Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
nonline
PostNapisane: 2015-05-12, 12:55 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2742
Lokalizacja: SKC/WWA/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2015-05-12, 12:58 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 1998
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
forumowicz, tak, mam na myśli drugą generację v70.

-- 12 maja 2015, o 12:59 --

nonline napisał(a):
Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4
Zgadza się, ale jeszcze z wolnossących był 2.7 170KM. Zastanawia mnie, czemu tego nie wypuszczali z CNG.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-12, 13:05 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2742
Lokalizacja: SKC/WWA/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Podejrzewam, że ekonomicznie nieuzasadnione. To V70 z CNG ma zasięg około 500km na obu paliwach, zbiornik Pb ma 25 litrów, do tego gazu wchodzi chyba 18 litrów, kilogramów - nie wiem jak oni to liczą. Przy 170KM mógłby mieć już tak wysokie średnie spalanie, że nie nadawałby się do w dłuższe trasy.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2015-05-12, 13:11 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 1998
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-12, 17:18 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2742
Lokalizacja: SKC/WWA/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Wiem ale lepsze na zakorkowane miasto niż diesel. Przez myśl mi przeszedł pomysł przeróbki na LPG, ciekawe ile komponentów z CNG dałoby się wykorzystać.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
klasyczny
PostNapisane: 2015-05-12, 18:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.07.2014, 23:26
Posty: 34
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 II, S80
Silnik: 2.4 cng, 2,4
KW/KM/NM: 140,170
Rok: 2003
Przebieg: 0
woocash2 napisał(a):
nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.

w Krakowei dwie stacje,mam blisko i dla mnie opłacalne,5 lat na cng .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
woocash2
PostNapisane: 2015-05-12, 22:49 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.11.2008, 12:35
Posty: 1998
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: V70
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 418
klasyczny, W Krakowie może i opłacalne, podobnie jak we Wrocławiu. Ale jak napisałem, w Łodzi nie ma takiej stacji. Z mapki wynika, że w woj. śląskim, dolnośląskim i opolskim, to trochę tych stacji jest. Także biedy nie macie.
Sorry w ogóle za OT.

_________________
Było: 460 1.8 90KM, 855 2.4 170KM, V70 2.0 180KM Turbo

Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
swital
PostNapisane: 2015-05-13, 00:56 
Offline
Moderatorzy
Moderatorzy

Dołączył(a): 29.08.2006, 23:43
Posty: 6017
Lokalizacja: Płock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michal
VOLVO: 2x480,2x740,v70,245,850,945440
Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
Rok: 0
Był na spocie: 24
Przebieg: 222635
Nr z parady volvo: 169
Jak się kształtuje spalanie gazu ziemnego ? ile to wychodzi zł/100km :?:

_________________
480S, 480Coll, 744 USA Turbo, 744 USA, V70, 245 USA, 850 T-5R, 945, 440, 460
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA
Diagnostyka Volvo - Vida


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-13, 01:44 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2742
Lokalizacja: SKC/WWA/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Ja dopiero to poznaję, tankowany "pod korek" i wyszło około 18 kg? * 3.20, spalanie ma póki co takie samo jak na Pb, w granicach 8 (automat) po mieście. Osiągi ciut gorsze od benzynowych ale może to już instalacja niedomaga, w końcu to 2002 i generalnie poza briefami/dekrą nie ma żadnych papierów co i jak było robione.
Liczę, że 100 km to będzie około 25-30 zł przy spokojnej jeździe. W chrupku miasto+klima to 10-9 litrów ropy na 100km jakbym nie cudował, dopiero trasy pozwalają zejść do 6.
Wydaje mi się, że ekonomicznie ten bi-fuel wypada lepiej niż 2.5TDI, martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
klasyczny
PostNapisane: 2015-05-13, 07:14 
Offline
V
V

Dołączył(a): 4.07.2014, 23:26
Posty: 34
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 II, S80
Silnik: 2.4 cng, 2,4
KW/KM/NM: 140,170
Rok: 2003
Przebieg: 0
nonline napisał(a):
martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.
fakt ze to frustrujące jest,takie regularne odwiedziny na stacj.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-13, 23:53 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2742
Lokalizacja: SKC/WWA/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Ku pamięci, na jednym pełnym tankowaniu CNG zrobiłem po mieście 145km. Nie wiem czy to dużo czy mało, przy dystrybutorze zapłaciłem 49 zł.

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
forumowicz
PostNapisane: 2015-05-14, 09:43 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 11.07.2014, 11:57
Posty: 295
Lokalizacja: Elbląg
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: v70
Silnik: D4
KW/KM/NM: 133/181
Rok: 2015
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 8000
nonline napisał(a):
Wiem ale lepsze na zakorkowane miasto niż diesel. Przez myśl mi przeszedł pomysł przeróbki na LPG, ciekawe ile komponentów z CNG dałoby się wykorzystać.



Wiele można wykorzystać ,rozmawiałem na ten temat ,z gościem co robi CNG Prins


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
nonline
PostNapisane: 2015-05-14, 16:19 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.07.2012, 17:44
Posty: 2742
Lokalizacja: SKC/WWA/WR
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: V70 Classic / Citroen XM MK2
Silnik: D5252T 2.5TDI / PRV 3.0V6
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 8 / 14
Nr z parady volvo: 0
Jeśli to ta sama instalacja, w 2002 jest necam :? .

_________________
http://www.marcinmarkowski.com/
Obrazek


Odkoduję nr VIN (prawie) każdej Cytryny za jeden uśmiech.

Kupię
Intercooler do 2.5TDI 97, dolot do filtra powietrza, osłona rozrządu od strony pompyoraz rurę dolotu z króćcem do sterowania WG
Kostkę stacyjki 97 - 9 bolców, metalowa (starsza).


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
maskek
PostNapisane: 2015-05-14, 16:41 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 12.01.2006, 17:23
Posty: 4752
Lokalizacja: wwa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v8
Rok: 1998
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Kiedys widziałem tourana co miał lpg i CNG równocześnie :-)

_________________
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
inztomi
PostNapisane: 2015-05-16, 10:02 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.12.2014, 17:57
Posty: 5
Lokalizacja: Warszawa\Radom
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tomek
VOLVO: S60 bi-fuel & V70 D5
Silnik: B5244SG
KW/KM/NM: 103/140/220
Rok: 2003
Przebieg: 282000
szczerze powiedziawszy to z deka mało 145km na jednym tankowaniu,u mnie przy walniętym reduktorze na pełnym tankowaniu robię 170km swoją s60, po niedzieli jadę na regeneracje reduktora.

wracając do wypowiedzi wyżej,wątpie że ktoś miał w vw dwie instalacje,z deka mało prawdopodobne

największy wynalazek jaki widziałem na cng to fiat panda:)

-- 2015-05-16, 10:04 --

Wartość energetyczna cng 1 m3 w warunkach normalnych (Nm3) jest w przybliżeniu równa 1 litrowi benzyny. Masa 1 Nm3 gazu ziemnego wynosi w przybliżeniu 0,7 kg i jest uzależniona od składu gazu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL