Strona 1 z 2

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 12:55
autor: nonline
Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 12:58
autor: woocash2
forumowicz, tak, mam na myśli drugą generację v70.

-- 12 maja 2015, o 12:59 --
nonline pisze:Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4
Zgadza się, ale jeszcze z wolnossących był 2.7 170KM. Zastanawia mnie, czemu tego nie wypuszczali z CNG.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 13:05
autor: nonline
Podejrzewam, że ekonomicznie nieuzasadnione. To V70 z CNG ma zasięg około 500km na obu paliwach, zbiornik Pb ma 25 litrów, do tego gazu wchodzi chyba 18 litrów, kilogramów - nie wiem jak oni to liczą. Przy 170KM mógłby mieć już tak wysokie średnie spalanie, że nie nadawałby się do w dłuższe trasy.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 13:11
autor: woocash2
nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 17:18
autor: nonline
Wiem ale lepsze na zakorkowane miasto niż diesel. Przez myśl mi przeszedł pomysł przeróbki na LPG, ciekawe ile komponentów z CNG dałoby się wykorzystać.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 18:03
autor: klasyczny
woocash2 pisze:nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.
w Krakowei dwie stacje,mam blisko i dla mnie opłacalne,5 lat na cng .

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-12, 22:49
autor: woocash2
klasyczny, W Krakowie może i opłacalne, podobnie jak we Wrocławiu. Ale jak napisałem, w Łodzi nie ma takiej stacji. Z mapki wynika, że w woj. śląskim, dolnośląskim i opolskim, to trochę tych stacji jest. Także biedy nie macie.
Sorry w ogóle za OT.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-13, 00:56
autor: swital
Jak się kształtuje spalanie gazu ziemnego ? ile to wychodzi zł/100km :?:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-13, 01:44
autor: nonline
Ja dopiero to poznaję, tankowany "pod korek" i wyszło około 18 kg? * 3.20, spalanie ma póki co takie samo jak na Pb, w granicach 8 (automat) po mieście. Osiągi ciut gorsze od benzynowych ale może to już instalacja niedomaga, w końcu to 2002 i generalnie poza briefami/dekrą nie ma żadnych papierów co i jak było robione.
Liczę, że 100 km to będzie około 25-30 zł przy spokojnej jeździe. W chrupku miasto+klima to 10-9 litrów ropy na 100km jakbym nie cudował, dopiero trasy pozwalają zejść do 6.
Wydaje mi się, że ekonomicznie ten bi-fuel wypada lepiej niż 2.5TDI, martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-13, 07:14
autor: klasyczny
nonline pisze: martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.
fakt ze to frustrujące jest,takie regularne odwiedziny na stacj.

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-13, 23:53
autor: nonline
Ku pamięci, na jednym pełnym tankowaniu CNG zrobiłem po mieście 145km. Nie wiem czy to dużo czy mało, przy dystrybutorze zapłaciłem 49 zł.

du z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-14, 09:43
autor: forumowicz
nonline pisze:Wiem ale lepsze na zakorkowane miasto niż diesel. Przez myśl mi przeszedł pomysł przeróbki na LPG, ciekawe ile komponentów z CNG dałoby się wykorzystać.

Wiele można wykorzystać ,rozmawiałem na ten temat ,z gościem co robi CNG Prins

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-14, 16:19
autor: nonline
Jeśli to ta sama instalacja, w 2002 jest necam :? .

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-14, 16:41
autor: maskek
Kiedys widziałem tourana co miał lpg i CNG równocześnie :-)

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-16, 10:02
autor: inztomi
szczerze powiedziawszy to z deka mało 145km na jednym tankowaniu,u mnie przy walniętym reduktorze na pełnym tankowaniu robię 170km swoją s60, po niedzieli jadę na regeneracje reduktora.

wracając do wypowiedzi wyżej,wątpie że ktoś miał w vw dwie instalacje,z deka mało prawdopodobne

największy wynalazek jaki widziałem na cng to fiat panda:)

-- 2015-05-16, 10:04 --

Wartość energetyczna cng 1 m3 w warunkach normalnych (Nm3) jest w przybliżeniu równa 1 litrowi benzyny. Masa 1 Nm3 gazu ziemnego wynosi w przybliżeniu 0,7 kg i jest uzależniona od składu gazu.

z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-16, 10:07
autor: forumowicz
ja swoim robię od 250 -300 i się denerwuje ze musze tak często tankować,szczegolnie w trasie ,dlatego sprzedaje i wracam do diesla

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-05-16, 22:43
autor: klasyczny
forumowicz pisze:ja swoim robię od 250 -300 i się denerwuje ze musze tak często tankować,szczegolnie w trasie ,dlatego sprzedaje i wracam do diesla
mój rekord na trasie to 295km zrobione na zbiorniku cng

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2015-06-22, 17:47
autor: Kuanti
Cześć,
przepraszam że sie wcinam w romowe ale ciągle szukam s60 i widziałem bi-fuel.
Jak macie chwilkę to napiszcie coś na temat S60 z tym rozwiązaniem
Możecie mi podesłać jakieś informacje jakie są koszty naprawy tej instalacji i czy wogóle to jest opłacalne.
Sami wiecie jak mało jest stacji.... Serwisów też jak kot napłakał. No i sam już nie wiem czy na taką wersję patrzeć.

Piszecie że Bi-fuel łacznie przejedzie 500 km, to strasznie mało.... całkowicie mnie to odstrasza.
Hmmm sam już nie wiem kurde ...

Pozdrawiam
Mariusz

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2016-09-16, 17:19
autor: pbaranow
To ja odgrzeje kotleta :roll:
Może się przyda innym którzy się zastanawiają nad CNG
Koszty naprawy w przypadku CNG jest ciężko oszacować, tak naprawdę wszystko zależy od tego co się zepsuje.
Jeżeli padnie reduktor to zestaw naprawczy około 200zł.
Ja jak ostatnio musiałem wymienić silniczek krokowy wydałem koło 230 Euro.
Ogólnie w tej instalacji nie ma się co zepsuć oprócz:reduktora, rozdzielacza, silniczka krokowego, zaworów magnetycznych przy butlach.
Ja swoim zrobiłem już ponad 150 tys. kilometrów i koszty napraw instalacji wyszły mnie na poziomie ok 500Euro co jak na ten przebieg jest niczym przy sumie pieniędzy jaką zaoszczędziłem na paliwie

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2019-04-04, 00:30
autor: Misiek2017
Witam
To mam pytanie w sprawie CNG
Mam 4 butle 4x 25l
To ile powinienem przejechać tak plus minus przy spalaniu 13L

Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2019-10-08, 03:38
autor: MiRGam
Jestem świeżo po zakupie V70 2,4 Bi-fuel z 00r. z fabryczną instalacją CNG. Po zatankowaniu i przełączeniu na gaz zauważyłem nierówną pracę na wolnych obrotach i wyrażny spadek mocy. po przejechaniu kilku kilometrów i krótkim postoju nie udało mi się już przełączyć na gaz. Silnik po chwili gaśnie. Kolejne próby kończą się tak samo.Na benzynie jest ok.Servis nie chce się podjąć naprawy. Może ktoś z was zna magika który mógłby na to rzucić okiem?

Edit by Diverek
zmiana tytułu

Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2019-11-03, 19:46
autor: pbaranow
Cześć,
podejrzewam że na 90% to silniczek krokowy- miałem podobne objawy w swoim.

Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2020-11-09, 22:58
autor: Enteros88
Witam kupile niedawno szweda v70 2015r 2.0 bi-fuel 180kw sciagniety wczesniej byl taxa u szweda ktos ma moze. Chce sie dowiedziec ile to ma zasiegu faktycznego i jak on to spala (pol na pol z bena? ) . Butle 4x24.5l zatankowalem na full przejechalem na tym 250km i sie zastanawiam czy on pali czysty cng czy dopala benzyne :? :?

Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

: 2020-11-21, 08:18
autor: centrala240
Pali czysty CNG