Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 
Autor Wiadomość
Novem
PostNapisane: 2015-03-02, 14:20 
Offline
V
V

Dołączył(a): 2.03.2015, 14:00
Posty: 1
Płeć: Nie określono
Imię: Krzysztof
VOLVO: XC 60
Silnik: 3.0
KW/KM/NM: 305
Rok: 2011
Przebieg: 11000
Czesc wszystkim

Rozważam założenie do mojego XC60 (wersja T6, 305KM z 2011) instalacji gazowej. Czy ktoś mi może podpowiedzieć co wybrac i jak duzy zbiornik gazu zamontował u siebie?
Spalanie mnie interesuje nieco mniej - w koncu stacja jest na kazdej ulicy a gorzej niz teraz byc nie powinno, raczej interesuje mnie żywotność silnika. Czy ktoryś z kolegów przejechał już na takiej instalacji ponad 100 tys i może się podzielić wrażeniami? Słyszałem od "gazownika", ze ten silnik podobno pochodzi z stajni Opla i raczej sie nie nadaje do gazowania. Czy to prawda?

Pozdrawiam i dziekuję za odpowiedzi...

Krzysztof


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Pancernik
PostNapisane: 2015-03-02, 14:45 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 15.09.2008, 12:32
Posty: 251
Lokalizacja: WPI
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80/S40/XC70 teraz S60 i XC70
Silnik: teraz D5 i T6
KW/KM/NM: teraz 185 i 304 KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Przejechałem xc70T6 na LPG ok. 60.000 km.
Właśnie za chwilę będę umawiał się na przegląd po 60.000 km (co 15.000 km).
Uważam, że to "wdzięczny" silnik do gazu, problemem może być jego pewna "egzotyka" (dwa lata temu mocno zdziwiłem gazmajstrów... :shock: ).
Założyłem instalację BRC P&D, ponieważ miejsce po dojazdówce jest "niewyględne" weszła butla 50 l. W gazie silnik zużywa więcej oleju, ponoć to norma.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2015-03-03, 10:12 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 634
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Novem napisał(a):
Słyszałem od "gazownika", ze ten silnik podobno pochodzi z stajni Opla i raczej sie nie nadaje do gazowania. Czy to prawda?

Słusznie ująłeś w cudzysłów "gazownika". Nie słuchaj go więcej. Powiedział nieprawdę.

Tutaj nasza realizacja tego silnika (w XC70)
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 776&type=3

Na drogiego Prinsa oczywiście nie namawiamy (życzenie właściciela w tym wypadku).
Choć może w przypadku rocznych przebiegów rzędu 40-50k km Prins może mieć sens?

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mtr5
PostNapisane: 2015-04-03, 15:36 
Offline
V
V

Dołączył(a): 22.03.2015, 03:01
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: M
VOLVO: 1800S
Silnik: B18
KW/KM/NM: 118
Rok: 1967
Przebieg: 100000
Pancernik napisał(a):
Przejechałem xc70T6 na LPG ok. 60.000 km.
Właśnie za chwilę będę umawiał się na przegląd po 60.000 km (co 15.000 km).
Uważam, że to "wdzięczny" silnik do gazu, problemem może być jego pewna "egzotyka" (dwa lata temu mocno zdziwiłem gazmajstrów... :shock: ).
Założyłem instalację BRC P&D, ponieważ miejsce po dojazdówce jest "niewyględne" weszła butla 50 l. W gazie silnik zużywa więcej oleju, ponoć to norma.


a miałeś może problemy z zapalającą się kontrolką "check engine"? w ASO powiedzieli mi, że to norma w przypadku gazowania tego silnika. Poza tym straszyli, że trzeba się pogodzić z uszkodzeniami sondy lambda i katalizatora... że niby co jakiś czas do wymiany... jakie są Twoje doświadczenia?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
vol40vo
PostNapisane: 2015-04-03, 16:49 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.04.2010, 01:49
Posty: 1422
Lokalizacja: Poland
Płeć: Mężczyzna
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
mtr5 napisał(a):
Pancernik napisał(a):
Przejechałem xc70T6 na LPG ok. 60.000 km.
Właśnie za chwilę będę umawiał się na przegląd po 60.000 km (co 15.000 km).
Uważam, że to "wdzięczny" silnik do gazu, problemem może być jego pewna "egzotyka" (dwa lata temu mocno zdziwiłem gazmajstrów... :shock: ).
Założyłem instalację BRC P&D, ponieważ miejsce po dojazdówce jest "niewyględne" weszła butla 50 l. W gazie silnik zużywa więcej oleju, ponoć to norma.


