Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
majdan
PostNapisane: 2015-05-25, 11:21 
Offline
V
V

Dołączył(a): 21.06.2013, 18:00
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Imię: Szczepan
VOLVO: V40
Silnik: Diesel
KW/KM/NM: 95
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 189000
Tak wygląda olej zużyty po filtrowaniu, zastosowałem do filtracji m.in. filtry do farb (0,40zl/szt.) oraz filtry do kawy (4zl/100szt.)
Zalałem 2L tego oleju z 5L oleju napędowego. Auto śmiga normalnie.
Poprzednim Escortem na pompie Lucas z wtryskiem pośrednim również jeździłem na tym oraz na zużytym oleju silnikowym z dodatkiem benzyny/ropy ok 5%.

Pozdrawiam i czekam na wszelkie uwagi i komentarze


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zacho89
PostNapisane: 2015-05-25, 12:12 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.02.2012, 17:46
Posty: 379
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Zachariasz
VOLVO: V70
Silnik: 2.5 tdi
Rok: 1997
Przebieg: 242000
Nr z parady volvo: 0
na takim oleju jezdzilem majac 940 TIC ;) wazne aby byl dobrze przefiltrowany,bo kiedys wlalem tylko po pierwszej filtracji z taka wrecz kasza i zawalilem filtr paliwa... :oops: swego czasu przeczytalem kiedys- cos w stylu,ze tamta pompa "lubi" takie smarowanie :) w nowszych silniack raczej nie odwazylbym sie na taka jazde, w v70 2.5TDI nie probowalem i raczej nie bede ;) kiedys pamietam taka historie jak gosciu podjechal starym mercem pod biedronke i wyszedl ze sklepu z olejem ktory od razu wlal do baku ;) ewentualnie przy nizszych temp. moze byc problem z odpaleniem-zbyt geste paliwo.

_________________
jest: v70 2,5tdi 97'
było: 940 2,4TIC 91', v70 2,5tdi 97'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zbij
PostNapisane: 2015-05-25, 13:28 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.12.2009, 23:45
Posty: 2163
Lokalizacja: Tarnów
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 940 GL LPG
Silnik: 2316 FB + M 47
KW/KM/NM: 131 KM
Rok: 91
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 11/16 LPG
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Na zimę trzeba będzie zamontować grzałkę - o ile się da.
I nie wiadomo ile francuski silnik wytrzyma na tak alternatywnym paliwie.

_________________
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
zacho89
PostNapisane: 2015-05-25, 13:30 
Offline
VOL
VOL
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2.02.2012, 17:46
Posty: 379
Lokalizacja: Świdnica
Płeć: Mężczyzna
Imię: Zachariasz
VOLVO: V70
Silnik: 2.5 tdi
Rok: 1997
Przebieg: 242000
Nr z parady volvo: 0
a wladnie-jeszcze dodatkowo w 940 TIC mialem zalozony przeplywowy podgrzewacz paliwa :one:

_________________
jest: v70 2,5tdi 97'
było: 940 2,4TIC 91', v70 2,5tdi 97'


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
LukaszDan
PostNapisane: 2015-05-25, 14:25 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.03.2015, 11:55
Posty: 58
Lokalizacja: Chełm/Lublin
Płeć: Mężczyzna
Imię: Lukasz
VOLVO: S80
Silnik: 2.4 D5
KW/KM/NM: 185
Rok: 2008
Średnie spalanie: 8
Przebieg: 300000
Opłaca się coś takiego robić? Ja niejednokrotnie przekonałem się, że oszczędny płaci 2 razy. Jak z osprzętem, silnikiem, jakimiś nagarami itp po jeżdżeniu na czymś takim?

_________________
Mitsubishi Space Star 1.3 '99, Chevrolet Trans Sport 3.4 '98, Volvo V70 2.5D '99, Volvo S80 2.5D '00, Lexus GS300 '98, Volvo S60 D5 '05, Volvo S60 D5 '05, VW Phaeton 3.2 '03, Volvo S60 2.4i '05, Volvo S80 D5 '08


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
majdan
PostNapisane: 2015-05-25, 20:35 
Offline
V
V

Dołączył(a): 21.06.2013, 18:00
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Imię: Szczepan
VOLVO: V40
Silnik: Diesel
KW/KM/NM: 95
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 189000
LukaszDan napisał(a):
Opłaca się coś takiego robić? Ja niejednokrotnie przekonałem się, że oszczędny płaci 2 razy. Jak z osprzętem, silnikiem, jakimiś nagarami itp po jeżdżeniu na czymś takim?


W naszych auta NIE.
Trochę się rozpisze, jak chcecie to posłuchajcie.
Miałem starego escorta na pompie lucas i wtrysku pośrednim, przepalał wszystko; od opałowego po rzepakowy, zużyty posmażalniczy, zużyty olej silnikowy a w pracy testowałem poloneza tracka z silnikiem citroena 1.9 nawet na przekładniowym bez dodatków ale za gesty był i zdychał. Do przepalonego oleju z frytek miałem dostęp (20L tydzień) wiec sobie cedziłem i jeździłem z domieszka ropy.
W końcu padła pompa, ukręciłem na niej wałek a to z tego względu że pracowała czasem na suchobiegu, zapowietrzał się od głupiej ręcznej pompki paliwa wiec ją wywaliłem i zmodyfikowałem cały układ paliwowy. Filtr paliwa zastąpiłem filtrem tego typu
https://www.google.pl/search?q=filtron+ ... B640%3B480
Był przeźroczysty więc było widać czy się zapycha powoli a że kosztował 4zł można było go wymieniać częściej. Niestety kiedyś założyłem filtr siatkowy zamiast papierowy no i puścił syfy do pompy wtryskowej. To ją wyciągnąłem i nie mając żadnego pojęcia o tym rozkręciłem i wyczyściłem ją, złożyłem i odpalił. Prościzna. Po ukręceniu wałka głównego na pompie postanowiłem założyć pompę bosh od wolnossącego diesla - na forum mówili że się nie da. Nie było tylko podpięcia do turbo no i nie wgniatał w fotel ale jeździł. Obaliłem teorie że nie współpracują ze sobą wtryskiwacze lucas z pompą bosh.
Parę fotek dla ciekawskich.
Filtr paliwa
Obrazek

Oczywiście te węże bakielitowe się nie nadają bo puchną od oleju, później zastosowałem węże paliwowe 15zł/mb
Obrazek

Pompa wtryskowa po rozbiórce
Obrazek

Pompa bosh
Obrazek

Ogólny pogląd
Obrazek

Do tego wszystkiego założyłem przepływowy podgrzewacz cieczy, momentalnie nagrzewał paliwo.
Nie dawałem żadnych zaworków zwrotnych bo moim zdaniem im więcej łączeń to większe ryzyko nieszczelności, poza tym pompa wtryskowa sama w sobie ma taki zawór.

Ostatecznie auto poszło na złom, blacha fatalna, psuło się w nim wszystko, urwało mi pasek rozrządu - jeszcze przed eksperymentami.
To na razie tyle, mam nadzieję że Was nie zanudziłem.

Kolejne fotki z oleju filtrowanego


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
s40t2
PostNapisane: 2015-05-27, 21:55 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.04.2015, 20:41
Posty: 111
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: S40
Silnik: 1.9Di T2
KW/KM/NM: ~120KM
Rok: 1999
Średnie spalanie: 4,5
Przebieg: 666333
do bezposredniego wtrysku Di - nie rydzykował bym spożywczaka, ja potrafie tym 95KM po wycieciu kata i wyłaczeniu egra zejść do 4,2l 100KM - przydłuzszych trasach poza miastem - jazda 80-90km, opony napompowane do 36PSI


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
majdan
PostNapisane: 2015-08-26, 21:06 
Offline
V
V

Dołączył(a): 21.06.2013, 18:00
Posty: 29
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Imię: Szczepan
VOLVO: V40
Silnik: Diesel
KW/KM/NM: 95
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 189000
Jestem lepszy od ciebie. Na trasie 630km po autostradzie do 100km/h bardzo mało spalił ON ze StatOil. Wlałem 60L a po trasie 630km wskazówka pokazała jeszcze 35L w baku wiec tylko 25L zużył tylo jestem ciekaw na ile wiarygodna jest ta wskazówka. Spowrotem, przy jeździe do 120km/h na tempomacie zuzycie wyszło 5L.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
s40t2
PostNapisane: 2015-08-28, 19:18 
Offline
V
V

Dołączył(a): 17.04.2015, 20:41
Posty: 111
Lokalizacja: Wro
Płeć: Mężczyzna
Imię: M
VOLVO: S40
Silnik: 1.9Di T2
KW/KM/NM: ~120KM
Rok: 1999
Średnie spalanie: 4,5
Przebieg: 666333
ja mam teraz załozone wtryski od vw transportera (polecam taki zabieg - ale tylko ori - bosch nowe)- dziurki 0.216mm - na moje oko ma koło 115-120KM - dynamika bardzo wzrosła, niebawem wybieram sie na hamownie, spalanie minimalnie spadło jeszcze


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL