Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Volvo245Vintage
PostNapisane: 2010-07-14, 00:35 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.10.2009, 23:38
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa/WB
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jerzy
VOLVO: 245 D6
Silnik: D24
KW/KM/NM: 60/82/140
Rok: 1992
Był na spocie: 13
Średnie spalanie: 7L/100km ON
Przebieg: 1666666
Nr z parady volvo: 0
"Ekonomii tu nie ma spalanie większe o 0,5 litra/100 km (sprawdzone na trasie), a ryzyko uszkodzenia uszczelek (estry metylowe są dla nich agresywne) dodatkowo nie przemawia za bioestrem z Bliskiej."

Tylko co powiesz na fakt tankowania bioestru do co raz większej ilości ciężkiego sprzętu budowlanego? Sprzętu bardzo drogiego i intensywnie eksploatowanego? Fakt mój D24 dziwnie pracuje na bio... i raczej tankuję ON ale może to tak jak z LPG - wielu narzeka że niszczy silnik ale jednak zdaje egzamin w praktyce?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Remo Z.
PostNapisane: 2010-07-14, 21:30 
Offline
Przyjaciele
Przyjaciele
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.12.2007, 16:51
Posty: 1327
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Imię: Remo
VOLVO: S 70
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: Do sprawdzenia :)
Rok: 1998
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 5 trasa / 9 miasto
Przebieg: 297
Nr z parady volvo: 94
Volvo245Vintage, sprzęt budowlany zazwyczaj jest w leasingu ... więc i tak po zakończeniu umowy idzie pod młotek - ale to osobna historia.

Tego szkodliwego działania na uszczelki nie widziałem na żywo, ale estry kwasów tłuszczowych "wypłukują" z gum plastyfikatory (estry kwasu ftalowego) i guma "parcieje" a to już na żywo widziałem (nie w kontekście paliwa).
Jeżeli w uszczelnieniach zastosowane są nowoczesne plastyfikatory polimerowe to guma nie ulega erozji i wszystko jest OK!.

_________________
Pozdrawiam Remo
MÓJ TRAKTOR :-)
SPRZEDAM ZACISKI HAMULCOWE


Ostatnio edytowano 2010-07-15, 18:02 przez Remo Z., łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
motovolvo
PostNapisane: 2013-05-16, 18:20 
Offline
V
V

Dołączył(a): 18.04.2013, 13:01
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S40 2.0 TDI
Silnik: 2.0 TDI
KW/KM/NM: 136 KM/100 KW
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 183
Nr z parady volvo: 0
Z tego wychodzi, że najlepiej wejść w układ z jakimś dobrym barem żeby dobrą fryture dostać:-) na jednym sie zaoszczędzi na drugim straci, ja tam bym nie ryzykował :)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
miedzwin
PostNapisane: 2014-01-01, 17:48 
Offline
V
V

Dołączył(a): 13.08.2013, 09:50
Posty: 15
Płeć: Nie określono
VOLVO: V70 I
Silnik: 2.5 TDI
KW/KM/NM: 103/140/290
Rok: 2000
Średnie spalanie: 6
Przebieg: 290000
Akurat frytura nie nadaje się do tego celu, bo jest zbyt gęsta przy temperaturze pokojowej i prędzej czy później silnik zdechnie. Nadaje się tylko olej, który jest w płynnym stanie w temperaturze pokojowej, albo niższej, czyli rzepak, słonecznik itp.
Swego czasu opisałem swoją instalację na olej roślinny. Tu screen: http://i.imgur.com/53ppuIj.jpg
Więcej informacji jest na stronie drewnozamiastbenzyny. Można tam dowiedzieć się więcej o olejach itd.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
volvomaniek1
PostNapisane: 2015-03-02, 16:42 
Offline
V
V

Dołączył(a): 2.03.2015, 16:32
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: Marian
VOLVO: XC60
Silnik: 2
Rok: 2012
Przebieg: 40000
ja tam bym nie ryzykowal wlewac tego do auta..


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL