Strona 2 z 2

Re: Olej rzepakowy

: 2010-07-14, 00:35
autor: Volvo245Vintage
"Ekonomii tu nie ma spalanie większe o 0,5 litra/100 km (sprawdzone na trasie), a ryzyko uszkodzenia uszczelek (estry metylowe są dla nich agresywne) dodatkowo nie przemawia za bioestrem z Bliskiej."

Tylko co powiesz na fakt tankowania bioestru do co raz większej ilości ciężkiego sprzętu budowlanego? Sprzętu bardzo drogiego i intensywnie eksploatowanego? Fakt mój D24 dziwnie pracuje na bio... i raczej tankuję ON ale może to tak jak z LPG - wielu narzeka że niszczy silnik ale jednak zdaje egzamin w praktyce?

Re: Olej rzepakowy

: 2010-07-14, 21:30
autor: Remo Z.
Volvo245Vintage, sprzęt budowlany zazwyczaj jest w leasingu ... więc i tak po zakończeniu umowy idzie pod młotek - ale to osobna historia.

Tego szkodliwego działania na uszczelki nie widziałem na żywo, ale estry kwasów tłuszczowych "wypłukują" z gum plastyfikatory (estry kwasu ftalowego) i guma "parcieje" a to już na żywo widziałem (nie w kontekście paliwa).
Jeżeli w uszczelnieniach zastosowane są nowoczesne plastyfikatory polimerowe to guma nie ulega erozji i wszystko jest OK!.

Re: Re: Olej rzepakowy

: 2013-05-16, 18:20
autor: motovolvo
Z tego wychodzi, że najlepiej wejść w układ z jakimś dobrym barem żeby dobrą fryture dostać:-) na jednym sie zaoszczędzi na drugim straci, ja tam bym nie ryzykował :)

Re: Re: Olej rzepakowy

: 2014-01-01, 16:48
autor: miedzwin
Akurat frytura nie nadaje się do tego celu, bo jest zbyt gęsta przy temperaturze pokojowej i prędzej czy później silnik zdechnie. Nadaje się tylko olej, który jest w płynnym stanie w temperaturze pokojowej, albo niższej, czyli rzepak, słonecznik itp.
Swego czasu opisałem swoją instalację na olej roślinny. Tu screen: " onclick="window.open(this.href);return false;
Więcej informacji jest na stronie drewnozamiastbenzyny. Można tam dowiedzieć się więcej o olejach itd.

Re: Re: Olej rzepakowy

: 2015-03-02, 15:42
autor: volvomaniek1
ja tam bym nie ryzykowal wlewac tego do auta..