Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
arci
PostNapisane: 2006-08-22, 12:07 
Jestem świeżo po zakupie V70 2,4 Bi-fuel z 00r. z fabryczną instalacją CNG. Po zatankowaniu i przełączeniu na gaz zauważyłem nierówną pracę na wolnych obrotach i wyrażny spadek mocy. po przejechaniu kilku kilometrów i krótkim postoju nie udało mi się już przełączyć na gaz. Silnik po chwili gaśnie. Kolejne próby kończą się tak samo.Na benzynie jest ok.Servis nie chce się podjąć naprawy. Może ktoś z was zna magika który mógłby na to rzucić okiem?

Edit by Diverek
zmiana tytułu


Ostatnio edytowano 2006-09-29, 20:33 przez arci, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Cytuj  
zyniu
PostNapisane: 2006-08-22, 12:09 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2006, 16:36
Posty: 7251
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
Rok: 1992
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 358
Moze to glupie pytanie, ale zatankowales CNG czy LPG?

_________________
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.

<<< http://www.paradavolvo.pl >>> 358 z 570 <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2006-08-22, 12:16 
Zapewniam że CNG. Pracuję w Gazowni :D


Góra
  
Cytuj  
ORI
PostNapisane: 2006-08-22, 12:19 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2006, 20:04
Posty: 4207
Lokalizacja: Szamotuły | Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
VOLVO: V70
Silnik: D5252T + AW 50-42
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1998
Był na spocie: 20
Przebieg: 328000
Nr z parady volvo: 133
Dlaczego serwis nie chce sie podjac naprawy ? Moze podjec do jakiegoś gazownika innego u siebie ? Przecież zdiagnozować kompa od gazu to raczej nie problem..
zyniu, do samochodu z CNG raczej nie zatankujesz lpg ponieważ są inne końcówki..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zyniu
PostNapisane: 2006-08-22, 12:45 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2006, 16:36
Posty: 7251
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: Volvo 850
Silnik: 2.5 20V
Rok: 1992
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 358
ORI napisał(a):
do samochodu z CNG raczej nie zatankujesz lpg ponieważ są inne końcówki..

Nie wiedzialem - w zyciu nie widzialem samochodu z CNG, a zapytalem zeby wykluczyc wszelkie watpliwosci. W Polsce nie ma chyba zbyt wielu stacji z CNG, a jak wiadomo Polak potrafi :mrgreen:

_________________
Kupię deskę rozdzielczą w kolorze beżowym bez dodatków typu drewno - sama konsola "dół" bez parapetu. Deska musi mieć komplet niepołamanych mocowań i być w stanie wizualnym przynajmniej dobrym.

<<< http://www.paradavolvo.pl >>> 358 z 570 <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2006-08-22, 12:51 
Jedna ze stacji jest u mnie w firmie :D W serwisach twierdzą że nie mają doświadczenia w tych wozach bo są rzadkie. Jeden się zgodził spróbować postawić diagnozę ale chyba na tym chce poprzestać

[ Dodano: 2006-08-22, 12:54 ]
Próbowałem w warsztatach które zakładają CNG ale nie chcą się dotykać do instalacji Volvo


Góra
  
Cytuj  
ORI
PostNapisane: 2006-08-22, 13:43 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2006, 20:04
Posty: 4207
Lokalizacja: Szamotuły | Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
VOLVO: V70
Silnik: D5252T + AW 50-42
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1998
Był na spocie: 20
Przebieg: 328000
Nr z parady volvo: 133
LOL, no niezła precyzja widać, przecież są schematy itp. Poza tym kompy są uniwersalne chyba... A serwis VOLVO autoryzowany ? Hmm.. Może jeszcze spróbować skontaktować się z VolvoTechem z tego forum.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
VolvoTech
PostNapisane: 2006-08-23, 22:29 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2006, 22:51
Posty: 566
Lokalizacja: Chorzów -woj śląskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: VolvoTech
Silnik: volvoserwis
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
dlaczego serwis nie chce Ci pomóc???
to ich święty obowiązek!!!
Niech ci napiszą to na piśmie że nie chcą Cie przyjąć na naprawe i dlaczego!!!
Zazwyczaj bronie autoryzowane stacje bo sam się z takiej wywodzę ale na takie coś nie można pozwolić...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2006-08-24, 12:58 
Znalazłem dwa które podjęły się naprawy. Byłem już w jednym (serwis autoryzowany) i po trzech godzinach dłubania stwierdzili, że nie wiedzą co jest i nie potrafią tego zrobić. Ponoć to nie elektronika bo komp nie pokazuje błędów


Góra
  
Cytuj  
VolvoTech
PostNapisane: 2006-08-25, 00:11 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2006, 22:51
Posty: 566
Lokalizacja: Chorzów -woj śląskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: VolvoTech
Silnik: volvoserwis
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
http://www.perfekt.poznan.pl/cng.html
chwalą się że wiedzą wszystko o CNG
to moi znajomi z poznania

jak chcesz to przyjedz do mnie to zrobimy to bez problemu...
poza tym sprawdz czy działa ci zaworek dystrybutara paliwa...zazwyczaj one się zacierają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2006-08-25, 08:55 
Zaworek dystrybucji paliwa? Do benzyny czy gazu? Czy do jednego i drugiego? Na benzynie jest ok. Gdzie on jest?


Góra
  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2007-12-06, 19:27 
Witam po ponad rocznej przerwie. Dopiero niedawno zauważyłem, że temat CNG został wyodrębniony i pomyślałem, że elegancko będzie jak go zakończę tym bardziej, że problem został rozwiązany. Otóż skorzystałem z sugestii VolvoTecha i pojechałem z moim kłopotem do firmy Perfect w Poznaniu. Pełen profesjonalizm. Przywrócili mi instalację do życia od ręki. Co prawda trochę mnie to kosztowało ale nie żałuję ani złotówki. Zrobiłem już na metanie ok 40 tys. km bez najmniejszego problemu. Wszystko chodzi idealnie. Przejechanie 100 km w korkach warszawskich kosztuje mnie 18 zł. Z tankowaniem nie mam kłopotu ponieważ mam w firmie stację CNG. Jestem bardzo zadowolony bo auto zostawia mi sporo kasy na paliwie i totalnie nic się z instalacją nie dzieje. Ponoć tylko Volvo i Mercedes potrafi zrobić niezawodną oryginalną instalację bo metan jako gaz lekki jest trudny do okiełznania. Jedynym mankamentem może być zasięg(choć nie dla mnie bo stację mam pod ręką)- trasa 0k 250 km, a miasto 200km. Jednym słowem fajny wynalazek choć rzadko spotykany.


Góra
  
Cytuj  
arsto
PostNapisane: 2007-12-23, 09:04 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.09.2007, 22:07
Posty: 89
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arek
VOLVO: 460
Silnik: B20F
KW/KM/NM: 110KM
Rok: 1995
Był na spocie: 5
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
arci napisał(a):
Ponoć tylko Volvo i Mercedes potrafi zrobić niezawodną oryginalną instalację bo metan jako gaz lekki jest trudny do okiełznania.


Mam uprzejme pytanko: Czy oryginalne butle w Twoim samochodzie posiadają znak homologacji? Jeżeli tak, to może wiesz od jakiego rocznika je nabijają.
Stoję przed wyborem zakupu V70 z TDI lub CNG. Dowiadywałem się w UDT, że kluczowym zagadnieniem do rejestracji w Polsce CNG jest posiadanie międzynarodowego znaku homologacji na butlach. W przypadku jego braku, atestacja jest bardzo utrudniona, a zakup nowych dramatycznie drogi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adrian007
PostNapisane: 2008-01-15, 13:49 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 20.02.2007, 13:54
Posty: 202
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 // Ex V 460
Silnik: 2.5 + LPG BRC Plug & Drive // 1.8 + CNG
KW/KM/NM: 144 KM // 90 KM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam!

Co do atestu - w Radomiu (a pewnie i w Gdańsku też) jest firma, która robi atesty takich butli.

Kosztuje to 200 zł od sztuki.

