Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
-
- Status: Offline
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
No tak racja, ale poprzez takie dzialanie sklad mieszanki paliwa nie staje sie troche trudny do kontrolowania?
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Skład mieszanki jest i tak monitorowany z opóźnieniem większym, niż całe dwa obroty wału silnika, i w zasadzie nie ma znaczenia, w ktorym momencie została podana dawka paliwa, bo efekt jej podania dociera w postaci spalin do sondy lambda później, niż po dwóch obrotach wału, a wynika to z czterosuwowego cyklu pracy naszych silników.BartQ pisze:No tak racja, ale poprzez takie dzialanie sklad mieszanki paliwa nie staje sie troche trudny do kontrolowania?
W dodatku sonda określa średnią wartość składu spalin, wynikajacą z wymieszania wyziewów ze wszystkich cylindrów, oraz ograniczonej szybkości reakcji samej sondy.
Komputer wylicza dawki paliwa , a z tego wymagany czas otwarcia wtryskiwaczy jednakowy dla wszystkich, a kwestią przypadku jest, który cylinder zostanie zasilony ostatnio zmodyfikowaną wartością, bo wynika to jedynie z aktualnego położenia istotnych elementów mechanicznych (Wału korbowego, i wałka rozrządu).
Jedyną różnicą pomiędzy wtryskiem sekwencyjnym, a jednoczesnym wielopunktowym polega na konieczności zastosowania szybszych zaworów (wtryskiwaczy) w tym drugim przypadku, bo muszą kilkukrotnie szybciej owierać się, i zamykać.
- wisluk
- V
- Posty: 51
- Rejestracja: 2007-10-09, 14:11
- VOLVO: 960 II
- Silnik: B6254FS
- KW/KM/NM: 127/170/230
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Dlatego, zeby zalozyc instalke Vialle LPi, kolektory dolotowe wysylane sa do Holandii. Tam inzynierowie, co znaja sie na tym, montuja w precyzyjny i przemyslany sposob wtryski, a dopiero potem w Polsce warsztat montuje gotowy kolektor.Aleksiasty pisze:maniek887
Instalacja wtrysku fazy ciekłej wymaga istotnej ingerencji we wnętrze silnika, a wobec znanego wszystkim poziomu wiedzy naszych rodzimych gazerów, nie polecałbym nikomu ze względu na nieuniknione przyszłe kłopoty z naprawą wszystkiego, co zostanie przy okazji napsute.
Tak gdzies czytalem ale nie wiem na ile to prawda
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Hmm.. toż to zwykła sekwencja, tyle, że gaz odparowuje w kolektorze, albo na elementach głowicy silnika, a nie w specjalnie do tego celu przystosowanym parowniku.wisluk pisze:Dlatego, zeby zalozyc instalke Vialle LPi, kolektory dolotowe wysylane sa do Holandii. Tam inzynierowie, co znaja sie na tym, montuja w precyzyjny i przemyslany sposob wtryski, a dopiero potem w Polsce warsztat montuje gotowy kolektor.
Moim zdaniem ten wariant ma więcej wad, niż zwykła sekwencja, czy MPI a dozowaniem LPG w naturalnej postaci, czyli gazowej.
I powinna być tańsza od instalacji z reduktorem/parownikiem, bo nie wymaga ingerencji w układ chłodzenia silnika.
-
- V
- Posty: 102
- Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
- VOLVO: 850 2.5 20V 96'
- Silnik: B5254FS
- Rok: 1996
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
maniek887, Wtrysk bezposredni polega na _bezposrednim_ podaniu paliwa do komory spalania przy zamknietych zaworach a nie na tym, by dawka paliwa wlatujac do komory ominela zawor i scianki ukladu dolotowego.
Poki co takich instalacji, przewidzianych do samodzielnego montazu, na rynku nie ma.
pozdrowionka
[ Dodano: 2008-01-01, 18:57 ]
..a co do wad... no coz podawanie paliwa w fazie cieklej zapewnia wieksza precyzje i upraszcza kwestie odparowywania... imo kierunek wlasciwy.
pozdrowionka
Poki co takich instalacji, przewidzianych do samodzielnego montazu, na rynku nie ma.
pozdrowionka
[ Dodano: 2008-01-01, 18:57 ]
Naturalna postac LPG to wlasnie cieczAleksiasty pisze:Moim zdaniem ten wariant ma więcej wad, niż zwykła sekwencja, czy MPI a dozowaniem LPG w naturalnej postaci, czyli gazowej.
..a co do wad... no coz podawanie paliwa w fazie cieklej zapewnia wieksza precyzje i upraszcza kwestie odparowywania... imo kierunek wlasciwy.
Nie ma tak dobrze : pompa gazu - droga sprawa, swoisty reduktor cisnienia dalej jest niezbedny w ukladzie, wtryskiwacze ( a nie tanie zaworki jak w instalacjach "wtrysku" fazy lotnej) - tez drogie... itd...Aleksiasty pisze:I powinna być tańsza od instalacji z reduktorem/parownikiem, bo nie wymaga ingerencji w układ chłodzenia silnika.
pozdrowionka
-
- V
- Posty: 49
- Rejestracja: 2007-09-24, 18:17
- VOLVO: s40
- Silnik: 1.8 +LPi
- KW/KM/NM: 85/115/165
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Przewodowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Aleksiasty, nie miales pewnie okazji karnąć się autem z LPi
Jak każda instalacja gazu ma wady, ale co ich nie ma... W s40 mam taka instalke, i powiem tylko tyle- jak chce sie poszalec to trzeba na gaz przelaczyc... Na holenderskich i niemieckich forach pisza ze instalacja Lpi daje do 15% wicej mocy w gornym zakresie obrotow, nie wiem czy tyle daje w mojej dorożce, ale różnice czuć (mam nadzieje ze to nie autosugestia), i to nie tylko w jezdzie ale i na stacji. A tak przy okazji to pali mi dokladnie tyle samo co benzyny...
Najwieksza wada jej to brak serwisu... rok szukalem zanim trafilem na łebskiego gościa co mi ja uruchomil... w Koninie...
Jak każda instalacja gazu ma wady, ale co ich nie ma... W s40 mam taka instalke, i powiem tylko tyle- jak chce sie poszalec to trzeba na gaz przelaczyc... Na holenderskich i niemieckich forach pisza ze instalacja Lpi daje do 15% wicej mocy w gornym zakresie obrotow, nie wiem czy tyle daje w mojej dorożce, ale różnice czuć (mam nadzieje ze to nie autosugestia), i to nie tylko w jezdzie ale i na stacji. A tak przy okazji to pali mi dokladnie tyle samo co benzyny...
Najwieksza wada jej to brak serwisu... rok szukalem zanim trafilem na łebskiego gościa co mi ja uruchomil... w Koninie...
www.dietek.pl Indywidualne diety odchudzające! Zdrowo i bezpiecznie
-
- Status: Offline
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Witam wszystkich
jestem szczęśliwym posiadaczem v40 1.6 r.2000 model 2001. Chciałbym założyć gaz, ale nie wiem jaką instalkę wybrać i czy na gazie autko będzie chciało jeździć
jestem szczęśliwym posiadaczem v40 1.6 r.2000 model 2001. Chciałbym założyć gaz, ale nie wiem jaką instalkę wybrać i czy na gazie autko będzie chciało jeździć
-
- V
- Posty: 145
- Rejestracja: 2006-03-14, 09:52
- VOLVO: XC70
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Nie chcę się wymądrzać, bo w temacie LPG jestem również nowicjusz, ale ja na Twoim miejscu montowałbym instalację sekwencyjną - do silników 4 cylindrowych, nie jest jeszcze tak bardzo droga.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Najpierw było Volvo, następnie też Volvo, później jeszcze jedno Volvo, a teraz jest auto takie jak w menu po lewo
- trend
- VO
- Posty: 200
- Rejestracja: 2006-05-10, 23:51
- Imię: Dariusz
- VOLVO: v70, S80x2 s90x1
- Silnik: różne 2.5 2.9 3.0
- KW/KM/NM: 144 KM-212 KM
- Rok: 1997
- Był na spocie: 1
- Średnie spalanie: 26mil/gal
- Przebieg: 96000
- Lokalizacja: Floryda/Trójmiasto
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Witam mam 2 zagazowane v70 ki stagiem sekwencja i w/g mnie starsze silniki benzynowe
są chyba stworzone do gazu w pierwszej silnik b5252fs chodzi idealnie 45 tyś km zero problemów idealnie jak na benzynce przez ten okres raz wymieniłem filterki tankuję gdzie
popadnie po prostu malinka spalanie trasa emeryt 90-100 10 l gazu/100km miasto lato ok 13 litrów zima ok 15 litrów .Druga sekwencja silnik b5244s2 niedawno założona ok 1000-2000 km spalanie w trybie emeryt 9,2 litrów /100 km jednak do ideału mam jedno zastrzeżenie
bez klimki chodzi idealnie jednak przy włączonej klimce przy zchodzeniu z obrotów lubi sobie zejść do 400 obr potem 800 potem 500 i ustabilizować się na 850 troszkę to mnie dręczy (przepływka bez przepustnicy z linką, cewki na świecach bez aparatu zapłonowego, dwie sondy lambda )
może ktoś coś takiego przerabiał i podpowie co z tym zrobić ? na benzynie nie ma tego zjawiska . Generalnie polecam staga bo polski jest i ma dobrą dostępność i co drugi serwis go montuje . Cena z montażem i valtekami żółtymi ok 3400 na fakturce
pozdrawiam
[ Dodano: 2008-06-27, 18:09 ]
p.s. Problem rozwiązany drugie autko też chodzi idealnie czyszczenie przepustnicy pomogło
problem rozwiązany .Pełna rekomendacja stag 300 pracuje bardzo dobrze z silnikami
b5252fs oraz b5244s2
są chyba stworzone do gazu w pierwszej silnik b5252fs chodzi idealnie 45 tyś km zero problemów idealnie jak na benzynce przez ten okres raz wymieniłem filterki tankuję gdzie
popadnie po prostu malinka spalanie trasa emeryt 90-100 10 l gazu/100km miasto lato ok 13 litrów zima ok 15 litrów .Druga sekwencja silnik b5244s2 niedawno założona ok 1000-2000 km spalanie w trybie emeryt 9,2 litrów /100 km jednak do ideału mam jedno zastrzeżenie
bez klimki chodzi idealnie jednak przy włączonej klimce przy zchodzeniu z obrotów lubi sobie zejść do 400 obr potem 800 potem 500 i ustabilizować się na 850 troszkę to mnie dręczy (przepływka bez przepustnicy z linką, cewki na świecach bez aparatu zapłonowego, dwie sondy lambda )
może ktoś coś takiego przerabiał i podpowie co z tym zrobić ? na benzynie nie ma tego zjawiska . Generalnie polecam staga bo polski jest i ma dobrą dostępność i co drugi serwis go montuje . Cena z montażem i valtekami żółtymi ok 3400 na fakturce
pozdrawiam
[ Dodano: 2008-06-27, 18:09 ]
p.s. Problem rozwiązany drugie autko też chodzi idealnie czyszczenie przepustnicy pomogło
problem rozwiązany .Pełna rekomendacja stag 300 pracuje bardzo dobrze z silnikami
b5252fs oraz b5244s2
-
- Status: Offline
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Ja mam w swojej S60 instalację BRC sequent 56 na której zrobiłem ok 20000 km i sprawuje sie SUPER a koszt jej założenia to 3600zł.
-
- V
- Posty: 32
- Rejestracja: 2008-08-30, 12:15
- Imię: Jarek
- VOLVO: S-60
- Silnik: 2,4 B+LPG
- KW/KM/NM: 125/171/230
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 10,5
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [Instalacja gazowa] Gaz sekwencyjny. Która generację wybrac?
Witam, w lutym zakładałem do B5244S LPG zaraz po zakupie auta. Miałem dylemat czy Staga- 3.000zł, czy Prinsa-5.000zł. Wybrałem Prinsa. Osoba siedząca w temacie stwierdziła, że Stag może sobie nie poradzić z elektroniką w tym aucie. Nie wiem czy miał rację bo z Prinsa jestem zadowolony. Zrobiłem ok. 10 tyś. km. Przełącza się nieodczuwalnie niedługo po uruchomieniu, spalanie nieco większe, ok.0,5-1,0 litra, w stosunku do benzyny.Problem, zbiornik w kole 53l a tankuję 27litrów.Była weryfikacja zaworu i to samo.Chyba będzie wymiana zaworu. Jedno co ważne-tani gaz to kiepska jazda, wystarczy jedno tankowanie i mordowałem się 10 dni z takim badziewiem, oby po sobie niczego złego nie pozostawił