Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: maskek » 2007-07-11, 10:02

No ale chyba jak bedzie brudny to nic zlego sie mu nie stanie :roll:
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GUNARSON
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 441
Rejestracja: 2006-11-03, 21:08
VOLVO: V 70 II AWD, 70 TDI, V70 AWD, 740,
Silnik: B5254T / B230F / B 5244T3
KW/KM/NM: 140 KM 193KM 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 10
Przebieg: 0
Lokalizacja: SZCZECIN/POLICE
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: GUNARSON » 2007-07-11, 11:11

Ciekawe czemu nie dali ci reduktora na przedniej sciance tak jak ja to mam i wielu innych ladniej to wyglada i nie przyszkadza w niczym
144-244-245-740-850-V70-XC70-S60->Też VOLVO

willard
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2006-11-13, 15:48
Imię: pawel
VOLVO: XC90
Silnik: D5244T18
Rok: 2012
Był na spocie: 0
Przebieg: 130
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: willard » 2007-07-11, 18:04

commor pisze:
Blyskacz pisze:Reduktor w tym modelu mieści sie ładnie nisko przy podlużnicy - przy nim i tak nie ma co kręcic, wiec może być nisko
Mój gazownik wiedział o tym ale... wspomniał od razu, że czym niżej to tym większa szansa na jakieś zabrudzenia, błoto, wodę etc. pomimo, że jest tam (chyba) podłoga.
ma znaczenie. zalanie reduktora w trakcie brodzenia powoduje zgasniecie autka na lpg. dlatego w terenowkach robimy krocce odpowietrzajace z malym syfonem by nawet zalany reduktor nie mial kontaktu z woda (a konkretnie membrana ktora ma stycznosc z atmosfera)
no ale plaskaczem malo kto az tak brodzi ;):)
Dotacje UE: www.biuroaltima.pl
Obrazek

commor
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2007-06-05, 18:57
VOLVO: V70 T5
Silnik: 2,3 Turbo
KW/KM/NM: .../250/...
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: commor » 2007-07-11, 18:30

willard pisze:no ale plaskaczem malo kto az tak brodzi ;) :)
...no tak ale drogi mamy takie jakie mamy... autostrady dopiero w 2012 jak dobrze pójdzie...
a woda to takie badziewko, że wszędzie wlezie i moim (skromnym) zdaniem lepiej może ciut brzydziej a pewniej zamontować taki reduktor.
Podłoga w silniku też przed niczym nie chroni (może po za bryzgami wody), bo jak już się dostanie to z kolei nie wyleci...
Pozdr.
commor

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: maskek » 2007-07-11, 18:56

Dzieki, teraz bede wiedzial jak gadac z gaziarzem podczas montowania do jeepa lpg ;)
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

commor
V
V
Posty: 52
Rejestracja: 2007-06-05, 18:57
VOLVO: V70 T5
Silnik: 2,3 Turbo
KW/KM/NM: .../250/...
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: commor » 2007-07-11, 19:34

...albo XC90 ;) skoro już jesteśmy przy terenowawych...

willard
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2006-11-13, 15:48
Imię: pawel
VOLVO: XC90
Silnik: D5244T18
Rok: 2012
Był na spocie: 0
Przebieg: 130
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: willard » 2007-07-11, 20:00

pamietam w bornym sulinowie byla niemozebna ulewa, normalnei potoki ulicami. siedzimy na ganku suchutcy, grill skwierczy a tu wlatuje dres i nawija : "ku*** koledzy pomozcie odpalic bo do laski jade". Ubieramy poncha i wychodzimy w te ulewe a tu stoi audi b4 i nie pali za nic. Dres mowi, ze wpadl w kaluze i wtedy zgasl. Pali go na tym lpg i dusi. Otwieramy paszcze a tam jak po powodzi. Malo brakowalo a mialby wode w filtrze powietrza ;) na benie zagadal za ktoryms razem bo kolo stwierdzil ze zawsze na lpg pomyka.
Inna prygoda to przejazd po burzy pod tunelem (starym) w kat. To samo - stoi jakis golfik w polowie. Dizel cyz benzyna przejada wode po kola, a z lpg roznie bywa. Dlatego przy mokrych warunkach reduktor moze byc nisko ale musi miec odpowietrzenie.
Koszerne jest wyprowadzenie odpowietrzen z mostow, skrzyni, miski, reduktora wiazka nad poziom dachu - jak zaleje to juz calosc ;)
Dotacje UE: www.biuroaltima.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: Aleksiasty » 2007-07-12, 01:37

Od... CO???
Jakie odpowietrzenie?

Bardzo proszę o nieco bardziej naukowe rozwinięcie tematu, bo jako technokrata tu jestem niemiec.
Według mojej wiedzy nawet butan w temperaturze przyjętej jako znośna dla wielbiciela ekstremalnych warunków, jest w stanie znacznie powyżej wrzenia, czyli gazowym.
Nie wspomnę o znacznie bardziej narwanym propanie, który potrafi zagazować w lutym na Syberii... ale wyjątkowo, gdy temperatura wzrośnie powyżej minus dziesięciu stopni (celsjusza, nie Richtera)

Że się autko zadławiło przy butowaniu, to uwierzę, ale, żeby nie odpaliło, to znaczy tylko tyle, ze serwis do ukarania.

willard
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2006-11-13, 15:48
Imię: pawel
VOLVO: XC90
Silnik: D5244T18
Rok: 2012
Był na spocie: 0
Przebieg: 130
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: willard » 2007-07-12, 07:37

Kwestia odpowietrzenia:

Odpowietrzenie w terenowkach sluzy temu by niechciane elementy pojazdu nie zasysaly wody podczas gwaltownego ochlodzenia w czasie forsowania przeszkody wodnej. Odpowietrzenei dotyczy bazowo:
- mostow (ktore sa gorace a po wjechaniu do wody ulega ochlodzeniu, tak jak i powietrze w nich. zimne powietrze mam mniejsza objetosc i z ochota zasysa wode wszelkimi mozliwymi uszczelnieniami. I potem mamy w moscie emulsje zamiast hipolu, co skutkuje wiadomo czym.
- aparat zaplonowy - rekawiczka lekarska i wyprowdzenia wezyka do gory.
- reduktor lpg. ma on polaczenie z atmosfera - z jednej strony membrana "dotyka" powietrza atmosferycznego - w koncu to urzadenie dziala na zasadzie roznicy cisnien. Jezeli nagle dostanie tam sie woda to membrana jest primo schlodzona w sosob gwaltowny, secundo nagle pojawia sie parcie wody ergo zmiana (wzrost) cisnienia. to zaburza dzialanie reduktora (sprawdzone!)
- skrzynia i reduktor - koszerni userzy rowniez robia do nich odpowietrzenie choc sa to elementy mniej hermetyczne niz mosty. Powod ten sam.

Najprostrzy odpowietrznik to wyprowadzona w dol rurka (sprawdza sie w zasadzie jedynie do aparatu zaplonowego). Odcinek dlugosci ok 15cm - nawet kompletne zalanie silnika nie spowoduje takiego cisnienia wody by wtloczyla powietrze do aparatu i dama tam wparowala. Odpowietrzniki msotow i skrzyn to wezyki nakrecane na krocce i wyprowadzone lacznie ponad poziom przewidywanego zatopienia - np. na szczyt snorkela :) jak zaleje silnik to co tam zalowac skrzyni ha ha.

Ot i kwestia.


Generalnei sprawdza sie zasada ze kitowanie i silikonowanie elementow by nie nabieraly wody konczy sie tym, ze ja nabieraja i nie wypuszczaja. Stand rola odpowietrznika.
Dotacje UE: www.biuroaltima.pl
Obrazek

Blyskacz
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
VOLVO: 850 2.5 20V 96'
Silnik: B5254FS
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: Blyskacz » 2007-07-12, 12:44

willard pisze:- reduktor lpg. ma on polaczenie z atmosfera - z jednej strony membrana "dotyka" powietrza atmosferycznego - w koncu to urzadenie dziala na zasadzie roznicy cisnien. Jezeli nagle dostanie tam sie woda to membrana jest primo schlodzona w sosob gwaltowny, secundo nagle pojawia sie parcie wody ergo zmiana (wzrost) cisnienia. to zaburza dzialanie reduktora (sprawdzone!)
to wszystko prawda z jednym malym ale... mianowicie nijak sie ma do reduktora ktory jest przedmiotem rozwazan - reduktory do instalacji cisnieniowych nie maja kontaktu z atmosera - nie ma takiej potrzeby, to zamknieta puszka, ktora mozesz utopic cala i nie ma to wplywu na jej prace - punktem odniesienia dla niego jest (pod)cisnienie za przepustnica...
To czym Ty piszesz dotyczy instalacji i reduktorow podcisnieniowych....

pozdrawiam Blyskacz

willard
V
V
Posty: 126
Rejestracja: 2006-11-13, 15:48
Imię: pawel
VOLVO: XC90
Silnik: D5244T18
Rok: 2012
Był na spocie: 0
Przebieg: 130
Lokalizacja: Katowice
Status: Offline

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: willard » 2007-07-12, 13:03

mam jedynie doswiadczenie z 1 gen w moim uazie, suzukach. niestety wszystko powyzej to juz nei wiem ;)
Zatem hipoteza o "topieniu v70" odpada ;)
Dotacje UE: www.biuroaltima.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
Silveraxe
V
V
Posty: 79
Rejestracja: 2009-02-02, 09:59
VOLVO: za mna S40, V70 a tera XC90
Silnik: 1.8,a ten drugi 2.5 SE a obecny 2.4
KW/KM/NM: 166/165/220
Rok: 1944
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Radom- Aberdeen
Status: Offline

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: Silveraxe » 2009-02-03, 18:20

panowie odswezam troche temat
Gaz do tego v70 dobry i ile z robocizna?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll" onclick="window.open(this.href);return false;? ... TQ:GB:1123

Gorąco polecam: My best Volvo songs :)

GUNARSON
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 441
Rejestracja: 2006-11-03, 21:08
VOLVO: V 70 II AWD, 70 TDI, V70 AWD, 740,
Silnik: B5254T / B230F / B 5244T3
KW/KM/NM: 140 KM 193KM 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 10
Przebieg: 0
Lokalizacja: SZCZECIN/POLICE
Status: Offline
Kontakt:

Re: [V70] Nowa Instalacja gazowa

Post autor: GUNARSON » 2009-02-03, 19:36

Z doswiadczenia polecam Staga 300 koszt instali 1300-1400 zl koszt roboty do 1000 zl
144-244-245-740-850-V70-XC70-S60->Też VOLVO

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”