V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
- Senator
- VOLV
- Posty: 627
- Rejestracja: 2014-04-05, 17:39
- Imię: Staszek
- VOLVO: 855 2.3 T5
- Silnik: B5234T
- KW/KM/NM: 166/225/300
- Rok: 1995
- Był na spocie: 69
- Średnie spalanie: ile wleje tyle spali
- Przebieg: 314000
- Lokalizacja: Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Jak rozmawiałem z panem przez telefon to z marszu wymienił dopłatę za wlew pod klapką (dość wysoką w mojej ocenie, przy czym w V70 jest to podobno prosta robota) i, jeśli mnie pamięć nie myli, za większy zbiornik. Przy stosunkowo wysokiej cenie bazowej instalacji robi się z tego duża, okrągła kwota.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
no tak - wymaga to dodatkowego nakładu czasu i pracySenator pisze:z marszu wymienił dopłatę za wlew pod klapką
no to zawsze można samemu się pofatygować i zrobićSenator pisze:w V70 jest to podobno prosta robota
no wiesz - koszt zakupu zbiornika nie jest równy dla każdej pojemności, trudno więc się dziwić, że większy zbiornik podnosi kosztSenator pisze:jeśli mnie pamięć nie myli, za większy zbiornik.
Kwotę końcową zawsze można próbować negocjowaćSenator pisze: Przy stosunkowo wysokiej cenie bazowej instalacji robi się z tego duża, okrągła kwota.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2009-10-04, 21:55
- VOLVO: FSO Polonez Caro
- Silnik: 1,4
- KW/KM/NM: 77/103/118
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Jarosław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
A co sądzisz o TECH-CAR Mirosław Domkam.k pisze:Ja również polecam GZW - Sebastiana. Zagazowałem s80 T6(przejechane po montażu 40 tyś km) oraz s70 t5(przejechane po montażu 80 tyś km) i nie mam żadnych zastrzeżeń. Samochody jeżdżą na Stag'u, wtryskach Hana i red. Magic'a. Jedyny 'problem' to bardzo napięty kalendarz.
37-500 Jarosław woj. podkarpackie
Widna Góra ul. Jarosławska 43
Tel: 667557975?
teraz jest na Pruchnickiej
Pytam, bo się powoli zbieram po wóz z Holandii.
Pozdrawiam
DPD
Jazda Kulturalna to sztuka.
DPD
Jazda Kulturalna to sztuka.
-
- V
- Posty: 71
- Rejestracja: 2013-06-13, 08:31
- Imię: Piotr
- VOLVO: XC70
- Silnik: 3.0T
- KW/KM/NM: 306KM
- Rok: 2015
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 14
- Przebieg: 240
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Ja polecam najlepszy warsztat od instalacji LPG w Sosnowcu, a może i w całym regionie :
C & M S.C. Serwis Samochodowy A. Cios G. Możdżeń
Chemiczna, Sosnowiec tel. 32 299 53 72
Zakładałem tam instalacje do 4 aut, w tym do dwóch volvo V70 II T5 i S60 II 2.0T
jedno volvo przejechało ponad 70.000km i hula
Za każdym razem zero problemów z instalacją.
Polecam p. Grzegorza - dokładny, solidny, drobiazgowy i słowny.
Dobry stosunek ceny do jakości
jedyna wada to terminy około 2 tygodnie (czasami) ale panowie według mnie jak jest dobry warsztat to trzeba poczekać bo jak dzwonisz to i mówią proszę przyjechać jutro to coś jest nie halo...
C & M S.C. Serwis Samochodowy A. Cios G. Możdżeń
Chemiczna, Sosnowiec tel. 32 299 53 72
Zakładałem tam instalacje do 4 aut, w tym do dwóch volvo V70 II T5 i S60 II 2.0T
jedno volvo przejechało ponad 70.000km i hula
Za każdym razem zero problemów z instalacją.
Polecam p. Grzegorza - dokładny, solidny, drobiazgowy i słowny.
