Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-11, 14:04

Kupiliśmy Volvo V70 2.4 z fabryczną instalacją CNG, jedyne dokumenty to kwity od dekry za 2015 i niemiecki brief + umowy, co trzeba zrobić (oprócz klasycznej papierkologii i wałęsania się pomiędzy urzędami) aby zarejestrować łosia z CNG? Hm, nie ma żadnych dokumentów dotyczących instalacji (nie było od "niemca").

Awatar użytkownika
zbij
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2246
Rejestracja: 2009-12-23, 22:45
Imię: Zbyszek
VOLVO: s80 2,4 LPG
Silnik: b5244s2 + M56
KW/KM/NM: 140 KM
Rok: 2000
Był na spocie: 0
Przebieg: 330000
Lokalizacja: Tarnów
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: zbij » 2015-05-11, 14:12

Pewnie atesty na butle ( zazwyczaj są dwie - trzy ).
Zapytaj w najbliższej stacji kontroli pojazdów.
Pozdrawiam zbij
ex:
740 LPG b230F + M47 88r.
960 LPI b6304 + M90 95r.
940 LPG b230FB + M47 91r.

klasyczny
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2014-07-04, 23:26
Imię: Janusz
VOLVO: 850R,V70T5
Silnik: 2.5, 2,3T
KW/KM/NM: 170,170
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: klasyczny » 2015-05-11, 14:31

trzeba zrobić legalizację,nie musisz mieć zadnych dodatkowych papierów

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-11, 14:53

Muszę zrobić tłumaczenia dokumentów, mam nadzieję że "niemiec" zrobił w 2013 legalizację butli =] (mam dekrę z tego i obecnego roku). Bo inspektor z TDT powiedział, że jedynie gdzieś na Górnym Śląsku wykonywane są próby ciśnieniowe (wymagane 10 lat od produkcji butli).

klasyczny
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2014-07-04, 23:26
Imię: Janusz
VOLVO: 850R,V70T5
Silnik: 2.5, 2,3T
KW/KM/NM: 170,170
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: klasyczny » 2015-05-11, 14:58

nonline pisze:Muszę zrobić tłumaczenia dokumentów, mam nadzieję że "niemiec" zrobił w 2013 legalizację butli =] Bo inspektor z TDT powiedział, że jedynie gdzieś na Górnym Śląsku wykonywane są próby ciśnieniowe (wymagane 10 lat od produkcji butli).

Ale jak z tą legalizacją bo ją się robi u TDT (spisują numery) i dają kwit na SKP?
6 lat temu rejestrowałem v70 z cng w tym punkcie http://www.agrotrak.pl/pg000.html" onclick="window.open(this.href);return false;,
trwało to ze dwie godziny,demontaż osłon,sczytanie nr seryjnych i wypisanie papierka

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-11, 15:15

Ale na pewno wtedy nie minęło 10 lat od produkcji butli, mi inspektor powiedział że jak minie 10 lat od daty produkcji to nie zalegalizują jeśli nie będzie przeprowadzona próba ciśnieniowa butli.

Wstępnie koszt legalizacji ze sprawdzeniem ciśnieniowym butli to ok. 1200 zł (niestety demontaż i montaż butli). Gdyby butle nie przekroczyły 10 lat to 360 zł za kwit na 3 lata.

klasyczny
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2014-07-04, 23:26
Imię: Janusz
VOLVO: 850R,V70T5
Silnik: 2.5, 2,3T
KW/KM/NM: 170,170
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: klasyczny » 2015-05-11, 15:40

aktualizacja co 3 lata niestety na cng co trzy lata,w zeszłym roku zapłaciłem 750 zł za przegląd i legalizację butli bo oczywiście się przepisy zmieniły i 6 lat wczesniej wystarczył sam przegląd i sprawdzenie butli

maskek
VIP
VIP
Posty: 4750
Rejestracja: 2006-01-12, 16:23
Imię: Piotrek
VOLVO: brak
Silnik: v
Rok: 2023
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Lokalizacja: wwa
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: maskek » 2015-05-11, 15:51

W wwa można w mitgaz zalegalizować.
Były Volvo, teraz jest rdzawek - MB okular.

