Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
lelek
PostNapisane: 2008-04-04, 23:29 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 15:13
Posty: 7
Lokalizacja: koblenz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: niemam
Silnik: niemam
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Oczywiscie produkcja biodiesla jest wlasciwie bardzo prosta i tak jak mowisz mozna go przy odrobinie sprytu zrobic samemu. Tak jest tez w Polsce i raczej nikt nie jest w stanie tego kontrolowac. Jezeli ktos wpadnie to tylko przez przypadek. Dokladnie tak jak to bylo kiedys z bimbrem.
U nas w niemczech produkcja na wlasnym podworku jest raczej niemozliwa. Jeszcze bys niezacza, a juz mialbys odpowiednie wladze na karku.
Sama produkcja biodiesla prowadzona jest wlasnie przez koncerny naftowe i tylko one maja monopol w jego rozprowadzaniu. Tak ze nie zalezy im czy koncerny samochodowe tego chca czy nie.
U nas jest on na rynku od dobrych kilku lat i tak jak pisalem wielu juz przeklina dzien kiedy zacza go tankowac. Jest on nawet nazywany rorpuszczalnikiem uszczelnien. Znam przypadek z mojego kregu znajomych. Kolega z pracy tankowal go przez rok do swojego seata, az ktoregos dnia po pracy przyszedl na parking, a przy aucie byla wielka kaluza paliwa. Lalo z calego ukladu, wlacznie z pompa.
Problemy, naprawa, koszty....
Powiedzial, nigdy wiecej.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
piotr_bracik
PostNapisane: 2008-07-19, 16:47 
Offline
V
V

Dołączył(a): 19.07.2008, 11:08
Posty: 5
Lokalizacja: Kielce
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: s80
Silnik: 2500
KW/KM/NM: 140
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
generalnie nie polecacam


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
misterbit
PostNapisane: 2008-07-24, 23:10 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.12.2006, 00:10
Posty: 279
Lokalizacja: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 940 , almera 2.2di
Silnik: 2,3
KW/KM/NM: 130
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
lelek napisał(a):
U nas w niemczech produkcja na wlasnym podworku jest raczej niemozliwa. Jeszcze bys niezacza, a juz mialbys odpowiednie wladze na karku.
w tym przypadku troszkę przesadzasz Niemcy tak jak i Polacy są różni to że są donosicielami to fakt szczegolnie na Polaków , ale na szczęście nie wszyscy
lelek napisał(a):
Kolega z pracy tankowal go przez rok do swojego seata, az ktoregos dnia po pracy przyszedl na parking, a przy aucie byla wielka kaluza paliwa. Lalo z calego ukladu, wlacznie z pompa.
no cóż miał kiepski silnik sam jeździłem i mam kilku znajomych którzy kręcą na tym po dwa lat i nic silnik nie jest równy silnikowi a samochód samochodowi i to cala bajka a Seat ??? porozmawiajmy o prawdziwych samochodach np. o Volvie ....

_________________
pozdrawiam Mbit


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
lelek
PostNapisane: 2008-09-09, 21:26 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.03.2008, 15:13
Posty: 7
Lokalizacja: koblenz
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: niemam
Silnik: niemam
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
misterbit napisał(a):
lelek napisał(a):
U nas w niemczech produkcja na wlasnym podworku jest raczej niemozliwa. Jeszcze bys niezacza, a juz mialbys odpowiednie wladze na karku.
w tym przypadku troszkę przesadzasz Niemcy tak jak i Polacy są różni to że są donosicielami to fakt szczegolnie na Polaków , ale na szczęście nie wszyscy


Niechodzi tutaj o donosicielstwo, lecz surowce potrzebne do produkcji Biodiesla. Sa one pod scisla kontrola i jezeli daloby Ci sie je nabyc to masz zapewniona kontrole.

misterbit napisał(a):
lelek napisał(a):
Kolega z pracy tankowal go przez rok do swojego seata, az ktoregos dnia po pracy przyszedl na parking, a przy aucie byla wielka kaluza paliwa. Lalo z calego ukladu, wlacznie z pompa.
no cóż miał kiepski silnik sam jeździłem i mam kilku znajomych którzy kręcą na tym po dwa lat i nic silnik nie jest równy silnikowi a samochód samochodowi i to cala bajka a Seat ??? porozmawiajmy o prawdziwych samochodach np. o Volvie ....


No oczywiscie silnik silnikowi nierowny. Jeden jest "docierany" przez 5 lat, a inny jest juz zajechany przez 5 lat. Dla porownania, jezdzilem kiedys zaledwie czteroletnim firmowym Pasatem ( przebieg 380.000 km ) i 10 letnim golfem ( przebieg 65.000 km ).
Oczywiscie silnik silnikowi nierowny ;-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Cerbe
PostNapisane: 2008-09-10, 00:19 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8.11.2007, 17:50
Posty: 96
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80
Silnik: 2,5TDi
KW/KM/NM: kiedy¶ 140 kucy
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 11 miasto - 7 trasa
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 168
Według instrukcji do S80 do 2002r. można:

"Paliwo na bazie estrów metylowych oleju rzepakowego
(RME)
• Do silnika o zapłonie samoczynnym można stosować olej napędowy
z domieszką maksymalnie 5% paliwa rzepakowego." Strona 126

Natomiast w instrukcji do S80 do 2007r. jest napisane:
"WAżNE
Jako paliwa do silnika o zapłonie samoczynnym
nie wolno stosować:
paliwa okrętowego, oleju opałowego, paliwa
rzepakowego (na bazie estrów metylowych
oleju rzepakowego – RME)
, olejów roślinnych.
Nie należy także stosować jakichkolwiek dodatków
do oleju napędowego :shock: . Paliwa te nie
spełniają wymogów technicznych Volvo oraz
powodują przyspieszone zużycie mechaniczne
i uszkodzenie elementów silnika, które nie
są objęte gwarancją producenta samochodu." Strona 152

Znaczy się w 2,5 TDI można tylko ostrożnie i z rozwagą, natomiast w D5 nic oprócz czystego ON. (Jakby sprawdzili jakość paliwa na stacjach w Polsce to pewnie zakazali by sprzedaży Volvo w Polsce, albo kupujesz=tankujesz=tracisz gwarancję). Taka mała dygresja na temat tego co zalecają producenci samochodów.

_________________
:) Pozdrowionka od Jelonka i Cerberka :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
misterbit
PostNapisane: 2008-11-05, 23:28 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.12.2006, 00:10
Posty: 279
Lokalizacja: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: 940 , almera 2.2di
Silnik: 2,3
KW/KM/NM: 130
Rok: 0
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
fakt paliwo na naszych stacjach to zwykła kunina a nie ON

_________________
pozdrawiam Mbit


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
sykstus
PostNapisane: 2010-06-02, 12:34 
Offline
V
V

Dołączył(a): 2.06.2010, 12:08
Posty: 5
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: V70 I bylo bedzie S80 :)
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: ka¿dy wie ile haha
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 6,5
Przebieg: 185000
Nr z parady volvo: 0
Ja tam czasami wlewam BIOESTER (100% FAME) na stacji Bliska na pół z olejem napędowym. Każde to paliwo spełnia norme (bioester EN 14214 a olej napędowy EN 590) dlatego ważne jest aby brać fakture ze stacji i w razie czego można się dopraszać odszkodowania hehe :lol: jeżeli to wogóle jest możliwe w naszym wolnogospodarczym kraju :?
A przesanką jedyną dla takiego tankowania jest ekonomia bioester jest tańszy teraz o 80 groszy od ON :)
A co do jakiś usterek to narazie nie zauważyłem nic co by sprawiło, że odstawie taki sposób tankowania :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
_pawels_
PostNapisane: 2010-06-02, 13:34 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 20.04.2009, 00:52
Posty: 947
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 267
Nr z parady volvo: 41
Współczuję tylko sobie i innym, jadącym za Wami, których organizmy nie tolerują "smrodu" "rzepaku", LPG tak przy okazji też nie tolerują. ;(

_________________
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Remo Z.
PostNapisane: 2010-06-02, 15:35 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.12.2007, 16:51
Posty: 1327
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Remo
VOLVO: S 70
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
Przebieg: 297
Nr z parady volvo: 94
_pawels_ napisał(a):
Współczuję tylko sobie i innym, jadącym za Wami, których organizmy nie tolerują "smrodu" "rzepaku",

Bioester nie śmierdzi rzepakiem ...

sykstus napisał(a):
przesanką jedyną dla takiego tankowania jest ekonomia bioester jest tańszy teraz o 80 groszy od ON

Ekonomii tu nie ma spalanie większe o 0,5 litra/100 km (sprawdzone na trasie), a ryzyko uszkodzenia uszczelek (estry metylowe są dla nich agresywne) dodatkowo nie przemawia za bioestrem z Bliskiej.

sykstus napisał(a):
dlatego ważne jest aby brać fakture ze stacji i w razie czego można się dopraszać odszkodowania


Nie do przeskoczenia - w starym samochodzie :(

_________________
Pozdrawiam Remo
MÓJ TRAKTOR :-)
SPRZEDAM ZACISKI HAMULCOWE


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
_pawels_
PostNapisane: 2010-06-02, 15:49 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele

Dołączył(a): 20.04.2009, 00:52
Posty: 947
Lokalizacja: Świdnik
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: S80
Silnik: B6304S3 2,9
KW/KM/NM: 204KM
Rok: 1999
Był na spocie: 10
Średnie spalanie: 12,76
Przebieg: 267
Nr z parady volvo: 41
Remo Z. napisał(a):
Bioester nie śmierdzi rzepakiem ...


Nie napisałem że śmierdzi rzepakiem, tylko że śmierdzi, dokładnie spaliny śmierdzą.
Tlenek węgla też jest bezwonny, a ja go czuję niestety :(
Prawdopodobnie dlatego że w przeszłości zatrułem się nim. :(

_________________
Już mam swoje wymarzone S80 :) Automat Forever :)

EXPERT - "Ktoś, kto ma coraz większą wiedzę, w coraz mniejszym zakresie, aż wreszcie wie absolutnie wszystko o niczym" - Niels Bohr


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Volvo245Vintage
PostNapisane: 2010-07-14, 00:35 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.10.2009, 23:38
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/WB
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jerzy
VOLVO: 245 D6
Silnik: D24
KW/KM/NM: 60/82/140
Rok: 1992
Był na spocie: 13
Średnie spalanie: 7L/100km ON
Przebieg: 1666666
Nr z parady volvo: 0
"Ekonomii tu nie ma spalanie większe o 0,5 litra/100 km (sprawdzone na trasie), a ryzyko uszkodzenia uszczelek (estry metylowe są dla nich agresywne) dodatkowo nie przemawia za bioestrem z Bliskiej."

Tylko co powiesz na fakt tankowania bioestru do co raz większej ilości ciężkiego sprzętu budowlanego? Sprzętu bardzo drogiego i intensywnie eksploatowanego? Fakt mój D24 dziwnie pracuje na bio... i raczej tankuję ON ale może to tak jak z LPG - wielu narzeka że niszczy silnik ale jednak zdaje egzamin w praktyce?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Remo Z.
PostNapisane: 2010-07-14, 21:30 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.12.2007, 16:51
Posty: 1327
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Remo
VOLVO: S 70
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
Przebieg: 297
Nr z parady volvo: 94
Volvo245Vintage, sprzęt budowlany zazwyczaj jest w leasingu ... więc i tak po zakończeniu umowy idzie pod młotek - ale to osobna historia.

Tego szkodliwego działania na uszczelki nie widziałem na żywo, ale estry kwasów tłuszczowych "wypłukują" z gum plastyfikatory (estry kwasu ftalowego) i guma "parcieje" a to już na żywo widziałem (nie w kontekście paliwa).
Jeżeli w uszczelnieniach zastosowane są nowoczesne plastyfikatory polimerowe to guma nie ulega erozji i wszystko jest OK!.

_________________
Pozdrawiam Remo
MÓJ TRAKTOR :-)
SPRZEDAM ZACISKI HAMULCOWE


Ostatnio edytowano 2010-07-15, 18:02 przez Remo Z., łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
motovolvo
PostNapisane: 2013-05-16, 18:20 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.04.2013, 13:01
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S40 2.0 TDI
Silnik: 2.0 TDI
KW/KM/NM: 136 KM/100 KW
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 183
Nr z parady volvo: 0
Z tego wychodzi, że najlepiej wejść w układ z jakimś dobrym barem żeby dobrą fryture dostać:-) na jednym sie zaoszczędzi na drugim straci, ja tam bym nie ryzykował :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
miedzwin
PostNapisane: 2014-01-01, 17:48 
Offline
V
V

Dołączył(a): 13.08.2013, 09:50
Posty: 15
Płeć: Nie określono
VOLVO: V70 I
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 290000
Akurat frytura nie nadaje się do tego celu, bo jest zbyt gęsta przy temperaturze pokojowej i prędzej czy później silnik zdechnie. Nadaje się tylko olej, który jest w płynnym stanie w temperaturze pokojowej, albo niższej, czyli rzepak, słonecznik itp.
Swego czasu opisałem swoją instalację na olej roślinny. Tu screen: http://i.imgur.com/53ppuIj.jpg
Więcej informacji jest na stronie drewnozamiastbenzyny. Można tam dowiedzieć się więcej o olejach itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
volvomaniek1
PostNapisane: 2015-03-02, 16:42 
Offline
V
V

Dołączył(a): 2.03.2015, 16:32
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: Marian
VOLVO: XC60
Silnik: 2
Rok: 2012
Przebieg: 40000
ja tam bym nie ryzykowal wlewac tego do auta..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL