Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
-
- V
- Posty: 82
- Rejestracja: 2007-02-28, 11:34
- VOLVO: 244 under construction
- Silnik: B21ET
- Rok: 1981
- Był na spocie: 1
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Witajcie,
niestety nie udało mi się zreperować mojego bricka (nie jeździ na benzynie) przed przymrozkami.
Dzisiaj miałem pierwszy problem z odpaleniem auta.
Czy istnieją jakieś "domowe" sposoby na uruchomienie auta zasilanego gazem, kiedy temp. spadnie poniżej zera?
Pozdrowienia dla all Volvo drivers!
Ronnie
niestety nie udało mi się zreperować mojego bricka (nie jeździ na benzynie) przed przymrozkami.
Dzisiaj miałem pierwszy problem z odpaleniem auta.
Czy istnieją jakieś "domowe" sposoby na uruchomienie auta zasilanego gazem, kiedy temp. spadnie poniżej zera?
Pozdrowienia dla all Volvo drivers!
Ronnie
U had my curiosity, but now U have my attention.
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Kazda (chyba) instalacja ma mozliwosc "awaryjnego" uruchomienia samochodu bezposrednio z gazu. U mnie przy instalacji 2 gen. trzeba przytrzymac kilka sekund przycisk centralki od gazu i odpalic samochod. Sprawdz w instrukcji, tudziez podpytaj jakiegos gazownika.
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
- Artur78
- VIP
- Posty: 10068
- Rejestracja: 2007-07-05, 20:25
- Imię: Artur
- VOLVO: V70
- Silnik: B5202S
- KW/KM/NM: 126
- Rok: 1997
- Był na spocie: 101
- Średnie spalanie: ile wleję
- Przebieg: 433000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Ronnie, możliwe jest uruchomienie zimnego silnika na LPG ale powinno się to robić w razie awarii - czyli raz na "ruski rok". Uruchamianie silnika na LPG zwłaszcza gdy temperatura jest niska nie jest dla silnika dobrym rozwiązaniem i może chwilę potrwać (parę "chechnięć" rozrusznika). Po to się ustawia temperaturę przełączania z benzyny na LPG żeby silnik zdążył się rozgrzać a ciepła woda z układu chłodzenia opływała parownik.
Mnie się zdarzyło takie odpalanie tylko raz (tzn kilka razy ale jednego dnia), było to latem jak zatarła się pompa paliwa. Ale czytałem też na forum, że co niektórzy "walą" GAZem po cylindrach od razu
Pozdrawiam !
Mnie się zdarzyło takie odpalanie tylko raz (tzn kilka razy ale jednego dnia), było to latem jak zatarła się pompa paliwa. Ale czytałem też na forum, że co niektórzy "walą" GAZem po cylindrach od razu
Pozdrawiam !
Mój czarnuch - V70
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB
moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97
-
- V
- Posty: 5
- Rejestracja: 2007-11-12, 10:34
- VOLVO: s40
- Silnik: 1,9d
- KW/KM/NM: 115
- Rok: 0
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
moje auta zawsze uruchamialem bezposrednio z gazu i dawaly rade mysle ze kwestia lezy w odpowiedniej isntalacji
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Nie jest problemem odpalenie auta na gazie - krzywda mu sie nie dzieje. Problem moze powstac zwalszcza zima kiedy gaz nie zdazy sie rozprezyc i "zaleje" silnik. Przy niskich temperaturach moze potrwac i z godzine zanim gaz odparuje i bedziemy w stanie ponownie uruchomic samochod. Przerabialem to dwukrotnie w poprzednim samochodzie i teraz staram sie z gazu uruchamiac w wyjatkowych sytuacjach.
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
-
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Nie zaleje silnika tylko reduktor zamarzniezyniu pisze:Nie jest problemem odpalenie auta na gazie - krzywda mu sie nie dzieje. Problem moze powstac zwalszcza zima kiedy gaz nie zdazy sie rozprezyc i "zaleje" silnik. Przy niskich temperaturach moze potrwac i z godzine zanim gaz odparuje i bedziemy w stanie ponownie uruchomic samochod. Przerabialem to dwukrotnie w poprzednim samochodzie i teraz staram sie z gazu uruchamiac w wyjatkowych sytuacjach.
Pozdr
- zyniu
- VIP
- Posty: 7285
- Rejestracja: 2006-03-31, 16:36
- Imię: Marcin
- VOLVO: Volvo 850
- Silnik: 2.5 20V
- Rok: 1992
- Był na spocie: 35
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Ok - ale efekt taki sam
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.
