V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

prl90
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2016-08-30, 19:56
Imię: Pawel
VOLVO: V50
Silnik: 2.5 T5
KW/KM/NM: 230
Rok: 2007
Przebieg: 190000
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: prl90 » 2016-08-30, 20:41

Cześć. Czy jest mi w stanie ktoś powiedzieć, jaki zbiornik toroidalny wchodzi do V50 z AWD bez podnoszenia podłogi?

misialek
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
Imię: Michal
VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
Silnik: 3,2 B + LPG
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: spore
Przebieg: 0
Lokalizacja: Krzeszowice
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: misialek » 2017-01-28, 22:33

Też podepnę się pod wątek krakowski.
Niedawno kupiłem włoskie XC70 3,2 z zainstalowaną tam LPG. Już podczas oględzin auta widać było, że kable idące w okolicach wtryskiwaczy są w kiepskiej kondycji (polutowane, częściowo bez izolacji). Podczas jazdy na LPG auto traciło moc, więc jeździłem na benzynie.
Kilka dni temu umówiłem się w Fugazi na ogarnięcie tej instalacji. Kable zostały zaizolowane, luty poprawione, wymieniono też jakieś dwa węże (chyba do listwy wtryskowej) bo było czuć gaz podczas jazdy na LPG i wymieniono filtr gazu. Nie ruszano komputera gdyż nie mieli ponoć do niego wtyczki lub czegoś co umożliwia im podpięcie się. Umówiliśmy się, że pojeżdżę trochę i zobaczę jak to teraz pracuje. Jednocześnie stwierdzono, że gdyby trzeba było wpinać się do kompa od LPG to może być problem bo muszą go rozkleić (?), żeby się do niego dostać i nie gwarantują, że dalej nie będą wyskakiwać błędy. Zasugerowali alternatywę w postaci wymiany kompa na taki do którego mogą się podpiąć i go ustawić ale koszt będzie ok 1tys zł.
Auto po wyjechaniu od nich jeździło poprawnie do dziś kiedy to skończył mi się gaz (tak pokazywał wskaźnik/przełącznik) auto zaczęło szarpać i przerywać. Zatankowałem go na stacji i pierwsze zdziwienie że do butli (ok 60L) weszło tylko 34L gazu. Drugie nastąpiło chwilę po ruszeniu i przełączeniu się z Pb na LPG gdzie autem zaczęło jeszcze bardziej szarpać, aż w końcu zgasło. Próby przegazowania na luzie dawały ten sam rezultat - przerywana i szarpana praca silnika, a po odjęciu pedału gazu auto gaśnie. Na benzynie chodzi super.

I teraz pytanie - kto w Krakowie lub okolicy może mi popatrzeć na instalacje i podpowiedzieć co z nią jest nie tak? Najlepiej, żeby jeszcze ją naprawił (skutecznie oczywiście).
Nie musi być tanio, ale musi być to zrobione dobrze. Nie chciałbym wracać co chwilę na poprawki.

Pomożecie :?: ;)

dzinks16
V
V
Posty: 72
Rejestracja: 2011-09-20, 19:43
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: T5
KW/KM/NM: 320/420
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 280000
Lokalizacja: Zgierz
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: dzinks16 » 2017-01-28, 23:06

Szczerze, jak masz jakiś sterownik wynalazek to zainwestuj 1tyś. Obecne polskie sterowniki mają tyle ustawień, że ogarną na tip top auto. Będziesz wszędzie mógł to serwisować. Ze sterownikiem są nowe wiązki, przełącznik i czujniki.
Montaż i naprawa instalacji lpg.
503528373
https://www.facebook.com/dzinksgarage" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: Struna » 2017-01-29, 09:28

misialek, a jaki to sterownik? BRC? Jeśli tak, to mogę pomóc.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: Chalski » 2017-01-29, 09:43

Wynalazek, który już na zachodzie "na siebie zarobił", raz można spróbować to podnieść, jak się będzie instalaka stawiała to ja bym wywalał i wstawiał coś polskiego.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

misialek
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
Imię: Michal
VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
Silnik: 3,2 B + LPG
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: spore
Przebieg: 0
Lokalizacja: Krzeszowice
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: misialek » 2017-01-29, 11:04

Nie wiem co to za sterownik. Spróbuję zajrzeć czy coś na nim pisze albo zrobię zdjęcie to ocenicie czy to coś znanego.
Chociaż mimo różnych ocen Fugazi, skoro oni nie mieli do niego "wejscia", to stawiam raczej na jakiegoś ezotyka.

Fajnie gdyby udało się go ustawić ale jeśli będzie stawiał czynny opór to trudno, najbardziej zależy mi na dobrze działającej instalacji.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: Struna » 2017-01-29, 12:18

misialek pisze:skoro oni nie mieli do niego "wejscia", to stawiam raczej na jakiegoś ezotyka.
zupełnie kiepskie założenie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

misialek
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
Imię: Michal
VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
Silnik: 3,2 B + LPG
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: spore
Przebieg: 0
Lokalizacja: Krzeszowice
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: misialek » 2017-01-30, 20:14

Tak wygląda komputer od LPG. Z tego co kojarzę to Landi Renzo nie powinien być egzotycznym wynalazkiem, chyba że są modele mniej i bardziej znane?

Obrazek

Obrazek

Obrazek




@Struna myślisz, że dałbyś radę się do niego podpiąć i ustawić poprawnie parametry pracy, żeby instalacja chodziła jak należy?

Mam też odpowiedź od Pana Ficka z warsztatu na Beskidzkiej, że niestety nie zajmują się Landi Renzo.
Wiecie kto ewentualnie w Krk lub okolicy zajmuje się tymi instalkami?

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: Struna » 2017-01-31, 10:19

Jest opcja, że masz wersję tzw. fabryczną, gdzie dawali sterowniki z dedykowanym softem, do którego nie da się podpiąć "normalnym" softem Omegas-a.
Kwestia weryfikacji - 50% szans na powodzenie. Jak się połączę to wystroję, jak nie, to nie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

misialek
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
Imię: Michal
VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
Silnik: 3,2 B + LPG
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: spore
Przebieg: 0
Lokalizacja: Krzeszowice
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: misialek » 2017-02-03, 22:17

Z kronikarskiego obowiązku melduję, że udało się dostać do komputera.
Podjechałem do Olkusza do (bo mam blisko) do warsztatu, którego adres znalazłem na stronie Landi (Auto Gaz Gajer, ul. Spółdzielcza 6a), i Pan mający odpowiedni program niestety się nie połączył. Stwierdził, że komp jest fabrycznie zablokowany. Na szczęście potraktował sprawę ambicjonalnie i ściągnął mobilnego serwisanta z samego Landirenzo w dniu następnym. Tenże serwisant po wpięciu się i połączeniu z kompem okazał swe zdziwienie obecnością najnowszej wersji softu, którą faktycznie mało kto w PL obsługuje. Przywrócił wersję nieco starszą, z którą warsztaty są bardziej oswojone. Wyszło też, że ustawienia gazu były strasznie słabe i dziwił się, że to w ogóle jechało na LPG. Następnie podpiął jeszcze się do OBD w aucie i pojechaliśmy ustawiać parametry w trakcie jazdy.
Podczas strojenia wyszła kolejna "checa", mianowicie reduktor ma za niską temperaturę pracy (40-50 st. max), co w tym wypadku może być spowodowane przez jedną z dwóch rzeczy:
- za mały reduktor do tego silnika
- źle podpięte węże z cieczą do reduktora

Bez rozbierania komory silnikowej ze zbędnych osłon, węży i plastików udało się tylko dostrzec, że węże na samym reduktorze są poprawnie podpięte, ale błąd może być jeszcze w miejscu podpięcia się do silnika (a to można ocenić dopiero po wywaleniu połowy gratów między silnikiem a grodzią).

Serwisant z Landi powiedział, że im cieplej na zewnątrz i im mniej będę deptał, tym silnik powinien lepiej pracować na LPG bez dodatkowych ingerencji (czyli wyeliminowania, którejś z przyczyn zimnego reduktora). Ogólnie podczas jazdy silnik pracuje poprawnie, nic go nie dusi, nie przerywa, nie muli. Jak zacznie mu coś odwalać, wówczas jadę na kompleksowe (i mam nadzieję ostateczne) rozwiązanie problemu. Wkurza tylko świecący się Check, który wyskoczył kilka godzin później.

mkos123
V
V
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-11, 12:25
Imię: Marcin
VOLVO: S60
Silnik: B5244S2 + LPG
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Lublin/Rzeszów
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: mkos123 » 2017-02-03, 22:28

Jak wyskoczył check to pewnie coś źle wyregulowane...

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: Chalski » 2017-02-03, 22:43

A termostat sprawny - jesli łączył się z autem po OBD mógł sprawdzić.
Reduktor nie jest czasem mocno owiewany przez powietrze ze zderzaka?
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

misialek
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
Imię: Michal
VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
Silnik: 3,2 B + LPG
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: spore
Przebieg: 0
Lokalizacja: Krzeszowice
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: misialek » 2017-02-03, 22:49

Check wyskoczył mi już raz wcześniej, jak jeszcze instalacja pracowała przez chwilę poprawnie i wówczas błąd dotyczył słabej mieszanki na jednym z cylindrów. Został skasowany i oczywiście wyskoczył za kilkanaście km. Potem instalacja przestała działać poprawnie, więc jeździłem tylko na benzynie i Check zgasł chyba na drugi dzień.
Sprawdzę jutro albo w poniedziałek czy to ten sam błąd.

Termostat w aucie raczej sprawny, przynajmniej info z OBD nic nie wykazało. Temperatura cieczy na silniku wynosiła stabilne 90st (nieważne czy jechałem spokojnie, czy na wysokich obrotach) a na reduktorze, jak wyżej wspomniałem wahała się w przedziale 40-50.
Reduktor jest właśnie zamontowany na dole komory, zaraz przy końcu zderzaka. Tylko jeśli byłby nadmiernie chłodzony powietrzem podczas jazdy to na postoju, lub jadąc wolno powinien mieć wyższą temp.

Mikaell
VOLV
VOLV
Posty: 705
Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: Mikaell » 2017-02-03, 22:57

misialek pisze: i wówczas błąd dotyczył słabej mieszanki na jednym z cylindrów.
Jaki to był kod błędu ???

misialek
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
Imię: Michal
VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
Silnik: 3,2 B + LPG
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: spore
Przebieg: 0
Lokalizacja: Krzeszowice
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: misialek » 2017-02-03, 23:00

Niestety nie pamiętam, bo swojego kompa nie mam a odczytywałem to i kasowałem w warsztacie, który mam za płotem.
Jak podjadę skasować ten błąd to zapytam i napiszę.

Chalski
VIP
VIP
Posty: 7624
Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Lokalizacja: Otwock
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: Chalski » 2017-02-03, 23:19

No na postoju powinien łapać temperaturę zbliżoną do silnika.
Jeszcze taki przebłysk z zeszłego tygodnia - w Omegasie o ile nic nie zmienili czujnik temperatury "reduktora" powinien być zamontowany na wężu wodnym - sprawdzić czy nie uwalony. Ale zerknąc na wpięcie w wodę też warto - może jakiś baran wpiął się szeregowo w powrót z nagrzewnicy?
Ale tak czy inaczej powinno działać jako tako.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898

misialek
V
V
Posty: 28
Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
Imię: Michal
VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
Silnik: 3,2 B + LPG
KW/KM/NM: 175/238/320
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: spore
Przebieg: 0
Lokalizacja: Krzeszowice
Status: Offline

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: misialek » 2017-02-03, 23:29

To jeszcze mi powiedzcie czy jazda przy takich parametrach temp reduktora ma jakiś niekorzystny wpływ na silnik? Pod warunkiem, że silnik pracuje równo.

Awatar użytkownika
Struna
VOLVO
VOLVO
Posty: 3578
Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Status: Offline
Kontakt:

Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie

Post autor: Struna » 2017-02-04, 00:32

Ważniejsza jest temperatura gazu, jak nie marznie, to spokojnie można użytkować.
A jeśli chodzi o check - skoro obecnie jest już komunikacja, to zapewne mogę pomóc :)
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”