Logowanie
Nazwa użytkownika:   Hasło:   Zapamiętaj mnie

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 
Autor Wiadomość
eln1no
PostNapisane: 2017-01-10, 10:51 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.01.2017, 22:06
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: Kuba
VOLVO: S40
Silnik: T5
KW/KM/NM: 230
Rok: 2005
Przebieg: 225
Witam wszystkich,

Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.

Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100

Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł

Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.

Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.


Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2017-01-10, 15:53 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2236
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
eln1no napisał(a):
Wtryskiwacze:6 cyl
chyba im się coś pokiełbasiło :)

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
eln1no
PostNapisane: 2017-01-10, 16:29 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.01.2017, 22:06
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: Kuba
VOLVO: S40
Silnik: T5
KW/KM/NM: 230
Rok: 2005
Przebieg: 225
Struna napisał(a):
eln1no napisał(a):
Wtryskiwacze:6 cyl
chyba im się coś pokiełbasiło :)


Pewnie chodziło o to, że to set dla 6 cylindrowego silnika, bo chyba dedykowanych do piątek nie ma?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2017-01-10, 17:11 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2236
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Sterownik jest pod 6-tke, ale wtrysków idzie 5.

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Rokos
PostNapisane: 2017-01-10, 20:15 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2014, 15:00
Posty: 158
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: V50 T5 Sport
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 250KM+/400Nm
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12 lpg
jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.

U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.

Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.


Ostatnio edytowano 2017-01-10, 20:31 przez Rokos, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2017-01-10, 20:27 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2236
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Rokos napisał(a):
przy ostrym bucie przewala mi na benę,
to wina dopuszczenia gazu zimowego klsy B do obrotu.

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Rokos
PostNapisane: 2017-01-10, 20:33 
Offline
VO
VO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.09.2014, 15:00
Posty: 158
Płeć: Mężczyzna
Imię: Marcin
VOLVO: V50 T5 Sport
Silnik: 2.5T
KW/KM/NM: 250KM+/400Nm
Rok: 2006
Średnie spalanie: 12 lpg
Struna, latem tez to było, bo miałem najpierw instalkę , a potem soft wgrany, a teraz dodatkowo zmian jest kilka... Ale to nie przeszkadza , bo tylko jest sygnał dźwiękowy, a auto bez szarpnięcia dalej jedzie. :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2017-01-10, 20:35 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2236
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Ok, jeśli latem też był problem, to pewnie trzeba coś mocniejszego.

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
eln1no
PostNapisane: 2017-01-11, 10:33 
Offline
V
V

Dołączył(a): 6.01.2017, 22:06
Posty: 3
Płeć: Nie określono
Imię: Kuba
VOLVO: S40
Silnik: T5
KW/KM/NM: 230
Rok: 2005
Przebieg: 225
Rokos napisał(a):
jaka lubryfikacja, to naciąganie jest.

U mnie jest założone:
STAG 300-6 qmax plus
wielozawór tomasseto achille at.02
zawór odcinający valtek01
emulator ciśnienia paliwa
wtryski baraccuda 130
parownik AC-01 (do 250 KM) - tutaj do programu musi być większy np. twin gold
butla w koło 52 l (650x200) - może być bagażnik inny w s40
(wchodzi ok. 40 litrów), zamyka się pokrywa tylko trzeba jeden zawias usunąć z tej klapki na zakupy.

Przejechałem ponad 40 tyś. km, a cena z 2014 sierpień było 3200zł.
Na wiosnę wymienię jedynie parownik na większy, bo przy ostrym bucie przewala mi na benę, chociaż ostatnio mi go trochę wyregulowali.
spalanie 11-13 litrów, przy ostrej jeździe np. autobahn 180+ ~15-16 litrów.
40 litrowy zbiornik starcza między 270-370 kilometrów, u mnie średnio 300-330.


Wielkie dzięki za tę opinię! A mogę spytać gdzie robiłeś instalację?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
szymek s80
PostNapisane: 2017-01-25, 21:04 
Offline
V
V
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3.11.2014, 18:37
Posty: 64
Płeć: Mężczyzna
Imię: Przemek
VOLVO: s80, v40T4
Silnik: 2.9
KW/KM/NM: 196 łosi
Rok: 1999
Był na spocie: 3
Średnie spalanie: 13
Przebieg: 270000
eln1no napisał(a):
Witam wszystkich,

Jaką instalację polecacie to silnika 2.5T 220KM? Biorę pod uwagę zaczipowanie auta i może jakieś drobne modyfikacje w przyszłości więc dobrze jakby była z zapasem mocy, tak pod 250-260 KM.

