Male co nieco o nowym XC90
-
- Przyjaciele
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-06-23, 00:03
- Imię: Jarek
- VOLVO: S60
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 136/185/450
- Rok: 2007
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 7,5
- Przebieg: 310000
- Lokalizacja: Poznań
- Status: Offline
Male co nieco o nowym XC90
Artykuł chyba trochę sponsorowany, no chyba, że faktycznie to nowe XC90 jest takie cudowne.
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,17488923, ... ml#MotoImg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,17488923, ... ml#MotoImg" onclick="window.open(this.href);return false;
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
w moto.pl chwalą wszystko a szczególnie skodę. Dzień bez skody dniem straconym.
dla mnie szok to te silniki - 2.0 320KM i 2.0D 225KM.
dla mnie szok to te silniki - 2.0 320KM i 2.0D 225KM.
- LukS60
- VO
- Posty: 167
- Rejestracja: 2014-02-25, 12:58
- Imię: Lukasz
- VOLVO: S60
- Silnik: D5
- KW/KM/NM: 185
- Rok: 2008
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 7,6
- Przebieg: 200
- Lokalizacja: Siedlce
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
O to to to. Audi, BMW nadal idą w 3 czy 4 litrowe jednostki, a im szkoda kontynuacji pancernej D5
- Roonie
- V
- Posty: 138
- Rejestracja: 2013-08-08, 13:22
- Imię: Rafal
- VOLVO: V70R, 850R
- Silnik: 2.5T, 2.3T
- KW/KM/NM: 300KM, 240KM
- Rok: 2003
- Był na spocie: 12
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Nie będę się wypowiadał co do sponsoringu i rzetelności moto.pl, ale miałem okazję przyglądnąć się autu z bliska w Genewie i w wielu kwestiach muszę się zgodzić z autorami. Z zewnątrz auto wygląda o niebo lepiej niż na zdjęciach. Wygląda jak normalny samochód, a nie jakiś koncept stworzony w celach marketingowych (moim zdaniem trochę tak wygląda na zdjęciach). Byłem zachwycony środkiem. Jakość wykończenia tzn.spasowanie i materiały to oczywiście najwyższy poziom. Ekran w miejscu zegarów bardzo czytelny. Obsługa komputera moim zdaniem mogłaby być trochę prostsza - bawiłem się tylko chwilę, przy dłuższym obcowaniu pewnie bym ogarnął Byłem bardzo ciekawy tych cieniutkich foteli no i oczywiście są wyśmienite + lusterko wsteczne bez ramki to moim zdaniem majstersztyk. Tylko czekać, aż się pojawią na jazdy testowe egzemplarze, bo też jestem ciekaw tych silników. Zarzucam linka z moimi zdjęciami z targów, bo jest tam kilka fot Volva KLIK
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2011-02-08, 07:30
- Imię: M
- VOLVO: Brak
- Silnik: Brak
- Był na spocie: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Pierwsze XC90 w salonach USA i te ceny !!!!. Widać jak Volvo traktuje Europę jako dojną krowę. Miłego oglądania.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
- nonline
- VOLVO
- Posty: 3009
- Rejestracja: 2012-07-22, 17:44
- Imię: M
- VOLVO: V70 II | S80
- Silnik: 2.4 PB | 2.4 D5
- KW/KM/NM: 140KM / 170KM
- Rok: 2001
- Był na spocie: 2
- Średnie spalanie: 10 / 12
- Lokalizacja: SKC/WRO
- Status: Offline
- Kontakt:
Re: Male co nieco o nowym XC90
R4 benzynowy, 1969 cm3
R4 turbodiesel, 1969 cm3
Nawet już volvo leci w wała z oznaczeniami silników. D5 synonim pancernego pięciogarowego ropniaka i T6 sześciogarowej benzyny zostały sprowadzone do roli uturbionych kosiarek.
Ale na klapie D5/T6
Nienawidzę takich zagrywek "martentingowych".
R4 turbodiesel, 1969 cm3
Nawet już volvo leci w wała z oznaczeniami silników. D5 synonim pancernego pięciogarowego ropniaka i T6 sześciogarowej benzyny zostały sprowadzone do roli uturbionych kosiarek.
Ale na klapie D5/T6
Nienawidzę takich zagrywek "martentingowych".
Lewa w górę
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
żeby nie zakładać nowego tematu wrzucę tutaj - ciekawostka - zaskakujące wady nowego XC90. Niby drobiazgi ale warte poprawienia jeszcze przed liftem.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- VOLV
- Posty: 502
- Rejestracja: 2010-03-23, 18:52
- Imię: Krzys
- VOLVO: s80II/S60I
- Silnik: D5/T5
- KW/KM/NM: 220/300
- Rok: 2007
- Był na spocie: 0
- Średnie spalanie: 9/14
- Przebieg: 350000
- Lokalizacja: Kartuzy
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Czy ja wiem. Jedyna wada która by mnie irytowała to pokrętło . No i silniki 4 cylindroweamdr pisze:żeby nie zakładać nowego tematu wrzucę tutaj - ciekawostka - zaskakujące wady nowego XC90. Niby drobiazgi ale warte poprawienia jeszcze przed liftem.
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Łosia Samosia
- Miss Volvo
- Posty: 3277
- Rejestracja: 2012-06-02, 15:21
- Imię: 0
- VOLVO: XC70 AWD
- Silnik: B6324S
- KW/KM/NM: 238 ŁM ;)
- Rok: 2008
- Był na spocie: 67
- Średnie spalanie: zależne od pory roku
- Przebieg: 160000
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
amdr, ciekawe...
Dla mnie z tych rzeczy, to tylko zagłówki i pokrętło, to ewidentna wpadka.
Reszta, to owszem - można niby mieć, bo to auto za niemałe pieniądze - tylko po co?
Drzwiami nie trzeba przecież wcale trzaskać, wystarczy lekko popchnąć. Podobnie z kierownicą - owszem mogłaby być regulowana elektrycznie wraz z lusterkami i fotelem - jak w X5, ale to kolejna rzecz do psucia się, a rzadko się de facto przestawia. Zresztą blokada mechaniczna jest pewniejsza niż elektryczna, a to przecież kwestia bezpieczeństwa.
Może to są jakieś "braki", ale za to mamy na 100% lepsze systemy bezpieczeństwa. Dla mnie to jest ważniejsze, niż drzwi z samozamykaczem i kierownica na guzik.
Za to silniki
Dla mnie z tych rzeczy, to tylko zagłówki i pokrętło, to ewidentna wpadka.
Reszta, to owszem - można niby mieć, bo to auto za niemałe pieniądze - tylko po co?
Drzwiami nie trzeba przecież wcale trzaskać, wystarczy lekko popchnąć. Podobnie z kierownicą - owszem mogłaby być regulowana elektrycznie wraz z lusterkami i fotelem - jak w X5, ale to kolejna rzecz do psucia się, a rzadko się de facto przestawia. Zresztą blokada mechaniczna jest pewniejsza niż elektryczna, a to przecież kwestia bezpieczeństwa.
Może to są jakieś "braki", ale za to mamy na 100% lepsze systemy bezpieczeństwa. Dla mnie to jest ważniejsze, niż drzwi z samozamykaczem i kierownica na guzik.
Za to silniki
- amdr
- VOLVO
- Posty: 1268
- Rejestracja: 2013-09-02, 20:25
- Imię: Pawel
- VOLVO: C70
- Silnik: T5 - B5234T3
- KW/KM/NM: 176/240/330
- Rok: 1999
- Średnie spalanie: 14
- Lokalizacja: Lublin
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
kiedyś był taki prototyp volvo, który skanował położenie oczu kierowcy i dopasowywał wysokość tulenu środkowego, fotela itp, elektryczna kierownica dobrze pasuje do elektrycznych foteli z pamięcią, a wcale nie jest mniej bezpieczna niż manualna. Ot pewne rzeczy które wypada mieć w pewnej klasie i aspiracjach premium, zwłaszcza jeśli celuje się w rynek USA i chiński gdzie są to bardzo popularne opcje.
- vadi
- VOLV
- Posty: 705
- Rejestracja: 2009-04-01, 22:26
- Imię: Lukasz
- VOLVO: xc70
- Silnik: D5 (D5244T4)
- KW/KM/NM: 136/187/400
- Rok: 2007
- Był na spocie: 200
- Średnie spalanie: 7.1
- Przebieg: 329000
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
W kwestii składania zagłówków tylnych to zauważyłem to zjawisko na pikniku w Nowym Mieście.
