Strona 1 z 2

Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 14:04
autor: nonline
Kupiliśmy Volvo V70 2.4 z fabryczną instalacją CNG, jedyne dokumenty to kwity od dekry za 2015 i niemiecki brief + umowy, co trzeba zrobić (oprócz klasycznej papierkologii i wałęsania się pomiędzy urzędami) aby zarejestrować łosia z CNG? Hm, nie ma żadnych dokumentów dotyczących instalacji (nie było od "niemca").

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 14:12
autor: zbij
Pewnie atesty na butle ( zazwyczaj są dwie - trzy ).
Zapytaj w najbliższej stacji kontroli pojazdów.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 14:31
autor: klasyczny
trzeba zrobić legalizację,nie musisz mieć zadnych dodatkowych papierów

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 14:53
autor: nonline
Muszę zrobić tłumaczenia dokumentów, mam nadzieję że "niemiec" zrobił w 2013 legalizację butli =] (mam dekrę z tego i obecnego roku). Bo inspektor z TDT powiedział, że jedynie gdzieś na Górnym Śląsku wykonywane są próby ciśnieniowe (wymagane 10 lat od produkcji butli).

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 14:58
autor: klasyczny
nonline pisze:Muszę zrobić tłumaczenia dokumentów, mam nadzieję że "niemiec" zrobił w 2013 legalizację butli =] Bo inspektor z TDT powiedział, że jedynie gdzieś na Górnym Śląsku wykonywane są próby ciśnieniowe (wymagane 10 lat od produkcji butli).

Ale jak z tą legalizacją bo ją się robi u TDT (spisują numery) i dają kwit na SKP?
6 lat temu rejestrowałem v70 z cng w tym punkcie http://www.agrotrak.pl/pg000.html" onclick="window.open(this.href);return false;,
trwało to ze dwie godziny,demontaż osłon,sczytanie nr seryjnych i wypisanie papierka

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 15:15
autor: nonline
Ale na pewno wtedy nie minęło 10 lat od produkcji butli, mi inspektor powiedział że jak minie 10 lat od daty produkcji to nie zalegalizują jeśli nie będzie przeprowadzona próba ciśnieniowa butli.

Wstępnie koszt legalizacji ze sprawdzeniem ciśnieniowym butli to ok. 1200 zł (niestety demontaż i montaż butli). Gdyby butle nie przekroczyły 10 lat to 360 zł za kwit na 3 lata.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 15:40
autor: klasyczny
aktualizacja co 3 lata niestety na cng co trzy lata,w zeszłym roku zapłaciłem 750 zł za przegląd i legalizację butli bo oczywiście się przepisy zmieniły i 6 lat wczesniej wystarczył sam przegląd i sprawdzenie butli

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 15:51
autor: maskek
W wwa można w mitgaz zalegalizować.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 15:57
autor: nonline
Tam właśnie dzwoniłem.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-11, 23:47
autor: woocash2
nonline, a tak z ciekawości, to ten czerwony egzemplarz z cng, co na oto wisiał?

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 00:46
autor: nonline
nie, niebieski :D

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 09:37
autor: woocash2
nonline, to pochwal się nim ;) Macie łatwy dostęp do cng, czy będziecie przerabiać na lpg? Chętnie bym obejrzał tę instalację. Jaki przebieg?

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 09:59
autor: nonline
250 kkm, sądzę że nie kręcony ze względu na stan wnętrza (syf), historię ale skóry nieprzetarte, plastiki adekwatne do wieku/przebiegu. Całe wyposażenie dodatkowe sprawne. Silnik 2.4 103kW N/A. instalacja chyba necama ale nie sprawdzałem, silnik chodzi rowniotko na Pb jak cng - stacja we Wrocławiu jest. Zawieszenie 100x lepsze niż w chrupku, prowadzi się jak bajka po sznurku. Śmieszne pieniądze. Oczywiście buda obdrapana, dostał lekkiego strzała w hak i będziemy go na ekierce prostować w jakimś warsztacie.

Generalnie idealny na części.
Ale tradycyjnie bedziem robić, narzekać i jeździć.
W tych pieniądzach nie było nic wartego uwagi a Peugeota 306 ojciec nie chciał.
Wysłane z mojego GT-I9505

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 10:33
autor: woocash2
nonline, no tak, cng wychodziły tylko z taką mocą. Powodzenia w doprowadzaniu do ładu.

a granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 12:44
autor: forumowicz
woocash2 pisze:cng wychodziły tylko z taką mocą

chyba ze chodzi ci o ten model ,bo ja mam nowszy i inna moc

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 12:55
autor: nonline
Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 12:58
autor: woocash2
forumowicz, tak, mam na myśli drugą generację v70.

-- 12 maja 2015, o 12:59 --
nonline pisze:Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4
Zgadza się, ale jeszcze z wolnossących był 2.7 170KM. Zastanawia mnie, czemu tego nie wypuszczali z CNG.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 13:05
autor: nonline
Podejrzewam, że ekonomicznie nieuzasadnione. To V70 z CNG ma zasięg około 500km na obu paliwach, zbiornik Pb ma 25 litrów, do tego gazu wchodzi chyba 18 litrów, kilogramów - nie wiem jak oni to liczą. Przy 170KM mógłby mieć już tak wysokie średnie spalanie, że nie nadawałby się do w dłuższe trasy.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 13:11
autor: woocash2
nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 17:18
autor: nonline
Wiem ale lepsze na zakorkowane miasto niż diesel. Przez myśl mi przeszedł pomysł przeróbki na LPG, ciekawe ile komponentów z CNG dałoby się wykorzystać.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 18:03
autor: klasyczny
woocash2 pisze:nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.
w Krakowei dwie stacje,mam blisko i dla mnie opłacalne,5 lat na cng .

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 22:49
autor: woocash2
klasyczny, W Krakowie może i opłacalne, podobnie jak we Wrocławiu. Ale jak napisałem, w Łodzi nie ma takiej stacji. Z mapki wynika, że w woj. śląskim, dolnośląskim i opolskim, to trochę tych stacji jest. Także biedy nie macie.
Sorry w ogóle za OT.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-13, 00:56
autor: swital
Jak się kształtuje spalanie gazu ziemnego ? ile to wychodzi zł/100km :?:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-13, 01:44
autor: nonline
Ja dopiero to poznaję, tankowany "pod korek" i wyszło około 18 kg? * 3.20, spalanie ma póki co takie samo jak na Pb, w granicach 8 (automat) po mieście. Osiągi ciut gorsze od benzynowych ale może to już instalacja niedomaga, w końcu to 2002 i generalnie poza briefami/dekrą nie ma żadnych papierów co i jak było robione.
Liczę, że 100 km to będzie około 25-30 zł przy spokojnej jeździe. W chrupku miasto+klima to 10-9 litrów ropy na 100km jakbym nie cudował, dopiero trasy pozwalają zejść do 6.
Wydaje mi się, że ekonomicznie ten bi-fuel wypada lepiej niż 2.5TDI, martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-13, 07:14
autor: klasyczny
nonline pisze: martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.
fakt ze to frustrujące jest,takie regularne odwiedziny na stacj.