Strona 1 z 1

Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-05-25, 11:21
autor: majdan
Tak wygląda olej zużyty po filtrowaniu, zastosowałem do filtracji m.in. filtry do farb (0,40zl/szt.) oraz filtry do kawy (4zl/100szt.)
Zalałem 2L tego oleju z 5L oleju napędowego. Auto śmiga normalnie.
Poprzednim Escortem na pompie Lucas z wtryskiem pośrednim również jeździłem na tym oraz na zużytym oleju silnikowym z dodatkiem benzyny/ropy ok 5%.

Pozdrawiam i czekam na wszelkie uwagi i komentarze

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-05-25, 12:12
autor: zacho89
na takim oleju jezdzilem majac 940 TIC ;) wazne aby byl dobrze przefiltrowany,bo kiedys wlalem tylko po pierwszej filtracji z taka wrecz kasza i zawalilem filtr paliwa... :oops: swego czasu przeczytalem kiedys- cos w stylu,ze tamta pompa "lubi" takie smarowanie :) w nowszych silniack raczej nie odwazylbym sie na taka jazde, w v70 2.5TDI nie probowalem i raczej nie bede ;) kiedys pamietam taka historie jak gosciu podjechal starym mercem pod biedronke i wyszedl ze sklepu z olejem ktory od razu wlal do baku ;) ewentualnie przy nizszych temp. moze byc problem z odpaleniem-zbyt geste paliwo.

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-05-25, 13:28
autor: zbij
Na zimę trzeba będzie zamontować grzałkę - o ile się da.
I nie wiadomo ile francuski silnik wytrzyma na tak alternatywnym paliwie.

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-05-25, 13:30
autor: zacho89
a wladnie-jeszcze dodatkowo w 940 TIC mialem zalozony przeplywowy podgrzewacz paliwa :one:

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-05-25, 14:25
autor: LukaszDan
Opłaca się coś takiego robić? Ja niejednokrotnie przekonałem się, że oszczędny płaci 2 razy. Jak z osprzętem, silnikiem, jakimiś nagarami itp po jeżdżeniu na czymś takim?

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-05-25, 20:35
autor: majdan
LukaszDan pisze:Opłaca się coś takiego robić? Ja niejednokrotnie przekonałem się, że oszczędny płaci 2 razy. Jak z osprzętem, silnikiem, jakimiś nagarami itp po jeżdżeniu na czymś takim?
W naszych auta NIE.
Trochę się rozpisze, jak chcecie to posłuchajcie.
Miałem starego escorta na pompie lucas i wtrysku pośrednim, przepalał wszystko; od opałowego po rzepakowy, zużyty posmażalniczy, zużyty olej silnikowy a w pracy testowałem poloneza tracka z silnikiem citroena 1.9 nawet na przekładniowym bez dodatków ale za gesty był i zdychał. Do przepalonego oleju z frytek miałem dostęp (20L tydzień) wiec sobie cedziłem i jeździłem z domieszka ropy.
W końcu padła pompa, ukręciłem na niej wałek a to z tego względu że pracowała czasem na suchobiegu, zapowietrzał się od głupiej ręcznej pompki paliwa wiec ją wywaliłem i zmodyfikowałem cały układ paliwowy. Filtr paliwa zastąpiłem filtrem tego typu
https://www.google.pl/search?q=filtron+ ... B640%3B480" onclick="window.open(this.href);return false;
Był przeźroczysty więc było widać czy się zapycha powoli a że kosztował 4zł można było go wymieniać częściej. Niestety kiedyś założyłem filtr siatkowy zamiast papierowy no i puścił syfy do pompy wtryskowej. To ją wyciągnąłem i nie mając żadnego pojęcia o tym rozkręciłem i wyczyściłem ją, złożyłem i odpalił. Prościzna. Po ukręceniu wałka głównego na pompie postanowiłem założyć pompę bosh od wolnossącego diesla - na forum mówili że się nie da. Nie było tylko podpięcia do turbo no i nie wgniatał w fotel ale jeździł. Obaliłem teorie że nie współpracują ze sobą wtryskiwacze lucas z pompą bosh.
Parę fotek dla ciekawskich.
Filtr paliwa
Obrazek

Oczywiście te węże bakielitowe się nie nadają bo puchną od oleju, później zastosowałem węże paliwowe 15zł/mb
Obrazek

Pompa wtryskowa po rozbiórce
Obrazek

Pompa bosh
Obrazek

Ogólny pogląd
Obrazek

Do tego wszystkiego założyłem przepływowy podgrzewacz cieczy, momentalnie nagrzewał paliwo.
Nie dawałem żadnych zaworków zwrotnych bo moim zdaniem im więcej łączeń to większe ryzyko nieszczelności, poza tym pompa wtryskowa sama w sobie ma taki zawór.

Ostatecznie auto poszło na złom, blacha fatalna, psuło się w nim wszystko, urwało mi pasek rozrządu - jeszcze przed eksperymentami.
To na razie tyle, mam nadzieję że Was nie zanudziłem.

Kolejne fotki z oleju filtrowanego

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-05-27, 21:55
autor: s40t2
do bezposredniego wtrysku Di - nie rydzykował bym spożywczaka, ja potrafie tym 95KM po wycieciu kata i wyłaczeniu egra zejść do 4,2l 100KM - przydłuzszych trasach poza miastem - jazda 80-90km, opony napompowane do 36PSI

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-08-26, 21:06
autor: majdan
Jestem lepszy od ciebie. Na trasie 630km po autostradzie do 100km/h bardzo mało spalił ON ze StatOil. Wlałem 60L a po trasie 630km wskazówka pokazała jeszcze 35L w baku wiec tylko 25L zużył tylo jestem ciekaw na ile wiarygodna jest ta wskazówka. Spowrotem, przy jeździe do 120km/h na tempomacie zuzycie wyszło 5L.

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

: 2015-08-28, 19:18
autor: s40t2
ja mam teraz załozone wtryski od vw transportera (polecam taki zabieg - ale tylko ori - bosch nowe)- dziurki 0.216mm - na moje oko ma koło 115-120KM - dynamika bardzo wzrosła, niebawem wybieram sie na hamownie, spalanie minimalnie spadło jeszcze