Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
agaj666
PostNapisane: 2011-04-22, 12:54 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.03.2008, 16:23
Posty: 5531
Lokalizacja: Brwinów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V 70
Silnik: 2500 TDi
KW/KM/NM: 140
Rok: 2000
Był na spocie: 66
Średnie spalanie: dostaje ile chce.
Przebieg: 666666666
Nr z parady volvo: 153
Grzesiek80, ja o tym już na początku roku pisałem :)

_________________
gsmwarszawa.pl
Obrazek

STILGUT - markowe futerały na telefony i tablety.
ROXFIT - dedykowane futerały do wszystkich modeli Sony Xperia.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tehet
PostNapisane: 2011-04-25, 23:03 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2008, 18:40
Posty: 835
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: by³o 940, teraz mykañce
Silnik: by³ klekot z tikiem, by³ jeep jest dodge
KW/KM/NM: 122/220/158
Rok: 1994
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 8,3/15l LPG
Przebieg: 303000
Nr z parady volvo: 0
Grzesiek80, pytanie tylko o ile zdrożeje...

Póki co pierwszy bak bio wyjeżdżony i spalanie nie wzrosło więcej niż 0,2 l/100km od normy spalania na ON czyli według mnie w granicach błędu. Teraz leci drugi bak testowy.

_________________
Była szafa 940 a teraz szafa z drzwiami suwanymi:
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 97`
DOMKI W DĘBKACH, zapraszam www.bosanoga.pl
https://www.facebook.com/BosanogaDebki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jakub_a
PostNapisane: 2011-06-22, 10:57 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.04.2009, 13:51
Posty: 157
Lokalizacja: Wrocław/Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Imię: KUBA
VOLVO: V70
Silnik: 2.5 TDI (D5252T)
Rok: 1998
Był na spocie: 11
Przebieg: 299000
Nr z parady volvo: 0
http://moto.wp.pl/kat,23681,title,Jak-j ... omosc.html

[...]Ryzyko związane z tankowaniem biopaliwa jest duże i wynika nie tylko z kwestii technicznych. Badania jakości paliw przeprowadzone niedawno przez UOKiK przyniosły alarmujące rezultaty: aż 12,5 proc. zbadanych próbek nie odpowiadało normom (w przypadku oleju napędowego wskaźnik ten wyniósł ok. 3,5 proc.)[...]

Ja tankuje na Bliskiej - jezdze juz 2 sezon 'cieply' na bioestrze - zero problemow. Spalania nie potrafie porownac w sposob kontrolowany, wiec sie tym nie przejmuje.

/KUBA:)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Iwan
PostNapisane: 2011-08-01, 14:51 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 2.09.2009, 16:04
Posty: 6020
Lokalizacja: Kraków (przybył z Hecznarowic)
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: 940 kombi
Silnik: D24TIC z M90
KW/KM/NM: 90/122
Rok: 1995
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: około 7,3
Przebieg: 380500
Nr z parady volvo: 0
tehet, ja zalałem pierwszy bak, a konkretnie w baku powinno być ok. 80% BIO, bo weszło 60 litrów na 75 pojemności, czyli pi razy oko było tam jeszcze 15 litrów ON.

Z rury wali jak ze smażalni, odpala tak samo, tylko na zimnym większy dym mam wrażenie i dłużej lekki dymek się utrzymuje.
Na ON odpalam, buchnie z rury bąk dymu, wyjeżdżam za bramę i jak wychodzę z auta żeby zamknąć bramę, to nie widać było nic z rury, a na BIO jest jeszcze taka ciemniejsza mgiełka.
Zachowanie silnika, dynamika auta bez zmian, albo są one przeze mnie niewyczuwalne. Jakby ciut wzrosły wolne obroty, ale to tak o szerokość wskazówki.

Spalanie będę mniej więcej wiedział jak wyjeżdżę bak.