<<< http://www.paradavolvo.pl" onclick="window.open(this.href);return false; >>> 358 z 570 <<<
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Jeżeli auto jest gaźnikowe to nic mu się nie stanie, wiadomo lepszy się od tego nie robi.
Może to rada nie do zakładającego temat, bo auto masz pewnie z wtryskiem, ale...
Jak odpalamy na gazie, to trzeba włączyć i wyłączyć energicznie kilka razy zapłon kluczykiem,i potem dopiero odpalić. W vw golfie pomaga.
Może to rada nie do zakładającego temat, bo auto masz pewnie z wtryskiem, ale...
Jak odpalamy na gazie, to trzeba włączyć i wyłączyć energicznie kilka razy zapłon kluczykiem,i potem dopiero odpalić. W vw golfie pomaga.
- maniek887
- VO
- Posty: 230
- Rejestracja: 2007-05-20, 20:06
- VOLVO: 940 GLE
- Silnik: B204E
- Rok: 1991
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: sochaczew
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
na odpalanie na gazie nie ma recepty bo z doświadczenia wiem ze każde auto ma inaczej i jedyny sposób to poprobować różnych kombinacji i wybrać najlepszą
ja mojego odpalam tylko na gazie bo na benzynie na zimno nie bangla i jeszcze nie zlokalizowałem problemu tego zjawiska ale na razie daje rade jak jest zimny to gaz w podłogę i kręcę jakieś 10-15s aż zapali a jak ciepły to od "dotyku" pali
ja mojego odpalam tylko na gazie bo na benzynie na zimno nie bangla i jeszcze nie zlokalizowałem problemu tego zjawiska ale na razie daje rade jak jest zimny to gaz w podłogę i kręcę jakieś 10-15s aż zapali a jak ciepły to od "dotyku" pali
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
luka, a co to daje?luka pisze:ak odpalamy na gazie, to trzeba włączyć i wyłączyć energicznie kilka razy zapłon kluczykiem,i potem dopiero odpalić. W vw golfie pomaga.
Mój odpala zawsze na gazie (czytaj - benzyne widzi od święta), a "odmówił" tylko dwa razy. Na usprawiedliwienie 340 dodam, że to był taki mróz ze hej! Dodatkowo miałem zwarcie w akumulatorze, tak że o dłuższym kręceniu nie było mowy.
Jeżeli chodzi o sposób, to JA powoli wciskając pedał gazu przekręcam kluczyk i wyciągam przy tym ssanie. Skuteczność 99%
Instalacja I-gen., parownik LOVATO, gaźnik WEBER
855...
- luka
- Przyjaciele
- Posty: 2118
- Rejestracja: 2007-03-01, 21:14
- VOLVO: bezvolvowy
- Silnik: taki sobie
- Rok: 2015
- Był na spocie: 12
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Tczew/Subkowy
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Daje to to, że przy każdym uruchomieniu zapłonu jest coraz więcej gazu w gaźniku, nie wiem czy jakaś pompka wtedy to pompuje i wtedy lepiej odpala. Tak mi poradził gazownik i skutkuje.venom pisze:luka, a co to daje?
- Jano
- Przyjaciele
- Posty: 475
- Rejestracja: 2006-10-09, 22:36
- VOLVO: zmiana
- Silnik: zmiana
- KW/KM/NM: 100/136/305
- Rok: 0
- Był na spocie: 20
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
W Twoim wypadku i przy tej instalce co masz, nic nie zrobisz dodatkowego. Silnik powinien odpalać przy - 10 i mniej . Tylko dobry akumulator, sprawne świece i trochę kompresji w garach. Znajomy kopił 740 bez zbiornika paliwa tylko z instalacją gazową. Dwie zimy odpalał bez wiekszych kłopotów. Problem jednak tkwi w zużyciu parownika. Twardniejące membrany przy zmianie temperatur powoduja pszyśpieszone jego zużycie.
Pozdrawiam
Kappa-JTD
Kappa-JTD
- venom
- Przyjaciele
- Posty: 6244
- Rejestracja: 2007-05-22, 19:54
- Imię: Michal
- VOLVO: 855
- Silnik: B5252S
- KW/KM/NM: 144
- Rok: 96
- Był na spocie: 32
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Mysłowice / CDŚ
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
ostatnio słyszałem, że taki parownik to ok 70kkm i nadaje się do wymiany, bo trawi coraz więcej gazu
855...
-
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Zestaw naprawczy parownika kosztuje 60-90 zl takze nie jest to jakis wielki problem. Wymienic moze chyba kazdy
-
- VOLV
- Posty: 757
- Rejestracja: 2007-10-20, 10:43
- VOLVO: 850
- Silnik: B5204T
- KW/KM/NM: 155/211/300
- Rok: 1996
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 14,5
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Piaseczno, Krośniewice
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Panowie zależy jaką macie instalacje,ale to chyba oczywiste. W nowszych jest możliwość awaryjnego (co prawda u siebie się tego nie doczytałem w instrukcji, ale ostatnio jestem częstym gościem u gazownika - spalanie na poziomie 20 l LPG na 100 - wiec go o to zapytam), przy starszych instalacjach gdy zamarznie porownik można go potraktować gorącą wodą (około 90), ale raczej nie radzę robić tego przy instalacji wartej kilka tysięcy, bo co działało na instalacje sprzed 8 lat nowoczesne zabawki może rozwalić. J a stosowałem taki sposób w starym VW Jetta.
Kupię lewy uchwyt rolety.
Zamienię, sprzedam, oddam osłonki prowadnic foteli, półka aku i pod radio, ręczna regulacja świateł, prawa lampa po lifcie. Wszystko do 800
Mieć VOLVO, a rozumieć VOLVO to duża różnica.
Zamienię, sprzedam, oddam osłonki prowadnic foteli, półka aku i pod radio, ręczna regulacja świateł, prawa lampa po lifcie. Wszystko do 800
Mieć VOLVO, a rozumieć VOLVO to duża różnica.
- Jectiv
- Przyjaciele
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-11-02, 20:51
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244
- KW/KM/NM: 146/198/410
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Niestety nie każda.zyniu pisze:Kazda (chyba) instalacja ma mozliwosc "awaryjnego" uruchomienia samochodu bezposrednio z gazu. U mnie przy instalacji 2 gen. trzeba przytrzymac kilka sekund przycisk centralki od gazu i odpalic samochod. Sprawdz w instrukcji, tudziez podpytaj jakiegos gazownika.
Przy wtrysku sekwencyjnym jest czujnik temperatury i ciśnienia gazu. Jak zimno to gaz nie będzie miał ani odpowiedniego ciśnienia ani temperatury i komputer nie pozwoli przełączyć. Na dodatek uruchamia zawsze na benzynie i nie ma możliwości tego zmienić.
C30 T5 R-design
ex V40 2.0
ex V40 2.0
- DrumSound
- Przyjaciele
- Posty: 449
- Rejestracja: 2006-08-30, 23:41
- VOLVO: 460
- Silnik: 1.8i + LPG Vialle
- KW/KM/NM: 66/90/140
- Rok: 1995
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Łódź
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
No a czy w oryginalnej Vialle można w jakiś sposób odpalić awaryjnie z gazu?
Kiedyś mi brakło paliwka i nie mogłem odpalić bez spaceru na stacje po kilka litrów benzyny...
Kiedyś mi brakło paliwka i nie mogłem odpalić bez spaceru na stacje po kilka litrów benzyny...
- Jano
- Przyjaciele
- Posty: 475
- Rejestracja: 2006-10-09, 22:36
- VOLVO: zmiana
- Silnik: zmiana
- KW/KM/NM: 100/136/305
- Rok: 0
- Był na spocie: 20
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
venom, na swoim mam przejechane 115 tkm i działa bez zarzutu.
Pozdrawiam
Kappa-JTD
Kappa-JTD
-
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Stag i inne sekwencyjne wynalazki mają możliwość odpalania awaryjnego - wystarczy wcisnąć przełącznik gazu i następnie przełączyć w pozycję zapłon - działaNiestety nie każda.
Przy wtrysku sekwencyjnym jest czujnik temperatury i ciśnienia gazu. Jak zimno to gaz nie będzie miał ani odpowiedniego ciśnienia ani temperatury i komputer nie pozwoli przełączyć. Na dodatek uruchamia zawsze na benzynie i nie ma możliwości tego zmienić.
Jak mam za niskie ciśnienie tj "już za rezerwą" to przy takim odpalę potrafię zrobić jeszcze 30 km.Jectiv pisze:Przy wtrysku sekwencyjnym jest czujnik temperatury i ciśnienia gazu.
Niestety nie każdy "gazer" lub "gazownik" jest wyposarzony w funkcję czytania not aplikacyjnych producenta.
- Jectiv
- Przyjaciele
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-11-02, 20:51
- VOLVO: V70
- Silnik: D5244
- KW/KM/NM: 146/198/410
- Rok: 2002
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
zbig73
Czujnik poziomu/rezerwy gazu i czujnik ciśnienia to nie to samo.
Czujnik poziomu jest w zbiorniku, a czujnik ciśnienia w pobliżu wtrysków gazu.
To czy można silnik uruchomić na gazie zależy od typu instalacji.
Dla przykładu BRC miał kilka typów instalacji z wtryskiem:
- BLITZ i JUST można uruchomić awaryjnie na gazie
- Fly Sequent, Sequent 24 i Sequent 56, nie można
Osobiście miałem wcześniej Fly, a teraz Sequent 24 i można je uruchomić tylko na benzynie.
Czujnik poziomu/rezerwy gazu i czujnik ciśnienia to nie to samo.
Czujnik poziomu jest w zbiorniku, a czujnik ciśnienia w pobliżu wtrysków gazu.
To czy można silnik uruchomić na gazie zależy od typu instalacji.
Dla przykładu BRC miał kilka typów instalacji z wtryskiem:
- BLITZ i JUST można uruchomić awaryjnie na gazie
- Fly Sequent, Sequent 24 i Sequent 56, nie można
Osobiście miałem wcześniej Fly, a teraz Sequent 24 i można je uruchomić tylko na benzynie.
C30 T5 R-design
ex V40 2.0
ex V40 2.0
-
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
Należy pamiętać że gaz płynny ma co najmiej 100 stopni C w minusie i kiedy zamarznie nam parownik przy raptownym zalaniu go wrzątkiem wszystkie części gumowe znajdujące się w parowniku mogą ulec zniszczeniu poprzez zbyt szybką zmianę temperatury.
-
- V
- Posty: 49
- Rejestracja: 2007-09-24, 18:17
- VOLVO: s40
- Silnik: 1.8 +LPi
- KW/KM/NM: 85/115/165
- Rok: 96
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 0
- Lokalizacja: Przewodowice
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
polewac wrzątkiem parownik to chyba przesada, ale moj patent (tico na gaz) to gorącej (ale nie wrzatek) wody nalac do plastikowej butelki po napoju, tak do 7/8 pojemności, scisnac az woda dojdzie pod korek i zakrecic. Tym sposobem butla jest miekka i daje sie "formowac". Przykladac na parownik i odczekac 10 min. parownik sie rozgrzewal ale nie raptownie tylko powoli i nie bylo szoku temperaturowego elementow gumowych. Auto zapalilo nawet przy -22st. po 5-dniowym postoju...
www.dietek.pl Indywidualne diety odchudzające! Zdrowo i bezpiecznie
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
można obejść kompaJectiv pisze: Niestety nie każda.
Przy wtrysku sekwencyjnym jest czujnik temperatury i ciśnienia gazu. Jak zimno to gaz nie będzie miał ani odpowiedniego ciśnienia ani temperatury i komputer nie pozwoli przełączyć. Na dodatek uruchamia zawsze na benzynie i nie ma możliwości tego zmienić.
kabelek z aku pod plus na zaworze butli i do parownika z jakimś włącznikiem
ale to tylko awaryjnie
o ile gaźnikowca można odpalać bez paliwa to pełen wtrysk jaki jest w B230F może już się zrypać od takiego czegoś
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni
- Aleksiasty
- +
- Posty: 4995
- Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
- Imię: Alek
- VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
- Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
- KW/KM/NM: sporo
- Rok: 1996
- Był na spocie: 55
- Średnie spalanie: 15 LPG
- Przebieg: 480
- Lokalizacja: Wawa
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
A jak uruchomić wtryskiwacze gazowe?m.c.2 pisze:można obejść kompa
kabelek z aku pod plus na zaworze butli i do parownika z jakimś włącznikiem
Przecież komputer sekwencji nie wyłączy benzynowych, dopóki nie zdecyduje, że parametry gazu umożliwiają zasilanie LPG.
Piszę tu oczywiście o komputerach bez awaryjnego uruchamiania na gazie (jak na przykład moje Diego)
- m.c.2
- Przyjaciele
- Posty: 1834
- Rejestracja: 2007-01-17, 00:02
- Imię: Michal
- VOLVO: 945
- Silnik: B230FK
- KW/KM/NM: 135
- Rok: 1997
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 12 lpg
- Przebieg: 475000
- Lokalizacja: Obrowo/Toruń
- Status: Offline
Re: [all] Sposoby uruchomienia auta zasilanego LPG w temp. ujem.
nie mam sekwencji
kosztorysy remontowe, budowlane, po szkodach, weryfikacje kosztorysów ubezpieczalni