Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
mmax
PostNapisane: 2007-10-05, 13:54 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.06.2007, 08:02
Posty: 423
Lokalizacja: uk
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 D5; S60 D5
Silnik: D5244T; D5244T
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
witam

Czy ktos z posiadaczy diesli probowal biopaliw (np olej jadalny)... ?

Prosze o opinie lub doswiadzczenia z tym zwiazane.

_________________
pozdrawiam


było '95 850 2.0 10V
było '01 V70 2.4 benzyna
było '00 V70 mk2 2.5 TDI
jest '05 V70 D5 '03 S60 D5 mojej żony


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Eagle
PostNapisane: 2007-10-05, 17:33 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9.03.2007, 21:54
Posty: 142
Lokalizacja: Freren "D"
Płeć: Mężczyzna
Imię: Sylwester
VOLVO: XC90
Silnik: D5
Rok: 2006
Był na spocie: 4
Przebieg: 288000
Nr z parady volvo: 0
Ja miałem Audi z silnikiem 2.0 D ale jeszcze stary model silnik CN pompa wtryskowa BOSCH,a rotacyjna. Jeździł na wszystkim co mu się wlało, ale jak na 60l ON wlałem 4l oleju z biedronki to po 4km stanął. Przyczyna olej rzepakowy jest gęsty i ma większą lepkość i zakleił mi filtr paliwa. Poza tym żadnych niepokojących objawów nie miałem, wymiana filtra i jeździłem dalej.

O ile się nie mylę (znawców proszę o poprawkę) Twój silnik też jest Audi, ale to turbo i lepiej nie próbuj.

_________________
ex Volvo V70 2,4+LPG
XC90 D5
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... ead#unread


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
orlixx
PostNapisane: 2007-10-06, 00:30 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.05.2007, 07:42
Posty: 494
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzysiek
VOLVO: ex.V70 I , obecnie V50 II
Silnik: D2
KW/KM/NM: 115
Rok: 2011
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 6,5
Nr z parady volvo: 0
Po tym co ja przechodzę z "polskimi" paliwami - niby pierwszej klasy - to nigdy nie spróbuję. :557:
Już tylko Ultimate :mrgreen:

_________________
Na początku była cisza... Od kiedy powstał dźwięk, nic nie brzmi tak samo...
http://www.youtube.com/watch?v=FNZq0uMvNXo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
luka
PostNapisane: 2007-10-06, 16:36 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.03.2007, 22:14
Posty: 2118
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: bezvolvowy
Silnik: taki sobie
Rok: 2015
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
orlixx napisał(a):
Po tym co ja przechodzę z "polskimi" paliwami - niby pierwszej klasy - to nigdy nie spróbuję.
Już tylko Ultimate

A myślisz że to jakie francuskie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Andreas
PostNapisane: 2007-10-07, 20:15 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6.03.2007, 21:28
Posty: 645
Lokalizacja: Dębica / Wa-wa
Płeć: Mężczyzna
Imię: Andrzej
VOLVO: V70 II; ex 850
Silnik: D5
KW/KM/NM: 120/163/340
Rok: 2003
Był na spocie: 15
Przebieg: 250
Nr z parady volvo: 78
mmax napisał(a):
witam

Czy ktos z posiadaczy diesli probowal biopaliw (np olej jadalny)... ?

Prosze o opinie lub doswiadzczenia z tym zwiazane.

Czy masz może nadwyżkę finansową, że zadajesz takie pytania? Bo chyba nie wynika to z faktu, że nie stać Cię na paliwo i będziesz tankował w Biedronce?

_________________
Pozdrowionka
Andreas ;)

"Los obchodzi się ze mną łagodnie.
Nie chce, bym stał się zbyt sławny zbyt młodo."


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
orlixx
PostNapisane: 2007-10-07, 21:00 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.05.2007, 07:42
Posty: 494
Lokalizacja: Białystok
Płeć: Mężczyzna
Imię: Krzysiek
VOLVO: ex.V70 I , obecnie V50 II
Silnik: D2
KW/KM/NM: 115
Rok: 2011
Był na spocie: 6
Średnie spalanie: 6,5
Nr z parady volvo: 0
luka napisał(a):
A myślisz że to jakie francuskie.

Tak luka myślę, że to francuskie, rozlewane w Kazachstanie przez małe chińskie dzieci wiezione to Polski szwedzkimi ciężarówkami do brytyjskich sieci stacji benzynowych :570:
:lol:

_________________
Na początku była cisza... Od kiedy powstał dźwięk, nic nie brzmi tak samo...
http://www.youtube.com/watch?v=FNZq0uMvNXo


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
luka
PostNapisane: 2007-10-07, 21:16 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.03.2007, 22:14
Posty: 2118
Lokalizacja: Tczew/Subkowy
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: bezvolvowy
Silnik: taki sobie
Rok: 2015
Był na spocie: 12
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja tez tak myslałem. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Artur78
PostNapisane: 2007-10-07, 21:54 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5.07.2007, 20:25
Posty: 10061
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Artur
VOLVO: V70
Silnik: B5202S
KW/KM/NM: 126
Rok: 1997
Był na spocie: 101
Średnie spalanie: ile wleję
Przebieg: 357000
Nr z parady volvo: 211
Nie mam diesla ale nie wlałbym żadnego takiego wynalazku do swojego auta. Te 15 groszy różnicy na litrze (góra 10 zł na baku) to nie takie wielkie pieniądze, żeby ryzykować remontem za parę tysięcy.

Podam pewną historyjkę. Prawdziwą. Akcja działa się w Wojsku Polskim jakieś 8-10 lat temu. Przeprowadzono wtedy pewien eksperyment. Pewien wojskowy robił doktorat na temat mniej więcej "o wyższości oleju z biedronki nad normalnym dieslem". Za "auto" testowe posłużył wszystkożery (wielopaliwowy z założenia) silniki wysokoprężny UTD-20 w bojowym wozie piechoty BWP-1 (takie małe czołgi jakby ktoś nie był w wojsku). Wierzcie mi, że te pojazdy mogą jeździć na każdym gównie (na wojnę były projektowane), silniki piękne V6, 13 litrów pojemności, moc 300 KM, proste jak konstrukcja cepa (myśl techniczna ZSRR z lat 60-70). Testowano silnik nówkę sztukę. Został on zatarty po przejechaniu bodaj 1500 km na polskim biodieslu, specjalnie wtedy dla niego tłoczonym (10 lat temu nie było jeszcze rafinerii produkującej takie paliwo). Śmiechu była kupa, ale doktorat obroniony ;)

Pozdrawiam !

_________________
-> Mój czarnuch - V70 <-
*
*
KUPIĘ VOLVO 850/V70, benzyna+LPG, full wypas, ASB

moje ex:
- CC700 '96
- Punto II '02
- 854 T-5 ASB '94
- V70XC ASB '97


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
kiciuss
PostNapisane: 2008-03-17, 04:14 
Witam, w starym fordzie sierra 2.3d przejechałem około 50000tyś na "paliwie z Biedronki ". Jedno co wyczułem to inny zapach z wydechu i przy uruchamianiu zimnego silnika 2-3 sek głośniejszą prace"tzw. twarde wtryski". W spalaniu ilości paliwa nie ma wielkich różnic i osiągach no chyba, że z ropą super extra turbo power itd. po 4.60zł. Na pewno nie nadaje się do jazdy w zimę, chyba że założysz podgrzewanie i na pewno w nowych samochodach czyli można używać do starego rodzaju silników z pompą rotacyjną.
Niestety elektronika i nowoczesność nie daje sobie rady z super ekologią "biedronkową"


Ostatnio edytowano 2008-03-17, 21:38 przez kiciuss, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  
Cytuj  
Mithror
PostNapisane: 2008-03-18, 08:37 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.05.2006, 11:54
Posty: 678
Lokalizacja: Małkowo
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przem
VOLVO: v40 + s80
Silnik: 2.0T + 2.5T
KW/KM/NM: 165 + 210
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: idealne
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
ZNajomy lał do BMW (Bedziesz Mial Wydatki) 524D olej z marketu i po paru miesiącach sprzedał fure na części bo silnik totalnie sie zatkał i zasyfił...

_________________
Where dark and light don't differ...

now S80, 2.5T, LPG, 2006r. (210KM)
now V40, 2.0T, LPG, 2001r. (165KM)
ex 945, 2.4TD, 1991r. (108KM)
ex V70, 2.5TDI, 98r. (170 KM chip)
ex V440, 1.8i, LPG, 94r. (90KM)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
B234F
PostNapisane: 2008-03-18, 13:28 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1.08.2006, 20:51
Posty: 1031
Lokalizacja: Frankfurt|Kg|Wawa
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 II BE/ V70 I / 850 / ex745GL
Silnik: B5244S/B5252S/B5252S/B230F
KW/KM/NM: 125/170/225||104/144/206|| 104/144/206||83/113/XXX
Rok: 2004
Był na spocie: 16
Średnie spalanie: wolê nie patrzeæ
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 566
Kolega mmax pyta sie o opinie i doswiadczenia nt. instalacji na olej roslinny, a wy piszecie na pol strony o cenach i trendach na rynkach swiatowych ??

Od takich tematow jest dzial OT.

Wracajac do tematu,
jezeli wlejesz olej roslinny do zwyklego baku to jasne ze pozapychasz wtryski.

Na dzien dzisiejszy montuje sie w autach system 2 zbiornikowy (osobny zbiornik na olej roslinny) + osobne podgrzewanie.

Startujesz na normalnym dieslu, po osiagnieciu temperatury nastepuje przelaczenie na olej roslinny. Olej roslinny w odpowiedniej temperaturze nie zapycha ani przewodow ani wtryskow.
Na 5 minut przed koncem jazdy przelaczasz recznie znowu na diesla i robisz tzw. plukanke z pozostalosci oleju roslinnego. zeby (po ostygnieciu i skrzepnieciu nie zapchal wlasnie przewodow, filtra i wtryskow).

Na zachodzie system jest coraz czesciej spotykany ;) .

_________________
Nastepny bedzie Aston DB9 V12 ... ;)

http://facebook.turasbass.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Nicram
PostNapisane: 2008-03-25, 08:38 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.02.2007, 01:19
Posty: 2148
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V50
Silnik: 2.0 D
KW/KM/NM: 100/136/320
Rok: 2008
Był na spocie: 40
Przebieg: 106000
Nr z parady volvo: 296
A co z Biodieslem ze stacji Orlenowskich

_________________
Marcin V50


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Grzesiek80
PostNapisane: 2008-03-25, 21:33 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2007, 11:20
Posty: 231
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Nr z parady volvo: 0
Ekodiesel - to normalny naped na stacjach orlenowskich (taka nazwa handlowa)

Biodiesel - to mieszanka napedu z bioestrem, np 20%. tego obecnie nie sprzedaja, Pani Gilowska załatwiła ostatnio wszystkie ulgi

Bioester - czyli najnowszy trend - czysty 100% ester (można nazwac ze olej roślinny, lecz mimo wielu podobieństw jest całkiem inny)

Bioester - w tym roku narzucono producentom i importerom wykonanie narodowego wskaźnika sprzedazy bioestrów. mozna go wykonac poprzez sprzedaz 20% mieszanek (co jest nieopłacalne bo nie ma ulgi na akcyzie), lub poprzez czysty bioester - tu akcyza jest symboliczna. Zatem ORLEN i pozostali producenci beda wciskac kazdemu bioester, tłumaczac ze dobrze wpływa na ochrone środowiska. Bioesester mozna tankowac normalnie, dolewajac sobie go do baku z napedem, lub lejac czysty do starszych aut. jest on bardzo gesty, jutro wrzuce wam swiadectwa jakosci.

Byłem na pewnym szkoleniu na temat bioestrów i powiem tak - unikajcie tego jak tylko możecie, a jutro jak bede w pracy i dokopie sie do materiałów ze szkolenia napisze dokładnie dlaczego tak uważam.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zzjacek
PostNapisane: 2008-03-25, 21:51 
Offline
VIP
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.03.2006, 09:00
Posty: 8657
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Imię: zetzet
VOLVO: S80 Executive
Silnik: D5244T+
KW/KM/NM: 148/201/465
Rok: 2004
Był na spocie: 86
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 103
Ja raz w centrum berlina zatankowałem Biodiesla do 2.5TDI [V70].
Niemiłosiernie kopcił i nie chciał jechać.
Natomiast w 2.4TD [940] nie było problemów [paliwo tankowane było na tej samej stacji].

_________________
Obrazek/ ex V40 LPT / 945 TD / V70 I TDI / 764 TD / V70 III D /
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Grzesiek80
PostNapisane: 2008-03-26, 09:55 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2007, 11:20
Posty: 231
Lokalizacja: Biała Podlaska
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60R
Silnik: 2,5 T
KW/KM/NM: 322 KM, 455 NM
Rok: 2004
Był na spocie: 1
Średnie spalanie: 14
Przebieg: 160000
Nr z parady volvo: 0
może to troszke OT, ale na onecie takie info dzis znalazłem

"Nowe paliwo na stacjach - będziemy mniej płacić
(Rzeczpospolita, pb/26.03.2008, godz. 07:28)

Na polskich stacjach pojawi się pierwsze biopaliwo do aut benzynowych. Będzie tańsze nawet o złotówkę od tradycyjnych benzyn. W Niemczech dostępne jest na 500 stacjach - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Ministerstwo Gospodarki ogłosiło projekt rozporządzenia regulującego normy nowej ekobenzyny E85. Ma to rozruszać produkcję ekologicznego paliwa do aut benzynowych. Benzyna ta w 70 – 85 proc. produkowana będzie z etanolu pochodzenia roślinnego, czyli zbóż, trzciny cukrowej i buraków cukrowych.

Obecnie przepisy pozwalają na sprzedaż na stacjach paliwowych w kraju dwóch rodzajów biopaliw: oleju napędowego z dodatkiem 20 proc. biokomponentów i biodiesla w 100 proc. wyprodukowanego z biomasy. Nie ma natomiast ekologicznych paliw dla pojazdów z silnikiem benzynowym. E85 świetnie sprzedaje się już w Niemczech, Czechach czy Szwecji, gdzie jest dostępna na ponad pół tysiąca stacji. By ją wprowadzić w Polsce, trzeba ten zamiar notyfikować Komisji Europejskiej. Resort gospodarki ocenia, że procedura ta zajmie sześć, siedem miesięcy. Nowe paliwo ma więc szansę pojawić się na stacjach (są na to gotowe) przed końcem roku.

Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford, Volvo czy General Motors. – Mamy w naszej ofercie auta Saab i Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli także ople i chevrolety.

Więcej o nowym paliwie w "Rzeczpospolitej"
"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lelek
PostNapisane: 2008-03-26, 22:43 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 15:13
Posty: 7
Lokalizacja: koblenz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: niemam
Silnik: niemam
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
B234F napisał(a):
Kolega mmax pyta sie o opinie i doswiadczenia nt. instalacji na olej roslinny, a wy piszecie na pol strony o cenach i trendach na rynkach swiatowych ??

Od takich tematow jest dzial OT.

Wracajac do tematu,
jezeli wlejesz olej roslinny do zwyklego baku to jasne ze pozapychasz wtryski.

Na dzien dzisiejszy montuje sie w autach system 2 zbiornikowy (osobny zbiornik na olej roslinny) + osobne podgrzewanie.

Startujesz na normalnym dieslu, po osiagnieciu temperatury nastepuje przelaczenie na olej roslinny. Olej roslinny w odpowiedniej temperaturze nie zapycha ani przewodow ani wtryskow.
Na 5 minut przed koncem jazdy przelaczasz recznie znowu na diesla i robisz tzw. plukanke z pozostalosci oleju roslinnego. zeby (po ostygnieciu i skrzepnieciu nie zapchal wlasnie przewodow, filtra i wtryskow).

Na zachodzie system jest coraz czesciej spotykany ;) .



Dokladnie !!!

Tak po krotce dziala przyzwoita instalacja dwuzbiornikowa i na podstawie dzisiejszych doswiadczen mozna ja stosowac prawie we wszystkich dieslach nawet tych z nowoczesnymi ukladami wtryskowymi ( Common Rail ).
Zasadnicza sprawa nie jest tutaj zastosowanie podgrzewaczy ( jak wszedzie o tym glosno ) lecz to aby funkcjonowaly odpowiednio to znaczy byly maksymalnie wydajne. Jezeli nie osiagniemy temperatury minimum 75°C i nie jestesmy w stanie jej utrzymac podczas jazdy zwiekszamy tylko ryzyko awarji ( zapieczone pierscienie, osadzanie sie osadu na wtryskach i w komorze spalania, zatarcie turbosprezarki itp. ).
W internecie krazy wiele tego rodzaju rozwiazan jak na przyklad pseldo instalacja z 4kolka.pl, ktorej wydajnosc termiczna zapewnia jedynie swobodny przeplyw OR przez filtr paliwa ( okolo 40-50°C, a wykonawca twierdz ze to wystarczy). Jak juz jeden z kolegow wspomnial OR posiada duza lepkosc i ona wlasnie jest najwiekszym wrogiem, a OR przy temperaturze 40°C posiada ja jeszcze okolo 12-15 razy wyzsza niz ON.
Jezdzac na OR musimy obnizyc lepkosc do minimum, a jest ona uzalezniona od temperatury ( im wyzsza tym lepkosc jest mniejsza ).
Ja moge tylko powiedziec ze jezdze juz ponad 50.000 km z taka instalacja gdzie olej roslinny uzyskuje temperature powyzej 90°C. Nie jest to, jak niektorzy nazywaja, stary klekot z lat 80-tych lecz nowoczesny diesel z 2004 z bezposrednim wtryskiem. Ze cos takiego funkcjonuje to nie nowosc. W niemczech jezdzi dziesiatki tysiecy tego rodzaju "klekotow" juz od dziesiatkow lat.
Zuzycie juz 4000 litrow OR przynioslo mi juz oszczednosci powyzej 1600 €.
Mysle ze bedzie jeszcze wiecej

[ Dodano: 2008-03-26, 22:01 ]
Grzesiek80 napisał(a):
może to troszke OT, ale na onecie takie info dzis znalazłem

"Nowe paliwo na stacjach - będziemy mniej płacić
(Rzeczpospolita, pb/26.03.2008, godz. 07:28)

Na polskich stacjach pojawi się pierwsze biopaliwo do aut benzynowych. Będzie tańsze nawet o złotówkę od tradycyjnych benzyn. W Niemczech dostępne jest na 500 stacjach - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Ministerstwo Gospodarki ogłosiło projekt rozporządzenia regulującego normy nowej ekobenzyny E85. Ma to rozruszać produkcję ekologicznego paliwa do aut benzynowych. Benzyna ta w 70 – 85 proc. produkowana będzie z etanolu pochodzenia roślinnego, czyli zbóż, trzciny cukrowej i buraków cukrowych.

Obecnie przepisy pozwalają na sprzedaż na stacjach paliwowych w kraju dwóch rodzajów biopaliw: oleju napędowego z dodatkiem 20 proc. biokomponentów i biodiesla w 100 proc. wyprodukowanego z biomasy. Nie ma natomiast ekologicznych paliw dla pojazdów z silnikiem benzynowym. E85 świetnie sprzedaje się już w Niemczech, Czechach czy Szwecji, gdzie jest dostępna na ponad pół tysiąca stacji. By ją wprowadzić w Polsce, trzeba ten zamiar notyfikować Komisji Europejskiej. Resort gospodarki ocenia, że procedura ta zajmie sześć, siedem miesięcy. Nowe paliwo ma więc szansę pojawić się na stacjach (są na to gotowe) przed końcem roku.

Niestety z nowego paliwa będą mogli skorzystać tylko nieliczni kierowcy. W Polsce auta z napędem na bioetanol (tzw. flexi fuel albo biopower) stanowią margines. Nieliczne modele oferują np. Ford, Volvo czy General Motors. – Mamy w naszej ofercie auta Saab i Cadillac, które mogą jeździć na E85. Od 2010 roku będziemy mieli także ople i chevrolety.

Więcej o nowym paliwie w "Rzeczpospolitej"
"



W zasadzie kazdy benzynowy silnik ( tylko z ukladami wtryskowymi ) mozna przystosowac do napedu etanolem.
Cala filozofia polega na odpowiednim ustawieniu zaplonu do obojetnie jakiej mieszanki benzyna+etanol, czysta benzyna lub czysty etanol i robi to odpowiednie uzadenia podlaczone do sterowania zaplonem, a robi to na podstawie analizy spalin w ciagu ulamka sekundy. Takie uzadzenia proponowane sa juz na prawie wszystkich stacjach paliw w niemczech gdzie mozna zatankowac wlasnie etanol. Koszt okolo 700 €.

To sa oznaczenia paliw zawierajacych etanol:

E-85- to etanol z 25% zawartoscia benzyny,
E100- to czysty odwodniony etanol

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 2008-04-09, 21:48 przez lelek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
alos
PostNapisane: 2008-03-30, 18:24 
Offline
V
V

Dołączył(a): 16.03.2008, 13:55
Posty: 25
Lokalizacja: Warszawa/bemowo
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: v70
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 103/144
Rok: 1997
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Cytuj:
E-85- to etanol z 25% zawartoscia benzyny,


chyba 15%?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lelek
PostNapisane: 2008-04-01, 11:33 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 15:13
Posty: 7
Lokalizacja: koblenz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: niemam
Silnik: niemam
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Sory, mala pomylka. Dzieki za uwage.
Przy zastosowaniu sterownika punktu zaplonu niema to roznicy sam sie dopasuje do odpowiedniego stezenia mieszanki ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
magnum2
PostNapisane: 2008-04-01, 13:49 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.03.2008, 15:20
Posty: 6
Lokalizacja: Chorzów
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S60 R
Silnik: 2,5T
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
A mnie interesuje jak się na tym jeździ, czy silnik nie robi się mułowaty? Jak masz rozwiązany temat drugiego zbiornika, gdzie on jest zamontowany? Możesz podać namiary na firmę która to robiła?
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lelek
PostNapisane: 2008-04-02, 00:08 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 15:13
Posty: 7
Lokalizacja: koblenz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: niemam
Silnik: niemam
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ja jezdze juz na OR od 50.000 km i od poczatku z instalacja dwuzbiornikowa.
Wykonalem ja sam z elementow zakupionym w internecie. Wzorowalem sie na opisach i innych rozwiazaniach. Jedyne problemy jakie napotkalem to ulokowanie tego pod maska.
Do dzisiaj dziala wszystko jak nalezy.
Zuzycie paliwa, dynamika, predkosc pozostaly takie same.
Na zdjeciach pokazane sa: dodatkowy zbiornik w bagazniku, oraz czesciowo instalacja pod maska.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Blondas
PostNapisane: 2008-06-28, 12:06 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 12.03.2007, 18:44
Posty: 1474
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: Toyota Auris
Silnik: 1.6
KW/KM/NM: 136 KM
Rok: 2011
Był na spocie: 35
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
B234F napisał(a):
Startujesz na normalnym dieslu, po osiagnieciu temperatury nastepuje przelaczenie na olej roslinny. Olej roslinny w odpowiedniej temperaturze nie zapycha ani przewodow ani wtryskow.
Na 5 minut przed koncem jazdy przelaczasz recznie znowu na diesla i robisz tzw. plukanke z pozostalosci oleju roslinnego. zeby (po ostygnieciu i skrzepnieciu nie zapchal wlasnie przewodow, filtra i wtryskow).


W Szczecinie instalacja takiego urządzenia kosztuje 2000 pln więc tyle co Gaz w benzynie. Rozmawiałem szczegółowo z użytkownikiem i instalatorem takiej instalacji ( 2 inne osoby ) i naprawde nie ma różnicy [ no chyba ze w cenie ] Sam się poważnie zastanawiam czy tego nie zalozyc do 940 ;) W cenie jest wszystko co niezbędne do jazdy, oprócz rzepaku :mrgreen:

_________________
ex 854 2.3T5 automat 240km/310nm
ex764 2.3ET+M47 182hp
ex944 D24+M47 82hp


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL