Poradnik użytkowników instalacji LPG

Awatar użytkownika
alienek
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 1602
Rejestracja: 2007-08-27, 16:22
Imię: Michal
VOLVO: XC70 T6
Silnik: 3.0
KW/KM/NM: 329 KM
Rok: 2013
Był na spocie: 69
Średnie spalanie: 16L
Przebieg: 288000
Lokalizacja: Gniezno
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: alienek » 2015-01-09, 23:52

Onegdaj (2005 oidp) miałem b204ft w swoim autku, w wersji 200 KM, z instalacją IV generacji. W mieście nie paliło więcej jak 15l gazu, na trasie 11-12 przy odpowiednim traktowaniu autka z turbiną:)
.

Awatar użytkownika
Boa1982
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
Imię: Rafal
VOLVO: 245
Silnik: D24
KW/KM/NM: WUCHTA
Rok: 1992
Średnie spalanie: 7l/100km
Przebieg: 365
Lokalizacja: Luboń
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Boa1982 » 2015-01-10, 10:54

alienek pisze:Onegdaj (2005 oidp) miałem b204ft w swoim autku, w wersji 200 KM, z instalacją IV generacji. W mieście nie paliło więcej jak 15l gazu, na trasie 11-12 przy odpowiednim traktowaniu autka z turbiną:)
Piękny wynik, szczególnie patrząc na to, że miałeś 16v :one:

Zastanawia mnie, że w trasie wcale najgorzej nie miałem, bo owszem te 13l/100km (przy stałej 120-140km/h na dystansie 360km) to tak na moje oko max 1-2 litry za dużo, natomiast na mieście aż 21 i to przy na prawdę dziadkowym jeżdżeniu to już dobre 6l za dużo.

Awatar użytkownika
herbu
V
V
Posty: 113
Rejestracja: 2011-12-06, 12:46
Imię: Bartek
VOLVO: Na razie nie Volvo
Silnik: 1.6 TDic
KW/KM/NM: 80
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: herbu » 2015-01-10, 11:07

Boa1982 pisze:Zastanawia mnie, że w trasie wcale najgorzej nie miałem, bo owszem te 13l/100km (przy stałej 120-140km/h na dystansie 360km) to tak na moje oko max 1-2 litry za dużo, natomiast na mieście aż 21 i to przy na prawdę dziadkowym jeżdżeniu to już dobre 6l za dużo.
Sam się zastanawiam jak to jest.
Miałem jakiś czas temu V70 2.5T, FWD, 193KM, manual. Oczywiście z LPG. Na trasie przy spokojnej jeździe schodziło minimalnie poniżej 10 - udało mi się uzyskać spalanie 9.8. W mieście za to przy normalniej jeździe, nie emeryckiej, ale i bez szaleństw, spalał dwa razy więcej 19-21l.
Teraz mam 960 2.5 24V, 170KM, również z sekwencyjną LPG i automatem. W trasie przy spokojnej jeździe minimalnie udało mi się uzyskać około 12,5, natomiast w mieście jest niewiele więcej, bo jak na razie zamykam się w 15. A to przecież automat, więc powinno być sporo więcej. I gdzie tu logika?

Awatar użytkownika
Boa1982
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
Imię: Rafal
VOLVO: 245
Silnik: D24
KW/KM/NM: WUCHTA
Rok: 1992
Średnie spalanie: 7l/100km
Przebieg: 365
Lokalizacja: Luboń
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Boa1982 » 2015-01-10, 14:24

Też bym tak chciał jak Ty masz w 960 ;)

Awatar użytkownika
Mataj
VO
VO
Posty: 289
Rejestracja: 2013-10-12, 15:22
Imię: Mateusz
VOLVO: v70_II/ex.945,S70,V70_I
Silnik: 2.4T
KW/KM/NM: 200KM
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Przebieg: 300000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mataj » 2015-01-10, 15:04

U mnie jak było ciut za bogato to po regulacji spalanie zeszło w mieście o litr w dół. U Ciebie też powinno. Teraz co jakiś czas sam sobie reguluję w obu samochodach (poza Volvo mamy Corollę E11).
Te wszystkie "średnie spalania" są bardzo, ale to BARDZO subiektywne... Czasem przy miejskiej jeździe starczy jeden przejazd kolejowy, na którym spędzasz po 5-10 minut w obie strony i już wynik jest niemiarodajny w porównaniu do innych miejskich. Nawet jak jeżdżę tą samą drogą do pracy to czasy przejazdów potrafią się różnić diametralnie i być powtarzalne kilka dni z rzędu, a później inaczej ustawią światła i jak jeździłem 40-50 minut, tak jadę 1h15min...
V70 II, 2000, B5244T3

Ex.
945, 1995, B200FT
S70, 1999, 2.5 10v
V70, 1997, 2.5TDI

Mariusz_1986
V
V
Posty: 29
Rejestracja: 2014-02-08, 22:54
Imię: Mariusz
VOLVO: S60
Silnik: 2.4
KW/KM/NM: 140KM
Rok: 2003
Przebieg: 246000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Mariusz_1986 » 2015-01-23, 23:40

Jak dla mnie to padl Ci ktorys z wtryskiwaczy, lub nawet 2 i leja gazem, ewentualnie masz gdzies spora nieszczelnosc jak instalacja ma kilka latek a nie bylo do niej zagladane, moze tez sonda swirowac, sprawdz tez spalanie na Benzynie tak jak koledzy doradzali, co do wtryskow zakladaj albo Baracudy, albo LpgTechy, ja mam u Siebie w S60 od 20 tys km i sobie chwale (mam cala instalke LPG Techa), a spalanie trasa, glownie autostrada, espresowki 150-160km/h momentami 180 11,6L/100km, miasto (30% Warszawa, 70% reszta cykl podmiejski) 12L/100km, wiec jestem mega zadowolony ze spalania :)

Awatar użytkownika
Aleksiasty
+
+
Posty: 4995
Rejestracja: 2007-01-07, 20:36
Imię: Alek
VOLVO: 855 /855 Turbolot/ S80T6
Silnik: 2,5 20V /2,3T3 /2,8T6
KW/KM/NM: sporo
Rok: 1996
Był na spocie: 55
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 480
Lokalizacja: Wawa
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Aleksiasty » 2015-01-24, 03:30

Tak naprawdę, to oprócz wskazania l/100km przydałby się wskaźnik l/motogodzinę, a jeszcze lepiej l/kWh bo jak dystans z Poleczki na Arbuzową czyli 6 kilometrów zajmuje 50 minut i silnik cały czas napędza wszystkie miłe akcelbanty to nie dziw, że na 100 kilometrów w superpozycji wychodzi nawet 35 litrów.
Na szczęście w drugą stronę jest lepiej, bo tylko 27 minut, to i na wskaźniku średnia nieco poniżej 19...
Niby piechotą byłoby szybciej, ale bez podgrzewanego fotela. :???:

V70 Mike
V
V
Posty: 56
Rejestracja: 2010-06-01, 20:16
Imię: Mike
VOLVO: v40 v70I i v70II i v70 III
Silnik: 1.9 tdi & D5 2,4T
KW/KM/NM: 115KM, ~200KM
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 7 i 13
Przebieg: 0
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: V70 Mike » 2015-02-08, 17:48

-z mojego doświadczenia bezproblemowa instalacja dla tego auta. (mam sekwencje STAG-butla w koło, reduktor na 300KM - zapas mocy, wymiana filtrów gazu razem z olejem silnikowym co 10 tys).
-Volvo świetnie się spisuje na LPG.
-dbam o olej co 10 tys KM. - pełny syntetyk.
-Najważniejsza jest dobra kalibracja instalacji - na terenie śląska mogę polecić dla kogoś kto odwiedził już wielu... i ciągle ma check engine.(kontrolne włączoną).
jeśli ktoś ma 2.4T 193KM to mogę dokładnie przekazać wszystkie informacje na ten temat, jeśli może to być pomocne.
-wlew ukryty w klapce nie nizszy wyglądu auta.

Minusy:
-wymieniałem wydech szybciej niż w aucie bez gazu.
-jest presja z garażami podziemnymi.(ale uważam ze auto sprawne, które nie śmierdzi oparami -nie stanowi zagrożenia).
(brak kontrolek błędu przy tak czułym aucie jak volvo dodaje pewności).
-bagażnik mniejszy o koło zapasowe... (dzielnie je mam mimo ze mógłbym użyć zestawu naprawczego).
wszystkie auta daja radoche ale volvo najwieksza

Awatar użytkownika
Boa1982
V
V
Posty: 110
Rejestracja: 2014-07-08, 20:24
Imię: Rafal
VOLVO: 245
Silnik: D24
KW/KM/NM: WUCHTA
Rok: 1992
Średnie spalanie: 7l/100km
Przebieg: 365
Lokalizacja: Luboń
Status: Offline
Kontakt:

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: Boa1982 » 2015-02-08, 19:16

Ostatnio przy mroźnych dniach są momenty, że czuję gaz w kabinie. Co to może być :?:
Ktoś mi mówił, że przy dużych mrozach, jeśli mamy stary reduktor może któraś z uszczelek puszczać.
Czy to dobry trop :?:

Awatar użytkownika
herbu
V
V
Posty: 113
Rejestracja: 2011-12-06, 12:46
Imię: Bartek
VOLVO: Na razie nie Volvo
Silnik: 1.6 TDic
KW/KM/NM: 80
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: herbu » 2015-02-08, 19:39

Boa1982 pisze:Ktoś mi mówił, że przy dużych mrozach, jeśli mamy stary reduktor może któraś z uszczelek puszczać.
Czy to dobry trop :?:
Może być - na mrozie guma traci swoją sprężystość i mogą wychodzić takie kwiatki. I nawet nie musi chodzić o sam reduktor, a o wszelakie węże gumowe powiązane z LPG.
Na włączonym silniku maska do góry i może usłyszysz, lub poczujesz wyciek. Jeśli nic nie znajdziesz, to do jakiegoś speca od LPG, albo nawet na SKP - czujnikiem pomogą Ci zlokalizować przeciek, o ile jest :)

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2015-02-08, 20:29

Lub najstarszym sposobem - wodą z mydłem.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

ojczyk
V
V
Posty: 20
Rejestracja: 2015-05-13, 11:30
Imię: Marcin
VOLVO: V40 1.8 B+G
Silnik: .
Rok: 2002
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: ojczyk » 2015-06-09, 11:30

Witam,
możecie coś powiedzieć z doświadczenia i posiadanej wiedzy - jaki silnik w v40 polecacie do zamontowania instalacji LPG? Które dobrze współgrają z instalacją? Są jakieś znane problemy? Na co zwracać uwagę?

Noszę się z zamiarem kupna v40-stki, jest kilka potencjalnych sztuk, ze względu na budżet rozważam roczniki 99/2000. W okolicy nie mam na oku jak na razie nic z już zamontowaną instalacją, więc jeśli kupię bez - zamierzam zamontować i pod ten scenariusz będę wybierał benzynowy silnik. Z jednej strony kupno z już zamontowanym gazem daje, hmmm "pewność", że instalacja działa. Z drugiej strony kupno Benz. i założenie gazu powoduje, że mamy instalację nową/świeżą, wiemy co jest grane, tylko będzie kwestia znalezienia dobrego speca, dopracowania, doregulowania....

mkos123
V
V
Posty: 139
Rejestracja: 2014-06-11, 12:25
Imię: Marcin
VOLVO: S60
Silnik: B5244S2 + LPG
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2002
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Lublin/Rzeszów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: mkos123 » 2015-06-20, 21:11

Jeśli chodzi o zakładanie gazu wydaje mi się, że większość zależy od montera a nie od silnika . Dobry gaziarz Ci każdy silnik porządnie ogarnie , kwestia dobrych komponentów dobranych do mocy Twojego silnika.

Sam byłem długo sceptycznie nastawiony do LPG , że niby gaz do zapalniczek itd.

Od czasu założenia gazu jak mam zły humor to jadę sobie zatankować :)

Zawsze lepiej kupić auto bez instalki i samemu ogarnąć sobie dobrego machera , który Ci to wszystko założy tak , żeby miało ręce i nogi . Ewentualnie można kupić auto z gazem , zakładając ze pare groszy trzeba będzie zainwestować , żeby wszystko śmigało jak należy :) najważniejsze zakładając gaz to nie kierować sie ceną. Oszczędza się na paliwie a nie na samej instalacji .

psuj
V
V
Posty: 61
Rejestracja: 2015-07-27, 09:51
Imię: Wojtek
VOLVO: S70
Silnik: 2.3 T5 + LPG
KW/KM/NM: 239KM
Rok: 1997
Przebieg: 263000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: psuj » 2015-10-13, 11:26

A ja mam problem z lambda - kontrolka zapaliła się ostatnio po 44 kilometrach od skasowania, spalanie gazu w trasie przy normalnej jeździe 90-100, bez nagłego przyspieszania i generalnie dość spokojnie 8-9 litrów LPG, w mieście jeszcze nie wiem, bo nabijam kilometry żeby chociaż 100 było i wtedy pojadę na tę sama stację, gdzie wcześniej tankowałem i dystrybutor prawdę mi powie. Ubytku mocy raczej nie zauważyłem, parownik jest do 300KM ale konkretnego modelu niestety nie pamiętam w tej chwili.

Wie ktoś może czy temperatura przełaczania się na gaz ma jakikolwiek wpływ na zapalanie się lambdy? Gdy kupowałem samochód było nastawione 40 stopni, ale mój gazownik stwierdził, że 30 stopni spokojnie wystarczy i taka też temperaturę ustawił.

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2015-10-13, 14:52

Raczej nie powinna mieć wpływu.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

psuj
V
V
Posty: 61
Rejestracja: 2015-07-27, 09:51
Imię: Wojtek
VOLVO: S70
Silnik: 2.3 T5 + LPG
KW/KM/NM: 239KM
Rok: 1997
Przebieg: 263000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: psuj » 2015-10-14, 08:07

Rozmawiałem z mechanikem, którego mam za dobrego fachowca i mi powiedział, że dopóki spalanie oraz moc będa w normie to nie ma co się przejmować lambda. Moze dzis po południu podjadę na stację to wiele się wyjaśni.

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2015-10-14, 22:25

Na jaką stację ? :mrgreen:
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

psuj
V
V
Posty: 61
Rejestracja: 2015-07-27, 09:51
Imię: Wojtek
VOLVO: S70
Silnik: 2.3 T5 + LPG
KW/KM/NM: 239KM
Rok: 1997
Przebieg: 263000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: psuj » 2015-10-15, 19:05

Stację paliw :>
Wyszło 18 litrów na 90km co mnie trochę zaniepokoiło, jeśli ktoś chce poczytać więcej/pomóc to założyłem temat:
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php?f=181&t=97753" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
OLDTIMER2000
V
V
Posty: 78
Rejestracja: 2011-07-04, 20:40
Imię: Voitec
VOLVO: V70 2.5 TDI/940 2.3 T/XC70 D5
Silnik: D5252T/B230FT/
KW/KM/NM: 140/?/99/163
Rok: 98
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 8/12/7.5
Lokalizacja: Iława/Helsingborg(SE)
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: OLDTIMER2000 » 2016-01-27, 11:08

Odkopie temat.Muszę ogarnąć LPG do trochę mocniejszego FT
Wtryski Magic Jet FX , AC R01 150 KM 2 sztuki ,Stag 200

Kombinuje z różnymi średnicami dysz i albo mnożnik jakiś wysoki i zapętlanie ,albo przelany aż się dusi. ciśnienie na reduktorach 1.1 BAR-a

Przy jakim ciśnieniu i średnicy dysz redblocki dobrze chodzą ?

Mam szerokopasmówkę na pokładzie więc może pomoże przy tej zabawie .
Projekt 940 Turbo 412 KM/495 Nm Powered by EMU ecumaster
http://www.volvoforum.pl/viewtopic.php? ... f09#unread" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
drum24
V
V
Posty: 85
Rejestracja: 2014-06-13, 23:11
Imię: Luka
VOLVO: V70
Silnik: 2.4 B5244S
KW/KM/NM: 125/170/230
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: Wszystko co wleję!
Przebieg: 231000
Lokalizacja: Iława
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: drum24 » 2016-01-27, 15:22

:569: Albo niedowidzę albo nie poruszono tu zbytnio tematu świec zapłonowych, a ponieważ noszę się z zamiarem ich wymiany trochę poczytałem, popytałem i oto konkluzja. Moim V70 2.4 170 km przejechałem na gazie i na tych świecach ok 50 k km, są to zapewne świece wieloelektrodowe, bóg wie kiedy zmieniane przez poprzedniego właściciela.
:? I tak wiem, że powinienem zmienić na jednoelektrodowe z przerwą ok 0,7 mm, mam na celowniku :
1. BOSCH http://allegro.pl/swiece-bosch-platin-i ... 65230.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2. NGK http://allegro.pl/swiece-irydowe-ngk-bk ... 09203.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale, ale, żeby nie było tak pięknie i jasno wracając z pracy zajechałem do gazownika, który zakładał mi gaz i ma naprawdę dobrą opinię. I tu kubeł zimnej wody - mówię mu, że chce kupić świece, że jednoelektrodowe, specjalne do gazu - a on mi na to - BZDURA :shock: - mówi - kupuj takie jak zaleca producent!! Koniec kropka. Samochód skonstruowany pod te świece - z nimi będzie chodził najlepiej. Wszystkie do gazu robione pod publiczkę, najpierw produkt, potem sztucznie wygenerowana potrzeba......a i zmieniać trzeba częściej. I jestem w punkcie wyjścia :oops: Nadal nie wiem co kupić.....
Może jednak trzeba kupić oryginalne : http://allegro.pl/volvo-v70n-s60-s80-sw ... 38917.html" onclick="window.open(this.href);return false;

marasoo
V
V
Posty: 4
Rejestracja: 2015-11-26, 19:28
Imię: Marek
VOLVO: xc70
Silnik: 3.2
KW/KM/NM: 240
Rok: 2012
Przebieg: 82000
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: marasoo » 2016-02-12, 17:56

Mój gazownik i ludzie w serwisie VolCar w Markach mówili to samo - tylko świece dedykowane volvo. Zmieniłem na takie i jestem zadowolony. V40 '01 2.0t

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: zbij » 2016-02-12, 18:13

Nie ma specjalnych świec czy przewodów WN do LPG. To zwykła ściema producentów/sprzedawców.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

Awatar użytkownika
vol40vo
VOLVO
VOLVO
Posty: 1459
Rejestracja: 2010-04-18, 01:49
Imię: SE
VOLVO: V40 Sport Edition
Silnik: benzyna + LPG
KW/KM/NM: 122 KM
Rok: 2002
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: Poland
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: vol40vo » 2016-02-20, 17:43

zbij pisze:Nie ma specjalnych świec czy przewodów WN do LPG. To zwykła ściema producentów/sprzedawców.
dokładnie. Używam marki Volvo (czytaj: wykonane przez podwykonawcę) i jest wszystko OK.
Bi-fuel V40

wod2u
VOLV
VOLV
Posty: 558
Rejestracja: 2014-11-12, 14:15
Imię: Kamil
VOLVO: S60
Silnik: B5244T5
KW/KM/NM: 191/260/350
Rok: 2006
Przebieg: 250
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: wod2u » 2016-03-24, 16:10

OK, to trochę z innej beczki: w instrukcji sterownika STAG z mojego poprzedniego auta była porada, żeby co jakiś czas, dystans, pojeździć trochę na benzynie. Jeśli mnie pamięć nie myli była tam mowa o takiej jeździe co 5000km i żeby zrobić kilkaset km w każdych warunkach. Obecnie mam sterownik Techa ale szczerze to nie pamiętam czy w jego instrukcji też jest taka porada. Jaki jest cel takiej okresowej jazdy na benzynie? Ewentualne wyrównanie korekt czasu wtrysku? Sprawdzenie, czy ustawienia LPG nie maskują jakiś problemów z autem? Przeczyszczenie zaworów z nagaru pochodzącego z odmy? Żeby nie było, mogę tak robić, nie przeszkadza mi tankowanie benzyny co jakiś czas, chciałbym tylko wiedzieć czy ma to jakiś "wyższy" cel :P
Zamienię Pegasus-y 17-ki na jakieś lekkie (8-9kg) felgi 8x17, ET nie mniejsze niż 40.

Awatar użytkownika
herbu
V
V
Posty: 113
Rejestracja: 2011-12-06, 12:46
Imię: Bartek
VOLVO: Na razie nie Volvo
Silnik: 1.6 TDic
KW/KM/NM: 80
Rok: 1991
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 5
Przebieg: 350000
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Status: Offline

Re: Poradnik użytkowników instalacji LPG

Post autor: herbu » 2016-03-25, 06:51

wod2u pisze:OK, to trochę z innej beczki: w instrukcji sterownika STAG z mojego poprzedniego auta była porada, żeby co jakiś czas, dystans, pojeździć trochę na benzynie. Jeśli mnie pamięć nie myli była tam mowa o takiej jeździe co 5000km i żeby zrobić kilkaset km w każdych warunkach. Obecnie mam sterownik Techa ale szczerze to nie pamiętam czy w jego instrukcji też jest taka porada. Jaki jest cel takiej okresowej jazdy na benzynie? Ewentualne wyrównanie korekt czasu wtrysku? Sprawdzenie, czy ustawienia LPG nie maskują jakiś problemów z autem? Przeczyszczenie zaworów z nagaru pochodzącego z odmy? Żeby nie było, mogę tak robić, nie przeszkadza mi tankowanie benzyny co jakiś czas, chciałbym tylko wiedzieć czy ma to jakiś "wyższy" cel

Wg. mnie nie ma to sensu. Sprawdzone w praktyce. Już samo odpalanie na benzynie powoduje, że przy każdym zimnym starcie pokonujesz 1-3 km na benzynie (mowa oczywiście o sekwencji, ustawionej na nie mniej niż 30 stopni). Więc jeśli używasz auta codziennie, to siłą rzeczy nawet 100 km w miesiącu przejedziesz na benzynie. Wystarczająco by układ był utrzymywany w należytej kondycji.
Co do samej instrukcji, która każe jeździć na benzynie te 5000 km co jakiś czas. Pamiętam, że kiedyś miałem służbowe Seicento z LPG - tam była też taka informacja w instrukcji. Nigdy nie stosowałem się do tego zapisu, ba auto odpalałem i (z racji, że nie była to sekwencja), od razu zazwyczaj przegazówka, przełączenie na LPG i jazda. Silnik na LPG wyzionął ducha po przejechaniu ponad 600 tys. km. Oczywiście ze 3 razy był parownik wymieniany, ale to i tak nic. Poza tym nic się nie działo. Dlatego mogę powiedzieć, że w praktyce zapis ten nie ma zastosowania :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „LPG [Gaz płynny]”