwłaszcza jak klima jest włączona i też nie do końca sobie z tym poradziłem.

vipmatrix7
V
V
Posty: 38
Rejestracja: 2013-03-16, 19:40
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
KW/KM/NM: 94
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/100km lpg
Przebieg: 278000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: vipmatrix7 » 2018-07-16, 15:14

Na pewno nie chodzi o regulację. Teraz jak komputer leży na wierzchu poruszałem przy tym kablami wyciagając go to nagle wszystko jest ok. Problem taki mialem też w czerwcu i we wrześniu zniknął kiedy odłączyłem nagrzewnicę bo ciekła na dywaniki. Prawdopodobnie też wtedy ruszyłem tymi przewodami i dlatego się na jakis czas naprawiło

smiglo78
V
V
Posty: 91
Rejestracja: 2014-10-31, 19:02
Imię: Grzegorz
VOLVO: 480/C30
Silnik: B18FP/1.6B
KW/KM/NM: 102/142//100/150
Rok: 1992
Status: Offline

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: smiglo78 » 2018-07-16, 21:46

Skoro tak mówisz to chyba pozostaje przejrzenie wiązek pod kątem zwarć czy przerw, przynajmniej tej części, do której masz dostęp. Jeśli silnik gaśnie to chyba nie dostaje wtedy gazu więc najbardziej podejrzane jest sterowanie elektrozaworem.

vipmatrix7
V
V
Posty: 38
Rejestracja: 2013-03-16, 19:40
VOLVO: 440
Silnik: 1.8 Benzyna + LPG
KW/KM/NM: 94
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/100km lpg
Przebieg: 278000
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [Volvo 440, 1.8 i, 1994] Vialle, która generacja?

Post autor: vipmatrix7 » 2018-07-16, 21:50

Wcześniej gasł nawet jak na elektrozawór podałem napiecie prosto z akumulatora. Póki co przeczyściłem wszystkie łączenia, kostki, sprawdziłem łączenia tam gdzie były poizolowane kabelki, złozyłem całosć i póki co jest ok. Teraz w najblizszym czasie będę obserwować czy wszystko jest jak trzeba

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”