Dostałem do tej pory dwie wyceny:
Elektronika: BRC Sequent Plug & Drive
Przełącznik:BRC
Reduktor:Genius Max
Wtryskiwacze:6 cyl
Dopłaty:
Reduktor: + 200 zł
Cena w sumie: 4100

Elektronika: AC Stag 300-6 Qmax Plus turbo
Reduktor: Lovato RGJ SHP
Wtryskiwacze: AC W03
Lubryfikacja: Tunap - substancje czynne do benzyny i LPG
Dopłata
Reduktor: 300 zł
Emulator ciśnienia paliwa: 300 zł
Tunap: 220 zł
Cena w sumie:5420zł

Dodatkowo druga firma napisała:
Wg informacji posiadanych przez nas silniki te nie są wyposażone w hydrauliczne samoregulatory luzów zaworowych a jest tam mechaniczna regulacja luzów zaworowych silnika. Przy eksploatacji na paliwie gazowym może wystąpić konieczność wykonywania jej dodatkowo lub częściej niż przy zasilaniu benzynowym. Może to lecz nie musi w dłuższym czasie doprowadzić do braku zakresu regulacyjnego i konieczności naprawy głowicy.

Preparaty ochrony zaworów firmy Tunap:
1. Tunap Premium 163 - dodatek do benzyny
2. Tunap Premium 164 - dodatek do gazu.
Zalecana aplikacja dodatków co 10000 km.
Przy stosowaniu dodatku do gazu nie zalecane jest wyjeżdżanie gazu do końca a wcześniejsze jego dotankowywanie.
Koszt jednorazowej aplikacji na dzień dzisiejszy to 220 zł.


Prosiłbym o opinie i ewentualnie polecenie dobrego instalatora gazu. Mieszkam w Łodzi.
5400 za instalacje staga to na bogato.

_________________
TYLKO VOLVO !!
Było..
440
v40
s70
Jest.. S80 2,9 196KM
V40 1.9 T4 200KM


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Mikaell
PostNapisane: 2017-01-26, 10:17 
Offline
VOLV
VOLV

Dołączył(a): 29.02.2012, 00:38
Posty: 534
Lokalizacja: http://www.klinikaLPG.pl
Płeć: Mężczyzna
VOLVO: S80T6
Silnik: B6284T
KW/KM/NM: km 272
Rok: 1999
Był na spocie: 0
Przebieg: 215
Nr z parady volvo: 0
O BRC się nie wypowiem bo się nie znam.

Na Stagu z kolei nie zna się gazownik składający propozycję.
Stag Q-max PLUS ma wbudowany emulator ciśnienia paliwa, więc albo gazownik nie wie co proponuje, albo naciąga klienta na dodatkową kasę za dolutowanie kilku przewodów.
Oferowany reduktor jest moim zdaniem niezbyt dobry, ale tu się znów nie znam bo raczej je demontuję niż montuję :)

Tunap oczywiście nie zaszkodzi, choć jakość materiałów w silnikach Volvo nie powoduje raczej ryzyka przedwczesnej degradacji gniazd zaworowych na gazie.

Nie instalowałbym gazu w tym warsztacie.

_________________
Michał
www.klinikaLPG.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
dzinks16
PostNapisane: 2017-01-26, 22:03 
Offline
V
V

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:43
Posty: 72
Lokalizacja: Zgierz
Płeć: Mężczyzna
Imię: Pawel
VOLVO: V70 II
Silnik: T5
KW/KM/NM: 320/420
Rok: 2003
Był na spocie: 0
Średnie spalanie: 15 LPG
Przebieg: 280000
Nr z parady volvo: 0
Mody najprawdopodobniej skończą się zapętlaniem PB i Stag nie ogarnie.

_________________
Montaż i naprawa instalacji lpg.
503528373
https://www.facebook.com/dzinksgarage


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adiq
PostNapisane: 2017-01-26, 23:35 
Offline
V
V

Dołączył(a): 24.09.2015, 21:53
Posty: 130
Płeć: Nie określono
Imię: Adrian
VOLVO: V70 II
Silnik: b5244s2 automat denso
KW/KM/NM: 103/140
Rok: 2001
Przebieg: 183000
Nie piszę dlatego, że mam, ale naczytałem się dużo i bardzo chwalony jest LPG-TECH. Ja do takiego Volvo założyłbym
- sterownik LPG - TECH 326 lub 326 OBD
- Reduktor KME TWIN
- Wtryski Barracuda/ Dragon

Warsztaty w Łodzi; Kołomax Wrocławska 16, Filartech ul. Wólczańska 13 to takie 2 chwalone na forach


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Dedis
PostNapisane: 2017-02-01, 09:09 
Offline
V
V

Dołączył(a): 16.06.2016, 08:30
Posty: 16
Płeć: Mężczyzna
Imię: Darek
VOLVO: V70R
Silnik: B5254T4
KW/KM/NM: 300
Rok: 2003
Przebieg: 160000
instalka na T5 powinna cię kosztować koło 4k
mam na myśli staga albo lpgtecha
wtryski np Hana
reduktor wedle uznania gazownika (byle ci nie zapakował Magica III)
jak ktoś proponuje lubrykanty, to zmień gazownika.

_________________
volveRine :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tommitmx
PostNapisane: 2017-02-01, 10:04 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 826
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 210000
Nr z parady volvo: 0
Dedis napisał(a):
byle ci nie zapakował Magica III


napisz jakie są dobre reduktory ? gold ?

_________________
Obrazek ŁOŚ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2017-02-01, 10:36 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2236
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Gold GT jeśli już. A nowego typu Magic jeet ok.

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tommitmx
PostNapisane: 2017-02-01, 11:14 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 826
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 210000
Nr z parady volvo: 0
a od kiedy jest nowy tym Magic III ?

_________________
Obrazek ŁOŚ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2017-02-01, 11:57 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2236
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
Już będzie z rok chyba

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tommitmx
PostNapisane: 2017-02-01, 12:13 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 826
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 210000
Nr z parady volvo: 0
czyli mam padake założoną ;(

_________________
Obrazek ŁOŚ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Struna
PostNapisane: 2017-02-01, 13:01 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.04.2013, 17:34
Posty: 2236
Lokalizacja: Kraków/Skawina
Płeć: Mężczyzna
Imię: Jurek
VOLVO: XC90
Silnik: B6294T
KW/KM/NM: 310/440
Rok: 2004
Był na spocie: 0
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
w nowej wersji wyeliminowali wadę, która powodowała możliwość dostania się gazu w fazie ciekłej do układu chłodzenia ( co zazwyczaj kończyło się grubszą awarią pojazdu ), aczkolwiek ja jakoś nadal mam do nich uraz :)

_________________
http://www.gcstuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
tommitmx
PostNapisane: 2017-02-01, 13:29 
Offline
VOLV
VOLV
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.08.2007, 17:48
Posty: 826
Lokalizacja: KRA
Płeć: Mężczyzna
Imię: Tom
VOLVO: s60
Silnik: 2400 STAG-300 premium
KW/KM/NM: 170
Rok: 2006
Był na spocie: 0
Przebieg: 210000
Nr z parady volvo: 0
jakieś objawy można zaobserwować jak gaz się dostaje do układu chłodzenia ? np smród gazu przy butowaniu ?


czy wzrost spalania może sugerować, że reduktor nie domaga?

_________________
Obrazek ŁOŚ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
adamusss
PostNapisane: 2017-02-01, 13:49 
Offline
VOLVO
VOLVO
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4.02.2012, 13:57
Posty: 1695
Lokalizacja: Otwock/Warszawa/Sochaczew
Płeć: Mężczyzna
Imię: hmm
VOLVO: C70
Silnik: 2,4T HPT :)
KW/KM/NM: 193KM+ (~300KM)
Rok: 2000
Był na spocie: 4
Średnie spalanie: ~11,5PB/~14,5LPG
Przebieg: 0
Nr z parady volvo: 0
tommitmx napisał(a):
jakieś objawy można zaobserwować jak gaz się dostaje do układu chłodzenia ?

Rozsadzenie jednego z elementów układu (wężyk/zbiorniczek/chłodnica/nagrzewnica) i wyciek płynu w najlepszym wypadku... w gorszym wariancie awaria/zatarcie silnika w wyniku utraty płynu (przegrzania) lub awaria UPG... dobrze myślę?

Natomiat poprawiony konstrukcyjnie Magic III Compact jest na rynku od ponad roku jak nie dłużej... ale sam dopiero niedawno się o tym dowiedziałem. Podobno poprawiona wersja BIG dopiero będzie wchodzić ba rynek (?)

_________________
- > C70 2.4T HPT ;) - by adamusss < -

Obrazek
C70 2,4T + 19T@1,1bar (MBC) + LPG

SPRZEDAM części do C70: Zderzak tył


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL