Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
arci
PostNapisane: 2006-08-22, 12:07 
Jestem świeżo po zakupie V70 2,4 Bi-fuel z 00r. z fabryczną instalacją CNG. Po zatankowaniu i przełączeniu na gaz zauważyłem nierówną pracę na wolnych obrotach i wyrażny spadek mocy. po przejechaniu kilku kilometrów i krótkim postoju nie udało mi się już przełączyć na gaz. Silnik po chwili gaśnie. Kolejne próby kończą się tak samo.Na benzynie jest ok.Servis nie chce się podjąć naprawy. Może ktoś z was zna magika który mógłby na to rzucić okiem?

Edit by Diverek
zmiana tytułu


Ostatnio edytowano 2006-09-29, 20:33 przez arci, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Cytuj  
zyniu
PostNapisane: 2006-08-22, 12:09 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2006, 16:36
Posty: 7224
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: Volvo 850 / Chrysler T&C
Silnik: 2.5 20V / 3.3 V6
Rok: 1992
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 358
Moze to glupie pytanie, ale zatankowales CNG czy LPG?

_________________
<<< http://www.paradavolvo.pl >>> 358 z 570 <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2006-08-22, 12:16 
Zapewniam że CNG. Pracuję w Gazowni :D


Góra
  
Cytuj  
ORI
PostNapisane: 2006-08-22, 12:19 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2006, 20:04
Posty: 4207
Lokalizacja: Szamotuły | Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
VOLVO: V70
Silnik: D5252T + AW 50-42
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1998
Był na spocie: 20
Przebieg: 328000
Nr z parady volvo: 133
Dlaczego serwis nie chce sie podjac naprawy ? Moze podjec do jakiegoś gazownika innego u siebie ? Przecież zdiagnozować kompa od gazu to raczej nie problem..
zyniu, do samochodu z CNG raczej nie zatankujesz lpg ponieważ są inne końcówki..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zyniu
PostNapisane: 2006-08-22, 12:45 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.03.2006, 16:36
Posty: 7224
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: Volvo 850 / Chrysler T&C
Silnik: 2.5 20V / 3.3 V6
Rok: 1992
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 358
ORI napisał(a):
do samochodu z CNG raczej nie zatankujesz lpg ponieważ są inne końcówki..

Nie wiedzialem - w zyciu nie widzialem samochodu z CNG, a zapytalem zeby wykluczyc wszelkie watpliwosci. W Polsce nie ma chyba zbyt wielu stacji z CNG, a jak wiadomo Polak potrafi :mrgreen:

_________________
<<< http://www.paradavolvo.pl >>> 358 z 570 <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2006-08-22, 12:51 
Jedna ze stacji jest u mnie w firmie :D W serwisach twierdzą że nie mają doświadczenia w tych wozach bo są rzadkie. Jeden się zgodził spróbować postawić diagnozę ale chyba na tym chce poprzestać

[ Dodano: 2006-08-22, 12:54 ]
Próbowałem w warsztatach które zakładają CNG ale nie chcą się dotykać do instalacji Volvo


Góra
  
Cytuj  
ORI
PostNapisane: 2006-08-22, 13:43 
Offline
Administrator
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.01.2006, 20:04
Posty: 4207
Lokalizacja: Szamotuły | Poznań
Płeć: Mężczyzna
Imię: Maciej
VOLVO: V70
Silnik: D5252T + AW 50-42
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 1998
Był na spocie: 20
Przebieg: 328000
Nr z parady volvo: 133
LOL, no niezła precyzja widać, przecież są schematy itp. Poza tym kompy są uniwersalne chyba... A serwis VOLVO autoryzowany ? Hmm.. Może jeszcze spróbować skontaktować się z VolvoTechem z tego forum.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
VolvoTech
PostNapisane: 2006-08-23, 22:29 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2006, 22:51
Posty: 566
Lokalizacja: Chorzów -woj śląskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: VolvoTech
Silnik: volvoserwis
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
dlaczego serwis nie chce Ci pomóc???
to ich święty obowiązek!!!
Niech ci napiszą to na piśmie że nie chcą Cie przyjąć na naprawe i dlaczego!!!
Zazwyczaj bronie autoryzowane stacje bo sam się z takiej wywodzę ale na takie coś nie można pozwolić...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2006-08-24, 12:58 
Znalazłem dwa które podjęły się naprawy. Byłem już w jednym (serwis autoryzowany) i po trzech godzinach dłubania stwierdzili, że nie wiedzą co jest i nie potrafią tego zrobić. Ponoć to nie elektronika bo komp nie pokazuje błędów


Góra
  
Cytuj  
VolvoTech
PostNapisane: 2006-08-25, 00:11 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.05.2006, 22:51
Posty: 566
Lokalizacja: Chorzów -woj śląskie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: VolvoTech
Silnik: volvoserwis
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
http://www.perfekt.poznan.pl/cng.html
chwalą się że wiedzą wszystko o CNG
to moi znajomi z poznania

jak chcesz to przyjedz do mnie to zrobimy to bez problemu...
poza tym sprawdz czy działa ci zaworek dystrybutara paliwa...zazwyczaj one się zacierają.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2006-08-25, 08:55 
Zaworek dystrybucji paliwa? Do benzyny czy gazu? Czy do jednego i drugiego? Na benzynie jest ok. Gdzie on jest?


Góra
  
Cytuj  
arci
PostNapisane: 2007-12-06, 19:27 
Witam po ponad rocznej przerwie. Dopiero niedawno zauważyłem, że temat CNG został wyodrębniony i pomyślałem, że elegancko będzie jak go zakończę tym bardziej, że problem został rozwiązany. Otóż skorzystałem z sugestii VolvoTecha i pojechałem z moim kłopotem do firmy Perfect w Poznaniu. Pełen profesjonalizm. Przywrócili mi instalację do życia od ręki. Co prawda trochę mnie to kosztowało ale nie żałuję ani złotówki. Zrobiłem już na metanie ok 40 tys. km bez najmniejszego problemu. Wszystko chodzi idealnie. Przejechanie 100 km w korkach warszawskich kosztuje mnie 18 zł. Z tankowaniem nie mam kłopotu ponieważ mam w firmie stację CNG. Jestem bardzo zadowolony bo auto zostawia mi sporo kasy na paliwie i totalnie nic się z instalacją nie dzieje. Ponoć tylko Volvo i Mercedes potrafi zrobić niezawodną oryginalną instalację bo metan jako gaz lekki jest trudny do okiełznania. Jedynym mankamentem może być zasięg(choć nie dla mnie bo stację mam pod ręką)- trasa 0k 250 km, a miasto 200km. Jednym słowem fajny wynalazek choć rzadko spotykany.


Góra
  
Cytuj  
arsto
PostNapisane: 2007-12-23, 09:04 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.09.2007, 22:07
Posty: 89
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arek
VOLVO: 460
Silnik: B20F
KW/KM/NM: 110KM
Rok: 1995
Był na spocie: 5
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
arci napisał(a):
Ponoć tylko Volvo i Mercedes potrafi zrobić niezawodną oryginalną instalację bo metan jako gaz lekki jest trudny do okiełznania.


Mam uprzejme pytanko: Czy oryginalne butle w Twoim samochodzie posiadają znak homologacji? Jeżeli tak, to może wiesz od jakiego rocznika je nabijają.
Stoję przed wyborem zakupu V70 z TDI lub CNG. Dowiadywałem się w UDT, że kluczowym zagadnieniem do rejestracji w Polsce CNG jest posiadanie międzynarodowego znaku homologacji na butlach. W przypadku jego braku, atestacja jest bardzo utrudniona, a zakup nowych dramatycznie drogi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adrian007
PostNapisane: 2008-01-15, 13:49 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 20.02.2007, 13:54
Posty: 202
Lokalizacja: Radom
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 // Ex V 460
Silnik: 2.5 + LPG BRC Plug & Drive // 1.8 + CNG
KW/KM/NM: 144 KM // 90 KM
Rok: 1997
Był na spocie: 3
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Witam!

Co do atestu - w Radomiu (a pewnie i w Gdańsku też) jest firma, która robi atesty takich butli.

Kosztuje to 200 zł od sztuki.

Dla mnie temat aktualny bo po stracie autka planuję kupić następnego benzyniaka i przełożyć swoją instalację.
Dzwoniłem już do firmy montującej takie instalacje. Powiedzieli, że nie ma problemu z wykorzystaniem mojej instalacji, musze mieć tylko atesty na butle właśnie. A całą resztę (przewody sterowanie itp) i tak muszę założyć nowe, jako, że od starego pasować raczej nie będą.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
arsto
PostNapisane: 2008-01-17, 21:44 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.09.2007, 22:07
Posty: 89
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Imię: Arek
VOLVO: 460
Silnik: B20F
KW/KM/NM: 110KM
Rok: 1995
Był na spocie: 5
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
adrian007 napisał(a):
Co do atestu - w Radomiu (a pewnie i w Gdańsku też) jest firma, która robi atesty takich butli


Tak, ale pan z UDT zaznaczył, że w takim przypadku potrzebne będą jakieś dokumenty o pochodzeniu butli (np. info od producenta, które musi grać z numerami seryjnymi na butlach).

Wobec takich, potencjalnych problemów zdecydowałem się na diesla. Ale może następny będzie CNG? :)
Dzięki za wszystkie informacje.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL