Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rokatanski
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 273
Rejestracja: 2006-11-28, 22:00
Imię: Rafal
VOLVO: V70 I
Silnik: 2.5T LPT
KW/KM/NM: 193
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: rokatanski » 2007-08-02, 22:48

Napiszę o tym, co zrobic z instalacją gazową holenderską po sprowadzeniu auta do Polski, bo pewnie sporo osób ma taką lub będzie miało. Poprzedni własciciele mojego Volvo nie zrobili legalizacji instalacji, zapewne dając w łapę podczas przeglądu (bez legalizacji nie odbędziemy przeglądu). Postanowiłem to zmienić. Okazało się też, że butla ma już ponad 10 lat (rok produkcji 1995) i trzeba ją na nowo osobno legalizować. Na stacji diagnostycznej polceono mi firmę Agrotrak przy ul. Bagrowej 1 w Krakowie. Cała operacja trwała 3 dni (trzeba było wyciągnąć butlę i poddać ją testom, przez ten czas jeździłem autem na benzynie), kosztowała 240 zł (170 legalizacja, 70 montaż; gdyby chodziło tylko o legalizację bez konieczności badania butli, wyniosłoby to 70 zł). Dostałem legalizację na 10 lat (do 2015) i stosowny papierek. Teraz wszystko jest w porządku i można bezpiecznie jeździć.
Ostatnio zmieniony 2007-08-03, 09:10 przez rokatanski, łącznie zmieniany 1 raz.
Spotkamy się na szosie!

460 > S40 > 9-3 > V70

Awatar użytkownika
DrumSound
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 449
Rejestracja: 2006-08-30, 23:41
VOLVO: 460
Silnik: 1.8i + LPG Vialle
KW/KM/NM: 66/90/140
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: DrumSound » 2007-08-03, 01:40

No ja dostałem na 5 lat.
A jaką masz butlę?

Bo ja mam w kole, takie dwa cylindry połączone ze sobą. Rzeczywista pojemność tankowania LPG to 32,5 l

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: venom » 2007-08-03, 07:04

a ile kosztuje nowa butla ?
855... ;)

Awatar użytkownika
Mithror
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 678
Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
Imię: Przem
VOLVO: v40 + s80
Silnik: 2.0T + 2.5T
KW/KM/NM: 165 + 210
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: idealne
Przebieg: 0
Lokalizacja: Małkowo
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: Mithror » 2007-08-03, 07:43

też dostałem legalizacje na kolejne 10 lat dla butli 55l :)
Where dark and light don't differ...

now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)

Awatar użytkownika
rokatanski
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 273
Rejestracja: 2006-11-28, 22:00
Imię: Rafal
VOLVO: V70 I
Silnik: 2.5T LPT
KW/KM/NM: 193
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: rokatanski » 2007-08-04, 00:53

Mam butlę nie w kole 44 litry.
Nowa butla pewnie kosztuje koło 300 zł, ale ja bym swojej nie zamienił :) Co holenderskie to holenderskie, poza tym mam połączoną z wskaźnikiem paliwa na tablicy rozdzielczej, czego polskie butle chyba nie obsługują. Poza tym jest estetyczna, wszystkie bebechy ma zamknięte pod klapką. Polscy fachowcy na przeglądzie w stacji diagnostycznej nawet nie wiedzieli jak się do niej dobrać.
Spotkamy się na szosie!

460 > S40 > 9-3 > V70

adiLSM
Status: Offline

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: adiLSM » 2007-08-05, 12:59

A u mnie w Lublinie dokładnie na ul. Rowerowej powiedzieli mi że koszt legalizacji butli holenderskiej to około 400zł... :roll: Więc zrezygnowałem i kupiłem drugą butlę z legalizacją na 9 lat (używaną w dodatku do koła zapasowego) za 150zł z montażem i byłem zadowolony :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mithror
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 678
Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
Imię: Przem
VOLVO: v40 + s80
Silnik: 2.0T + 2.5T
KW/KM/NM: 165 + 210
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: idealne
Przebieg: 0
Lokalizacja: Małkowo
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: Mithror » 2007-08-06, 08:23

A wiecie czy gdzieś można w koraju dostać części do instalacji holenderskich w razie awarii (gdyby wystąpiła)?
Where dark and light don't differ...

now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)

lionson
Status: Offline

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: lionson » 2007-08-06, 20:51

Przy awarii lepiej wymienić na włoską, to co się aktualnie popsuję. Porównywalnie koszt parownika holenderskigo jest 3 razy wyższy niż włoskiego. Zresztą nie ma problemu z podmianką części, nawet lepiej niektóre wymienić jak się popsują bo czasami jest problem z naprawą w trasie.
Holendry są trwałe ale jak coś padnie jest kłopot i koszta.

Awatar użytkownika
Mithror
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 678
Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
Imię: Przem
VOLVO: v40 + s80
Silnik: 2.0T + 2.5T
KW/KM/NM: 165 + 210
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: idealne
Przebieg: 0
Lokalizacja: Małkowo
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: Mithror » 2007-08-07, 07:38

W zasadzie to bym zaryzykował kupić droższe holenderskie, z tego powodu, że przez te 12lat co ma moje auto to nie ma żadnych problemów z LPG w porównaniu z włoskimi, w których co chwile trzeba coś regulować lub wymieniać. Lecz przydzie kiedyś czas, że coś padnie i pytanie gdzie szukać części do tego ?

A i czy w waszych też jest reduktor/parownik w zderzaku od strony kierowcy? Bo ostatnio miałem zderzenie właśnie tą stroną z sarną i przetrwało, chociaż myślałem, że będzie uszkodzony, jedynie błotnik i lampa do wymiany...
Where dark and light don't differ...

now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)

Awatar użytkownika
DrumSound
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 449
Rejestracja: 2006-08-30, 23:41
VOLVO: 460
Silnik: 1.8i + LPG Vialle
KW/KM/NM: 66/90/140
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: DrumSound » 2007-08-07, 09:51

Mithror pisze:A i czy w waszych też jest reduktor/parownik w zderzaku od strony kierowcy?
U mnie tak samo.

Podobno oni coś kumają, ale nie wiem, nie dzwoniłem. Nie miałem potrzeby.
Auto Gaz Holandia
Kraków
tel 285 83 01
http://www.autogazholandia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Mithror
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 678
Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
Imię: Przem
VOLVO: v40 + s80
Silnik: 2.0T + 2.5T
KW/KM/NM: 165 + 210
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: idealne
Przebieg: 0
Lokalizacja: Małkowo
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: Mithror » 2007-08-07, 10:34

Troche bez sensu w tym miejscu no ale cóż :) Dzięki za info.
Where dark and light don't differ...

now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)

adiLSM
Status: Offline

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: adiLSM » 2007-08-07, 22:48

Mithror pisze:W zasadzie to bym zaryzykował kupić droższe holenderskie, z tego powodu, że przez te 12lat co ma moje auto to nie ma żadnych problemów z LPG w porównaniu z włoskimi, w których co chwile trzeba coś regulować lub wymieniać. Lecz przydzie kiedyś czas, że coś padnie i pytanie gdzie szukać części do tego ?
Dokładnie ja zrobiłem ten błąd i zamówiłem jakieś włoskie gówno i zaczeły sie kłopoty - lepiej wydać więcej na holendra niż się później chrzanić...słyszałem że w ASO volvo można pytać o zestaw naprawczy do parownika :idea:
Mithror pisze:A i czy w waszych też jest reduktor/parownik w zderzaku od strony kierowcy?
Tak oryginalny Holender siedzi w zderzaku ( jak dla mnie lepiej bo żaden pseudo gazownik nie wsadzi tam łap...)

menczyn
V
V
Posty: 1
Rejestracja: 2007-09-09, 16:56
VOLVO: v40
Silnik: 1.8
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Trzcianka
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: menczyn » 2007-09-12, 19:35

Witam, kupilem tydzien temu v40 z fabrycznym gazem niestety okazalo sie ze po prezejechaniu ok 1km samochod gasnie i zapalaja sie wszystkie kontrolki [lambda - tj lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu sterowania przaca silnika swieci sie najdluzej] dodam, iz na benzynie samochod "idzie" jak trzeba.
prosze o pomoc gdyz "serwis" w mojej malej miescinie nie posiada oprogramowania do tego typu gazu.
pozdr

feniks29
V
V
Posty: 50
Rejestracja: 2007-06-01, 23:50
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach

Post autor: feniks29 » 2007-09-12, 20:29

wydaje mi sie ze jest to problem pompy. jezeli to jest oczywiscie faktycznie orginalna instalacja czyt. viale to naprawa ok 800zl. a w tanszej wersji zalales cholernie kiepski gaz :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”