_________________
Polecam http://www.vw.krakow.pl

WYPRZEDAJĘ CZĘŚCI DO WOŁGI 24 - POZOSTAŁOŚCI PO AUCIE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
andyeudezet
PostNapisane: 2011-09-28, 20:44 
Offline
V
V

Dołączył(a): 16.01.2011, 22:23
Posty: 36
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 460
Silnik: 1.9 TDI
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja w lato ciągle jeździłem na BIO, jesli chodzi o dynamikę, nie zauważyłem jakoś pogorszenia. Co do spalania, o dziwo albo wzrasta o mniej więcej pół litra...albo w ogóle się nie zmienia (zależny od trybu jazdy). Jedyny minus to niemiłosierny zapach (nie polecam wlewania pełnego baku BIO, zawsze dolejmy z 5-10 litrów ON, przy pełnym baku samego BIO wali naprawdę niemiłosiernie naleśnikami, przy dolanym ON jakoś to się zmiesza i tak mocno nie czuć) ;)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tehet
PostNapisane: 2011-09-28, 21:00 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.12.2008, 18:40
Posty: 835
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: by³o 940, teraz mykañce
Silnik: by³ klekot z tikiem, by³ jeep jest dodge
KW/KM/NM: 122/220/158
Rok: 1994
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 8,3/15l LPG
Przebieg: 303000
Nr z parady volvo: 0
Również jak mam okazję to tankuję BIO. Taniej o około 60 groszy na litrze a różnica w spalaniu i dynamice niezauważalna. Byle tylko wypalić co w baku przed spadkiem temperatur... :>

_________________
Była szafa 940 a teraz szafa z drzwiami suwanymi:
DODGE GRAND CARAVAN 3,8 97`
DOMKI W DĘBKACH, zapraszam www.bosanoga.pl
https://www.facebook.com/BosanogaDebki


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
JEJEK
PostNapisane: 2011-10-08, 13:49 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.02.2011, 00:09
Posty: 1454
Lokalizacja: opole
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: s80 - 4 osobowy :)
Silnik: 2.5 TDI ; automat
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7.3
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
u mnie zauważyłem minimalny spadek mocy na bio (stacja bliska), oczywiście z wydechu jedzie frytkami.

bardzo zdziwiła mnie wizyta na holenderskiej stacji (supertank) , zwykły diesel kosztuje 1.28euro , biodiesel 1.33euro :lol:

_________________
s80 TDI > podrabiany executive, 2 x fotele z pamięciami, lodówka, premium sound

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
bystrymarkus
PostNapisane: 2012-05-23, 09:39 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.10.2010, 21:57
Posty: 1046
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Imię: Michal
VOLVO: V70 I/ V40
Silnik: 2.5TDI/ 1.8
KW/KM/NM: 148/ 122
Rok: 1997
Był na spocie: 31
Średnie spalanie: 6.0/9.5
Przebieg: 358
Nr z parady volvo: 0
Mój kuzyn jest rolnikiem i wszystkie sprzęty chodzą na BIO100 z orlenu jedyna wada jaką zauważył to kombajn kręci dłużej silnikiem zanim odpali (wielkie fajne V8), 3 samochody audi jeżdżą na BIO oraz Mercedes kaczka który odpalił na letnim BIO przy -5 i nie dławił się.

_________________
bystrymarkus junior zwany

oraz me brzydkie volviątko
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
jachim2570
PostNapisane: 2012-05-23, 10:42 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.09.2009, 00:24
Posty: 1546
Lokalizacja: Chorzów
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: 855
Silnik: 2,5 TDI
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 1996
Był na spocie: 30
Średnie spalanie: przeróżne
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 125
ja do pełnego baku dolewam tego specyfiku tak 5-7l bo mi ciszej volver chodzi :)

_________________
viewtopic.php?f=28&t=32341&hilit


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Paulo1976
PostNapisane: 2012-06-08, 21:57 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.05.2009, 16:45
Posty: 74
Lokalizacja: Gdynia
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 2.4
Silnik: B5254S
KW/KM/NM: 125/170/220
Rok: 1999
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 8/10
Przebieg: 312000
Nr z parady volvo: 0
A ja w sezonie letnim leje do pełna , róznicy w spadku mocy nie zauważyłem , na pewno silnik ciszej pracuje


