Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
nonline
PostNapisane: 2015-05-12, 12:55 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2816
Lokalizacja: SKC/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2015-05-12, 12:58 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2030
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
forumowicz, tak, mam na myśli drugą generację v70.

-- 12 maja 2015, o 12:59 --

nonline napisał(a):
Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4
Zgadza się, ale jeszcze z wolnossących był 2.7 170KM. Zastanawia mnie, czemu tego nie wypuszczali z CNG.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-12, 13:05 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2816
Lokalizacja: SKC/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Podejrzewam, że ekonomicznie nieuzasadnione. To V70 z CNG ma zasięg około 500km na obu paliwach, zbiornik Pb ma 25 litrów, do tego gazu wchodzi chyba 18 litrów, kilogramów - nie wiem jak oni to liczą. Przy 170KM mógłby mieć już tak wysokie średnie spalanie, że nie nadawałby się do w dłuższe trasy.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2015-05-12, 13:11 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2030
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-12, 17:18 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2816
Lokalizacja: SKC/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Wiem ale lepsze na zakorkowane miasto niż diesel. Przez myśl mi przeszedł pomysł przeróbki na LPG, ciekawe ile komponentów z CNG dałoby się wykorzystać.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
klasyczny
PostNapisane: 2015-05-12, 18:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.07.2014, 23:26
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 II, S80
Silnik: 2.4 cng, 2,4
KW/KM/NM: 140,170
Rok: 2003
Przebieg: 0
woocash2 napisał(a):
nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.

w Krakowei dwie stacje,mam blisko i dla mnie opłacalne,5 lat na cng .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2015-05-12, 22:49 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 2030
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
klasyczny, W Krakowie może i opłacalne, podobnie jak we Wrocławiu. Ale jak napisałem, w Łodzi nie ma takiej stacji. Z mapki wynika, że w woj. śląskim, dolnośląskim i opolskim, to trochę tych stacji jest. Także biedy nie macie.
Sorry w ogóle za OT.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
swital
PostNapisane: 2015-05-13, 00:56 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 29.08.2006, 23:43
Posty: 6046
Lokalizacja: Płock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michal
VOLVO: 2x480,2x740,v70,245,850,945440
Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
Rok: 0
Był na spocie: 24
Przebieg: 222635
Nr z parady volvo: 169
Jak się kształtuje spalanie gazu ziemnego ? ile to wychodzi zł/100km :?:

_________________
480S, 480Coll, 744 USA Turbo, 744 USA, 245 USA, 850 T-5R, 945, 440, 460
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-13, 01:44 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2816
Lokalizacja: SKC/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Ja dopiero to poznaję, tankowany "pod korek" i wyszło około 18 kg? * 3.20, spalanie ma póki co takie samo jak na Pb, w granicach 8 (automat) po mieście. Osiągi ciut gorsze od benzynowych ale może to już instalacja niedomaga, w końcu to 2002 i generalnie poza briefami/dekrą nie ma żadnych papierów co i jak było robione.
Liczę, że 100 km to będzie około 25-30 zł przy spokojnej jeździe. W chrupku miasto+klima to 10-9 litrów ropy na 100km jakbym nie cudował, dopiero trasy pozwalają zejść do 6.
Wydaje mi się, że ekonomicznie ten bi-fuel wypada lepiej niż 2.5TDI, martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
klasyczny
PostNapisane: 2015-05-13, 07:14 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.07.2014, 23:26
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 II, S80
Silnik: 2.4 cng, 2,4
KW/KM/NM: 140,170
Rok: 2003
Przebieg: 0
nonline napisał(a):
martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.
fakt ze to frustrujące jest,takie regularne odwiedziny na stacj.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-13, 23:53 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2816
Lokalizacja: SKC/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Ku pamięci, na jednym pełnym tankowaniu CNG zrobiłem po mieście 145km. Nie wiem czy to dużo czy mało, przy dystrybutorze zapłaciłem 49 zł.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
forumowicz
PostNapisane: 2015-05-14, 09:43 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 11.07.2014, 11:57
Posty: 295
Lokalizacja: Elbląg
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: v70
Silnik: D4
KW/KM/NM: 133/181
Rok: 2015
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 8000
nonline napisał(a):
Wiem ale lepsze na zakorkowane miasto niż diesel. Przez myśl mi przeszedł pomysł przeróbki na LPG, ciekawe ile komponentów z CNG dałoby się wykorzystać.



Wiele można wykorzystać ,rozmawiałem na ten temat ,z gościem co robi CNG Prins


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-14, 16:19 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2816
Lokalizacja: SKC/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Jeśli to ta sama instalacja, w 2002 jest necam :? .

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
maskek
PostNapisane: 2015-05-14, 16:41 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 12.01.2006, 17:23
Posty: 4751
Lokalizacja: wwa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v8
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Kiedys widziałem tourana co miał lpg i CNG równocześnie :-)

_________________
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
inztomi
PostNapisane: 2015-05-16, 10:02 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.12.2014, 17:57
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa\Radom
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: S60 bi-fuel & V70 D5
Silnik: B5244SG
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2003
Przebieg: 282000
szczerze powiedziawszy to z deka mało 145km na jednym tankowaniu,u mnie przy walniętym reduktorze na pełnym tankowaniu robię 170km swoją s60, po niedzieli jadę na regeneracje reduktora.

wracając do wypowiedzi wyżej,wątpie że ktoś miał w vw dwie instalacje,z deka mało prawdopodobne

największy wynalazek jaki widziałem na cng to fiat panda:)

-- 2015-05-16, 10:04 --

Wartość energetyczna cng 1 m3 w warunkach normalnych (Nm3) jest w przybliżeniu równa 1 litrowi benzyny. Masa 1 Nm3 gazu ziemnego wynosi w przybliżeniu 0,7 kg i jest uzależniona od składu gazu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
forumowicz
PostNapisane: 2015-05-16, 10:07 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 11.07.2014, 11:57
Posty: 295
Lokalizacja: Elbląg
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: v70
Silnik: D4
KW/KM/NM: 133/181
Rok: 2015
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 8000
ja swoim robię od 250 -300 i się denerwuje ze musze tak często tankować,szczegolnie w trasie ,dlatego sprzedaje i wracam do diesla


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
klasyczny
PostNapisane: 2015-05-16, 22:43 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.07.2014, 23:26
Posty: 35
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 II, S80
Silnik: 2.4 cng, 2,4
KW/KM/NM: 140,170
Rok: 2003
Przebieg: 0
forumowicz napisał(a):
ja swoim robię od 250 -300 i się denerwuje ze musze tak często tankować,szczegolnie w trasie ,dlatego sprzedaje i wracam do diesla
mój rekord na trasie to 295km zrobione na zbiorniku cng


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Kuanti
PostNapisane: 2015-06-22, 17:47 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.12.2013, 23:56
Posty: 75
Lokalizacja: Elbląg
Płeć: Mężczyzna
Imię: Mariusz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4d+
KW/KM/NM: 200
Rok: 2006
Był na spocie: 1
Przebieg: 215000
Cześć,
przepraszam że sie wcinam w romowe ale ciągle szukam s60 i widziałem bi-fuel.
Jak macie chwilkę to napiszcie coś na temat S60 z tym rozwiązaniem
Możecie mi podesłać jakieś informacje jakie są koszty naprawy tej instalacji i czy wogóle to jest opłacalne.
Sami wiecie jak mało jest stacji.... Serwisów też jak kot napłakał. No i sam już nie wiem czy na taką wersję patrzeć.

Piszecie że Bi-fuel łacznie przejedzie 500 km, to strasznie mało.... całkowicie mnie to odstrasza.
Hmmm sam już nie wiem kurde ...

Pozdrawiam
Mariusz


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
pbaranow
PostNapisane: 2016-09-16, 17:19 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.09.2010, 18:36
Posty: 60
Lokalizacja: Kraków/Rosenheim
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotr
VOLVO: S 60
Silnik: 2,4 Bifuel
KW/KM/NM: 103/140/4500
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6-8 kg
Przebieg: 148000
Nr z parady volvo: 0
To ja odgrzeje kotleta :roll:
Może się przyda innym którzy się zastanawiają nad CNG
Koszty naprawy w przypadku CNG jest ciężko oszacować, tak naprawdę wszystko zależy od tego co się zepsuje.
Jeżeli padnie reduktor to zestaw naprawczy około 200zł.
Ja jak ostatnio musiałem wymienić silniczek krokowy wydałem koło 230 Euro.
Ogólnie w tej instalacji nie ma się co zepsuć oprócz:reduktora, rozdzielacza, silniczka krokowego, zaworów magnetycznych przy butlach.
Ja swoim zrobiłem już ponad 150 tys. kilometrów i koszty napraw instalacji wyszły mnie na poziomie ok 500Euro co jak na ten przebieg jest niczym przy sumie pieniędzy jaką zaoszczędziłem na paliwie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL