Komp gazowy jest "czytnikiem", ale jesli instalacja jest zle dobrana, zle skalibrowana to ECU benzynowe bedzie zmuszone do zmiany czasow wtryskow a to odbije sie na wprowadzeniu korekt do pamieci co z kolei odbije sie kiepska praca na benzynie ( przez pewien czas, gdyz po przejechaniu odpowiednio dlugiej trasy sterownik sam doprowadzi mape do porzadku).Jacoos pisze:Czy komputer gazowy jest tylko czytnikiem informacji ?
Bzdura... Stag 300 pod wzgledem zasady sterowania niczym nie rozni sie od prinsa czy brc - te instalacje, jesli zle skalibrowane, zrobia taki sam balagan w mapach benzynowych jak Stag.Puhcio pisze:Niestety z tego co teraz wiem Twoj typ instalacji tak.
Dlatego tak polecany jest VSI PRNIS czy BRC SEQ 56 ... bo one tylko przetwarzaja informacje z ECU benzyny i nie ingerują weń.
no coz, nie sposob sie nie zgodzic - instalacja lpg nie ma plywu na odczyty z tego czujnika - pytania sa takie : Czy sprawdziles druty przed wymiana czujnika ? Czy wymieniles na oryginal czy jakis zamiennik ? Moze dogadaj sie z jakims znajomym i przeloz na chwile jego czujnik do siebie ? zdarza sie ze nowy czujnik jest do bani, albo ze zamiennik nie jest tak w 100% odpowiednikiem oryginalu...Jacoos pisze:Jeśli wywaliło mi błąd czujnika wału to tam należy szukać przyczyny a nie w gazie.
A jeśli na nowym czujniku jest to samo to należy szukać usterki na "łączach".
kuba_g pisze:Więc idziesz do Pana i grzecznie prosisz o naprawienie auta w określonym terminie.
a gazman stwierdzi, ze instalacja jest OK i problem tkwi w aucie... gazman wrzuca auto do ASO - jak znajda usterke w instalacji auta placi klient, jak w instalacji lpg placi gazman... moze byc ?
Jesli Jacoos nie bral tego na firme to nie ma mozliwosci skorzystania z rekojmi - moze skorzystac z ustawy o zakupie konsumenckim a tam brak dokladnego okreslenia terminow - generalnie jak gazman bedzie cham to moze dlugo zwodzic klienta zgodnie z prawem... co do skorzystania z gwarancji... no to juz zalezy co to tam w tej gwarancji jest - to dokument dobrowolny, wiec warsztat moze tam wpisac co mu sie zywnie podoba...kuba_g pisze:Pamiętaj, że masz 2 lata rękojmi gwarantowane prawem lub jeżeli podpisałeś warunki gwarancji to właśnie gwarancję.
..ale bzdura... powodow szarpania moze byc wiele, a bardziej prawdopodobnym jest problem z zaplonem ( cos na lini czujnik polozenia walka ) niz problem z mapa benzynowa...kuba_g pisze:No to nie daj się spuścić na drzewo bo to, że szarpie oznacza, że masz złe mapy wtrysków. Nawet jeśli jeździsz na Pb, to komputer LPG działa - czyli przekazuje do ECU błędne dane.
Podczas pracy na benzynie sterownik LPG _nie dziala_ ! jedynie sygnaly sterujace wtryskiwaczami benzynowymi plyna przez styki przekaznika wewnatrz sterownika LPG, styki polaczone "bez pradu". Oczywiscie w przypadku awarii przekaznikow jakies cuda dziac sie moga, ale zdarza sie to wybitnie rzadko.
Znowu mijasz sie z prawda - komp benzynowy nie jest zalezny od kompa LPG ! Resetowanie ECU to partacka metoda na problemy z emulacja - zreszta stosuje ja sie tylko do II generacji, przy IV takie rozwiazanie to juz rzeznia. ... a tego o gasnieciu to juz zupelnie nie rozumiem... Paliwo mozesz sobie zmieniac dowoli i w kazdej chwili, zadnych resetow nie potrzeba robic...kuba_g pisze:komp LPG jest zależny od ECU i vice versa. Może po prostu zapomnieli o automatycznym resecie ustawień ECU? Z resztą - w momencie przełączenia z Pb na LPG auto by Ci zgasło, jeżeli by było jak piszesz.
Jacoos.. moja rada jest taka - doprowadz do ladu sprawe z tym bledem odnosnie czujnika i dopiero wowczas mecz gazownika, o ile dalej bedzie cos nei tak.
Odnosnie map.. zasada jest jedna i jest banalnie prosta :
Obserwujesz czasy wtryskow benzyny podczas pracy na benzynie i podczas pracy na gazie - maja byc takie same ( w miare mozliwosci ) jesli po przelaczeniu na LPG czasy wtryskow znacznie sie roznia tzn, ze cos nie tak z kalibracja/dobraniem elementow instalacji.
Podsumowujac - STAG 300 jest instalacja w zupelnosci wystarczajaca do tego auta, ewentualne problemy to kwestia doboru dysz, regulacji no i przede wszystkim sprawnej instalacji sterujacej auta.
pozdrawiam Blyskacz