Mam 850 polift na części.
Sprzedam skuter arillia Leonardo 125. http://olx.pl/oferta/skuter-aprillia-le ... fpR53.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-11, 15:57

Tam właśnie dzwoniłem.

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: woocash2 » 2015-05-11, 23:47

nonline, a tak z ciekawości, to ten czerwony egzemplarz z cng, co na oto wisiał?
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-12, 00:46

nie, niebieski :D

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: woocash2 » 2015-05-12, 09:37

nonline, to pochwal się nim ;) Macie łatwy dostęp do cng, czy będziecie przerabiać na lpg? Chętnie bym obejrzał tę instalację. Jaki przebieg?
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-12, 09:59

250 kkm, sądzę że nie kręcony ze względu na stan wnętrza (syf), historię ale skóry nieprzetarte, plastiki adekwatne do wieku/przebiegu. Całe wyposażenie dodatkowe sprawne. Silnik 2.4 103kW N/A. instalacja chyba necama ale nie sprawdzałem, silnik chodzi rowniotko na Pb jak cng - stacja we Wrocławiu jest. Zawieszenie 100x lepsze niż w chrupku, prowadzi się jak bajka po sznurku. Śmieszne pieniądze. Oczywiście buda obdrapana, dostał lekkiego strzała w hak i będziemy go na ekierce prostować w jakimś warsztacie.

Generalnie idealny na części.
Ale tradycyjnie bedziem robić, narzekać i jeździć.
W tych pieniądzach nie było nic wartego uwagi a Peugeota 306 ojciec nie chciał.
Wysłane z mojego GT-I9505

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: woocash2 » 2015-05-12, 10:33

nonline, no tak, cng wychodziły tylko z taką mocą. Powodzenia w doprowadzaniu do ładu.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

forumowicz
VO
VO
Posty: 291
Rejestracja: 2014-07-11, 11:57
Imię: Marcin
VOLVO: v70
Silnik: D4
KW/KM/NM: 133/181
Rok: 2015
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: 7
Przebieg: 8000
Lokalizacja: Elbląg
Status: Offline

a granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: forumowicz » 2015-05-12, 12:44

woocash2 pisze:cng wychodziły tylko z taką mocą

chyba ze chodzi ci o ten model ,bo ja mam nowszy i inna moc

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-12, 12:55

Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: woocash2 » 2015-05-12, 12:58

forumowicz, tak, mam na myśli drugą generację v70.

-- 12 maja 2015, o 12:59 --
nonline pisze:Bi-fuel zawsze chyba były N/A jeśli chodzi o fabryczny setup, a w tamtych czasach jedynym sensownym silnikiem był 2.4
Zgadza się, ale jeszcze z wolnossących był 2.7 170KM. Zastanawia mnie, czemu tego nie wypuszczali z CNG.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-12, 13:05

Podejrzewam, że ekonomicznie nieuzasadnione. To V70 z CNG ma zasięg około 500km na obu paliwach, zbiornik Pb ma 25 litrów, do tego gazu wchodzi chyba 18 litrów, kilogramów - nie wiem jak oni to liczą. Przy 170KM mógłby mieć już tak wysokie średnie spalanie, że nie nadawałby się do w dłuższe trasy.

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: woocash2 » 2015-05-12, 13:11

nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-12, 17:18

Wiem ale lepsze na zakorkowane miasto niż diesel. Przez myśl mi przeszedł pomysł przeróbki na LPG, ciekawe ile komponentów z CNG dałoby się wykorzystać.

klasyczny
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2014-07-04, 23:26
Imię: Janusz
VOLVO: 850R,V70T5
Silnik: 2.5, 2,3T
KW/KM/NM: 170,170
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: klasyczny » 2015-05-12, 18:03

woocash2 pisze:nonline, Ale w Polandii to cng w samochodach trochę mało ekonomiczne, chyba że dookoła komina we Wrocławiu. W Łodzi w ogóle nie ma stacji z cng do samochodów, a przecież niemałe miasto.
w Krakowei dwie stacje,mam blisko i dla mnie opłacalne,5 lat na cng .

Awatar użytkownika
woocash2
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-11-22, 11:35
Imię: Joe
VOLVO: V70/subaru outback IV
Silnik: B5244S
KW/KM/NM: 170 KM
Rok: 2001
Był na spocie: 28
Przebieg: 0
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: woocash2 » 2015-05-12, 22:49

klasyczny, W Krakowie może i opłacalne, podobnie jak we Wrocławiu. Ale jak napisałem, w Łodzi nie ma takiej stacji. Z mapki wynika, że w woj. śląskim, dolnośląskim i opolskim, to trochę tych stacji jest. Także biedy nie macie.
Sorry w ogóle za OT.
Jesteśmy tylko szczególnie zaawansowaną w rozwoju odmianą małp na niezbyt ważnej planecie, krążącej wokół całkiem przeciętnego Słońca. (Stephen Hawking)

swital
Moderatorzy
Moderatorzy
Posty: 6033
Rejestracja: 2006-08-29, 23:43
Imię: Michal
VOLVO: 2x480,740,v70,245,850,440,C70
Silnik: B20F,B230F,D5252T,B230FT,D24T
Rok: 0
Był na spocie: 24
Przebieg: 222635
Lokalizacja: Płock
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: swital » 2015-05-13, 00:56

Jak się kształtuje spalanie gazu ziemnego ? ile to wychodzi zł/100km :?:
480S, 480Coll, 744 USA Turbo, 245 USA, 850 T-5R, 440, 850 eR, C70
ex 480S 480ES 480ES v70 945 944 440 745 USA V70 460 744 USA

Awatar użytkownika
nonline
VOLVO
VOLVO
Posty: 3008
Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
Imię: M
VOLVO: V70 II | S80
Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
KW/KM/NM: 140KM / 170KM
Rok: 2001
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10 / 12
Lokalizacja: SKC/WRO
Status: Offline
Kontakt:

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: nonline » 2015-05-13, 01:44

Ja dopiero to poznaję, tankowany "pod korek" i wyszło około 18 kg? * 3.20, spalanie ma póki co takie samo jak na Pb, w granicach 8 (automat) po mieście. Osiągi ciut gorsze od benzynowych ale może to już instalacja niedomaga, w końcu to 2002 i generalnie poza briefami/dekrą nie ma żadnych papierów co i jak było robione.
Liczę, że 100 km to będzie około 25-30 zł przy spokojnej jeździe. W chrupku miasto+klima to 10-9 litrów ropy na 100km jakbym nie cudował, dopiero trasy pozwalają zejść do 6.
Wydaje mi się, że ekonomicznie ten bi-fuel wypada lepiej niż 2.5TDI, martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.

klasyczny
V
V
Posty: 42
Rejestracja: 2014-07-04, 23:26
Imię: Janusz
VOLVO: 850R,V70T5
Silnik: 2.5, 2,3T
KW/KM/NM: 170,170
Rok: 1996
Był na spocie: 2
Średnie spalanie: 10
Przebieg: 0
Status: Offline

Re: Rejestracja kupionego za granicą pojazdu z fabryczną instalacją CNG

Post autor: klasyczny » 2015-05-13, 07:14

nonline pisze: martwi mnie tylko znikomy zasięg, 500km na obu zbiornikach (CNG+Pb) to żadna frajda.
fakt ze to frustrujące jest,takie regularne odwiedziny na stacj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „CNG [Gaz ziemny]”