[v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Pyroli » 2013-09-02, 21:43

Nie są najlepsze w żadnym wypadku. Zwykła świeca nie dorówna wytrzymałości irydówek zakładając, że obie są dobrze zrobione. To na tyle proste urządzenie elektroniczne, że nie ma nad czym dywagować. To jest zwyczajna przerwa w obwodzie generująca iskry. Liczy się zatem wykonanie i użyte materiały. Świeca może być nawet z Adidasa a to nie zmieni faktu, że jest gorsza od wykonanych z lepszych materiałów (platyna iryd lub jakiegokolwiek innego materiału odpornego na erozję i wysokie temperatury).

To nie jest też część mechaniczna bo nie musi wytrzymywać naprężeń. Musi wytrzymać ciśnienie i temperaturę.

mikos_rafal
VOLV
VOLV
Posty: 720
Rejestracja: 2007-07-29, 12:10
Imię: Rafal
VOLVO: V70 D5
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215KM
Rok: 2015
Lokalizacja: UK
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: mikos_rafal » 2013-09-03, 09:47

I'm mieć odpowiednie właściwości,, żeby się nie wypalala za szybko, lub też nie osadzal się nagar.

Załóż świece nie przeznaczone do danego silnika, to zobaczysz coś się będzie działo po paru tysiacach km.

Bawiłem się kiedyś w zamienniki świec i po wyrzuceniu kasy w błoto wiem już jedno - nigdy więcej.
Ngk platinum tak mi zerdzewialy z zewnątrz, że mało nie dostałem zawału jak je odkrecalem.
Czesto się pojawiały posty na v40.pl o używaniu się świecy w połowie.

Pa 15 tys km pojawiły się missfire i świece w kosz.

Do obecnego mojego silnika ani jeden katalog nie podaje dobrych zamienników. Wszystkie twierdzą, że świece mają być jak do T5, a tu du**, bo są identyczne jak do S60R.
Po zamontowaniu Denso twin tip zaczęły się pojawiać missfire.
Zmieniłem na ori i problem nie pojawił się ponownie.

Jak chcesz wiedzieć, to ori świece to nie żaden szajs.
Do turbo w v40 są platynowe.
Do s60r to iryd.

A najlepsze jest to, że zamienniki są droższe od ori.

Komplety świec bez problemu można kupić za:
Turbo 4 cylindry poniżej 100zl
Do R 175zl
Do 5 cylindrów turbo 150zl
Do wolnossacych 5 cylindrów 80zl

Sorry, e ni chu*a nie widzę jak można na tym oszczędzić.

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
V70 D5 '15 <--- V70 D5 '08 <--- S60 T5 '05 + S60 D5 '05 <--- S40 2.0T '04 <--- S40 2.0T '00 <--- S40 2.0T '99

aloszaf
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2013-08-27, 20:00
Imię: Lukasz
VOLVO: v70 II
Silnik: 2,4 benzyna
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: aloszaf » 2013-09-03, 17:03

Podłączę się, bo mam podobny silnik.
Te świece Denso (te tańsze), proponowane na początku, są złe? Czym to się objawia? Miałem Denso w swojej megance i jeździłem na nich bardzo długo (na lpg II generacji), nic się nie działo.

W zasadzie wiele pozytywnych rzeczy przeczytałem o technologii TT, zobaczę, ile na nich przejadę (zakładam wkrótce LPG).

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Pyroli » 2013-09-03, 23:15

żeby się nie wypalala za szybko, lub też nie osadzal się nagar.
Wypalanie się świecy właśnie zależy od materiału z jakiego została wykonana a nagar nie ma nic z tym wspólnego. To tylko świadczy o złej mieszance albo paleniu oleju.

A teraz trochę teorii:
1. Świeca musi być dobrana nie do silnika bo to kompletna bzdura tylko do cewki z jaką współpracuje.
2. Ładunek elektryczny jaki się wytwarza zależy od cewki i świecy. Im większa przerwa tym ładunek większy ale i też większe termiczne obciążenie cewki. Jeżeli przegniesz pałę (zbyt duża odległość) to masz missfire.
3. Jeżeli świeca ci zardzewiała to znaczy, że dostała się tam wilgoć. Pracujące świece nie rdzewieją. Nawet najtańszy metal nie zardzewieje jak będzie odpowiednio chroniony.
A najlepsze jest to, że zamienniki są droższe od ori.
Bo są zwyczajnie lepsze.

Owszem te nowsze świece volvo znajdziesz irydowe ale większość tanich jest to normalne świece do wywalenie po 10-15 tyś na gazie. Irydówki NGK pykną 50 tyś.
Sorry, e ni chu*a nie widzę jak można na tym oszczędzić.
Nie widzę tu żadnego oszczędzania po prostu kupujesz sprawdzoną markę czy to NGK czy to Denso. "Oryginał" i tak jest produkowany przez firmę zewnętrzną więc nie odbiega jakościowo od ich lepszych produktów. Jak kupisz szajs albo podróbę to może będziesz miał takie problemy jakie opisałeś ale ja już pykam 30 tyś na NGK (jak i miliony innych użytkowników) (wcześniej też takie były) i śmiga idealnie a przerwa zwiększyła się dopiero o 0.1 mm.

Także mówienie że volvo w kwestii świec jest jakieś specjalne (de facto z cewkami boscha) jest nie na miejscu.

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Driv3rrrr » 2013-09-03, 23:43

Rzadko kiedy ale muszę się zgodzić z Pyroli w tej kwestii.

Podam wam najprostszy przykład. Swego czasu miałem Mercedesa - trzeba było wymienić wachacz. Zamówił mechanik Lemfordera po otwarciu paczki jego oczy wyglądały tak :galy: . Dlaczego? A no dlatego, że znaczek i oryginalne numery Mercedesa były wytarte (kawałeczek zostało numerów stąd wiem). Czyli miałem oryginalny produkt za mniej więcej 40% taniej.

Tutaj jest to samo. Volvo zamawia świece u podwykonawcy, oni wytwarzają wysyłają do fabryki Volvo i tyle w temacie. Podejrzewam, że przy mało mocowych silnikach są zwykłe świece warte 20-25zł sztuka.
Panowie to nie jest Pagani, że tam rzeczywiście jest wszystko na specjalne zamówienie i jedyne w swoim rodzaju.

To samo jest z olejami do skrzyni czy wspomagania i resztą podzespołów. Dlaczego zamiennik dobrej firmy jest drogi? Bo jest z dobrej jakości materiałów i prawdopodobnie szedł na 1 montaż.

Nie chce mi sie wierzyć, że producent świec ma stanowisko do sprawdzania jakości na zamienniki i poszczególnych producentów bo by koszta były przeogromne. Bo każdy producent miałby inne wymagania, a co się za tym wiąże trzeba by pewnie używać innych materiałow itp.

A czemu ludzie mówią, że z ASO lepsze? Bo zapewne kupili nieodpowiedni zamiennik do danego silnika i wsio ;)
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

mikos_rafal
VOLV
VOLV
Posty: 720
Rejestracja: 2007-07-29, 12:10
Imię: Rafal
VOLVO: V70 D5
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215KM
Rok: 2015
Lokalizacja: UK
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: mikos_rafal » 2013-09-04, 00:02

Nie mam zamiaru nikogo przekonywać, bo i po co.
Pracowałem dla ASO (a jak!!!!), ale akurat nie dla volvo.
Wiem jakie kosmiczne prowizje robi ASO, ale w czasach allegro i eBay można nabyć ori części w cenie niższej niż zamienniki.

Odnosnie świec wiem tylko tyle, ze ori volvo świece do 4 cylindrów turbo w v40 robi bosch.
Produkt Boscha jest droższy ni ori..

Co do innych elementów to fakt zamienniki i ori robi się często w tej samej fabryce na tej samej linii i nawetzmianie.

Kontrola jakości jest stety juz całkiem inna.

Wierzcie w cuda skoro tak chcecie, ale ja nie będę nikogo na ziemię sprowadza, bo nie mam żadnego interesu w tym.

Ave

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
V70 D5 '15 <--- V70 D5 '08 <--- S60 T5 '05 + S60 D5 '05 <--- S40 2.0T '04 <--- S40 2.0T '00 <--- S40 2.0T '99

aloszaf
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2013-08-27, 20:00
Imię: Lukasz
VOLVO: v70 II
Silnik: 2,4 benzyna
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: aloszaf » 2013-09-08, 22:31

Pisalem o swiecach Denso TT. Nie zakladajcie ich, szkoda kasy. Lepiej kupcie cos lepszego.