Dla mnie temat aktualny bo po stracie autka planuję kupić następnego benzyniaka i przełożyć swoją instalację.
Dzwoniłem już do firmy montującej takie instalacje. Powiedzieli, że nie ma problemu z wykorzystaniem mojej instalacji, musze mieć tylko atesty na butle właśnie. A całą resztę (przewody sterowanie itp) i tak muszę założyć nowe, jako, że od starego pasować raczej nie będą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arsto
PostNapisane: 2008-01-17, 21:44 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.09.2007, 22:07
Posty: 89
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arek
VOLVO: 460
Silnik: B20F
KW/KM/NM: 110KM
Rok: 1995
Był na spocie: 5
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
adrian007 napisał(a):
Co do atestu - w Radomiu (a pewnie i w Gdańsku też) jest firma, która robi atesty takich butli


Tak, ale pan z UDT zaznaczył, że w takim przypadku potrzebne będą jakieś dokumenty o pochodzeniu butli (np. info od producenta, które musi grać z numerami seryjnymi na butlach).

Wobec takich, potencjalnych problemów zdecydowałem się na diesla. Ale może następny będzie CNG? :)
Dzięki za wszystkie informacje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
marecki1969
PostNapisane: 2013-02-26, 10:39 
Offline
V
V

Dołączył(a): 25.02.2013, 13:17
Posty: 4
Lokalizacja: Niemcy
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V 70
Silnik: 2,4 BiFuel
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2001
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam,mam ten sam problem,ale tutaj kolega nie powiedzial nic,co bylo przyczyna,jakie poniosl koszty,itd,nic konkretnego,czy ktos wie wiecej?

[ Dodano: 2013-02-26, 10:36 ]
opisze dokladniej:cztery dni temu(do tej pory wszystko ok.)zatankowalem gaz ziemny nie lpg,wskaznik pokazuje pelny zbiornik,przejechalem okolo 25 kilometrow,zgasilem auto,po 10 minutach odpalilem,ruszylem,ale zauwazylem ,ze dosc dlugo potrzebuje ,zeby sie na gaz przelaczyc,zatrzymalem sie w sama pore bo zgasl jak tylko przeszedl na gaz,mimo pelnego zbiornika,przy kazdej probie przelaczenia na gaz gasnie,na benzynie zadnych problemow,instalacja oryginalna Volvo,komputer nie pokazuje zadnych bledow,...czyli ten sam problem co u kolegi,ale niestety nic sie nie dowiedzialem na temat tej usterki,za kazda sugestie,rade z gory dziekuje. ;)

[ Dodano: 2013-02-26, 16:20 ]
odpalalem go dzisiaj na benzynie,po jakims czasie przelaczylem go na gaz,chodzil bez problemow,ale przez 5 minut(w tym czasie przelaczalem go na benzyne i odwrotnie),po tych 5 minutach zgasl(zbiornik pelny),probowalem tez jadac na benzynie(okolo 3500obrotow)przelaczyc go na gaz,obroty natychmiast spadaly do okolo 2200,zaczal sie dusic,probowalem tak dwa razy ,za trzeci razem odrazu przygasal do zera.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
kubski09
PostNapisane: 2013-03-03, 14:13 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9.12.2008, 22:51
Posty: 121
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60
Silnik: 2400
KW/KM/NM: 140
Rok: 2001
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 209000
Nr z parady volvo: 0
No to mamy ten sam problem:) I nie wiem co robić:)

_________________
VOLVO FOR LIVE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamellos
PostNapisane: 2013-11-11, 01:05 
Offline
V
V

Dołączył(a): 11.11.2013, 00:43
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO S60 BiFuel CNG
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Średnie spalanie: 8,0
Przebieg: 241000
arci,


Arci (lub ktokolwiek kto ma pojęcie) czy moglbys powiedzieć nam co bylo przyczyna usterki ?


Ostatnio edytowano 2014-02-21, 18:27 przez adamellos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pbaranow
PostNapisane: 2013-12-05, 22:06 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.09.2010, 18:36
Posty: 60
Lokalizacja: Kraków/Rosenheim
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: S 60
Silnik: 2,4 Bifuel
KW/KM/NM: 103/140/4500
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6-8 kg
Przebieg: 148000
Nr z parady volvo: 0
I jak kolego udało Ci się rozwiązać problem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamellos
PostNapisane: 2013-12-09, 22:05 
Offline
V
V

Dołączył(a): 11.11.2013, 00:43
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO S60 BiFuel CNG
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Średnie spalanie: 8,0
Przebieg: 241000
pbaranow napisał(a):
I jak kolego udało Ci się rozwiązać problem?


Tak, za kwotę 2900 wymieniłem prawie całą instalacje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mattm
PostNapisane: 2013-12-09, 23:44 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2011, 17:07
Posty: 543
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mateusz
VOLVO: XC90
Silnik: v8
Rok: 7
Był na spocie: 0
Przebieg: 200
Nr z parady volvo: 0
I weź tu kup samochód z cng.

_________________
Agencja Ubezpieczeniowa w Warszawie - XX towarzystw w 1 miejscu.

Zadzwoń lub napisz - przygotujemy propozycję -
WWW.TUUBEZPIECZ.PL

Komunikacja, Majątek, OC, Życie - dla osób fizycznych oraz firm.

Ubezpieczenia Bemowo Ubezpieczenia Ubezpieczenia Wilanów Fryzjer Wilanów


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamellos
PostNapisane: 2013-12-11, 01:07 
Offline
V
V

Dołączył(a): 11.11.2013, 00:43
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO S60 BiFuel CNG
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Średnie spalanie: 8,0
Przebieg: 241000
mattm napisał(a):
I weź tu kup samochód z cng.


Auto już nie sprawia żadnych kłopotów, ale niestety jeśli dochodzi koszt serwisu to nie jest niski. Na szczescie znowu bede mial spokoj na dlugi czas.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pbaranow
PostNapisane: 2013-12-15, 19:10 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.09.2010, 18:36
Posty: 60
Lokalizacja: Kraków/Rosenheim
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: S 60
Silnik: 2,4 Bifuel
KW/KM/NM: 103/140/4500
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6-8 kg
Przebieg: 148000
Nr z parady volvo: 0
mattm napisał(a):
I weź tu kup samochód z cng.


a dlaczego nie?
mój poza paroma małymi problemami nie sprawia większych problemów.
Sam już prawie zrobiłem 100 tys. a przy instalacji nic nie było robione, grzebane ani wymieniane i oby tak jak najdłużej pozostało.
Myślę, że te 2900 szybko odzyskasz w postaci oszczędności wydanych na gaz :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamellos
PostNapisane: 2013-12-16, 19:51 
Offline
V
V

Dołączył(a): 11.11.2013, 00:43
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Imię: Adam
VOLVO: VOLVO S60 BiFuel CNG
Silnik: 2,4
KW/KM/NM: 140
Rok: 2005
Średnie spalanie: 8,0
Przebieg: 241000
pbaranow napisał(a):
mattm napisał(a):
I weź tu kup samochód z cng.


a dlaczego nie?
mój poza paroma małymi problemami nie sprawia większych problemów.
Sam już prawie zrobiłem 100 tys. a przy instalacji nic nie było robione, grzebane ani wymieniane i oby tak jak najdłużej pozostało.
Myślę, że te 2900 szybko odzyskasz w postaci oszczędności wydanych na gaz :D


Mam nadzieję. Od czasu serwisu gazu, auto sprawuje się znakomicie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
mondipython
PostNapisane: 2013-12-16, 22:09 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 5.02.2008, 12:00
Posty: 224
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 Bi-fuel CNG
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2004
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 7kg raket fjuel
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
adamellos napisał(a):
pbaranow napisał(a):
I jak kolego udało Ci się rozwiązać problem?


Tak, za kwotę 2900 wymieniłem prawie całą instalacje.
adamellos napisał(a):
pbaranow napisał(a):
I jak kolego udało Ci się rozwiązać problem?


A mógłbyś konkretnie opisać co wymieniłeś? I czy wszystko naraz czy etapami? Kto ci to robił i skąd brałeś jakie części?

_________________
Puchatek to sympatyczne stworzenie, powinien więc jeździć takim autem, jakim jeżdżą mili ludzie. Czyli V70.
J.C.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL