"Ekonomii tu nie ma spalanie większe o 0,5 litra/100 km (sprawdzone na trasie), a ryzyko uszkodzenia uszczelek (estry metylowe są dla nich agresywne) dodatkowo nie przemawia za bioestrem z Bliskiej."
Tylko co powiesz na fakt tankowania bioestru do co raz większej ilości ciężkiego sprzętu budowlanego? Sprzętu bardzo drogiego i intensywnie eksploatowanego? Fakt mój D24 dziwnie pracuje na bio... i raczej tankuję ON ale może to tak jak z LPG - wielu narzeka że niszczy silnik ale jednak zdaje egzamin w praktyce?
Re: Olej rzepakowy
- Volvo245Vintage
- V
- Posty: 58
- Rejestracja: 2009-10-25, 22:38
- Imię: Jerzy
- VOLVO: 245 D6
- Silnik: D24
- KW/KM/NM: 60/82/140
- Rok: 1992
- Był na spocie: 13
- Średnie spalanie: 7L/100km ON
- Przebieg: 1666666
- Lokalizacja: Warszawa/WB
- Status: Offline
- Kontakt:
- Remo Z.
- Przyjaciele
- Posty: 1326
- Rejestracja: 2007-12-03, 15:51
- Imię: Remo
- VOLVO: S 70
- Silnik: 2.5 TDI
- KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
- Rok: 1998
- Był na spocie: 4
- Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
- Przebieg: 400
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
- Status: Offline
Re: Olej rzepakowy
Volvo245Vintage, sprzęt budowlany zazwyczaj jest w leasingu ... więc i tak po zakończeniu umowy idzie pod młotek - ale to osobna historia.
Tego szkodliwego działania na uszczelki nie widziałem na żywo, ale estry kwasów tłuszczowych "wypłukują" z gum plastyfikatory (estry kwasu ftalowego) i guma "parcieje" a to już na żywo widziałem (nie w kontekście paliwa).
Jeżeli w uszczelnieniach zastosowane są nowoczesne plastyfikatory polimerowe to guma nie ulega erozji i wszystko jest OK!.
Tego szkodliwego działania na uszczelki nie widziałem na żywo, ale estry kwasów tłuszczowych "wypłukują" z gum plastyfikatory (estry kwasu ftalowego) i guma "parcieje" a to już na żywo widziałem (nie w kontekście paliwa).
Jeżeli w uszczelnieniach zastosowane są nowoczesne plastyfikatory polimerowe to guma nie ulega erozji i wszystko jest OK!.
Ostatnio zmieniony 2010-07-15, 18:02 przez Remo Z., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V
- Posty: 50
- Rejestracja: 2013-04-18, 13:01
- VOLVO: S40 2.0 TDI
- Silnik: 2.0 TDI
- KW/KM/NM: 136 KM/100 KW
- Rok: 2004
- Był na spocie: 0
- Przebieg: 183
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Re: Olej rzepakowy
Z tego wychodzi, że najlepiej wejść w układ z jakimś dobrym barem żeby dobrą fryture dostać:-) na jednym sie zaoszczędzi na drugim straci, ja tam bym nie ryzykował
-
- V
- Posty: 24
- Rejestracja: 2013-08-13, 09:50
- Imię: Marek
- VOLVO: V70 I
- Silnik: D5252T
- KW/KM/NM: 103/140/290
- Rok: 2000
- Średnie spalanie: 6
- Przebieg: 402000
- Lokalizacja: Wilno
- Status: Offline
Re: Re: Olej rzepakowy
Akurat frytura nie nadaje się do tego celu, bo jest zbyt gęsta przy temperaturze pokojowej i prędzej czy później silnik zdechnie. Nadaje się tylko olej, który jest w płynnym stanie w temperaturze pokojowej, albo niższej, czyli rzepak, słonecznik itp.
Swego czasu opisałem swoją instalację na olej roślinny. Tu screen: " onclick="window.open(this.href);return false;
Więcej informacji jest na stronie drewnozamiastbenzyny. Można tam dowiedzieć się więcej o olejach itd.
Swego czasu opisałem swoją instalację na olej roślinny. Tu screen: " onclick="window.open(this.href);return false;
Więcej informacji jest na stronie drewnozamiastbenzyny. Można tam dowiedzieć się więcej o olejach itd.
-
- V
- Posty: 3
- Rejestracja: 2015-03-02, 15:32
- Imię: Marian
- VOLVO: XC60
- Silnik: 2
- Rok: 2012
- Przebieg: 40000
- Status: Offline
Re: Re: Olej rzepakowy
ja tam bym nie ryzykowal wlewac tego do auta..