[All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: vol40vo » 2016-06-11, 08:41

t_c pisze:żadnej pompy nie ma, bo to EGI, trzecia generacja,
przecież o tym pisałem:
vol40vo pisze:Kotec nie ma pompy takiej
-- 11 cze 2016, o 08:44 --
leo1959 pisze:Mam kolejny problem, komputer od gazu nie reaguje na przełączanie
instalacja koltec ma bezpiecznik. Może on jest uszkodzony.

-- 23 cze 2016, o 23:36 --
leo1959 pisze: komputer od gazu nie reaguje na przełączanie
chyba nie tak do końca skoro świecą się diody. Sprawdź elektrozawory (na butli, reduktorze i rozdzielaczu) oraz przekaźnik LPG.
Bi-fuel V40

gielar
V
V
Posty: 105
Rejestracja: 2012-10-14, 23:19
VOLVO: v70 II
Silnik: 2.4 bi fuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: gielar » 2016-08-22, 10:29

Witam,

Panowie potrzebuje wskazówki, jak wymienić filtr fazy ciekłej w tej instalce? Niestety nigdy nie widziałem jak robi to mechanik. Nie widzę nigdzie punktu co i jak wykręcić aby dostać siędo filtra. Byłby ktoś tak uprzejmy i zamieścił fotke miejsca gdzie schowany jest filtr i co trzeba odkręcić, aby do niego się dostać?

lukdol271
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2017-07-26, 21:33
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: lukdol271 » 2018-03-14, 23:31

Witam , mam jedno pytanie. gdzie znajduje się bezpiecznik od instalacji Koltec?

-- 2018-03-15, 00:31 --

Witam , mam jedno pytanie. gdzie znajduje się bezpiecznik od instalacji Koltec?

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: vol40vo » 2018-03-15, 19:48

lukdol271 pisze:Witam , mam jedno pytanie. gdzie znajduje się bezpiecznik od instalacji Koltec?

-- 2018-03-15, 00:31 --

Witam , mam jedno pytanie. gdzie znajduje się bezpiecznik od instalacji Koltec?
jeżeli jest to fabryczna instalacja, to bezpiecznik będzie w skrzynce w przegrodzie silnika.
Bi-fuel V40

lukdol271
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2017-07-26, 21:33
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: lukdol271 » 2018-03-20, 14:55

ok .. dzięki
moje kolejne pytanie, odnośnie parownika i regulacji 1 stopnia

ustawiłem 1.4-1.5

na nim z zaślepionym wężykiem podciśnienia

gdy go podłączam ponownie, ciśnienie spada, czy to dobrze?


z zaślepionym wężykiem
Obrazek

z podłączonym wężykiem do parownika
Obrazek

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: t_c » 2018-03-20, 15:21

Dobrze, bo ciśnienie gazu zmienia się tak, jak zmienia się podciśnienie w dolocie. Te 1,4 bara przy zaślepionym przewodzie odpowiada 0,65 przy podłączonym podciśnieniu. Czyli tutaj podczas pomiaru z podłączonym przewodem podciśnienie w dolocie było w okolicach -0,85 bara. Krótko mówiąc zawsze będzie 1,4 bara, ale odniesieniem jest ciśnienie w dolocie a nie atmosfera.
Zgodnie ze sztuką pomiar (i regulację) powinno się robić manometrem różnicowym, podłączonym jednym króćcem do wężyka podciśnienia a drugim do otworu pomiarowego w reduktorze. Wtedy pomiar jest dokładniejszy i widać, co się dzieje przy zmianach podciśnienia.
Na tej samej zasadzie działa regulator ciśnienia paliwa.

lukdol271
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2017-07-26, 21:33
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: lukdol271 » 2018-03-20, 15:36

a czy błąd w ustawieniu i odchyl 0,1 bara od prawidłowego ciśnienia to duży błąd?
biorąc pod uwagę ze używałem najtańszego manometra, dokładność i sprawność nie jest na 100%