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Arkaszka
PostNapisane: 2012-07-19, 19:59 
Offline
V
V

Dołączył(a): 14.07.2012, 20:09
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V40
Silnik: 1.9D D4192T2
KW/KM/NM: 95
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Za starych dobrych czasów testowaliśmy fordowski silnik 1,8D mieszanką 50% stary przefiltrowany olej z frytek 50%+ opał 50%. Silnik bez problemu przeżył 20K.
Kilka razy lałem bio do dostawczego citroena 2,5 d żadnych ujemnych efektów nie widziałem.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
kneur2
PostNapisane: 2012-08-13, 15:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 3.08.2011, 19:51
Posty: 3
Lokalizacja: Polska
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S40
Silnik: 1,6 Diesel
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Po zatankowaniu 15 litrów paliwa Eko diesel (Orlen) do volvo s40 II 1,6 D po przejechaniu kilku kilometrów silnik w trakcie jazdy zgasł. Po ponownym uruchomieniu jechałem ale w trakcie przyspieszania silnik szarpał. Następnego dnia silnik podobnie się zachowywał. Po dolaniu 20 litrów Shell Power Diesel objawy zniknęły. Tak więc lepiej nie tankwać eko -diesel'a w nowszych samochodach.

kneur2


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
qb4hkm
PostNapisane: 2012-08-13, 15:57 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 6.09.2010, 20:47
Posty: 3135
Lokalizacja: Sochaczew/Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Czarne V70 II
Silnik: 2,4 D5 163KM
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: ~6,6 ON
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
ciekawe... przecież silniki na CR bez problemu jeżdżą na oleju po frytkach...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Chalski
PostNapisane: 2012-08-14, 16:19 
Offline
VIP
VIP

Dołączył(a): 16.02.2009, 00:05
Posty: 7462
Lokalizacja: Warszawa / Otwock
Płeć: Mężczyzna
Imię: Kamil
VOLVO: V70 + LPG OMEGAS / V40
Silnik: 2,4 T (B5254T)/2,0 T(B4204T2)
KW/KM/NM: seria
Rok: 1998
Był na spocie: 5
Średnie spalanie: ok 15 l(LPG)/??
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
ciekawe ile czasu bez problemu cr jeździ na fryturze?

_________________
Diagnostyka i naprawa VOLVO i innych marek.
Montaż i serwis instalacji LPG.
Kontakt na PW lub tel. 503904898


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lubanov
PostNapisane: 2012-09-23, 16:43 
Offline
V
V

Dołączył(a): 23.09.2012, 16:21
Posty: 1
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 740
Silnik: 2,4D
KW/KM/NM: 82 KM
Rok: 1990
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8.1
Przebieg: 447
Nr z parady volvo: 0
odpowiedz jest prosta i zależy od różnicy w cenie, nie zawsze się opłaca bo na bio pali więcej – i jest to fakt wynikający z praw fizyki – mniejsza kaloryczność biopaliw, nawet można to sobie obliczyć: http://www.biodiesel4cars.netmark.pl/

sam testowałem bio100 z Bliskiej i kilka baków bio100 przepalone :mrgreen: i zawsze spalanie było ciut wyższe i było wzrost spalania był faktycznie prawie taki jak w podanym kalkulatorze spalania biodiesela vs. ON

to ze komuś wychodzi inaczej wynika raczej ze zmiany stylu jazdy - zatankowanie bio daje coś w stylu efektu placebo - wiem sam to po sobie, jak ktoś decyduje się na bio to albo stosuje ecodriving lub faktycznie zależy mu na oszczędności - w końcu wygrał tańszą opcje i jedzie ostrożniej

podsumowując, od jakiego pół roku nie udało mi się kupić bio w cenie która rekompensowałaby zwyżkę spalania, wiec póki co zostaje przy ON

co nie znaczy, że jak się kupić w przystępnej cenie to nie polecam, jedynie trzeba dać sobie spokój zimą


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 145 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL