Strona 2 z 3

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-17, 12:49
autor: QompaQ
pendolino pisze: ... skąd taka opinia? ...
Nie neguje Twojej decyzji jednak, mam odmienne zdanie ...
Też kiedyś myślałem o założeniu BRC jednak, zaprzyjaźniony kolega mający wieloletnia praktykę przy instalacjach LPG
wyperswadował mi Mój wybór obrazując możliwości programu diagnostycznego i zakres regulacji ustawień sterownika.
Nowa instalacja zawsze będzie GIT kłopoty zaczynają się dużo później ...

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-17, 13:02
autor: vol40vo
BRC ... :?

http://lpg-brc.pl/pdf/folder_sequent_24_11.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-18, 06:45
autor: Chalski
vol40vo, znasz takie powiedzenie że "papier wszystko przyjmie"?

BRC wbrew pozorów nie jest wcale złą instalacją, problemy zazwyczaj są przez mega (za przeproszeniem) zje..ny montaż i czasami nie właściwy dobór reduktora/reduktorów do mocy silnika ewentulanie w silniku z turbo zaoszczędzenie na MAP sensorze.
Poza tym elektronika jest stabilna, ustawień jest sporo - tylko przydała by się znajomość italjańskiej mowy bo nawet spolszczony program jest częściowo dalej po włosku. Ciekawe jest to że w wielu autach po wykonaniu autokalibracji na prawdę nie ma sensu jechać na strojenie na miasto bo działa jak należy.

Tak czy siak nie ma kolorowo i BRC po gwarancji może okazać się drogie - choćby cena nowych wtryskiwaczy.
Polskie instalacje (a szczególnie składaki z tego co najlepsze na rynku) nie ustępują takiemu BRC jakością a są zazwyczaj tańsze - warto więc wspierać polskie firmy a nie makaroniarzy.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-18, 09:04
autor: wojtekT6
Trzeba dodać jeszcze, że sterowniki BRC może ustawiać tylko montujący BRC, bo BRC nie udostępnia swoich programów wszystkim, tylko serwisom montującym ich instalacje

Wysłane z mojego Xperia SP przy użyciu Tapatalka

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-18, 13:07
autor: Chalski
wojtekT6, no widzisz, tak nie do końca, nie montuje BRC ale mam oryginalne programy, interfejs i czujniki kalibracyjne.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-19, 15:55
autor: vol40vo
Chalski pisze:problemy zazwyczaj są przez mega (za przeproszeniem) zje..ny montaż i czasami nie właściwy dobór reduktora/reduktorów do mocy
to dot. każdej instalacji.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-22, 16:12
autor: pendolino
QompaQ pisze:
pendolino pisze: ... skąd taka opinia? ...
Nie neguje Twojej decyzji jednak, mam odmienne zdanie ...
Też kiedyś myślałem o założeniu BRC jednak, zaprzyjaźniony kolega mający wieloletnia praktykę przy instalacjach LPG
wyperswadował mi Mój wybór obrazując możliwości programu diagnostycznego i zakres regulacji ustawień sterownika.
Nowa instalacja zawsze będzie GIT kłopoty zaczynają się dużo później ...
\

a to akurat nie mój samochód, ja pytam z ciekawości bo słyszałem też ostatnio że BRC nie jest najlepsze

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-22, 17:50
autor: snow
Ja bym na twoim miejscu zainstalował to co jest w kraju najpopularniejsze i łatwo o serwisanta. U ojca jest LPGTech w aucie i żaden z polecanych gazowników w Lublinie nie chce się tego podjąć do diagnozy i regulacji.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-22, 18:11
autor: JemRekami
@snow, nawet Rogowski? Jak chce Ci się do Zamościa podjechać, to pw, mam Techa i mogę Ci podać namiary.

Wysmyrane kciukami.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-22, 18:14
autor: snow
Nawet. Podał mi namiary na kogoś kto niby da rade pod Lublinem. Tak czy owak wybrałbym coś co jest najbardziej popularne.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-22, 19:14
autor: JemRekami
W przypadku techa jeszcze możesz Staga wsadzić, te same wyprowadzenia, z tego, co się orientuję. Ja tam nie narzekam. (;

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-08-22, 23:41
autor: Chalski
vol40vo pisze:to dot. każdej instalacji.
Z tym że w BRC zalecenia montażu "mocniejszych" samochodów są już zje...ne na poziomie centrali, a mało który montażysta BRC wyłamuje się ponad te zalecenia.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-12-02, 13:07
autor: Mosun
to ja powiem odnośnie BRC krótko mam już ponad rok czasu BRC Sequent 24 i sprawuje się naprawde zacnie, żadnych problemów jak do tej pory :).

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-12-06, 11:04
autor: marciuszek_1986
Mosun pisze:to ja powiem odnośnie BRC krótko mam już ponad rok czasu BRC Sequent 24 i sprawuje się naprawde zacnie, żadnych problemów jak do tej pory :).
Kolego a czy możesz mi powedzieć czy do mojego volvo 740 nadała by się taka instalacja?

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-12-06, 20:32
autor: kwaku85
Piąta generacja to lipa. Korzyści żadnych, raczej same problemy i kosmicznie drogi montaż. Wkładaj iV gen, są dopracowane, tanie i działają ze wszystkimi silnikami. Poza tym wspomożesz polski przemysł, czołówka producentów należy do nas.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-12-15, 11:28
autor: marciuszek_1986
kwaku85 pisze:Piąta generacja to lipa. Korzyści żadnych, raczej same problemy i kosmicznie drogi montaż. Wkładaj iV gen, są dopracowane, tanie i działają ze wszystkimi silnikami. Poza tym wspomożesz polski przemysł, czołówka producentów należy do nas.
hmm gdzieś już była rozkminka czy faktycznie te "polskie produkty" są tka naprawde polskie - bo pewnie w praktyce to są "azjatyckie produkty", a po drugie moim zdaniem nie ma się co bać v genracji - w końcu to krok w przód , to torchę podobna sytuacja z jaka jest z energią - zwolennicy węgla i energi atomowej ":)

Re: XC 90 gaz płynny

: 2016-12-20, 07:47
autor: Chalski
Większość (nie wiem czy wszystkie - pewnie nie) elementów instalacji LPG polskich producentów jest produkowana w Polsce - sterowniki, wtryskiwacze, reduktory, zbiorniki LPG - to na pewno.
Jesli chodzi o V generację - główny problem jaki ja obserwuję to pożenienie pompy gazu w zbiorniku z mocno zanieczyszczonym polskim gazem.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2017-01-09, 10:57
autor: JemRekami
co bać v genracji - w końcu to krok w przód , to torchę podobna sytuacja z jaka jest z energią - zwolennicy węgla i energi atomowej ":)
Wszystko zależy od czasu i pieniędzy - konserwacja IV generacji jest o niebo łatwiejsza, bo osób posiadających wiedzę, narzędzia i doświadczenie jest zdecydowanie więcej, niż od V. Nie wyobrażam sobie dojeżdżać na przeglądy gwarancyjne kilkaset km tylko dlatego, że chciałem mieć V. :P

Re: XC 90 gaz płynny

: 2017-01-09, 15:13
autor: conrado86
JemRekami pisze:
co bać v genracji - w końcu to krok w przód , to torchę podobna sytuacja z jaka jest z energią - zwolennicy węgla i energi atomowej ":)
Wszystko zależy od czasu i pieniędzy - konserwacja IV generacji jest o niebo łatwiejsza, bo osób posiadających wiedzę, narzędzia i doświadczenie jest zdecydowanie więcej, niż od V. Nie wyobrażam sobie dojeżdżać na przeglądy gwarancyjne kilkaset km tylko dlatego, że chciałem mieć V. :P
+1, chociaż znam osobiście osobę z W-wy, która chciała mieć cng i na przeglądy jeździła najpierw do Lublina, a później do Białegostoku, a zbiornik starczał na 200km...

Re: XC 90 gaz płynny

: 2017-01-10, 14:22
autor: ryzojka
+1, chociaż znam osobiście osobę z W-wy, która chciała mieć cng i na przeglądy jeździła najpierw do Lublina, a później do Białegostoku, a zbiornik starczał na 200km...[/quote]

Kto bogatemu zabroni ? ;) taka sobie wycieczka

Re: XC 90 gaz płynny

: 2017-06-16, 07:57
autor: Pyro11
igrek pisze:Jeśli chodzi o fazę ciekłą to najlepiej na rynku wypada obecnie BRC Sequent LDI, tylko jeszcze nie każdy zakład ją jeszcze montuje. Tutaj masz mapkę z zakładami mającymi autoryzację Czakramu, tylko lepiej wcześniej zadzwoń do centrali który z tych zakładów Ci polecą. http://www.lpg-brc.pl/index3_wojewodztw ... zowieckie1" onclick="window.open(this.href);return false;, Osobiście mogę Ci polecić kogoś z lubelskiego lub małopolskiego jeśli by Cię interesowało. Pozdr
kogo polecasz z lubelskiego?

-- 2017-06-16, 07:57 --
igrek pisze:Jeśli chodzi o fazę ciekłą to najlepiej na rynku wypada obecnie BRC Sequent LDI, tylko jeszcze nie każdy zakład ją jeszcze montuje. Tutaj masz mapkę z zakładami mającymi autoryzację Czakramu, tylko lepiej wcześniej zadzwoń do centrali który z tych zakładów Ci polecą. http://www.lpg-brc.pl/index3_wojewodztw ... zowieckie1" onclick="window.open(this.href);return false;, Osobiście mogę Ci polecić kogoś z lubelskiego lub małopolskiego jeśli by Cię interesowało. Pozdr
kogo polecasz z lubelskiego?

Re: XC 90 gaz płynny

: 2017-06-16, 08:15
autor: Czarny82
QompaQ pisze:
Mosun pisze: ... padło na BRC ...
W sumie ... BRC to poprostu "Brak Regulacji Czegokolwiek" ... myślę że montaż STAG`a byłby korzystniejszym rozwiązaniem ale "życie" zweryfikuje ...
Jestem skłonny się z tym zgodzić :D Oby jednak koledze się sprawowało bez problemów. BRC jest przereklamowane. Są lepsze instalacje na rynku. Najbardziej mnie rozwala bzdurna lubryfikacja, tak często polecana przez warsztaty montujące BRC. Przecież to jedna wielka ściema.

-- 2017-06-16, 08:30 --
snow pisze:Ja bym na twoim miejscu zainstalował to co jest w kraju najpopularniejsze i łatwo o serwisanta. U ojca jest LPGTech w aucie i żaden z polecanych gazowników w Lublinie nie chce się tego podjąć do diagnozy i regulacji.
Słabe warsztaty i tyle :lol: Najzwyczajniej nie rozumieją na czym polega strojenie instalacji tylko trzymają się instrukcji ze szkoleń a szkolenie polega na omawianiu krok po kroku co należy zrobić żeby jakoś to chodziło. Coraz więcej warsztatów już na szczęście montuje i serwisuje Techa. Jeśli szukasz warsztatu to wejdź na ich stronę i tam są adresy. W sumie to każdy instalator może się tego podjąć jeśli tylko ma chęci a w razie problemów jest do dyspozycji doradca regionalny który bezpłatnie pomoże w temacie mimo iż ktoś niema autoryzacji.

-- 2017-06-16, 08:44 --
kwaku85 pisze:Piąta generacja to lipa. Korzyści żadnych, raczej same problemy i kosmicznie drogi montaż. Wkładaj iV gen, są dopracowane, tanie i działają ze wszystkimi silnikami. Poza tym wspomożesz polski przemysł, czołówka producentów należy do nas.
Polskie instalacje w większości produkowane u nas w kraju i myślę że należy wspierać nasz rodzimy przemysł bo naprawdę mamy dobrych producentów a wybór pomiędzy Stag, Tech czy np KME to kwestia przekonań, wiedzy, doświadczeń i upodobań bo każdy ma własne zdanie. Jeśli chodzi o V generację to nie aż taka lipa, polskie firmy już też rozwijają ten temat i wprowadzają na rynek. Lipą jest to, że co niektórzy nasłuchają się o ciekłym wtrysku i na siłe chcą sobie to zamontować do auta co zazwyczaj w przypadku pośredniego wtrysku paliwa jest poprostu bezsensowne i niepotrzebne. V generację zakłada się najzwyczajniej tam, gdzie jest to konieczne. Nic się w ten sposób nie zyskuje (no może oprócz własnej satysfakcji że poprostu mam ciekły wtrysk).

Re: XC 90 gaz płynny

: 2017-06-16, 11:49
autor: snow
Czarny82 pisze:Jeśli szukasz warsztatu to wejdź na ich stronę i tam są adresy. W sumie to każdy instalator może się tego podjąć jeśli tylko ma chęci
Pytałem w warsztatach z listy na stronie i nie chcieli się podejmować. Jeden był chętny. Problem zapewne leży też w sprzęcie. Interfejs ma inne parametry transmisji niż Stag i mało kto to ogarnie kto nie ma dostępu do interfejsu do Tech'a. Mimo że byłem ze swoim komputerem i interfejsem też nie chcieli grzebać.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2017-06-16, 13:36
autor: Czarny82
snow pisze: Pytałem w warsztatach z listy na stronie i nie chcieli się podejmować. Jeden był chętny. Problem zapewne leży też w sprzęcie. Interfejs ma inne parametry transmisji niż Stag i mało kto to ogarnie kto nie ma dostępu do interfejsu do Tech'a. Mimo że byłem ze swoim komputerem i interfejsem też nie chcieli grzebać.
Z tego co wiem, to interfejs do Staga łączy się bez problemu z Techem. Skoro miałeś nawet swój komputer i nie chcieli się tego podjąć to ewidentnie jest niechęć z ich strony. Ja bym na Twoim miejscu zadzwonił do Techa i poprosił o wskazanie warsztatu a jeśli podadzą ten który tego odmówił, to też bym ich o tym poinformował. Wiem z pewnego źródła, że polityka firmy jest naprawdę pro i dbają o swoich klientów, zarówno o instalatorów jak i użytkowników.

Re: XC 90 gaz płynny

: 2017-06-16, 15:46
autor: snow
Czarny82 pisze:Z tego co wiem, to interfejs do Staga łączy się bez problemu z Techem
Interfejs STAG ma transmisję 9600bps a Techa 19200bps z tego co pamiętam więc nie do końca to samo.