Swoja droga, moje swiece w Volvo za 3-elektrodowe. Wszystkie zamienniki, jakie podaje katalog sa jedno-elektrodowe. Co wiecej, sa to tanie, slabej jakosci swiece (10 zl za sztuke).

Auto-data podala mi jakies swiece NGK BKR6 EKUB. One z kolei sa dwu-elektrodowe. W zadnym sklepie nikt nie umial mi powiedziec czy one pasuja. Testowal ktos takie do gazu w tym modelu?

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Pyroli » 2013-09-09, 19:18

Na gazie nie pakuj się w nic innego jak jednoelektrodowe.

Awatar użytkownika
adamusss
VOLVO
VOLVO
Posty: 1941
Rejestracja: 2012-02-04, 12:57
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: adamusss » 2013-09-09, 21:01

a właśnie... dlaczego?
kiedyś myślałem, że im więcej tym lepiej...
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Pyroli » 2013-09-09, 23:06

Bo potrzeba jednej konkretnej najlepiej pionowej najdalej niewysuniętej w głąb cylindra iskry a nie bocznych-niewidocznych.

aloszaf
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2013-08-27, 20:00
Imię: Lukasz
VOLVO: v70 II
Silnik: 2,4 benzyna
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: aloszaf » 2013-09-10, 14:13

Pyroli pisze:Na gazie nie pakuj się w nic innego jak jednoelektrodowe.
Te Denso są jednoelektrodowe, a działają fatalnie. Poza tym są dłuższe o 1-2 mm od oryginalnych. Wie ktoś może, czy one się nadają do tego samochodu?

Ponawiam pytanie, jakie świece do lpg zakładać do tego samochodu? Z tego co się orientuję, w katalogach są błędy.

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: vol40vo » 2013-09-15, 09:11

aloszaf pisze:Ponawiam pytanie, jakie świece do lpg zakładać do tego samochodu?
moim zdaniem oryginały. Możesz wziąć pod uwagę Iskry, które są dedykowane pod LPG. Nie stosowałem ich, więc nie potrafią powiedzieć o nich coś konkretnego. Może uda ci się uzyskać od innych osób lub sprzedawców więcej na ich temat.
Bi-fuel V40

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Pyroli » 2013-09-15, 13:58

NGK platynowe/irydowe dobrane po katalogu. Mają ok 0.6-0.7mm przerwy.

aloszaf
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2013-08-27, 20:00
Imię: Lukasz
VOLVO: v70 II
Silnik: 2,4 benzyna
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: aloszaf » 2013-09-15, 21:46

Pyroli pisze:NGK platynowe/irydowe dobrane po katalogu. Mają ok 0.6-0.7mm przerwy.
Polskie katalogi podają jakies tanie NGK. W kazdym razem pogrzebałem w katalogach angielskich i znalazłem BKR6EKUB wymienne z BKR6ETUC. Kupiłem je (25 zł za sztukę), założyłem i jest o niebo lepiej niż na Denso K20TT (przynajmniej mają taką długość jak oryginały).

Tak poza tym pracownicy w sklepie Volvo w Krakowie odradzali mi kupno oryginalnych świec Volvo mówiąc, że są średniej jakości i płaci się głównie za napis (a kosztowały tam 150 zł za komplet 5 świec - miałem trochę pecha, bo tydzień temu były jeszcze po 110 zł i to spowodowało, że kupiłem te NGK w innym, oczywiście tańszym, sklepie).

A co do tych Denso - dam je jutro cioci, bo pasują według katalogu do jej Seicento...

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Pyroli » 2013-09-16, 02:18

Jak niby katalog ma kiepskie świece?
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-pr ... R6B/20802/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ta dolna patrzysz: BKR6EIX
http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9330" onclick="window.open(this.href);return false;
Dokładnie te mam u siebie i chodzą super.

A te co kupiłeś to niestety tania wieloelektrodowa jest. Długo nie pożyje to pewne ale może chociaż będzie działać. Tak z 15 tyś i wymiana zaś.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Chalski » 2013-09-16, 11:07

mikos_rafal pisze:żeby się nie wypalala za szybko, lub też nie osadzal się nagar.
Na to ma wpływ tzw ciepłota świecy a więc właśnie liczba 20 wg Denso, u innych producentów jest to 6 lub 7 najczęściej
Pyroli pisze:1. Świeca musi być dobrana nie do silnika bo to kompletna bzdura tylko do cewki z jaką współpracuje
Niestety to nie cewka decyduje jakie warunki panują w komorze spalania - bardziej jest za to odpowiedzialny stopień sprężania czy doładowanie lub jego brak.


Ja osobiście używam świec Denso tyle że nie modelu budżetowego TT, ale serii IK, numerek w zależności od auta 20 lub 22.
Jeśli chodzi o świece Denso wg mnie są porównywalne z dobrymi japońskimi NGK (teraz ciężko o takie), należy jednak uważać z momentem dokręcania świecy bo łatwo można uszkodzić.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

mikos_rafal
VOLV
VOLV
Posty: 720
Rejestracja: 2007-07-29, 12:10
Imię: Rafal
VOLVO: V70 D5
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215KM
Rok: 2015
Lokalizacja: UK
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: mikos_rafal » 2013-09-16, 15:44

No i tu dochodzimy do sedna którym jest cena tych super świec, czy to denso, czy ngk, czy champion są droższe niż świece volvo.

Nie dawno szukałem świec i nie udało mi się znaleźć nic tańszego do T5 niż Ori które mnie kosztowały 32zl/sztuka.

Ciągle się zastanawiam, skąd teorie, że zamienniki które ktoś tam zrobił, będą lepsze niż oryginał który stado inżynierów zaprojektowało.

Ciekawe kiedy Polacy się nauczą, że Volvo to nie grupa VAG, gdzie większość zamienników jest lepsza od ori.

Co do polskich okresów wymiany czegokolwiek to nawet się nie będę rozpisywał, bo mnie śmiech bierze jak ktoś chce wymieniać świece/olej/rozrząd 3x częściej niż zaleca producent - ale podczas zakupu samochodu każdy marzy, żeby był serwisowany w ASO własnie tak jak zaleca producent .


A zresztą. Wali mi to co kto sobie założy.
Identycznie było na V40 i prawie każdy się przewiózł na kiepskiej jakości zamiennikach.
V70 D5 '15 <--- V70 D5 '08 <--- S60 T5 '05 + S60 D5 '05 <--- S40 2.0T '04 <--- S40 2.0T '00 <--- S40 2.0T '99

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Chalski » 2013-09-16, 17:24

Ja na jakość zamienników (markowych) nie narzekam, jeśli kupuje się coś pokroju Knechta, Lemfordera czy Denso to jakość jest porównywalna z oryginałami, a jeśli ma się dojście do "zniżek" w hurtowniach motoryzacyjnych to może się okazać że takie świece są w cenach porównywalnych do oryginałów, a większość innych części wychodzi znacznie taniej niż w ASO.

Zeby było weselej, często kupując zamienniki dobrej firmy kupuje się części oryginalne z usuniętym już po wyprodukowaniu logiem Volvo.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

mikos_rafal
VOLV
VOLV
Posty: 720
Rejestracja: 2007-07-29, 12:10
Imię: Rafal
VOLVO: V70 D5
Silnik: D5244T15
KW/KM/NM: 215KM
Rok: 2015
Lokalizacja: UK
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: mikos_rafal » 2013-09-16, 20:11

Oj nie kupuje się tego samego.

Znam parę osób pracujących w fabrykach części i wygląda to inaczej.

Ori części mają bardzo sztywne normy produkcyjne. To co ich nie przechodzi to idzie jako zamienniki

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4
V70 D5 '15 <--- V70 D5 '08 <--- S60 T5 '05 + S60 D5 '05 <--- S40 2.0T '04 <--- S40 2.0T '00 <--- S40 2.0T '99

Awatar użytkownika
Pyroli
VOLV
VOLV
Posty: 661
Rejestracja: 2011-09-02, 18:10
VOLVO: S80
Silnik: 2.8 T6 + LPG
KW/KM/NM: 200/272/380
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 251000
Lokalizacja: Myslowice
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Pyroli » 2013-09-16, 20:32

Bo to raz widziałem zamiennik ze zeszlifowanym wytłoczeniem Volvo? To jest to samo.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Chalski » 2013-09-16, 21:10

mikos_rafal pisze:Oj nie kupuje się tego samego.
Więc ok, kupuje trochę gorsze za maksimum połowę zbójeckiej ceny w ASO.

Niedawny przykład - poduszka silnika od strony rozrządu do mojej v40 - taka:
Obrazek

W ASO cena po zniżkach 25% (akcja 4+) ponad 400 pln i konieczność montażu w ASO za ok 200 pln - jak nic 600 pln czyli cena poduszki bez "promocji" (montaż poduszki zajmuje ... tak z fajkiem w zębach z 5 minut).
Poduszka kupiona w IC za ok 360pln (zniżki cena z ulicy też ok 600pln - pewnie przez tą słabszą jakość), opakowanie CORTECO, po wyjęciu z pudełka i porównaniu z oryginałem który siedział w aucie okazało się że wszystkie widoczne na powyższym zdjęciu numery części wg katalogu volvo oraz logo VOLVO zeszlifowane kantówką a zeszlifowane miejsca pomalowane trochę inną czarną farbą niż widoczna na reszcie odlewu. Jakoś nie podejrzewam że akurat ta sztuka poduszki nie przeszła testów jakościowych i została odrzucona na bok, numery zostały zeszlifowane itd.
Po mojemu produkuje te poduszki jedna firma (prawdopodobnie Corteco albo FEBI - w takich pudełkach widziałem to samo), a nie mogąc sprzedawać części z logiem producenta auta usuwa numery i pakuje we własne pudełka.
Ale co ja tam wiem, moi znajomi nie pracują w fabrykach części do samochodów.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

Driv3rrrr
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4243
Rejestracja: 2012-11-18, 16:22
Imię: Artur
VOLVO: Jaguar S-Type
Silnik: 3.0 V6 LPG
KW/KM/NM: 175/238/293
Rok: 2003
Był na spocie: 11
Przebieg: 227000
Lokalizacja: Niedrzwica Kość./Lublin
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Driv3rrrr » 2013-09-16, 21:31

Szlifowanie ori numerów przez Febi czy Lemfordera (oraz innych producentów) to standard już chyba :D
Były praktykant ASO Volvo
Było: Volvo S80
Obecnie:
Jaguar S-Type - http://volvoforum.pl/viewtopic.php?f=101&t=88342" onclick="window.open(this.href);return false;
Porsche Cayenne
Diagnostyka komputerowa - Lublin i okolice

aloszaf
V
V
Posty: 145
Rejestracja: 2013-08-27, 20:00
Imię: Lukasz
VOLVO: v70 II
Silnik: 2,4 benzyna
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Przebieg: 300000
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: aloszaf » 2013-10-03, 16:11

Pyroli pisze:Na gazie nie pakuj się w nic innego jak jednoelektrodowe.
A dlaczego? Jakie mogą być objawy włożenia trzyelektordowej świecy?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3583
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: Struna » 2013-10-03, 17:41

np. wypadanie zapłonu
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

PeBe
VOLV
VOLV
Posty: 747
Rejestracja: 2013-03-21, 22:40
Imię: Pawel
VOLVO: S80 II
Silnik: D4204T5 automat
KW/KM/NM: 133/181/400
Rok: 2015
Był na spocie: 0
Przebieg: 155000
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [v70 2.4 1999r.] Świece do bi-fuel

Post autor: PeBe » 2013-10-03, 18:40

mikos_rafal pisze:skąd teorie, że zamienniki które ktoś tam zrobił, będą lepsze niż oryginał który stado inżynierów zaprojektowało.
A w takim ngk to nie ma "stada inżynierów"? Jest, a na dodatek oni specjalizują się w świecach (itp.). Dlatego w Volvo z pewnością nie dłubią u siebie tych świec (żarówek, olejów, szyb, opon, silniczków elektrycznych), tylko zamawiają je u kooperantów, którzy są dobrzy w konkretnej dziedzinie. A jakie logo ów producent naniesie na świecę i jej opakowanie, to już kwestia dogadania / zapłacenia.
pozdrawiam
Paweł

Mój blog - fotografia, testy, nowości, opinie:
foto-nieobiektywny

Moja firma:
www.fotomasters.pl
Zdjęcia architektury, fotoreportaże, inne... śluby też.
Teren całego kraju. Ponad 20 lat doświadczenia.
Dla forumowiczów rabaty.

Porady fotograficzne gratis!

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”