Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Ronnie
V
V
Posty: 82
Rejestracja: 2007-02-28, 11:34
VOLVO: 244 under construction
Silnik: B21ET
Rok: 1981
Był na spocie: 1
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: Ronnie » 2007-11-12, 08:59

Witajcie,

niestety nie udało mi się zreperować mojego bricka (nie jeździ na benzynie) przed przymrozkami.
Dzisiaj miałem pierwszy problem z odpaleniem auta.
Czy istnieją jakieś "domowe" sposoby na uruchomienie auta zasilanego gazem, kiedy temp. spadnie poniżej zera?

Pozdrowienia dla all Volvo drivers!
Ronnie
U had my curiosity, but now U have my attention.

Awatar użytkownika
zyniu
VIP
VIP
Posty: 7285
Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
Imię: Marcin
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
Rok: 1992
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: zyniu » 2007-11-12, 09:26

Kazda (chyba) instalacja ma mozliwosc "awaryjnego" uruchomienia samochodu bezposrednio z gazu. U mnie przy instalacji 2 gen. trzeba przytrzymac kilka sekund przycisk centralki od gazu i odpalic samochod. Sprawdz w instrukcji, tudziez podpytaj jakiegos gazownika.
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.

<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<

Awatar użytkownika
Artur78
VIP
VIP
Posty: 10068
Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 433000
Lokalizacja: Wrocław
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: Artur78 » 2007-11-12, 10:43

Ronnie, możliwe jest uruchomienie zimnego silnika na LPG ale powinno się to robić w razie awarii - czyli raz na "ruski rok". Uruchamianie silnika na LPG zwłaszcza gdy temperatura jest niska nie jest dla silnika dobrym rozwiązaniem i może chwilę potrwać (parę "chechnięć" rozrusznika). Po to się ustawia temperaturę przełączania z benzyny na LPG żeby silnik zdążył się rozgrzać a ciepła woda z układu chłodzenia opływała parownik.

Mnie się zdarzyło takie odpalanie tylko raz (tzn kilka razy ale jednego dnia), było to latem jak zatarła się pompa paliwa. Ale czytałem też na forum, że co niektórzy "walą" GAZem po cylindrach od razu :shock:

Pozdrawiam !
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97

scyzer
V
V
Posty: 5
Rejestracja: 2007-11-12, 10:34
VOLVO: s40
Silnik: 1,9d
KW/KM/NM: 115
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: scyzer » 2007-11-12, 11:00

moje auta zawsze uruchamialem bezposrednio z gazu i dawaly rade mysle ze kwestia lezy w odpowiedniej isntalacji

Awatar użytkownika
zyniu
VIP
VIP
Posty: 7285
Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
Imię: Marcin
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
Rok: 1992
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: zyniu » 2007-11-12, 11:46

Nie jest problemem odpalenie auta na gazie - krzywda mu sie nie dzieje. Problem moze powstac zwalszcza zima kiedy gaz nie zdazy sie rozprezyc i "zaleje" silnik. Przy niskich temperaturach moze potrwac i z godzine zanim gaz odparuje i bedziemy w stanie ponownie uruchomic samochod. Przerabialem to dwukrotnie w poprzednim samochodzie i teraz staram sie z gazu uruchamiac w wyjatkowych sytuacjach.
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.

<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<

misiekk
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: misiekk » 2007-11-12, 13:51

zyniu pisze:Nie jest problemem odpalenie auta na gazie - krzywda mu sie nie dzieje. Problem moze powstac zwalszcza zima kiedy gaz nie zdazy sie rozprezyc i "zaleje" silnik. Przy niskich temperaturach moze potrwac i z godzine zanim gaz odparuje i bedziemy w stanie ponownie uruchomic samochod. Przerabialem to dwukrotnie w poprzednim samochodzie i teraz staram sie z gazu uruchamiac w wyjatkowych sytuacjach.
Nie zaleje silnika tylko reduktor zamarznie

Pozdr

Awatar użytkownika
zyniu
VIP
VIP
Posty: 7285
Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
Imię: Marcin
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
Rok: 1992
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: zyniu » 2007-11-12, 14:46

Ok - ale efekt taki sam ;)
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.

<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<

Awatar użytkownika
luka
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2118
Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
VOLVO: bezvolvowy
Silnik: taki sobie
Rok: 2015
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: luka » 2007-11-12, 15:31

Jeżeli auto jest gaźnikowe to nic mu się nie stanie, wiadomo lepszy się od tego nie robi.
Może to rada nie do zakładającego temat, bo auto masz pewnie z wtryskiem, ale...
Jak odpalamy na gazie, to trzeba włączyć i wyłączyć energicznie kilka razy zapłon kluczykiem,i potem dopiero odpalić. W vw golfie pomaga.

Awatar użytkownika
maniek887
VO
VO
Posty: 230
Rejestracja: 2007-05-20, 20:06
VOLVO: 940 GLE
Silnik: B204E
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: sochaczew
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: maniek887 » 2007-11-12, 18:36

na odpalanie na gazie nie ma recepty bo z doświadczenia wiem ze każde auto ma inaczej i jedyny sposób to poprobować różnych kombinacji i wybrać najlepszą
ja mojego odpalam tylko na gazie bo na benzynie na zimno nie bangla i jeszcze nie zlokalizowałem problemu tego zjawiska ale na razie daje rade jak jest zimny to gaz w podłogę i kręcę jakieś 10-15s aż zapali a jak ciepły to od "dotyku" pali

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: venom » 2007-11-12, 18:54

luka pisze:ak odpalamy na gazie, to trzeba włączyć i wyłączyć energicznie kilka razy zapłon kluczykiem,i potem dopiero odpalić. W vw golfie pomaga.
luka, a co to daje?


Mój odpala zawsze na gazie (czytaj - benzyne widzi od święta), a "odmówił" tylko dwa razy. Na usprawiedliwienie 340 dodam, że to był taki mróz ze hej! Dodatkowo miałem zwarcie w akumulatorze, tak że o dłuższym kręceniu nie było mowy.
Jeżeli chodzi o sposób, to JA powoli wciskając pedał gazu przekręcam kluczyk i wyciągam przy tym ssanie. Skuteczność 99% ;)

Instalacja I-gen., parownik LOVATO, gaźnik WEBER ;)
855... ;)

Awatar użytkownika
luka
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2118
Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
VOLVO: bezvolvowy
Silnik: taki sobie
Rok: 2015
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: luka » 2007-11-12, 19:43

venom pisze:luka, a co to daje?
Daje to to, że przy każdym uruchomieniu zapłonu jest coraz więcej gazu w gaźniku, nie wiem czy jakaś pompka wtedy to pompuje i wtedy lepiej odpala. Tak mi poradził gazownik i skutkuje.

Awatar użytkownika
Jano
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 475
Rejestracja: 2006-10-09, 22:36
VOLVO: zmiana
Silnik: zmiana
KW/KM/NM: 100/136/305
Rok: 0
Był na spocie: 20
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: Jano » 2007-11-12, 21:40

W Twoim wypadku i przy tej instalce co masz, nic nie zrobisz dodatkowego. Silnik powinien odpalać przy - 10 i mniej . Tylko dobry akumulator, sprawne świece i trochę kompresji w garach. Znajomy kopił 740 bez zbiornika paliwa tylko z instalacją gazową. Dwie zimy odpalał bez wiekszych kłopotów. Problem jednak tkwi w zużyciu parownika. Twardniejące membrany przy zmianie temperatur powoduja pszyśpieszone jego zużycie.
Pozdrawiam
Kappa-JTD

Awatar użytkownika
venom
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 6244
Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
Imię: Michal
VOLVO: 855
Silnik: B5252S
KW/KM/NM: 144
Rok: 96
Był na spocie: 32
Przebieg: 0
Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: venom » 2007-11-12, 21:54

ostatnio słyszałem, że taki parownik to ok 70kkm i nadaje się do wymiany, bo trawi coraz więcej gazu
855... ;)

milosh_one
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: milosh_one » 2007-11-12, 21:58

Zestaw naprawczy parownika kosztuje 60-90 zl takze nie jest to jakis wielki problem. Wymienic moze chyba kazdy

Mały i Fikołek
VOLV
VOLV
Posty: 757
Rejestracja: 2007-10-20, 10:43
VOLVO: 850
Silnik: B5204T
KW/KM/NM: 155/211/300
Rok: 1996
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 14,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Piaseczno, Krośniewice
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: Mały i Fikołek » 2007-11-12, 23:03

Panowie zależy jaką macie instalacje,ale to chyba oczywiste. W nowszych jest możliwość awaryjnego (co prawda u siebie się tego nie doczytałem w instrukcji, ale ostatnio jestem częstym gościem u gazownika - spalanie na poziomie 20 l LPG na 100 - wiec go o to zapytam), przy starszych instalacjach gdy zamarznie porownik można go potraktować gorącą wodą (około 90), ale raczej nie radzę robić tego przy instalacji wartej kilka tysięcy, bo co działało na instalacje sprzed 8 lat nowoczesne zabawki może rozwalić. J a stosowałem taki sposób w starym VW Jetta.
Kupię lewy uchwyt rolety.

Zamienię, sprzedam, oddam osłonki prowadnic foteli, półka aku i pod radio, ręczna regulacja świateł, prawa lampa po lifcie. Wszystko do 800


Mieć VOLVO, a rozumieć VOLVO to duża różnica.

Awatar użytkownika
Jectiv
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 553
Rejestracja: 2007-11-02, 20:51
VOLVO: V70
Silnik: D5244
KW/KM/NM: 146/198/410
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: Jectiv » 2007-11-13, 04:43

zyniu pisze:Kazda (chyba) instalacja ma mozliwosc "awaryjnego" uruchomienia samochodu bezposrednio z gazu. U mnie przy instalacji 2 gen. trzeba przytrzymac kilka sekund przycisk centralki od gazu i odpalic samochod. Sprawdz w instrukcji, tudziez podpytaj jakiegos gazownika.
Niestety nie każda.
Przy wtrysku sekwencyjnym jest czujnik temperatury i ciśnienia gazu. Jak zimno to gaz nie będzie miał ani odpowiedniego ciśnienia ani temperatury i komputer nie pozwoli przełączyć. Na dodatek uruchamia zawsze na benzynie i nie ma możliwości tego zmienić.
C30 T5 R-design
ex V40 2.0

Awatar użytkownika
DrumSound
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 449
Rejestracja: 2006-08-30, 23:41
VOLVO: 460
Silnik: 1.8i + LPG Vialle
KW/KM/NM: 66/90/140
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: DrumSound » 2007-11-13, 15:06

No a czy w oryginalnej Vialle można w jakiś sposób odpalić awaryjnie z gazu?

Kiedyś mi brakło paliwka i nie mogłem odpalić bez spaceru na stacje po kilka litrów benzyny...

Awatar użytkownika
Jano
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 475
Rejestracja: 2006-10-09, 22:36
VOLVO: zmiana
Silnik: zmiana
KW/KM/NM: 100/136/305
Rok: 0
Był na spocie: 20
Przebieg: 0
Lokalizacja: Warszawa
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: Jano » 2007-11-13, 20:28

venom, na swoim mam przejechane 115 tkm i działa bez zarzutu.
Pozdrawiam
Kappa-JTD

zbig73
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: zbig73 » 2007-11-13, 21:22

Niestety nie każda.
Przy wtrysku sekwencyjnym jest czujnik temperatury i ciśnienia gazu. Jak zimno to gaz nie będzie miał ani odpowiedniego ciśnienia ani temperatury i komputer nie pozwoli przełączyć. Na dodatek uruchamia zawsze na benzynie i nie ma możliwości tego zmienić.
Stag i inne sekwencyjne wynalazki mają możliwość odpalania awaryjnego - wystarczy wcisnąć przełącznik gazu i następnie przełączyć w pozycję zapłon - działa
Jectiv pisze:Przy wtrysku sekwencyjnym jest czujnik temperatury i ciśnienia gazu.
Jak mam za niskie ciśnienie tj "już za rezerwą" to przy takim odpalę potrafię zrobić jeszcze 30 km.

Niestety nie każdy "gazer" lub "gazownik" jest wyposarzony w funkcję czytania not aplikacyjnych producenta.

Awatar użytkownika
Jectiv
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 553
Rejestracja: 2007-11-02, 20:51
VOLVO: V70
Silnik: D5244
KW/KM/NM: 146/198/410
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7,5
Przebieg: 0
Lokalizacja: Lublin
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: Jectiv » 2007-11-15, 16:48

zbig73
Czujnik poziomu/rezerwy gazu i czujnik ciśnienia to nie to samo.
Czujnik poziomu jest w zbiorniku, a czujnik ciśnienia w pobliżu wtrysków gazu.


To czy można silnik uruchomić na gazie zależy od typu instalacji.
Dla przykładu BRC miał kilka typów instalacji z wtryskiem:
- BLITZ i JUST można uruchomić awaryjnie na gazie
- Fly Sequent, Sequent 24 i Sequent 56, nie można

Osobiście miałem wcześniej Fly, a teraz Sequent 24 i można je uruchomić tylko na benzynie.
C30 T5 R-design
ex V40 2.0

doto04
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: doto04 » 2007-11-17, 20:38

Należy pamiętać że gaz płynny ma co najmiej 100 stopni C w minusie i kiedy zamarznie nam parownik przy raptownym zalaniu go wrzątkiem wszystkie części gumowe znajdujące się w parowniku mogą ulec zniszczeniu poprzez zbyt szybką zmianę temperatury.

dziubek_1
V
V
Posty: 49
Rejestracja: 2007-09-24, 18:17
VOLVO: s40
Silnik: 1.8 +LPi
KW/KM/NM: 85/115/165
Rok: 96
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Przewodowice
Status: Offline
Kontakt:

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: dziubek_1 » 2007-11-23, 18:59

polewac wrzątkiem parownik to chyba przesada, ale moj patent (tico na gaz) to gorącej (ale nie wrzatek) wody nalac do plastikowej butelki po napoju, tak do 7/8 pojemności, scisnac az woda dojdzie pod korek i zakrecic. Tym sposobem butla jest miekka i daje sie "formowac". Przykladac na parownik i odczekac 10 min. parownik sie rozgrzewal ale nie raptownie tylko powoli i nie bylo szoku temperaturowego elementow gumowych. Auto zapalilo nawet przy -22st. po 5-dniowym postoju...
www.dietek.pl Indywidualne diety odchudzające! Zdrowo i bezpiecznie

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: m.c.2 » 2007-11-23, 20:44

Jectiv pisze: Niestety nie każda.
Przy wtrysku sekwencyjnym jest czujnik temperatury i ciśnienia gazu. Jak zimno to gaz nie będzie miał ani odpowiedniego ciśnienia ani temperatury i komputer nie pozwoli przełączyć. Na dodatek uruchamia zawsze na benzynie i nie ma możliwości tego zmienić.
można obejść kompa

kabelek z aku pod plus na zaworze butli i do parownika z jakimś włącznikiem

ale to tylko awaryjnie

o ile gaźnikowca można odpalać bez paliwa to pełen wtrysk jaki jest w B230F może już się zrypać od takiego czegoś
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: Aleksiasty » 2007-11-23, 21:53

m.c.2 pisze:można obejść kompa

kabelek z aku pod plus na zaworze butli i do parownika z jakimś włącznikiem
A jak uruchomić wtryskiwacze gazowe?
Przecież komputer sekwencji nie wyłączy benzynowych, dopóki nie zdecyduje, że parametry gazu umożliwiają zasilanie LPG.

Piszę tu oczywiście o komputerach bez awaryjnego uruchamiania na gazie (jak na przykład moje Diego)

Awatar użytkownika
m.c.2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1834
Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
Imię: Michal
VOLVO: 945
Silnik: B230FK
KW/KM/NM: 135
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 12 lpg
Przebieg: 475000
Lokalizacja: Obrowo/Toruń
Status: Offline

Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.

Post autor: m.c.2 » 2007-11-23, 22:30

nie mam sekwencji :roll:
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”