Dobry stosunek ceny do jakości
jedyna wada to terminy około 2 tygodnie (czasami) ale panowie według mnie jak jest dobry warsztat to trzeba poczekać bo jak dzwonisz to i mówią proszę przyjechać jutro to coś jest nie halo...
-
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2011-01-01, 18:15
- Imię: Wiesiek
- VOLVO: V50 AWD
- Silnik: T5
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Śląsk
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Ma ktoś może w T5 instalację Landi Renzo?
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Raczej nie, bo się nie nadaje.
Reduktor z zestawu niezbyt lubi boost.
Reduktor z zestawu niezbyt lubi boost.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2011-01-01, 18:15
- Imię: Wiesiek
- VOLVO: V50 AWD
- Silnik: T5
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Śląsk
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Dzięki za odpowiedz, jeśli możesz napisz mi co będzie najlepsze dla tego silnika, nie wykluczam delikatnego podniesienia mocy i momentu.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Jak dobrze założone a potem bardzo dobrze wystrojone (a to akurat dosyć rzadko się trafia) to brc jest całkiem ok.
Ale równie dobrze będzie działać poniższy zestaw:
Sterownik LPGTECH
Wtryski Barracuda o zwiększonym wydatku (130nl)
Reduktor KME TWIN (to są w zasadzie dwa reduktory plecami do siebie skręcone)
No i nienaganny montaż (nawierty na zdjętym kolektorze ssącym) a na koniec konkretne strojenie i będzie ok.
W Krakowie powyższy zestaw założy Ci Autogaz Joanna na Beskidzkiej 7 z zachowaniem wytycznych typu - demontaż kolektora do nawiertów.
Ale równie dobrze będzie działać poniższy zestaw:
Sterownik LPGTECH
Wtryski Barracuda o zwiększonym wydatku (130nl)
Reduktor KME TWIN (to są w zasadzie dwa reduktory plecami do siebie skręcone)
No i nienaganny montaż (nawierty na zdjętym kolektorze ssącym) a na koniec konkretne strojenie i będzie ok.
W Krakowie powyższy zestaw założy Ci Autogaz Joanna na Beskidzkiej 7 z zachowaniem wytycznych typu - demontaż kolektora do nawiertów.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 55
- Rejestracja: 2011-01-01, 18:15
- Imię: Wiesiek
- VOLVO: V50 AWD
- Silnik: T5
- Rok: 2005
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Śląsk
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Podzwoniłem dzisiaj trochę i za BRC padały kwoty około 4300 a za Landi Renzo czy zestaw na Stag + Hana od 3100 do 3300 to prawie 1000 różnicy. Ile może kosztować zestaw który podałeś?
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Coś mega drogo Ci to brc wycenili, powinno być w okolicy 3600-3800, a zestaw powyższy to też podobne okolice cenowe.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2016-08-30, 19:56
- Imię: Pawel
- VOLVO: V50
- Silnik: 2.5 T5
- KW/KM/NM: 230
- Rok: 2007
- Przebieg: 190000
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Cześć. Czy jest mi w stanie ktoś powiedzieć, jaki zbiornik toroidalny wchodzi do V50 z AWD bez podnoszenia podłogi?
-
- V
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
- Imię: Michal
- VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
- Silnik: 3,2 B + LPG
- KW/KM/NM: 175/238/320
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: spore
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Też podepnę się pod wątek krakowski.
Niedawno kupiłem włoskie XC70 3,2 z zainstalowaną tam LPG. Już podczas oględzin auta widać było, że kable idące w okolicach wtryskiwaczy są w kiepskiej kondycji (polutowane, częściowo bez izolacji). Podczas jazdy na LPG auto traciło moc, więc jeździłem na benzynie.
Kilka dni temu umówiłem się w Fugazi na ogarnięcie tej instalacji. Kable zostały zaizolowane, luty poprawione, wymieniono też jakieś dwa węże (chyba do listwy wtryskowej) bo było czuć gaz podczas jazdy na LPG i wymieniono filtr gazu. Nie ruszano komputera gdyż nie mieli ponoć do niego wtyczki lub czegoś co umożliwia im podpięcie się. Umówiliśmy się, że pojeżdżę trochę i zobaczę jak to teraz pracuje. Jednocześnie stwierdzono, że gdyby trzeba było wpinać się do kompa od LPG to może być problem bo muszą go rozkleić (?), żeby się do niego dostać i nie gwarantują, że dalej nie będą wyskakiwać błędy. Zasugerowali alternatywę w postaci wymiany kompa na taki do którego mogą się podpiąć i go ustawić ale koszt będzie ok 1tys zł.
Auto po wyjechaniu od nich jeździło poprawnie do dziś kiedy to skończył mi się gaz (tak pokazywał wskaźnik/przełącznik) auto zaczęło szarpać i przerywać. Zatankowałem go na stacji i pierwsze zdziwienie że do butli (ok 60L) weszło tylko 34L gazu. Drugie nastąpiło chwilę po ruszeniu i przełączeniu się z Pb na LPG gdzie autem zaczęło jeszcze bardziej szarpać, aż w końcu zgasło. Próby przegazowania na luzie dawały ten sam rezultat - przerywana i szarpana praca silnika, a po odjęciu pedału gazu auto gaśnie. Na benzynie chodzi super.
I teraz pytanie - kto w Krakowie lub okolicy może mi popatrzeć na instalacje i podpowiedzieć co z nią jest nie tak? Najlepiej, żeby jeszcze ją naprawił (skutecznie oczywiście).
Nie musi być tanio, ale musi być to zrobione dobrze. Nie chciałbym wracać co chwilę na poprawki.
Pomożecie
Niedawno kupiłem włoskie XC70 3,2 z zainstalowaną tam LPG. Już podczas oględzin auta widać było, że kable idące w okolicach wtryskiwaczy są w kiepskiej kondycji (polutowane, częściowo bez izolacji). Podczas jazdy na LPG auto traciło moc, więc jeździłem na benzynie.
Kilka dni temu umówiłem się w Fugazi na ogarnięcie tej instalacji. Kable zostały zaizolowane, luty poprawione, wymieniono też jakieś dwa węże (chyba do listwy wtryskowej) bo było czuć gaz podczas jazdy na LPG i wymieniono filtr gazu. Nie ruszano komputera gdyż nie mieli ponoć do niego wtyczki lub czegoś co umożliwia im podpięcie się. Umówiliśmy się, że pojeżdżę trochę i zobaczę jak to teraz pracuje. Jednocześnie stwierdzono, że gdyby trzeba było wpinać się do kompa od LPG to może być problem bo muszą go rozkleić (?), żeby się do niego dostać i nie gwarantują, że dalej nie będą wyskakiwać błędy. Zasugerowali alternatywę w postaci wymiany kompa na taki do którego mogą się podpiąć i go ustawić ale koszt będzie ok 1tys zł.
Auto po wyjechaniu od nich jeździło poprawnie do dziś kiedy to skończył mi się gaz (tak pokazywał wskaźnik/przełącznik) auto zaczęło szarpać i przerywać. Zatankowałem go na stacji i pierwsze zdziwienie że do butli (ok 60L) weszło tylko 34L gazu. Drugie nastąpiło chwilę po ruszeniu i przełączeniu się z Pb na LPG gdzie autem zaczęło jeszcze bardziej szarpać, aż w końcu zgasło. Próby przegazowania na luzie dawały ten sam rezultat - przerywana i szarpana praca silnika, a po odjęciu pedału gazu auto gaśnie. Na benzynie chodzi super.
I teraz pytanie - kto w Krakowie lub okolicy może mi popatrzeć na instalacje i podpowiedzieć co z nią jest nie tak? Najlepiej, żeby jeszcze ją naprawił (skutecznie oczywiście).
Nie musi być tanio, ale musi być to zrobione dobrze. Nie chciałbym wracać co chwilę na poprawki.
Pomożecie
-
- V
- Posty: 72
- Rejestracja: 2011-09-20, 19:43
- Imię: Pawel
- VOLVO: V70 II
- Silnik: T5
- KW/KM/NM: 320/420
- Rok: 2003
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 280000
- Lokalizacja: Zgierz
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Szczerze, jak masz jakiś sterownik wynalazek to zainwestuj 1tyś. Obecne polskie sterowniki mają tyle ustawień, że ogarną na tip top auto. Będziesz wszędzie mógł to serwisować. Ze sterownikiem są nowe wiązki, przełącznik i czujniki.
Montaż i naprawa instalacji lpg.
503528373
https://www.facebook.com/dzinksgarage" onclick="window.open(this.href);return false;
503528373
https://www.facebook.com/dzinksgarage" onclick="window.open(this.href);return false;
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
misialek, a jaki to sterownik? BRC? Jeśli tak, to mogę pomóc.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Wynalazek, który już na zachodzie "na siebie zarobił", raz można spróbować to podnieść, jak się będzie instalaka stawiała to ja bym wywalał i wstawiał coś polskiego.
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- V
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
- Imię: Michal
- VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
- Silnik: 3,2 B + LPG
- KW/KM/NM: 175/238/320
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: spore
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Nie wiem co to za sterownik. Spróbuję zajrzeć czy coś na nim pisze albo zrobię zdjęcie to ocenicie czy to coś znanego.
Chociaż mimo różnych ocen Fugazi, skoro oni nie mieli do niego "wejscia", to stawiam raczej na jakiegoś ezotyka.
Fajnie gdyby udało się go ustawić ale jeśli będzie stawiał czynny opór to trudno, najbardziej zależy mi na dobrze działającej instalacji.
Chociaż mimo różnych ocen Fugazi, skoro oni nie mieli do niego "wejscia", to stawiam raczej na jakiegoś ezotyka.
Fajnie gdyby udało się go ustawić ale jeśli będzie stawiał czynny opór to trudno, najbardziej zależy mi na dobrze działającej instalacji.
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
zupełnie kiepskie założenie.misialek pisze:skoro oni nie mieli do niego "wejscia", to stawiam raczej na jakiegoś ezotyka.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
- Imię: Michal
- VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
- Silnik: 3,2 B + LPG
- KW/KM/NM: 175/238/320
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: spore
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Tak wygląda komputer od LPG. Z tego co kojarzę to Landi Renzo nie powinien być egzotycznym wynalazkiem, chyba że są modele mniej i bardziej znane?
@Struna myślisz, że dałbyś radę się do niego podpiąć i ustawić poprawnie parametry pracy, żeby instalacja chodziła jak należy?
Mam też odpowiedź od Pana Ficka z warsztatu na Beskidzkiej, że niestety nie zajmują się Landi Renzo.
Wiecie kto ewentualnie w Krk lub okolicy zajmuje się tymi instalkami?
@Struna myślisz, że dałbyś radę się do niego podpiąć i ustawić poprawnie parametry pracy, żeby instalacja chodziła jak należy?
Mam też odpowiedź od Pana Ficka z warsztatu na Beskidzkiej, że niestety nie zajmują się Landi Renzo.
Wiecie kto ewentualnie w Krk lub okolicy zajmuje się tymi instalkami?
- Struna
- VOLVO
- Posty: 3578
- Rejestracja: 2013-04-24, 17:34
- Imię: Jurek
- VOLVO: XC90
- Silnik: B6294T
- KW/KM/NM: 310/440
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków/Skawina
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Jest opcja, że masz wersję tzw. fabryczną, gdzie dawali sterowniki z dedykowanym softem, do którego nie da się podpiąć "normalnym" softem Omegas-a.
Kwestia weryfikacji - 50% szans na powodzenie. Jak się połączę to wystroję, jak nie, to nie.
Kwestia weryfikacji - 50% szans na powodzenie. Jak się połączę to wystroję, jak nie, to nie.
http://www.gcstuning.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- V
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
- Imię: Michal
- VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
- Silnik: 3,2 B + LPG
- KW/KM/NM: 175/238/320
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: spore
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Z kronikarskiego obowiązku melduję, że udało się dostać do komputera.
Podjechałem do Olkusza do (bo mam blisko) do warsztatu, którego adres znalazłem na stronie Landi (Auto Gaz Gajer, ul. Spółdzielcza 6a), i Pan mający odpowiedni program niestety się nie połączył. Stwierdził, że komp jest fabrycznie zablokowany. Na szczęście potraktował sprawę ambicjonalnie i ściągnął mobilnego serwisanta z samego Landirenzo w dniu następnym. Tenże serwisant po wpięciu się i połączeniu z kompem okazał swe zdziwienie obecnością najnowszej wersji softu, którą faktycznie mało kto w PL obsługuje. Przywrócił wersję nieco starszą, z którą warsztaty są bardziej oswojone. Wyszło też, że ustawienia gazu były strasznie słabe i dziwił się, że to w ogóle jechało na LPG. Następnie podpiął jeszcze się do OBD w aucie i pojechaliśmy ustawiać parametry w trakcie jazdy.
Podczas strojenia wyszła kolejna "checa", mianowicie reduktor ma za niską temperaturę pracy (40-50 st. max), co w tym wypadku może być spowodowane przez jedną z dwóch rzeczy:
- za mały reduktor do tego silnika
- źle podpięte węże z cieczą do reduktora
Bez rozbierania komory silnikowej ze zbędnych osłon, węży i plastików udało się tylko dostrzec, że węże na samym reduktorze są poprawnie podpięte, ale błąd może być jeszcze w miejscu podpięcia się do silnika (a to można ocenić dopiero po wywaleniu połowy gratów między silnikiem a grodzią).
Serwisant z Landi powiedział, że im cieplej na zewnątrz i im mniej będę deptał, tym silnik powinien lepiej pracować na LPG bez dodatkowych ingerencji (czyli wyeliminowania, którejś z przyczyn zimnego reduktora). Ogólnie podczas jazdy silnik pracuje poprawnie, nic go nie dusi, nie przerywa, nie muli. Jak zacznie mu coś odwalać, wówczas jadę na kompleksowe (i mam nadzieję ostateczne) rozwiązanie problemu. Wkurza tylko świecący się Check, który wyskoczył kilka godzin później.
Podjechałem do Olkusza do (bo mam blisko) do warsztatu, którego adres znalazłem na stronie Landi (Auto Gaz Gajer, ul. Spółdzielcza 6a), i Pan mający odpowiedni program niestety się nie połączył. Stwierdził, że komp jest fabrycznie zablokowany. Na szczęście potraktował sprawę ambicjonalnie i ściągnął mobilnego serwisanta z samego Landirenzo w dniu następnym. Tenże serwisant po wpięciu się i połączeniu z kompem okazał swe zdziwienie obecnością najnowszej wersji softu, którą faktycznie mało kto w PL obsługuje. Przywrócił wersję nieco starszą, z którą warsztaty są bardziej oswojone. Wyszło też, że ustawienia gazu były strasznie słabe i dziwił się, że to w ogóle jechało na LPG. Następnie podpiął jeszcze się do OBD w aucie i pojechaliśmy ustawiać parametry w trakcie jazdy.
Podczas strojenia wyszła kolejna "checa", mianowicie reduktor ma za niską temperaturę pracy (40-50 st. max), co w tym wypadku może być spowodowane przez jedną z dwóch rzeczy:
- za mały reduktor do tego silnika
- źle podpięte węże z cieczą do reduktora
Bez rozbierania komory silnikowej ze zbędnych osłon, węży i plastików udało się tylko dostrzec, że węże na samym reduktorze są poprawnie podpięte, ale błąd może być jeszcze w miejscu podpięcia się do silnika (a to można ocenić dopiero po wywaleniu połowy gratów między silnikiem a grodzią).
Serwisant z Landi powiedział, że im cieplej na zewnątrz i im mniej będę deptał, tym silnik powinien lepiej pracować na LPG bez dodatkowych ingerencji (czyli wyeliminowania, którejś z przyczyn zimnego reduktora). Ogólnie podczas jazdy silnik pracuje poprawnie, nic go nie dusi, nie przerywa, nie muli. Jak zacznie mu coś odwalać, wówczas jadę na kompleksowe (i mam nadzieję ostateczne) rozwiązanie problemu. Wkurza tylko świecący się Check, który wyskoczył kilka godzin później.
-
- V
- Posty: 139
- Rejestracja: 2014-06-11, 12:25
- Imię: Marcin
- VOLVO: S60
- Silnik: B5244S2 + LPG
- KW/KM/NM: 103/140
- Rok: 2002
- Średnie spalanie: 10
- Przebieg: 330000
- Lokalizacja: Lublin/Rzeszów
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Jak wyskoczył check to pewnie coś źle wyregulowane...
-
- VIP
- Posty: 7624
- Rejestracja: 2009-02-15, 23:05
- Imię: Kamil
- VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
- Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
- KW/KM/NM: seria;) / 235KM
- Rok: 1998
- Był na spocie: 5
- Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Otwock
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
A termostat sprawny - jesli łączył się z autem po OBD mógł sprawdzić.
Reduktor nie jest czasem mocno owiewany przez powietrze ze zderzaka?
Reduktor nie jest czasem mocno owiewany przez powietrze ze zderzaka?
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898
-
- V
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
- Imię: Michal
- VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
- Silnik: 3,2 B + LPG
- KW/KM/NM: 175/238/320
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: spore
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Check wyskoczył mi już raz wcześniej, jak jeszcze instalacja pracowała przez chwilę poprawnie i wówczas błąd dotyczył słabej mieszanki na jednym z cylindrów. Został skasowany i oczywiście wyskoczył za kilkanaście km. Potem instalacja przestała działać poprawnie, więc jeździłem tylko na benzynie i Check zgasł chyba na drugi dzień.
Sprawdzę jutro albo w poniedziałek czy to ten sam błąd.
Termostat w aucie raczej sprawny, przynajmniej info z OBD nic nie wykazało. Temperatura cieczy na silniku wynosiła stabilne 90st (nieważne czy jechałem spokojnie, czy na wysokich obrotach) a na reduktorze, jak wyżej wspomniałem wahała się w przedziale 40-50.
Reduktor jest właśnie zamontowany na dole komory, zaraz przy końcu zderzaka. Tylko jeśli byłby nadmiernie chłodzony powietrzem podczas jazdy to na postoju, lub jadąc wolno powinien mieć wyższą temp.
Sprawdzę jutro albo w poniedziałek czy to ten sam błąd.
Termostat w aucie raczej sprawny, przynajmniej info z OBD nic nie wykazało. Temperatura cieczy na silniku wynosiła stabilne 90st (nieważne czy jechałem spokojnie, czy na wysokich obrotach) a na reduktorze, jak wyżej wspomniałem wahała się w przedziale 40-50.
Reduktor jest właśnie zamontowany na dole komory, zaraz przy końcu zderzaka. Tylko jeśli byłby nadmiernie chłodzony powietrzem podczas jazdy to na postoju, lub jadąc wolno powinien mieć wyższą temp.
-
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2012-02-28, 23:38
- VOLVO: S80T6
- Silnik: B6284T
- KW/KM/NM: km 272
- Rok: 1999
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 215
- Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Jaki to był kod błędu ???misialek pisze: i wówczas błąd dotyczył słabej mieszanki na jednym z cylindrów.
Michał
www.klinikaLPG.pl
www.klinikaLPG.pl
-
- V
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-02, 15:55
- Imię: Michal
- VOLVO: 93, Forester, Outback, XC70 08
- Silnik: 3,2 B + LPG
- KW/KM/NM: 175/238/320
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: spore
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Status: Offline
Re: V50 T5 - jak i gdzie zagazowac w Krakowie
Niestety nie pamiętam, bo swojego kompa nie mam a odczytywałem to i kasowałem w warsztacie, który mam za płotem.
Jak podjadę skasować ten błąd to zapytam i napiszę.
Jak podjadę skasować ten błąd to zapytam i napiszę.