Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Awatar użytkownika
luka
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2118
Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
VOLVO: bezvolvowy
Silnik: taki sobie
Rok: 2015
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Status: Offline

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: luka » 2007-06-27, 21:41

trend pisze:zabłocie chyba czy jakoś tak
Zabagno trend.
Już nie pamiętasz że to ja go do ciebie wysłałem. :mrgreen:
I co pytał skąd masz jego namiary?
Wstawił Stag 300 I żadnych problemów?

Awatar użytkownika
trend
VO
VO
Posty: 200
Rejestracja: 2006-05-10, 23:51
Imię: Dariusz
VOLVO: v70, S80x2 s90x1
Silnik: różne 2.5 2.9 3.0
KW/KM/NM: 144 KM-212 KM
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 26mil/gal
Przebieg: 96000
Lokalizacja: Floryda/Trójmiasto
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: trend » 2007-06-27, 23:07

gdyby nie kontrolka to by ciężko było stwierdzić na czym jadę
to moje 4 autko na gaz ale już widzę że sekwencja to super sprawa
spalanko 50% miasto 50% trasa ok 14 litrów lpg :D
dzięki za podpowiedź Zabagno

Awatar użytkownika
BrylaQ
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 183
Rejestracja: 2007-05-01, 18:16
VOLVO: ex. 850
Silnik: B5253S + LPG
KW/KM/NM: 125/170/220
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: 3city
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: BrylaQ » 2007-07-05, 20:05

Witam ponownie po chwili nieobecności.
Nareszcie mogę się cieszyć poprawnie działającym volvo z nowo założoną instalacją gazową :D I wyszło na to, że to jednak iskierka była licha, świece wypalone, przewody zużyte...wymieniłem przewody i świece i śmiga teraz jak burza tak na wysokich jak i na niskich obrotach i nic już nie szarpie i nie czuje wogóle róznicy bena czy gaz.
Wyszło, ze gazownik miał rację stawiając na iskre, więc mogę w ciemno polecać wszystkim gazownika - Pana Andrzeja z zakładu z Sopotu na Al. NIepodległości 705/707 /Wasze volva nie będą pierwszymi jakie będzie robił/
Jeszcze tylko w poniedziałek krótka wizyta i ostatnie regulacje i po sprawie.
Dzięki wszystkim za sugestie i pomoc.
Niech gaz będzie z Wami ;)
A silnik mruczy jak młoda kocica na widok wielkiego, srebrnego księżyca.

Awatar użytkownika
trend
VO
VO
Posty: 200
Rejestracja: 2006-05-10, 23:51
Imię: Dariusz
VOLVO: v70, S80x2 s90x1
Silnik: różne 2.5 2.9 3.0
KW/KM/NM: 144 KM-212 KM
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 26mil/gal
Przebieg: 96000
Lokalizacja: Floryda/Trójmiasto
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: trend » 2007-07-05, 23:12

coraz nas więcej ekologów w trójmieście
:) pozdrówka
Trend

GUNARSON
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 441
Rejestracja: 2006-11-03, 21:08
VOLVO: V 70 II AWD, 70 TDI, V70 AWD, 740,
Silnik: B5254T / B230F / B 5244T3
KW/KM/NM: 140 KM 193KM 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 10
Przebieg: 0
Lokalizacja: SZCZECIN/POLICE
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: GUNARSON » 2007-07-07, 12:05

Ja swojego tez zagazowałem i jestem bardzo zadowolony :)
144-244-245-740-850-V70-XC70-S60->Też VOLVO

Awatar użytkownika
ania_de
VIP
VIP
Posty: 1888
Rejestracja: 2006-12-07, 12:59
Imię: Anna
VOLVO: 960
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 204
Rok: 1995
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: POZnan*
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: ania_de » 2007-07-08, 11:54

BrylaQ, trzeba było założyć gazownie II gen i było by OK bo takie montowała fabryka ;)
Miss administracji volvoforum
Najpiękniejsze 960 USA :P
Ukochany czerwony jednoślad :)
BMW e30 325e (USA) '84 (w renowacji)
ex volvo 855 / 440 / 854 / V70tdi / V70 T5

Awatar użytkownika
BrylaQ
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 183
Rejestracja: 2007-05-01, 18:16
VOLVO: ex. 850
Silnik: B5253S + LPG
KW/KM/NM: 125/170/220
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: 3city
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: BrylaQ » 2007-07-08, 19:52

ania_de pisze:BrylaQ, trzeba było założyć gazownie II gen i było by OK bo takie montowała fabryka ;)
...jakoś bałem się ew. wystrzałów...
A silnik mruczy jak młoda kocica na widok wielkiego, srebrnego księżyca.

Awatar użytkownika
ania_de
VIP
VIP
Posty: 1888
Rejestracja: 2006-12-07, 12:59
Imię: Anna
VOLVO: 960
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 204
Rok: 1995
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: POZnan*
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: ania_de » 2007-07-08, 20:16

BrylaQ pisze:
ania_de pisze:BrylaQ, trzeba było założyć gazownie II gen i było by OK bo takie montowała fabryka ;)
...jakoś bałem się ew. wystrzałów...
Nie ma się czego bać. Jeśli takie instalki były montowane fabrycznie to muszą być ok. Poza tym my w swojej V855 mamy II gen BRC i jest git :)
Miss administracji volvoforum
Najpiękniejsze 960 USA :P
Ukochany czerwony jednoślad :)
BMW e30 325e (USA) '84 (w renowacji)
ex volvo 855 / 440 / 854 / V70tdi / V70 T5

Alfa
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2007-05-29, 19:24
VOLVO: 850 kombi
Silnik: 20 2.0V
KW/KM/NM: 105 / 143
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Alfa » 2007-07-10, 17:40

Witam!
Dziś założyli mi instalkę i mam już pierwsze z nią problemy.
Auto to 855 2.0 20V a instalka - elpigaz stella.
Problemy są dwojakiego rodzaju:
- na benzynie na biegu jałowym nierówna praca silnika
- przy jednym z uruchimień silnika nie zgasła kontrolka sondy lambda i cały czas się pali.

Sprawa oczywista, że muszę z tym jechać do gazowników - dziś odebrałem auto pół godziny przed zamknięciem i zwyczajnie nie zdążyłem.
Ale - może mieliście podobne problemy i wiecie co powinni zrobić? Czy kontrolka lambdy wymaga zresetowania, czy sama zgaśnie po ustaniu przyczyny jej zapalenia?

[ Dodano: 2007-07-10, 17:42 ]
ania_de pisze:
BrylaQ pisze:
ania_de pisze:BrylaQ, trzeba było założyć gazownie II gen i było by OK bo takie montowała fabryka ;)
...jakoś bałem się ew. wystrzałów...
Nie ma się czego bać. Jeśli takie instalki były montowane fabrycznie to muszą być ok. Poza tym my w swojej V855 mamy II gen BRC i jest git :)
Być może to kwestia 10V / 20V ?
Moje auto oglądało 3 gazowników z 3 różnych firm i wszyscy zdecydowanie twierdzili, że w tym musi być sekwencja.

Awatar użytkownika
ania_de
VIP
VIP
Posty: 1888
Rejestracja: 2006-12-07, 12:59
Imię: Anna
VOLVO: 960
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 204
Rok: 1995
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: POZnan*
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: ania_de » 2007-07-10, 20:36

10V a 20V nie ma znaczenia.
A doradzali sekwencje bo jest droższa :> biznes jest biznes. Podjeżdżasz Volvo więc teoretycznie jesteś ziom z kasą i dlaczego by nie wyciągnąć z Ciebie jak najwięcej ? :P
Dobry "gazorek" powie, że w zupełności wystarcza II gen instalacji. Poza tym w 20V też montowali taki fabrycznie. Tylko uturbione silniki wymagają sekwencji.
Miss administracji volvoforum
Najpiękniejsze 960 USA :P
Ukochany czerwony jednoślad :)
BMW e30 325e (USA) '84 (w renowacji)
ex volvo 855 / 440 / 854 / V70tdi / V70 T5

Blyskacz
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
VOLVO: 850 2.5 20V 96'
Silnik: B5254FS
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Blyskacz » 2007-07-10, 20:42

ania_de pisze:Tylko uturbione silniki wymagają sekwencji
tez nie - te silniki, podobnie jak te z saabow gazowalo sie na dlugo przed pojawieniem sie instalacji "wtryskowych"...
ja u siebie tez mam podcisnieniowa instalacje z prostego powodu - relacja cena/efekt jest najkorzystniejsza a i instalacja jest tansza w eksploatacji...

pozdrawiam Blyskacz

Awatar użytkownika
ania_de
VIP
VIP
Posty: 1888
Rejestracja: 2006-12-07, 12:59
Imię: Anna
VOLVO: 960
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 204
Rok: 1995
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: POZnan*
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: ania_de » 2007-07-10, 20:53

Blyskacz pisze:
ania_de pisze:Tylko uturbione silniki wymagają sekwencji
tez nie - te silniki, podobnie jak te z saabow gazowalo sie na dlugo przed pojawieniem sie instalacji "wtryskowych"...
ja u siebie tez mam podcisnieniowa instalacje z prostego powodu - relacja cena/efekt jest najkorzystniejsza a i instalacja jest tansza w eksploatacji...

pozdrawiam Blyskacz
No to zwracam honor koledze z PMSa :P
Ale gazorek powiedział, że jednak do turbo lepiej sekwencje, zwłaszcza jak ma większy już przebieg.
Miss administracji volvoforum
Najpiękniejsze 960 USA :P
Ukochany czerwony jednoślad :)
BMW e30 325e (USA) '84 (w renowacji)
ex volvo 855 / 440 / 854 / V70tdi / V70 T5

Blyskacz
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
VOLVO: 850 2.5 20V 96'
Silnik: B5254FS
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Blyskacz » 2007-07-10, 21:34

ania_de pisze:Ale gazorek powiedział, że jednak do turbo lepiej sekwencje,
pewnie, ze lepiej, zwlaszcza obecnie, gdy przyzwoita instalacje idzie zalozyc za mniej niz 3.5kzl...
choc nawet teraz lekkie turba jak te 1.7 turbo, czesto robi sie na najprostszych instalacjach z oczywistych powodow...

pozdrawiam Blyskacz

Alfa
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2007-05-29, 19:24
VOLVO: 850 kombi
Silnik: 20 2.0V
KW/KM/NM: 105 / 143
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Alfa » 2007-07-11, 08:42

A dziś od rana cud. Auto chodzi bez żadnych problemów. Pali tylko sonda lambda - ale być może to pozostałość po wczorajszych przygodach (co z tym zrobić?)
Zastanawiam się, czy to wczoraj to był jednorazowy wybryk, czy raczej to dzisiaj to jednorazowy cud?

Awatar użytkownika
BrylaQ
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 183
Rejestracja: 2007-05-01, 18:16
VOLVO: ex. 850
Silnik: B5253S + LPG
KW/KM/NM: 125/170/220
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: 3city
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: BrylaQ » 2007-07-11, 14:38

Słuchaj..u mnie się paliła lambda (opisywałem wyżej) i odłączyłem akumulator na całą noc i lampka zgasła i jest teraz ok. Przy pierwszej próbie zgaszenia jak odłączyłem aku na ok 5 minut to nic nie pomogło, dopiero noc bez prądu pod chmurką podziałała.
Też miałem na niskich obrotach efekt falowania i u mnie po wymianie kabli i świec i po wyregulowaniu dawki paliwa i czasów wtrysku wszystko znikło i teraz trzyma obroty równo tak jak na benie.
Gazownik coś mi tłumaczył /ale ja zielony jestem, wiec mogę niedokładnie powtórzyć/, ze była ustawiona za duża dawka paliwa /bo jak iskra była słaba to musiał dać większą żebym mógł jezdzić/ więc potem było tak, że co chwila komp podając paliwo przelewał, wiec zmniajszał dawkę i nagle było mu za mało to zwiększał i stąd to machanie obrotami....coś jakoś tak tłumaczył :> i tak samo przy wyzszych jak sie dusił to podobno z tego samego powodu ze zalewałem silnik zbyt dużą dawką paliwa przy depnięciu w podłogę.
Jak się pytałem mechanika to mi jeszcze mówił, że taki objaw może dać silnik krokowy i możliwe, że wymaga przeczyszczenia lub wymiany...ale u mnie na razie objawy znikły, więc nic nie ruszam.
Ale widać u Ciebie problemy znikły więc masz samonaprawiającego się WMŁ ;)


I jeszcze padały w temacie pytania czemu nie BRC Sequent 56...podpytałem gazownika i stwierdził, ze ten BRC nie obsługuje wtrysku grupowego a w naszych 2,5 20v właśnie taki jest :)
A silnik mruczy jak młoda kocica na widok wielkiego, srebrnego księżyca.

Alfa
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2007-05-29, 19:24
VOLVO: 850 kombi
Silnik: 20 2.0V
KW/KM/NM: 105 / 143
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Alfa » 2007-07-11, 15:24

BrylaQ
no więc jednak nie znikły - rano było git ale już w ciągu dnia znów się posypało
w tym przypadku gazownik obstawiał winę kompa od gazu - świece wyklucza

w innym watku proszę o info jak zresetowac lambdę - Ty mi tu pośrednio udzieliłeś odpowiedzi - więc jak nie poradzicie czegoś szybszego, zrobię tak samo

dzięki :)

Awatar użytkownika
ania_de
VIP
VIP
Posty: 1888
Rejestracja: 2006-12-07, 12:59
Imię: Anna
VOLVO: 960
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 204
Rok: 1995
Był na spocie: 23
Przebieg: 0
Lokalizacja: POZnan*
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: ania_de » 2007-07-11, 15:39

Alfa pisze:BrylaQ
no więc jednak nie znikły - rano było git ale już w ciągu dnia znów się posypało
w tym przypadku gazownik obstawiał winę kompa od gazu - świece wyklucza

w innym watku proszę o info jak zresetowac lambdę - Ty mi tu pośrednio udzieliłeś odpowiedzi - więc jak nie poradzicie czegoś szybszego, zrobię tak samo

dzięki :)
Możliwe, że emulator lambdy Ci poleciał.
Miss administracji volvoforum
Najpiękniejsze 960 USA :P
Ukochany czerwony jednoślad :)
BMW e30 325e (USA) '84 (w renowacji)
ex volvo 855 / 440 / 854 / V70tdi / V70 T5

Blyskacz
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
VOLVO: 850 2.5 20V 96'
Silnik: B5254FS
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Blyskacz » 2007-07-12, 12:14

ania_de pisze:Możliwe, że emulator lambdy Ci poleciał.
Z zalozenia w IVg nie ma emulatora sondy, uklad ma sie wyrabiac na biezaco z regulacja... Jedynie wtryskiwacze benzynowe sa emulowane...

pozdrawiam Blyskacz

Awatar użytkownika
Eagle
V
V
Posty: 146
Rejestracja: 2007-03-09, 20:54
Imię: Sylwester
VOLVO: XC90 / V40
Silnik: D5 / D3
Rok: 2006
Był na spocie: 4
Przebieg: 320
Lokalizacja: Freren "D"
Status: Offline

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Eagle » 2007-07-12, 19:22

BrylaQ to jest na 100% emulator wtryskiwaczy, ja też tak czasami miałem teraz już nie. wykasować komputerem można, ale ja zaważyłem u siebie, że jak przejadę ok. 30 km na benzynie to też kontrolka sama gaśnie.

Od nowości w moim V70 przewody nie były zmieniane a świece poprzedni właściciel wymieniał w 12.2005.
ex Volvo V70 2,4+LPG
XC90 D5
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfa
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2007-05-29, 19:24
VOLVO: 850 kombi
Silnik: 20 2.0V
KW/KM/NM: 105 / 143
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Bydgoszcz
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Alfa » 2007-07-12, 20:15

a więc zostawiłem auto bez aku na noc - i dziś już nie pali lambda i nie zapalała w ciągu dnia

dzięki BrylaQ za skuteczną radę :)

Awatar użytkownika
BrylaQ
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 183
Rejestracja: 2007-05-01, 18:16
VOLVO: ex. 850
Silnik: B5253S + LPG
KW/KM/NM: 125/170/220
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: 3city
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: BrylaQ » 2007-07-12, 20:17

Eagle pisze:BrylaQ to jest na 100% emulator wtryskiwaczy, ja też tak czasami miałem teraz już nie. wykasować komputerem można, ale ja zaważyłem u siebie, że jak przejadę ok. 30 km na benzynie to też kontrolka sama gaśnie.
To znaczy chcesz powiedzieć, że teraz na gazie mi elegancko śmiga ale zaraz znów będą problemy?
A co w takim razie z tym emulatorem... można jakoś regulować...czy sie to to wymienia??
U mnie jak sie kontrolka lambdy zapaliła to tak sie paliła i paliła i sama z siebie nie zgasła przy jeździe i przejechałem z zapaloną tak ze 2kkm, aż w końcu zdjałem ten aku na noc i zgasła.
Alfa pisze:a więc zostawiłem auto bez aku na noc - i dziś już nie pali lambda i nie zapalała w ciągu dnia

dzięki BrylaQ za skuteczną radę
no i super...wspólnymi siłami forumowymi pracujemy, zeby dobrze sie jezdziło naszymi wołowinkami :)
A silnik mruczy jak młoda kocica na widok wielkiego, srebrnego księżyca.

Awatar użytkownika
Eagle
V
V
Posty: 146
Rejestracja: 2007-03-09, 20:54
Imię: Sylwester
VOLVO: XC90 / V40
Silnik: D5 / D3
Rok: 2006
Był na spocie: 4
Przebieg: 320
Lokalizacja: Freren "D"
Status: Offline

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: Eagle » 2007-07-12, 21:04

Za poprawną pracę emulatora (symulowanie pracy wtryskiwaczy) odpowiedzialny jest komputer od LPG.
Mój gazownik powiedział mi, że tak się będzie działo czasami i na to nie ma rady.

Dzisiaj byłem u niego, bo przejechałem już na gazie 11kkm. i widziałem w zakładzie S60 do którego pakowali LPG - ciekawe czy to ktoś z naszego forum.
ex Volvo V70 2,4+LPG
XC90 D5
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
BrylaQ
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 183
Rejestracja: 2007-05-01, 18:16
VOLVO: ex. 850
Silnik: B5253S + LPG
KW/KM/NM: 125/170/220
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: 3city
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: BrylaQ » 2007-07-12, 21:32

Eagle..to luzik...jak podjeżdza się do gazownika i on ustawia wszystko na kompie to mam 2 lata gwarancji :)
Przy okazji ostatniej regulacji jak już wszystko gazownik poustawiał to pstryknąłem foto ustawień /taki printscreen zrobiłem apartem z fona :mrgreen: / TU SCREEN
A silnik mruczy jak młoda kocica na widok wielkiego, srebrnego księżyca.

SebastianWnc
V
V
Posty: 6
Rejestracja: 2007-09-09, 20:51
VOLVO: V 70
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 170
Rok: 1997
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: SebastianWnc » 2007-10-09, 20:31

BrylaQ pisze:Witam
Założyłem wczoraj gaz /AGIS IV generacja/ i zaczęły się problemy z autem.
Wczoraj po założeniu regulowali wszystko na warsztacie na postoju na zimnym silniku i było podobno wszystko oki /nie dusił sięi wchodził ładnie na obroty i komp nie wykazywał błędów/
Wyjechałem z warsztatu i po rozgrzaniu się silnika zaczęły się problemy. Były 2 objawy:
1:dusił się przy ostrzejszym przyspieszaniu i brakowało mu mocy na każdym biegu,
2:na wolnych obrotach /do 2 tys/ przy ruszaniu na jedynce, lub w trakcie jazdy na 2 i 3 dodając mu gazu spadały nagle obroty i się ksztusił jakby nie dostawał paliwa.

Pojechałem dzisiaj, żeby wszystko w trakcie jazdy podregulować i jeździliśmy 2 godziny i ustawiał już wszystko co wg niego mógł wyregulować i na wolnych i w trakcie jazdy. I teraz mam tak, że zniknał objaw duszenia się przy przyspieszaniu i idzie ładnie prawie jak na benzynie, ale przy niskich obrotach jest cały czas to samo i się ksztusi i potrafi zgasnąć jak chce ruszyć lub szarpie na dwójce.
Gość jeszcze zaglądał gdzie się da szukając przyczyny, zerkał jeszcze czy może są jakieś nieszczelności w podciśnieniu i szukał EGR bo w jednym volvo miał nieszczelność EGR /ale nie znalazł, więc chyba nie mam czegoś takiego w swoim/ i finalnie jeszcze odpiął jakiś kabel podciśnienia, sprężone powietrze zrobiło sssyyykkkk i zapaliła się na tablicy sonda lambda i nie chce teraz zgasnąć. Starał się wyłączyć kontrolkę sondy podczepiając się pod jakieś złącze /pod gumowym miejscem na monety / oraz odłączają akumulator...ale to nie pomogło.

