Strona 1 z 1

Re: [850 2L 10v CNG] problem z odpaleniem silnika na benzynie

: 2007-07-01, 13:20
autor: vebola
Witam wszystkich, moje Volvo 850 2l 10v po dotankowaniu paliwa ok 5l do pelna na stacji Shell juz nie odpalilo na benzynie. Sprawdziłem bezpieczniki, przekaznik wszystko wyglada prawidlowo.
Po przekreceniu stacyjki nie slychac pracy pompy, Wg mnie brakuje napiecia zasilajacego pompy paliwa.Wiem ze temat byl poruszany wielokrotnie na forum jednak nie doczytalem sie wszystkich informacji dotyczacych zasilania pompy. Potrzebowalbym schemat , instrukcje polaczen elektrycznych podpowiedzi co i w jakiej kolejnosci posprawdzac. Auto do samego konca jezdzilo na benzynie bez najmniejszych problemow. Moze to i nie istotne ale zauwazylem ze moj predkosciomierz przestal na chwile dzialac, wiec sie zatrzymalem i uruchomilem silnik jeszcze raz i bylo wszystko ok az do tankowania kiedy odmowil pracy.

Pozdrawiam

Re: [850 2L 10v CNG] problem z odpaleniem silnika na benzynie

: 2007-07-01, 15:41
autor: maskek
Pierdyknij w pompe mlotkiem w czasie gdy ktos kreci rozrusznikiem, moze sie przyciera. Jak juz sie do niej dobierzesz to sprawdz czy prad dochodzi, a jak masz dojscie do miernika cegowego zobacz ile pradu bierze.

Re: [850 2L 10v CNG] problem z odpaleniem silnika na benzynie

: 2007-07-01, 17:52
autor: vebola
Bylo ciezko dostac sie do pompy bo w bagazniku mam 3 butle po 30l na metan :) [120kg]
Na przewodach zasilajacych brak napiecia zasilania w momencie przekrecenia kluczyka jak i przy pracy rozrusznika.
Jesli ktos ma schemat elektryczny do 855 to prosze o pomoc.
dzieki.

Re: [850 2L 10v CNG] problem z odpaleniem silnika na benzynie

: 2007-07-01, 20:20
autor: freegass
Jeśli Twój system to Fenix to proszę bardzo. Na schemacie zaznaczyłem pompę, a na skrzynce bezpieczników/przekaźników przekaźnik od niej. Oczywiście schemat nie uwzględnia gazowni, a podejrzewam, że to tam należy szukać przyczyny. Czy ta gazownia to fabryczna instalka?
Obrazek
Obrazek

Re: [850 2L 10v CNG] problem z odpaleniem silnika na benzynie

: 2007-07-01, 21:36
autor: vebola
Auto sprowadzone z wloch razem z instalacja.
Napiecia poprawne na przkazniku i pracuje dobrze , i chyba wszystko wskazuje na pompe.
Moze nie dokladnie zmierzylem napiecie na pompie bo mam ograniczony dostep przez 3 butle na CNG, nawet jak je wyjme to nie dostaje do zlaczki pompy.Lekko przebilem izolacje czerwonego przewodu i mierzylem do masy samochodu bylo 0V. Bede musial zdemontaowac cale mocowanie do butli aby dosta sie do zlaczki.
Jaki jest orientacyjny kosz pompy i wymiany?