a miałeś może problemy z zapalającą się kontrolką "check engine"? w ASO powiedzieli mi, że to norma w przypadku gazowania tego silnika. Poza tym straszyli, że trzeba się pogodzić z uszkodzeniami sondy lambda i katalizatora... że niby co jakiś czas do wymiany... jakie są Twoje doświadczenia?
najpierw trzeba sprawdzić stan silnika przed założeniem LPG, potem dobrać instalację (reduktor i wtryskiwacze) i w końcu skalibrować ją. Nie będzie problemów, jeżeli założy instalację dobry serwisant.

_________________
Bi-fuel V40


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Chalski
PostNapisane: 2015-04-04, 18:08 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 7610
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
mtr5 napisał(a):
a miałeś może problemy z zapalającą się kontrolką "check engine"?

Jeśli auto jest sprawne, a instalacja LPG założona poprawnie i z głową dobrane komponenty to check nie ma prawa się zapalać.

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Pancernik
PostNapisane: 2015-04-07, 11:20 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 15.09.2008, 12:32
Posty: 251
Lokalizacja: WPI
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80/S40/XC70 teraz S60 i XC70
Silnik: teraz D5 i T6
KW/KM/NM: teraz 185 i 304 KM
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Koledzy odpowiedzieli szybciej... :) .
Potwierdzam, nie było żadnych fiku-miku ze świecącym się "check-engine".
Owszem, w poprzednim xc70 (2.5T 2005) był taki problem, dołożenie emulatora rozwiązało sprawę.
A ASO... cóż, kiedyś (kiedy jeszcze zaglądałem do ASO) sugerowano mi, że dla własnego dobra powinienem wymontować instalację LPG... :???:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Kony87
PostNapisane: 2015-04-09, 09:32 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.02.2015, 22:27
Posty: 110
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Konrad
VOLVO: Było V70 / Jest służbowy łOpel
Silnik: B5252S+LPG
KW/KM/NM: 106/144/206
Rok: 1998
Pancernik, kiedyś wszyscy tak twierdzili. Do dzisiaj dużo osób mówi, że nigdy LPG do auta nie wsadzi bo to powolna śmierć. Ja z kolei mam bardzo dobre doświadczenia, nigdy nic złego mi się nie przytrafiło przez instalację podtlenku ;)

_________________


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
madbart
PostNapisane: 2015-08-09, 21:25 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.06.2015, 02:45
Posty: 34
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Bartek
VOLVO: V70
Silnik: B5254T6
KW/KM/NM: 200 łosi/300n
Rok: 2008
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 14,5 LPG miasto
Przebieg: 237
Cytuj:

Tutaj nasza realizacja tego silnika (w XC70)
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 776&type=3

Na drogiego Prinsa oczywiście nie namawiamy (życzenie właściciela w tym wypadku).
Choć może w przypadku rocznych przebiegów rzędu 40-50k km Prins może mieć sens?



jakiego typu instalację (generację) proponowałbyś do 2.0T 203KM ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mrulez
PostNapisane: 2015-10-27, 20:27 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.04.2012, 18:29
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Imię: GR
VOLVO: XC60
Silnik: 3.0 T6
KW/KM/NM: 304
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
odgrzeje trochę kotleta, bo temat jak dla mnie bardzo na czasie :)

Aktualnie przesiadam się do XC60 T6. W poprzednich V70 i XC70 z silnikiem 3.2 jeździłem na instalacji VSI Prins i według mnie były to super instalacje. Chętnie bym ją znowu zamontował, ale podobno jest problem z dostępnością. W poprzednich samochodach miałem lpg innej firmy i niestety nie byłem zadowolony.

Nie mniej XC60 z pewnością też będzie zagazowane i powoli zaczynam rozglądać się w tym temacie. Mam pytanie do użytkowników. Jakie instalacje zakładaliście do T6, jak sprawuje się Prins 2, co polecacie, a co zdecydowanie odrzucić.

Ostatnie pytanie. Jakie butle udało się wsadzić w miejsce koła zapasowego. Ostatnio widziałem XC60 z silnikiem 3,2 i niestety butla była bardzo mała - podobno podłoga pod kątem i nic innego nie udało się wsadzić. Czy ta butla 50l wymagała jakiejś przeróbki ?

Z góry dziękuje za odpowiedź


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
igrek
PostNapisane: 2015-10-27, 21:52 
Offline
V
V

Dołączył(a): 12.04.2015, 14:48
Posty: 26
Płeć: Nie określono
Imię: arek
VOLVO: v60
Silnik: 2.5
Rok: 2005
Przebieg: 200000
https://www.youtube.com/watch?v=A0u0xKtVJxY tutaj masz filmik z włożonym BRC P&D to samo co opisywał Pancernik, tam też weszła w miejsce koła butla 53 l. Nie wiem czy jest sensowny sposób żeby weszło coś większego.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mrulez
PostNapisane: 2015-10-27, 22:17 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.04.2012, 18:29
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Imię: GR
VOLVO: XC60
Silnik: 3.0 T6
KW/KM/NM: 304
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Dzięki za filmik.

53 litry w xc90 to ok, u mnie xC70 weszła 55l, ale w XC60 słyszałem, że jest problem i takiej wielkości może się nie zmieścić. Szukam wiadomości od aktualnych użytkowników :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Chalski
PostNapisane: 2015-10-27, 23:27 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 7610
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
mrulez napisał(a):
Jakie instalacje zakładaliście do T6

Jakiś tydzień temu do S80:
elektronika - LPG TECH 326
reduktor - KME TWIN
wtryskiwacze - BARRACUDA

Jesli chodzi o zbiornik - miarka w rękę i trzeba pomierzyć

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2015-10-28, 09:32 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 634
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
mrulez napisał(a):
Aktualnie przesiadam się do XC60 T6. W poprzednich V70 i XC70 z silnikiem 3.2 jeździłem na instalacji VSI Prins i według mnie były to super instalacje. Chętnie bym ją znowu zamontował, ale podobno jest problem z dostępnością.

Skąd takie informacje? Od byłych przedstawicieli handlowych??
Nie ma problemów - od ponad roku jest w Polsce oficjalny dystrybutor Prinsa - http://www.prinsautogaz.pl/
Jakby co - zapraszam :)
Robiłem T6 w XC70 i na VSI 2.0 i na Tech/Barracuda/Romano

Chalski napisał(a):
mrulez napisał(a):
Jakie instalacje zakładaliście do T6

Jakiś tydzień temu do S80:
elektronika - LPG TECH 326
reduktor - KME TWIN
wtryskiwacze - BARRACUDA


Wprawdzie trochę inne T6 :), ale nie aż tak żeby zmieniać dobry zestaw.
mrulez napisał(a):
Dzięki za filmik.

53 litry w xc90 to ok, u mnie xC70 weszła 55l, ale w XC60 słyszałem, że jest problem i takiej wielkości może się nie zmieścić. Szukam wiadomości od aktualnych użytkowników :)

W XC90 wchodzi zbiornik 72l :)
Natomiast istotnie do XC60 650/200 - 52l jest max jeśli chodzi o toroidy.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mrulez
PostNapisane: 2015-10-28, 15:32 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.04.2012, 18:29
Posty: 39
Płeć: Mężczyzna
Imię: GR
VOLVO: XC60
Silnik: 3.0 T6
KW/KM/NM: 304
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Dzięki za konkretną odpowiedź.

Może źle się wyraziłem odnośnie dostępności, bo mówiłem o vsi prins pierwszej generacji, a ta chyba jest mało dostępna.

Nie mniej pewnie skorzystam z oferty, bo chciałbym założyć instalacje w zakładzie, który już robił auto z tym silnikiem i nerwowy klient nie wracał :) odezwe się na priv.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Chalski
PostNapisane: 2015-10-28, 16:16 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 7610
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Mikaell napisał(a):
Wprawdzie trochę inne T6 , ale nie aż tak żeby zmieniać dobry zestaw.

Ano inna generacja ale zestaw ten sam do założenia żeby było długo bezawaryjnie

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
rog33r
PostNapisane: 2016-06-19, 19:37 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.06.2016, 19:30
Posty: 1
Płeć: Nie określono
Imię: Roger
VOLVO: Xc60
Silnik: T6
Rok: 2010
Przebieg: 85000
Cześć
I jak zdexydowliscue się już na jakąś instalacje, jakie były koszta instalacji i ew. Jak się sprawdza w użytku ?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
NuMeR
PostNapisane: 2016-11-21, 12:42 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.10.2016, 12:00
Posty: 50
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: XC60
Silnik: T6
KW/KM/NM: 306
Rok: 2012
Był na spocie: 0
Przebieg: 150000
Mam XC60 T6 z 2012 r z instalacją BRC Autko na gazie jeździ poprawnie ale co jakiś czas wywala mi błąd P0420 czyli Katalizatora ;( Czy można coś z tym zrobić, może wyciąć ten katalizator ? Mechanik podpowiada że najlepiej sondę Lambda osadzić trochę wyżej żeby zbierała z innego miejsca. Czy ktoś spotkał się z takim problemem albo rozwiązaniem czy to pomoże ?

_________________
Fiat 126p -> Polonez Caro 1,6 -> Hyundai Pony 1,5 LPG -> Honda Civic Coupe 1,5 -> Nissan NAVARA 2,5 -> Mitsubishi Outlander II 2.0 DiD -> VOLVO XC60 3.0 T6 R-Design -> XC60 II 2.0 T6 R-Design Polestar


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Pyro11
PostNapisane: 2017-06-15, 22:33 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2014, 13:50
Posty: 49
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Nie określono
Imię: M
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2011
mtr5 napisał(a):
a miałeś może problemy z zapalającą się kontrolką "check engine"? w ASO powiedzieli mi, że to norma w przypadku gazowania tego silnika. Poza tym straszyli, że trzeba się pogodzić z uszkodzeniami sondy lambda i katalizatora... że niby co jakiś czas do wymiany... jakie są Twoje doświadczenia?


Założyłem w swoim XC90 BRC i też mi wywala check engine. Ponadto jak kończy mi się gaz w butli sygnalizuje i mam problemy z autem, że mi się dusi jak przełączam na benzynę. Po włączeniu ponownym auta już na benzynie jest to samo. Wtedy ściągam klamrę na kilka minut i pali lux (check się pali). Silnik przez założeniem był sprawdzany. Wszystko oki

Pancernik napisał(a):
Koledzy odpowiedzieli szybciej... :) .
Potwierdzam, nie było żadnych fiku-miku ze świecącym się "check-engine".
Owszem, w poprzednim xc70 (2.5T 2005) był taki problem, dołożenie emulatora rozwiązało sprawę.
A ASO... cóż, kiedyś (kiedy jeszcze zaglądałem do ASO) sugerowano mi, że dla własnego dobra powinienem wymontować instalację LPG... :???:

o co chodzi z emulatorem, gdzie go montują? miałeś Pancernik takie objawy w swoim jak ja wyżej?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamusss
PostNapisane: 2017-06-16, 01:50 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.02.2012, 13:57
Posty: 1873
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Pyro11 napisał(a):
check engine

A czego dotyczy błąd, który kasujesz przez odpięcie akumulatora?

_________________
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70: Zderzak tył


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Pyro11
PostNapisane: 2017-06-16, 08:41 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2014, 13:50
Posty: 49
Lokalizacja: Puławy
Płeć: Nie określono
Imię: M
VOLVO: XC90
Silnik: 3.2
Rok: 2011
adamusss napisał(a):
Pyro11 napisał(a):
check engine

A czego dotyczy błąd, który kasujesz przez odpięcie akumulatora?


wyskakują mi dwa błędy:
P0087 - układ napędowy
P0088 - układ napędowy Common rail high pressure
auto wersja usa, silnik 98/B63245

proponują mi rozwiązanie (dodatkowo płatne, co mi się bardzo nie podoba), aby oszukać auto i ma się nie palić "check e.."
miał ktoś podobny problem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Chalski
PostNapisane: 2017-06-18, 10:56 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 7610
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T4+
KW/KM/NM: seria;) / 235KM
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: 15 l(LPG)/ 12l (LPG)
Przebieg: 400
Problem z ciśnieniem paliwa na listwie paliwowej.
Przydało by się pewnie założenie emulatora ciśnienia paliwa od LPG TECHa lub STAGa.

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Babelek
PostNapisane: 2017-06-23, 09:52 
Offline
V
V

Dołączył(a): 15.10.2014, 12:04
Posty: 11
Płeć: Nie określono
Imię: Robert
VOLVO: XC70
Silnik: 2.5
Rok: 2001
Średnie spalanie: 14
spójrz tutaj http://bit.ly/2sLrEXp jak napiszesz do kogoś, to rzeczowo Ci odpowie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2017-06-24, 22:17 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 634
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
LOL.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL