Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
Radekwieru
PostNapisane: 2011-03-17, 12:46 
Offline
V
V

Dołączył(a): 31.10.2009, 23:46
Posty: 64
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 140
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
witam, to by sie zgadzało. Instrukcja do V70 TDI 97-2000 mówi iz dopuszczalne jest stosowanie paliw rzepakowych z zaleceniem stosowania powyżej temp. 0st.
pozdr

_________________
Radek Wieruszewski


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2011-03-23, 15:02 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6020
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 7,3
Przebieg: 380500
Nr z parady volvo: 0
No ja dziś patrzę, że BIO na Bliskiej po 4,29, a ON tak oscyluje koło 5 zł (na Auchan coś ponad 4,8), czyli BIO około 50-70 groszy taniej.

Chyba na próbę zaleję jeden bak i zbadam ile pali BIO. Przy spalaniu rzędu 7-8 litrów, jeśli nie wzrośnie spalanie, to na 100 km oszczędność wyniesie 5-6 zł., co przy 10 tys. km daje 500-600 zł, czyli starczy na OC.

Tylko żeby spalanie nie wzrosło, bo jak skoczy o litr, to prawie całą oszczędność diabli biorą. A jak skoczy o 0,5 litra, to pewnie też się nie będę w to bawił.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Nicram
PostNapisane: 2011-03-23, 21:22 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.02.2007, 01:19
Posty: 2148
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2008
Był na spocie: 40
Przebieg: 106000
Nr z parady volvo: 296
Iwan, W moim spalanie wzrastało

_________________
Marcin V50


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jachim2570
PostNapisane: 2011-03-23, 21:28 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.09.2009, 00:24
Posty: 1546
Lokalizacja: Chorzów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: 855
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 1996
Był na spocie: 30
Średnie spalanie: przeróżne
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 125
W moim niestety też... :(

_________________
viewtopic.php?f=28&t=32341&hilit


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2011-03-24, 00:27 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6020
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 7,3
Przebieg: 380500
Nr z parady volvo: 0
Nicram, jachim2570, czyli z finansowego punktu widzenia gra nie warta świeczki praktycznie.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
magic44
PostNapisane: 2011-03-24, 08:40 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.07.2007, 23:09
Posty: 667
Lokalizacja: Szczecin, Piła
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: S80
Silnik: 2.5D
KW/KM/NM: 140/103/290
Rok: 1999
Był na spocie: 7
Średnie spalanie: 5.0 do 6.3
Przebieg: 550000
Nr z parady volvo: 0
Gra nie jest warta świeczki, ponieważ niższa wartość energetyczna biodiesla nie jest proporcionalna do ceny w porównianiu ze zwykłym ON.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jachim2570
PostNapisane: 2011-03-24, 09:53 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.09.2009, 00:24
Posty: 1546
Lokalizacja: Chorzów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: 855
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 1996
Był na spocie: 30
Średnie spalanie: przeróżne
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 125
Iwan, u mnie wyszło w przeliczeniu drożej o 50gr na 100km Więc gdzie sens i logika?

_________________
viewtopic.php?f=28&t=32341&hilit


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
agaj666
PostNapisane: 2011-03-24, 10:00 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.03.2008, 16:23
Posty: 5531
Lokalizacja: Brwinów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Nr z parady volvo: 153
Zaletą jest pozorna oszczędność ;) oraz to, że nie dymi jak na ON, no i silnik ładniej pracuje.

_________________
gsmwarszawa.pl
Obrazek

STILGUT - markowe futerały na telefony i tablety.
ROXFIT - dedykowane futerały do wszystkich modeli Sony Xperia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Nicram
PostNapisane: 2011-04-01, 23:47 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.02.2007, 01:19
Posty: 2148
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2008
Był na spocie: 40
Przebieg: 106000
Nr z parady volvo: 296
Dzisiaj wróciłem do Bio.

Przy cenie 4,29 za litr Bio przy cenie 5,09 za litr zwykłego ON zaczyna się opłacać jeżdżenie na Bio.

I nie jest to żart primaaprilisowy.

_________________
Marcin V50


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
ksiadz
PostNapisane: 2011-04-02, 20:23 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.02.2011, 00:00
Posty: 183
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2.0T
Był na spocie: 0
Nr z parady volvo: 0
z doświadczenia w 1.9 TDI wiem, że auto pali więcej, kopa ma mniejszego, ciszej chodzi i śmierdzi frytkami.. BIO dobre do ciagnika - nie do samochodu


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Paka
PostNapisane: 2011-04-05, 10:01 
Offline
VO
VO

Dołączył(a): 26.11.2010, 16:07
Posty: 193
Lokalizacja: Grudziądz / Sopot
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 850 Estate
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 140/290
Rok: 1996
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6,90 l/100
Przebieg: 390000
Nr z parady volvo: 0
Mam podobne doświadczenia co ksiadz, jednak testowałem na 1.9 TD (Seat Toledo '92). Dodałbym jeszcze, że silnik bardziej się grzeje, a spalanie było od 5 do 20 procent wyższe - zależy jak szybko jeździłem i jak bardzo obładowane auto miałem.

Wykopałem ciekawe materiały z Vadisa dotyczące adaptacji osprzętu silnika 2.5 TDI do B100.

spis części
instrukcja wymiany

Ogólnie rzecz biorąc chodzi o odłączenie świec żarowych układu chłodzenia oraz wymianę kilku elementów zbiornika paliwa, uszczelek i przewodów układu paliwowego.



Podsumowując:
Osobiście bym tego nie lał do naszych samochodów. Oszczędność jest minimalna bądź wcale nie występuje, a standardowy układ paliwowy dostaje w kość (B100 ma silne właściwość rozpuszczające). Pomijam już, że silnik jest mniej dynamiczny - ale jeśli chcemy oszczędzać to nie bierzemy tego pod uwagę:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Nicram
PostNapisane: 2011-04-05, 21:30 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.02.2007, 01:19
Posty: 2148
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2008
Był na spocie: 40
Przebieg: 106000
Nr z parady volvo: 296
Paka, a w instrukcji stoi

Obrazek

Paka mam też wrażenie, że nowsze diesle 2,5 Tdi są z "natury" przygotowane na RME

_________________
Marcin V50


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tehet
PostNapisane: 2011-04-05, 22:22 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2008, 18:40
Posty: 835
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: by³o 940, teraz mykañce
Silnik: by³ klekot z tikiem, by³ jeep jest dodge
KW/KM/NM: 122/220/158
Rok: 1994
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 8,3/15l LPG
Przebieg: 303000
Nr z parady volvo: 0
Dziś pierwszy raz mojego D24TIC zalałem bio...
Pierwsze wrażenie to cichsza praca silnika, nie zauważyłem spadku mocy.
Zobaczymy jak wyjdzie spalanie, póki co 50 zł mniej zapłaciłem za pełne tankowanie.
PS
Frytkami nie śmierdzi bo staram się jechać do przodu :mrgreen:

_________________
Była szafa 940 a teraz szafa z drzwiami suwanymi:
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 97`
DOMKI W DĘBKACH, zapraszam www.bosanoga.pl
https://www.facebook.com/BosanogaDebki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2011-04-05, 22:36 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6020
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 7,3
Przebieg: 380500
Nr z parady volvo: 0
tehet, mnie też kusi.

W Krakowie BIO (Bliska) widziałem po 4,29, ON najtaniej na stacji Auchan chyba 4,86 zł, więc 57 groszy różnica. Jak spalanie podskoczy o pół litra, to oszczędność praktycznie diabli biorą (wzrost o 2,40 zł na 100 km, to oszczędność na 6 litrach BIO, czyli jak spala 7-8, to nie chce być inaczej).

Niemniej kiedyś spróbuję chyba.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Grzesiek80
PostNapisane: 2011-04-22, 11:41 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2007, 11:20
Posty: 231
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Nr z parady volvo: 0
http://nafta.wnp.pl/od-1-maja-od-b100-t ... 1_0_0.html

czyli juz po BIODIESLU, tak jak pisałem wcześniej


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL