Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
- rokatanski
- Przyjaciele
- Posty: 273
- Rejestracja: 2006-11-28, 22:00
- Imię: Rafal
- VOLVO: V70 I
- Silnik: 2.5T LPT
- KW/KM/NM: 193
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
Napiszę o tym, co zrobic z instalacją gazową holenderską po sprowadzeniu auta do Polski, bo pewnie sporo osób ma taką lub będzie miało. Poprzedni własciciele mojego Volvo nie zrobili legalizacji instalacji, zapewne dając w łapę podczas przeglądu (bez legalizacji nie odbędziemy przeglądu). Postanowiłem to zmienić. Okazało się też, że butla ma już ponad 10 lat (rok produkcji 1995) i trzeba ją na nowo osobno legalizować. Na stacji diagnostycznej polceono mi firmę Agrotrak przy ul. Bagrowej 1 w Krakowie. Cała operacja trwała 3 dni (trzeba było wyciągnąć butlę i poddać ją testom, przez ten czas jeździłem autem na benzynie), kosztowała 240 zł (170 legalizacja, 70 montaż; gdyby chodziło tylko o legalizację bez konieczności badania butli, wyniosłoby to 70 zł). Dostałem legalizację na 10 lat (do 2015) i stosowny papierek. Teraz wszystko jest w porządku i można bezpiecznie jeździć.
Ostatnio zmieniony 2007-08-03, 09:10 przez rokatanski, łącznie zmieniany 1 raz.
Spotkamy się na szosie!
460 > S40 > 9-3 > V70
460 > S40 > 9-3 > V70
- DrumSound
- Przyjaciele
- Posty: 449
- Rejestracja: 2006-08-30, 23:41
- VOLVO: 460
- Silnik: 1.8i + LPG Vialle
- KW/KM/NM: 66/90/140
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
No ja dostałem na 5 lat.
A jaką masz butlę?
Bo ja mam w kole, takie dwa cylindry połączone ze sobą. Rzeczywista pojemność tankowania LPG to 32,5 l
A jaką masz butlę?
Bo ja mam w kole, takie dwa cylindry połączone ze sobą. Rzeczywista pojemność tankowania LPG to 32,5 l
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
- Mithror
- Przyjaciele
- Posty: 678
- Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
- Imię: Przem
- VOLVO: v40 + s80
- Silnik: 2.0T + 2.5T
- KW/KM/NM: 165 + 210
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: idealne
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Małkowo
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
też dostałem legalizacje na kolejne 10 lat dla butli 55l
Where dark and light don't differ...
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
- rokatanski
- Przyjaciele
- Posty: 273
- Rejestracja: 2006-11-28, 22:00
- Imię: Rafal
- VOLVO: V70 I
- Silnik: 2.5T LPT
- KW/KM/NM: 193
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
Mam butlę nie w kole 44 litry.
Nowa butla pewnie kosztuje koło 300 zł, ale ja bym swojej nie zamienił Co holenderskie to holenderskie, poza tym mam połączoną z wskaźnikiem paliwa na tablicy rozdzielczej, czego polskie butle chyba nie obsługują. Poza tym jest estetyczna, wszystkie bebechy ma zamknięte pod klapką. Polscy fachowcy na przeglądzie w stacji diagnostycznej nawet nie wiedzieli jak się do niej dobrać.
Nowa butla pewnie kosztuje koło 300 zł, ale ja bym swojej nie zamienił Co holenderskie to holenderskie, poza tym mam połączoną z wskaźnikiem paliwa na tablicy rozdzielczej, czego polskie butle chyba nie obsługują. Poza tym jest estetyczna, wszystkie bebechy ma zamknięte pod klapką. Polscy fachowcy na przeglądzie w stacji diagnostycznej nawet nie wiedzieli jak się do niej dobrać.
Spotkamy się na szosie!
460 > S40 > 9-3 > V70
460 > S40 > 9-3 > V70
-
- Status: Offline
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
A u mnie w Lublinie dokładnie na ul. Rowerowej powiedzieli mi że koszt legalizacji butli holenderskiej to około 400zł... Więc zrezygnowałem i kupiłem drugą butlę z legalizacją na 9 lat (używaną w dodatku do koła zapasowego) za 150zł z montażem i byłem zadowolony
- Mithror
- Przyjaciele
- Posty: 678
- Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
- Imię: Przem
- VOLVO: v40 + s80
- Silnik: 2.0T + 2.5T
- KW/KM/NM: 165 + 210
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: idealne
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Małkowo
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
A wiecie czy gdzieś można w koraju dostać części do instalacji holenderskich w razie awarii (gdyby wystąpiła)?
Where dark and light don't differ...
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
-
- Status: Offline
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
Przy awarii lepiej wymienić na włoską, to co się aktualnie popsuję. Porównywalnie koszt parownika holenderskigo jest 3 razy wyższy niż włoskiego. Zresztą nie ma problemu z podmianką części, nawet lepiej niektóre wymienić jak się popsują bo czasami jest problem z naprawą w trasie.
Holendry są trwałe ale jak coś padnie jest kłopot i koszta.
Holendry są trwałe ale jak coś padnie jest kłopot i koszta.
- Mithror
- Przyjaciele
- Posty: 678
- Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
- Imię: Przem
- VOLVO: v40 + s80
- Silnik: 2.0T + 2.5T
- KW/KM/NM: 165 + 210
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: idealne
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Małkowo
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
W zasadzie to bym zaryzykował kupić droższe holenderskie, z tego powodu, że przez te 12lat co ma moje auto to nie ma żadnych problemów z LPG w porównaniu z włoskimi, w których co chwile trzeba coś regulować lub wymieniać. Lecz przydzie kiedyś czas, że coś padnie i pytanie gdzie szukać części do tego ?
A i czy w waszych też jest reduktor/parownik w zderzaku od strony kierowcy? Bo ostatnio miałem zderzenie właśnie tą stroną z sarną i przetrwało, chociaż myślałem, że będzie uszkodzony, jedynie błotnik i lampa do wymiany...
A i czy w waszych też jest reduktor/parownik w zderzaku od strony kierowcy? Bo ostatnio miałem zderzenie właśnie tą stroną z sarną i przetrwało, chociaż myślałem, że będzie uszkodzony, jedynie błotnik i lampa do wymiany...
Where dark and light don't differ...
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
- DrumSound
- Przyjaciele
- Posty: 449
- Rejestracja: 2006-08-30, 23:41
- VOLVO: 460
- Silnik: 1.8i + LPG Vialle
- KW/KM/NM: 66/90/140
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
U mnie tak samo.Mithror pisze:A i czy w waszych też jest reduktor/parownik w zderzaku od strony kierowcy?
Podobno oni coś kumają, ale nie wiem, nie dzwoniłem. Nie miałem potrzeby.
Auto Gaz Holandia
Kraków
tel 285 83 01
http://www.autogazholandia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mithror
- Przyjaciele
- Posty: 678
- Rejestracja: 2006-05-26, 11:54
- Imię: Przem
- VOLVO: v40 + s80
- Silnik: 2.0T + 2.5T
- KW/KM/NM: 165 + 210
- Był na spocie: 3
- Średnie spalanie: idealne
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Małkowo
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
Troche bez sensu w tym miejscu no ale cóż Dzięki za info.
Where dark and light don't differ...
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)
-
- Status: Offline
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
Dokładnie ja zrobiłem ten błąd i zamówiłem jakieś włoskie gówno i zaczeły sie kłopoty - lepiej wydać więcej na holendra niż się później chrzanić...słyszałem że w ASO volvo można pytać o zestaw naprawczy do parownikaMithror pisze:W zasadzie to bym zaryzykował kupić droższe holenderskie, z tego powodu, że przez te 12lat co ma moje auto to nie ma żadnych problemów z LPG w porównaniu z włoskimi, w których co chwile trzeba coś regulować lub wymieniać. Lecz przydzie kiedyś czas, że coś padnie i pytanie gdzie szukać części do tego ?
Tak oryginalny Holender siedzi w zderzaku ( jak dla mnie lepiej bo żaden pseudo gazownik nie wsadzi tam łap...)Mithror pisze:A i czy w waszych też jest reduktor/parownik w zderzaku od strony kierowcy?
-
- V
- Posty: 1
- Rejestracja: 2007-09-09, 16:56
- VOLVO: v40
- Silnik: 1.8
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Trzcianka
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
Witam, kupilem tydzien temu v40 z fabrycznym gazem niestety okazalo sie ze po prezejechaniu ok 1km samochod gasnie i zapalaja sie wszystkie kontrolki [lambda - tj lampka ostrzegawcza uszkodzenia ukladu sterowania przaca silnika swieci sie najdluzej] dodam, iz na benzynie samochod "idzie" jak trzeba.
prosze o pomoc gdyz "serwis" w mojej malej miescinie nie posiada oprogramowania do tego typu gazu.
pozdr
prosze o pomoc gdyz "serwis" w mojej malej miescinie nie posiada oprogramowania do tego typu gazu.
pozdr
-
- V
- Posty: 50
- Rejestracja: 2007-06-01, 23:50
- VOLVO: S60
- Silnik: 2.4
- KW/KM/NM: 140
- Rok: 2001
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [All] Legalizacja holenderskiej instalacji LPG po 10 latach
wydaje mi sie ze jest to problem pompy. jezeli to jest oczywiscie faktycznie orginalna instalacja czyt. viale to naprawa ok 800zl. a w tanszej wersji zalales cholernie kiepski gaz )