Ktoś z oglądających siedział z tyłu a ja w tym czasie bawiłem się konfiguracja auta. No i złożyłem zagłówki...
Problem wynika chyba z tego, że w EU nie ma prawnego obowiązku instalowania czujnika OWS (Occupant Weight Sensor) w siedzeniach, co ma miejsce w USA.
Nie wiem jak jest w nowym XC90 ale przypuszczam, że w wersji na Europe takiego czujnika w siedzeniach tylnych nie ma.
Detekcja siedzącego pasażera, jeśli jest, to pewnie poprzez fakt zapięcia pasa. Więc dla rzetelności testu należało by sprawdzić czy zagłówki opadną gdy pasażer z tyłu jest zapięty pasami.
PS. Im dłużej przyglądam się nowemu XC90 tym bardziej mi się podoba...
Ktoś z oglądających siedział z tyłu a ja w tym czasie bawiłem się konfiguracja auta. No i złożyłem zagłówki...
Problem wynika chyba z tego, że w EU nie ma prawnego obowiązku instalowania czujnika OWS (Occupant Weight Sensor) w siedzeniach, co ma miejsce w USA.
Nie wiem jak jest w nowym XC90 ale przypuszczam, że w wersji na Europe takiego czujnika w siedzeniach tylnych nie ma.
Detekcja siedzącego pasażera, jeśli jest, to pewnie poprzez fakt zapięcia pasa. Więc dla rzetelności testu należało by sprawdzić czy zagłówki opadną gdy pasażer z tyłu jest zapięty pasami.
PS. Im dłużej przyglądam się nowemu XC90 tym bardziej mi się podoba...
-
- V
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-04-03, 18:39
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2001
- Lokalizacja: Mazowsze
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Właśnie przeczytałem porównanie najnowszego volvo xc90 z vw touaregiem , bmw x5 i hyundaiem grand santa fe.
Oczywiście jak to w AŚ wygrał volkswagen. Nawet dostał tyle punktów co volvo za systemy bezpieczeństwa co volvo mimo, że wiele systemów które są w volvo w ogóle w niem nie występują, a po doposażeniu okazał się nawet o 16tys zł droższy od volvo i 19 tys zł od Bmw. Wyszło na to że jest o niebo bardziej komfortowy niż volvo bo w tej kategorii dostał aż 4 punkty więcej. Volvo z pneumatyką okazało się równie komfortowe co Hyundai bez pneumatyki
Ach ten AŚ
Oczywiście jak to w AŚ wygrał volkswagen. Nawet dostał tyle punktów co volvo za systemy bezpieczeństwa co volvo mimo, że wiele systemów które są w volvo w ogóle w niem nie występują, a po doposażeniu okazał się nawet o 16tys zł droższy od volvo i 19 tys zł od Bmw. Wyszło na to że jest o niebo bardziej komfortowy niż volvo bo w tej kategorii dostał aż 4 punkty więcej. Volvo z pneumatyką okazało się równie komfortowe co Hyundai bez pneumatyki
Ach ten AŚ
- AOW
- Przyjaciele
- Posty: 5151
- Rejestracja: 2008-11-18, 22:43
- Imię: Olaf
- VOLVO: S70 / S90II / 940 Turbo
- Silnik: D5252T / D4204 / B230FT
- Rok: 97
- Był na spocie: 10
- Średnie spalanie: nie patrzę
- Przebieg: 430000
- Lokalizacja: Wawer :)
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Nemo24, dlatego nie kupuje/nie czytam AŚ - wole nasz Motor ...
A co się dotyczy XC90 to rzeczywiście im więcej ich widać na drodze tym bardziej mi się podobają. Mimo opisywanych wcześniej podobieństw do niemieckich SUV'ów to odrazu widać że to jedzie Volvo
pozd.
A co się dotyczy XC90 to rzeczywiście im więcej ich widać na drodze tym bardziej mi się podobają. Mimo opisywanych wcześniej podobieństw do niemieckich SUV'ów to odrazu widać że to jedzie Volvo
pozd.
-
- V
- Posty: 119
- Rejestracja: 2012-04-03, 18:39
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.4T
- KW/KM/NM: 147/200
- Rok: 2001
- Lokalizacja: Mazowsze
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Ja zanim kupiłem gazetę wiedziałem że vw wygra tylko z ciekawości kupiłem.
Ale dziwi mnie to, że w każdym teście który oglądam czy czytam chwalony jest bardzo komfort jazdy szczególnie dzięki pneumatycznemu zawieszeniu i świetnym fotelom, a tu dali volvo za komfort tylko 25 punktów na równi z hyundaiem bez pneumatyki i z gorszymi fotelami (nie ujmując hyundaiowi, który robi coraz lepsze auta)
Co jednak najśmieszniejsze w video teście nowego xc90 na kanale AŚ pochwalony został wysoki komfort
Ale dziwi mnie to, że w każdym teście który oglądam czy czytam chwalony jest bardzo komfort jazdy szczególnie dzięki pneumatycznemu zawieszeniu i świetnym fotelom, a tu dali volvo za komfort tylko 25 punktów na równi z hyundaiem bez pneumatyki i z gorszymi fotelami (nie ujmując hyundaiowi, który robi coraz lepsze auta)
Co jednak najśmieszniejsze w video teście nowego xc90 na kanale AŚ pochwalony został wysoki komfort
- kreciq
- VOLVO
- Posty: 1809
- Rejestracja: 2013-08-10, 21:40
- Imię: kreciq
- VOLVO: S40 II
- Silnik: 2.4i Automat B5244S4 +LPG
- KW/KM/NM: 170 KM
- Rok: 2008
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Po co siedzenie z pamięcią, skoro ręcznie i tak trzeba zmieniać ustawienie kierownicy... Dla mnie w aucie za taką kasę, brak elektryki w kierownicy to wpadka.Podobnie z kierownicą
Mi osobiście to auto się nie podoba.
- zimzi
- VOLV
- Posty: 565
- Rejestracja: 2014-04-04, 11:46
- Imię: Pawel
- VOLVO: C30
- Silnik: D4204T
- KW/KM/NM: ELEKTROTECH Stage1
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 7.2
- Przebieg: 256000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
dolnsiiizing Pany dolnsiiizing! Niebawem na drogach zagoszcza ciche auta elektryczne, na panelu bedzie do wyboru dzwiek V6, V8, V12 i oczywiscie bez kierownicy, a my bedziemy walic browary. Po przybyciu do celu wysunie sie kubel na puche ... ... Sasiad ma Merca CL55 AMG V12 Biturbo ... nie ma dnia I pory zebym sie nie usmiechnal gdy slysze ten dzwiek!
-
- V
- Posty: 11
- Rejestracja: 2014-10-15, 12:04
- Imię: Robert
- VOLVO: XC70
- Silnik: 2.5
- Rok: 2001
- Średnie spalanie: 14
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Już widzę te browary . . . tylko szef będzie zły jak pod wpływem będę pracowałzimzi pisze:dolnsiiizing Pany dolnsiiizing! Niebawem na drogach zagoszcza ciche auta elektryczne, na panelu bedzie do wyboru dzwiek V6, V8, V12 i oczywiscie bez kierownicy, a my bedziemy walic browary. Po przybyciu do celu wysunie sie kubel na puche ... ... Sasiad ma Merca CL55 AMG V12 Biturbo ... nie ma dnia I pory zebym sie nie usmiechnal gdy slysze ten dzwiek!
- zimzi
- VOLV
- Posty: 565
- Rejestracja: 2014-04-04, 11:46
- Imię: Pawel
- VOLVO: C30
- Silnik: D4204T
- KW/KM/NM: ELEKTROTECH Stage1
- Rok: 2007
- Średnie spalanie: 7.2
- Przebieg: 256000
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
Babelek, Szef tez bedzie jezdzil takim autem
-
- V
- Posty: 68
- Rejestracja: 2011-02-08, 07:30
- Imię: M
- VOLVO: Brak
- Silnik: Brak
- Był na spocie: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Male co nieco o nowym XC90
XC90 i trochę rosyjskiego błotka
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;