Finalnie po 2 godzinach stwierdził, że:
1. sonda, która teraz pali się i na benzynie i gazie sama zgaśnie po przejechaniu ok 50 km lub kilkakrotnym odpaleniu auta - CO O TYM SĄDZICIE?? Czy może lambda tak sama zgasnąć, czy trzeba jechać na kompa usunać usterkę ??
2. przyczyną ksztuszenia silnika wg niego jest coś w układzie zapłonu na lini cewka-świece i twierdzi że silnik ma za słabą iskrę, żeby dopalić otrzymane paliwo. Twierdził, że na paliwie na małej iskrze jeszcze pójdzie, a na gazie już nie i stąd widać różnice. Zalecił mi zerknąć w świece, kopułkę, kable i cewkę i ew wymienić zużyte elementy.
Faktem jest, że jak z wolnych obrotów na luzie dam mu w pedał to dosłownie na ułamek sek silnik delikatnie zaksztusi sie na benzynie ale szybko wskakuje na obroty i nigdy w trakcie jazdy nie było takiego objawu na benzynie, żeby szarpał etc, a na gazie jak daje mu w pedał to mam przez 1-2 sek traktor, a potem albo gaśnie albo wskakuje na obroty. A żeby ruszyć to często muszę mu dać do 2.5-3 tys i dopiero odpuszczać sprzęgło.

Miało być tak pięknie, a taka lipa wyszła od początku i zaczynam się marwić...mam nadzieję, że wszystko dobrze sie skończy i wydane na instalkę 4 tysiaki nie pójdą w błoto

Czy macie jakieś pomysły na usunięcie tego problemu, czy to co mi gazownik powiedział to jedyny trop ??



Mam ten sam problem z obrotami na benzynie i gazie, tzn. przez 2 sek. chodzi jak maly traktorek. Gazownik powiedzial ze to regulator wolnych obrotow, bo swiece, kable, kopulka oraz palec sa wymienione.Mam tez blad na komputerze a mianowicie czujni zasysanego powietrza kolektora ssacego. Nie wiem moz to jest faktyczny blad. Trudno powiedziec.Musze to sprawdzic. Jak sprawdze to sie odezwe. Pozdrawiam.

kogut1235
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 712
Rejestracja: 2007-03-29, 20:59
VOLVO: Lancia Delta / Alfa Romeo MiTo
Silnik: 1.4 turbo multiair / 1,4 multiair
KW/KM/NM: 170KM / 105KM
Rok: 2011
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Świnoujście
Status: Offline
Kontakt:

Re: [850] założyłem gaz i mam problem

Post autor: kogut1235 » 2007-10-09, 20:47

brylaq ogladajac tego screena to wdg mnie i mojego gaziora z aso jest co nie tak, zbyt duze roznice w czasach wtrysku benzyny i gazu! Prawie jeszcze raz taka roznica. Max powinno dochodzic do 20-30% . Najlepiej jak jest ustawione tak zeby czasy wtrysku roznily sie tylko po przecinku, ja mam tak u siebie. Fakt faktem ze musielismy uzyc wiekszych dysz niz przwiduja, wdg kompa wyszlo mi 1.9 a mam zalozone 2.5 ale czasy wtrysku mam prawie idealne. Od razu podczas kalibracji bylo widac juz bylo roznice. Po zmianie dysz na wieksze kalibracja dokonala sie doslownie w mgnieniu oka. Pozniej na komputerze czasy wtryskow byly takie same i mapa gazu poprawila sie znaczaco w porownaniu do benzynowej.

[ Dodano: 2007-10-09, 21:00 ]
Zauwazylem tez jeszcze jedno, lambda u Ciebie jest ustawiona na 0-1 V , u mnie jest 0-5V fakt faktem ze mam v70 i byc moze sonda sie rozni ale warto sie tym zainteresowac.
eska

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”