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: t_c » 2018-03-20, 15:47

Na pierwszym stopniu tolerancja jest większa, niż na drugim. 0,1 nie powinno mieć znaczenia. 1,4 jest ok., niektórzy ustawiają 1,2 i też jest dobrze.

lukdol271
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2017-07-26, 21:33
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: lukdol271 » 2018-03-20, 16:04

wielkie dzięki,
2 stopniem zajmę się gdy rozwiąże problem z dojściem do rozdzielacza. bo jest usadowiony pod kolektorem dolotowym, i bardzo ciężko tam się dostać.

a jakie są skutki ustawionego zbyt wysoko lub nisko ciśnienia na 1 stopniu ? falowanie obrotów? błędy silnika?

mi przy regulacji 1 stopnia i zatkanym wężyku podciśnienia wyskoczył "check engine" kod : P1171 - rotor sensor fault
usunąłem go i po jakiś czasie znowu się pokazał. ale gdy już ustawiłem ciśnienie i założyłem wężyk, to żaden błąd już się nie wyświetlał.

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: t_c » 2018-03-20, 18:01

Ciśnienie drugiego stopnia można mierzyć na wyjściu z reduktora, wystarczy dorobić kawałek rurki z wyjściem na manometr.
O błędach w S60 to ja wiem tyle co nic, ale imo błąd miał związek raczej ze zdjętym wężykiem podciśnienia niż z ciśnieniem. Ciśnienie pierwszego stopnia nie jest w żaden sposób monitorowane, generalnie pierwszy stopień służy do zapewnienia stabilności ciśnienia na drugim stopniu w każdej sytuacji. Zbiornik pełny albo pusty, silnik ciepły albo zimny itd. O ile nie przyjmuje jakichś skrajnych wartości, nie powinno mieć wpływu na pracę silnika w normalnych warunkach, bo o niej decyduje stopień drugi. Ciśnienia zalecane dla EGI gwarantują poprawną pracę reduktora i silnika w każdej sytuacji.

lukdol271
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2017-07-26, 21:33
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: lukdol271 » 2018-03-20, 18:08

i fajnie, jutro wykombinuje jakiś trójnik i wstawię w miejsce filtra fazy lotnej. tylko na chwile w na czas regulacji. chyba to będzie najlepsze miejsce z najłatwiejszym dostępem.

5 minutowa praca silnika na gazie bez filtra fazy lotnej nie powinna chyba zaszkodzić... ??

-- 2018-03-20, 19:34 --

i jeszcze jedno pytanie .

czy po regulacji ciśnienia resetować komputer? ( odłączyć klemy na godzinę? )

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: t_c » 2018-03-20, 21:57

Wyjęcie filtra na chwilę nie zaszkodzi, nic się nie stanie.
W autach z czujnikiem ciśnienia gazu ja bym resetował kompa. Czy u Ciebie jest taki czujnik? Nie wiem, ale na wszelki wypadek zresetuj. U mnie czujnika nie było, nie resetowałem bo to i tak nie miałoby znaczenia.

lukdol271
V
V
Posty: 43
Rejestracja: 2017-07-26, 21:33
Imię: Lukasz
VOLVO: s60
Silnik: 2.4 bfuel
KW/KM/NM: 140
Rok: 2002
Przebieg: 215000
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: lukdol271 » 2018-03-20, 22:53

czujnik ciśnienia gazu,

chyba nic takiego niema

Obrazek

Awatar użytkownika
t_c
VOLVO
VOLVO
Posty: 1387
Rejestracja: 2008-06-10, 16:43
Imię: Jarek
VOLVO: 945
Silnik: B200FT
KW/KM/NM: 155
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 13,4 lpg
Przebieg: 411000
Lokalizacja: WK i WL
Status: Offline

Re: [All] koltec/necam EGI - moge pomoc

Post autor: t_c » 2018-03-20, 23:30

Wygląda, że nie ma, ale reset kompa jeszcze nikomu nie zaszkodził.

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”