Re: [LPG II gen] Na czym polega regulacja instalacji LPG ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Artur78
VIP
VIP
Posty: 10068
Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 433000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: [LPG II gen] Na czym polega regulacja instalacji LPG ?

Post autor: Artur78 » 2007-08-12, 09:29

Witam,

Na czym polega wyregulowanie prawidłowego składu mieszanki LPG w instalacji II generacji ?
W jaki sposób "gazownicy" regulują takie instalacje ?
Co spowoduje zbyt bogata (zbyt uboga) mieszanka ?

Pozdrawiam !
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97

pluskwa9
V
V
Posty: 54
Rejestracja: 2007-05-01, 12:58
VOLVO: 460
Silnik: 2.0i
KW/KM/NM: 109
Rok: 1994
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Status: Offline
Kontakt:

Re: [LPG II gen] Na czym polega regulacja instalacji LPG ?

Post autor: pluskwa9 » 2007-08-15, 16:09

witam!!
II generacja to jeden wtrysk gazu na wszystkie cylindry, na przewodzie zainstalowany silniczek krokowy który reguluje ilość gazu. Silniczkiem krokowym steruje sterownik gazowy. Żeby ją wyregulować kręcenie śrubką na parowniku nic nie da, trzeba podłączyć się pod sterownik i ustawić dawkę gazu.i tyle regulacji;p
http://www.xpango.com?ref=91474547
rejestrujcie sie tutaj a mozecie dostac telefony

Blyskacz
V
V
Posty: 102
Rejestracja: 2007-01-28, 21:46
VOLVO: 850 2.5 20V 96'
Silnik: B5254FS
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Szprotawa / Sandbach
Status: Offline
Kontakt:

Re: [LPG II gen] Na czym polega regulacja instalacji LPG ?

Post autor: Blyskacz » 2007-08-15, 17:24

pluskwa9 pisze:II generacja to jeden wtrysk gazu na wszystkie cylindry,
Instalacja IIg to instalacja podcisnieniowa, a wtrysk to podanie paliwa w nad cisnieniu. W IIg nie ma zadnego wtrysku - gaz wysysany jest z reduktora ( parownika ) i za pomoca mixera ( blosa, dyszy ) mieszany z powietrzem, przez co uzyskujemy mieszanke - nastepuje to ( co wazne ) przed przepustnica.
pluskwa9 pisze:Żeby ją wyregulować kręcenie śrubką na parowniku nic nie da

No nie do konca - na reduktorze nastawiamy recznie dawke dla biegu jalowego ( wyjatkiem sa reduktory z osobnym silnikiem krokowym do tej regulacji, ale to rzadkosc ), ze wzgledu na maly przeplyw zwykle nie reguluje sie lambdy na wolnych obrotach - wymuszaloby to prace silnika krokowego w szerokim zakresie a to negatywnie wplywa na szybkosc regulacji w warunkach szybkich zmian obrotow.
Regulacja polega na dobraniu takiego zakresu pracy regulatora, by ten byl w stanie utrzymac lambde w okolicy 1 w pelnym zakresie obrotow i obciazen ( z wylaczeniem swobodnego biegu jalowego).
Zakres ustawia sie zwykle w sterowniku, wiec potrzebny jest jakis komp, soft i stosowne miedzymordzie...
da78 pisze:Co spowoduje zbyt bogata (zbyt uboga) mieszanka ?
Generalnie temat rzeka... opracowan w necie od diabla i troche.
Za obszar bezpieczny i racjonalny ( z roznych wzgledow) przyjmuje sie lambde 0.88-1.11 poza tym obszarem tak w jedna jak i w druga wiecej sie traci niz zyskuje..

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”