Tak wygląda olej przepalony po filtracji

ODPOWIEDZ
majdan
V
V
Posty: 41
Rejestracja: 2013-06-21, 18:00
Imię: Szczepan
VOLVO: V40
Silnik: Diesel
KW/KM/NM: 95
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 189000
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Status: Offline

Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: majdan » 2015-05-25, 11:21

Tak wygląda olej zużyty po filtrowaniu, zastosowałem do filtracji m.in. filtry do farb (0,40zl/szt.) oraz filtry do kawy (4zl/100szt.)
Zalałem 2L tego oleju z 5L oleju napędowego. Auto śmiga normalnie.
Poprzednim Escortem na pompie Lucas z wtryskiem pośrednim również jeździłem na tym oraz na zużytym oleju silnikowym z dodatkiem benzyny/ropy ok 5%.

Pozdrawiam i czekam na wszelkie uwagi i komentarze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
zacho89
VOL
VOL
Posty: 425
Rejestracja: 2012-02-02, 16:46
Imię: Zachariasz
VOLVO: V70
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 160KM/360Nm
Rok: 1997
Przebieg: 270000
Lokalizacja: Świdnica
Status: Offline

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: zacho89 » 2015-05-25, 12:12

na takim oleju jezdzilem majac 940 TIC ;) wazne aby byl dobrze przefiltrowany,bo kiedys wlalem tylko po pierwszej filtracji z taka wrecz kasza i zawalilem filtr paliwa... :oops: swego czasu przeczytalem kiedys- cos w stylu,ze tamta pompa "lubi" takie smarowanie :) w nowszych silniack raczej nie odwazylbym sie na taka jazde, w v70 2.5TDI nie probowalem i raczej nie bede ;) kiedys pamietam taka historie jak gosciu podjechal starym mercem pod biedronke i wyszedl ze sklepu z olejem ktory od razu wlal do baku ;) ewentualnie przy nizszych temp. moze byc problem z odpaleniem-zbyt geste paliwo.
jest: grafitowe v70 2,5tdi 97' wszystko da sie kupić, nawet moje volvo 8-)
było: 940 2,4TIC 91', czerwone v70 2,5tdi 97'
w razie potrzeby posiadam Vol-fcr, ustawie dawkę paliwa, ogólnie pomogę

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: zbij » 2015-05-25, 13:28

Na zimę trzeba będzie zamontować grzałkę - o ile się da.
I nie wiadomo ile francuski silnik wytrzyma na tak alternatywnym paliwie.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Awatar użytkownika
zacho89
VOL
VOL
Posty: 425
Rejestracja: 2012-02-02, 16:46
Imię: Zachariasz
VOLVO: V70
Silnik: 2.5 tdi
KW/KM/NM: 160KM/360Nm
Rok: 1997
Przebieg: 270000
Lokalizacja: Świdnica
Status: Offline

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: zacho89 » 2015-05-25, 13:30

a wladnie-jeszcze dodatkowo w 940 TIC mialem zalozony przeplywowy podgrzewacz paliwa :one:
jest: grafitowe v70 2,5tdi 97' wszystko da sie kupić, nawet moje volvo 8-)
było: 940 2,4TIC 91', czerwone v70 2,5tdi 97'
w razie potrzeby posiadam Vol-fcr, ustawie dawkę paliwa, ogólnie pomogę

Awatar użytkownika
LukaszDan
V
V
Posty: 73
Rejestracja: 2015-03-10, 10:55
Imię: Lukasz
VOLVO: XC60
Silnik: T6
KW/KM/NM: 304
Rok: 2013
Średnie spalanie: 15
Przebieg: 109000
Lokalizacja: Chełm
Status: Offline

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: LukaszDan » 2015-05-25, 14:25

Opłaca się coś takiego robić? Ja niejednokrotnie przekonałem się, że oszczędny płaci 2 razy. Jak z osprzętem, silnikiem, jakimiś nagarami itp po jeżdżeniu na czymś takim?
V70 2.5D '99, S80 2.5D '00, S60 D5 '05, S60 D5 '05, S60 2.4i '05, S80 D5 '08, 940 2.3T '98, S60 D5 '03, S80 2.5T '05, V70R '05, S60 D5 '05, S60 D5 '06, S60 D5 '07, S60 D5 '06, S60 2.5T '06, S60 D5 '04, S60 2.5T '06, S60 2.5T '05, XC60 T6 '13

majdan
V
V
Posty: 41
Rejestracja: 2013-06-21, 18:00
Imię: Szczepan
VOLVO: V40
Silnik: Diesel
KW/KM/NM: 95
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 189000
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Status: Offline

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: majdan » 2015-05-25, 20:35

LukaszDan pisze:Opłaca się coś takiego robić? Ja niejednokrotnie przekonałem się, że oszczędny płaci 2 razy. Jak z osprzętem, silnikiem, jakimiś nagarami itp po jeżdżeniu na czymś takim?
W naszych auta NIE.
Trochę się rozpisze, jak chcecie to posłuchajcie.
Miałem starego escorta na pompie lucas i wtrysku pośrednim, przepalał wszystko; od opałowego po rzepakowy, zużyty posmażalniczy, zużyty olej silnikowy a w pracy testowałem poloneza tracka z silnikiem citroena 1.9 nawet na przekładniowym bez dodatków ale za gesty był i zdychał. Do przepalonego oleju z frytek miałem dostęp (20L tydzień) wiec sobie cedziłem i jeździłem z domieszka ropy.
W końcu padła pompa, ukręciłem na niej wałek a to z tego względu że pracowała czasem na suchobiegu, zapowietrzał się od głupiej ręcznej pompki paliwa wiec ją wywaliłem i zmodyfikowałem cały układ paliwowy. Filtr paliwa zastąpiłem filtrem tego typu
https://www.google.pl/search?q=filtron+ ... B640%3B480" onclick="window.open(this.href);return false;
Był przeźroczysty więc było widać czy się zapycha powoli a że kosztował 4zł można było go wymieniać częściej. Niestety kiedyś założyłem filtr siatkowy zamiast papierowy no i puścił syfy do pompy wtryskowej. To ją wyciągnąłem i nie mając żadnego pojęcia o tym rozkręciłem i wyczyściłem ją, złożyłem i odpalił. Prościzna. Po ukręceniu wałka głównego na pompie postanowiłem założyć pompę bosh od wolnossącego diesla - na forum mówili że się nie da. Nie było tylko podpięcia do turbo no i nie wgniatał w fotel ale jeździł. Obaliłem teorie że nie współpracują ze sobą wtryskiwacze lucas z pompą bosh.
Parę fotek dla ciekawskich.
Filtr paliwa
Obrazek

Oczywiście te węże bakielitowe się nie nadają bo puchną od oleju, później zastosowałem węże paliwowe 15zł/mb
Obrazek

Pompa wtryskowa po rozbiórce
Obrazek

Pompa bosh
Obrazek

Ogólny pogląd
Obrazek

Do tego wszystkiego założyłem przepływowy podgrzewacz cieczy, momentalnie nagrzewał paliwo.
Nie dawałem żadnych zaworków zwrotnych bo moim zdaniem im więcej łączeń to większe ryzyko nieszczelności, poza tym pompa wtryskowa sama w sobie ma taki zawór.

Ostatecznie auto poszło na złom, blacha fatalna, psuło się w nim wszystko, urwało mi pasek rozrządu - jeszcze przed eksperymentami.
To na razie tyle, mam nadzieję że Was nie zanudziłem.

Kolejne fotki z oleju filtrowanego
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

s40t2
VO
VO
Posty: 264
Rejestracja: 2015-04-17, 20:41
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 190KM/450Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5
Przebieg: 505050
Lokalizacja: DW2R
Status: Offline

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: s40t2 » 2015-05-27, 21:55

do bezposredniego wtrysku Di - nie rydzykował bym spożywczaka, ja potrafie tym 95KM po wycieciu kata i wyłaczeniu egra zejść do 4,2l 100KM - przydłuzszych trasach poza miastem - jazda 80-90km, opony napompowane do 36PSI
" onclick="window.open(this.href);return false;

majdan
V
V
Posty: 41
Rejestracja: 2013-06-21, 18:00
Imię: Szczepan
VOLVO: V40
Silnik: Diesel
KW/KM/NM: 95
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 189000
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Status: Offline

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: majdan » 2015-08-26, 21:06

Jestem lepszy od ciebie. Na trasie 630km po autostradzie do 100km/h bardzo mało spalił ON ze StatOil. Wlałem 60L a po trasie 630km wskazówka pokazała jeszcze 35L w baku wiec tylko 25L zużył tylo jestem ciekaw na ile wiarygodna jest ta wskazówka. Spowrotem, przy jeździe do 120km/h na tempomacie zuzycie wyszło 5L.

s40t2
VO
VO
Posty: 264
Rejestracja: 2015-04-17, 20:41
Imię: M
VOLVO: V70
Silnik: 2.4D
KW/KM/NM: 190KM/450Nm
Rok: 2005
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5,5
Przebieg: 505050
Lokalizacja: DW2R
Status: Offline

Re: Tak wygląda olej przepalony po filtracji

Post autor: s40t2 » 2015-08-28, 19:18

ja mam teraz załozone wtryski od vw transportera (polecam taki zabieg - ale tylko ori - bosch nowe)- dziurki 0.216mm - na moje oko ma koło 115-120KM - dynamika bardzo wzrosła, niebawem wybieram sie na hamownie, spalanie minimalnie spadło jeszcze
" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Olej roślinny”